Boullier: Tvrdá sebekritika poškozuje formuli 1

Boullier: Tvrdá sebekritika poškozuje formuli 1

Ředitel McLarenu Eric Boullir si nemyslí, že by na tom formule 1 byla tak špatně jak by se mohlo z prohlášení některých jezdců a manažerů zdát. Spíše než na kritiku sebe sama by se prý měli formule 1 soustředit na získávání nových fanoušků a na růst do nových zemí.

Formule 1 si v současnosti prochází velkou krizí sebedůvěry. Někteří diváci a sponzoři si stěžují, že nové motory jsou příliš tiché a závodění málo napínavé. Kritikou přitom nešetří ani důležití hráči formule 1 jako týmy Ferrari, nebo Red Bull. Lidé z okolí šampionátu se obávají ztráty televizních fanoušků a jsou přímo zděšení například tím, že se nepodařilo vyprodat velmi populární VC Německa v době, kdy německý pilot vede šampionát.

Šéf McLarenu Eric Boullier si však myslí, že více než samotné změny škodí formuli 1 jejich přehnaná kritika. Formule 1 je podle něj v posledních měsících mnohem napínavější než byla dříve a je potřeba to fanouškům ukázat namísto bručení nad hloupostmi.

„Střílíme sami na sebe tím, že kritizujeme formuli 1 v době, kdy máme téměř každý víkend úžasné závody. Máme zde spoustu nových zemí, které mají zájem hostit závody formule 1. Měli bychom se snažit tyto příležitosti maximálně využít a podporovat je, protože je vždy skvělé vidět formuli přicházet na nové trhy a na nové okruhy,“ vidí Boullier potenciál ve hledání nových destinací.

„Formule 1 se nesmí bát většího kontaktu s fanoušky a už vůbec se nesmíme stranit novým technologiím. Náš sport je krásný tím, že posouváme možnosti lidstva kupředu,“ hledá Boullier největší potenciál královny motosportu.

Se svým názorem je však Boullier částečně osamocen. Ztrátou popularity je znepokojen i majitel komerčních práv Bernie Ecclestone, který už dokonce nechal vytvořit skupinu zabývající se zvýšením popularity. 

Čestný ředitel Mercedesu Niki Lauda se zase domnívá, že za ztrátu popularity musí nést odpovědnost samotní pořadatelé velkých cen:„Pořadatelé závodů by se měli podívat na Rakousko. V Red Bullu pracují profesionálové a dokázali prodat 80 000 vstupenek během tří dnů a to jen díky reklamě v rádiu a na internetu.“

„Existuje mnoho nových způsobů jak se dají prodávat lístky a pořadatelé se musí snažit, aby dokázali svůj produkt prodat. Je zkrátka potřeba, aby více přemýšleli o tom, co mohou fanouškům nabídnout a to během celého víkendu,“ myslí si Lauda.

V době, kdy formule 1 řeší problémy s popularitou zní ještě více ignorantsky prohlášení Bernieho Ecclestona ze začátku sezóny, kdy odmítl potřebu zvýšit propagaci formule 1 prostřednictvím nových médií. Kvůli tomuto prohlášení se Ecclestone dokonce pohádal s komerčním šéfem Mercedesu Totem Wolffem, který prosazuje využívání moderních technologií namísto nefunkčních starých modelů.

„Formule 1 zaznamenává pokles televizních diváků, protože stagnuje celý televizní trh. Na druhou stranu však vidíme obrovský vzestup digitálního světa,“ hledá vysvětlení Wollf. „Rozumím tomu, že je potřeba udržovat dobré vztahy s televizními stanicemi, protože zatím nejsme schopni vydělávat na nových médiích, ale kvůli tomu nemůžeme stát na místě. Jsem si jistý, že za deset let bude celý trh úplně jiný než je dnes.“

 Šéfka Sauberu Monisha Kaltenborn se domnívá, že problémem formule 1 je ztráta kontaktu s fanoušky. Podle Kaltenbornové už formule 1 není schopná přenášet na diváky potřebné emoce: „Dostáváme se do izolace. Nejsme schopni vyvolávat žádné emoce.“

„Formule 1 už je možná příliš složitá. Fanoušky přestává zajímat proč někteří jezdci vypadávají ze závodů. Už se nesnaží pochopit jestli jezdec zmáčkl špatné tlačítko, nebo jednoduše nefungovalo nějaké nové vylepšení. Lidé tomu nerozumí a pak je to tolik nevzrušuje. Když věci zjednodušíme, můžeme znovu vyvolávat emoce. Spojení znovu navážeme tím, že výrazně zjednodušíme pravidla,“ tvrdí Kaltenbornová.

Názorů na další cestu formule 1 je tedy více než dost. Jakým směrem se nakonec vydá je však zatím otázkou, ale je jasné, že klíčovou roli budou hrát peníze. cestou by tak mohlo být přenesení formule 1 na nové trhy do Asie, Afriky a Jižní Ameriky. Tím by se více než dostatečně podařilo kompenzovat ztráty v Evropě.

Sdílejte na:
Zavřít