Ferrari SF70H je univerzální a rychlé na každém typu okruhu

Ferrari SF70H je univerzální a rychlé na každém typu okruhu

Týmu Ferrari se letos podle dosavadního průběhu sezony povedlo po dlouhých letech postavit vůz, s kterým může pomýšlet na zisk titulů. Sám technický ředitel Mattia Binotto si myslí, že mají velmi dobrý vůz. Vše jim ale může pokazit nespolehlivost.

Ferrari je po šesti závodech sezony 2017 první v Poháru konstruktérů a Sebastian Vettel dominuje mistrovství světa jezdců díky třem vítězstvím a třem druhým místům. Věřil by někdo před začátkem letošní sezony, že tahle věta bude po šesti závodech do poslední tečky zcela pravdivá?

„Závod v Monaku ukázal, že SF70H je silný ve všem, co vyžadují okruhy, kde se vozy nastavují na maximální přítlak. V podstatě ale můžeme říci, že vůz byl dosud dobrý na úplně každém typu trati,“ řekl Mattia Binotto, který pracuje od loňského léta na postu technického ředitele Ferrari. Uvědomuje si však, že tým rozhodně nemůže polevit ve vývoji vozu a je potřeba dále usilovně pracovat.

Naopak soupeři z Mercedesu se marně snaží pochopit, proč je pro ně tak složité udržet pneumatiky v ideální provozní teplotě. Niki Lauda se dokonce obává, že Vettela můžou zastavit už jen technická selhání, která mu ale podle propočtů v průběhu sezony určitě ztíží život, protože už v Monaku používal své čtvrté turbo.

Samotný Lewis Hamilton už počítá s tím, že penalizace Sebastiana Vettela neminou a plánuje jich využít ke stahování ztráty na svého letošního největšího soupeře. Z pohledu spolehlivosti na tom není dobře ani Kimi Räikkönen, který v Monaku používal třetí turbo. Mercedes má sice určité potíže v oblasti pneumatik, ale z pohledu spolehlivosti je na tom oproti Ferrari o mnoho lépe.

Sdílejte na:
Zavřít