Příští víkend se konečně probudí k životu monoposty Formule 1 a vstoupí po zimní přestávce do nového ročníku 2017. Pojďme se nyní podívat, co nás čeká a nemine.
Velké ceny
Letos obsahuje kalendář 20 závodů. Startuje se, jak je v posledních letech zvykem, Velkou cenou Austrálie a sezonu bude 26. listopadu uzavírat Velká cena Abú Dhabí. Oproti minulému ročníku vypadla Velká cena Německa. V průběhu roku se bude také dvakrát testovat, nejdříve v dubnu v Bahrajnu a v srpnu v Maďarsku. Po ukončení sezony se budou ještě odehrávat již tradiční testy v Abú Dhabí.
Jezdci
Největší změnou je přesun Valtteriho Bottase po bok Lewise Hamiltona u Mercedesu. Nico Hülkenberg se z Force Indie přesouvá do Renaultu po bok Jolyona Palmera. U Force Indie ho nahrazuje Esteban Ocon, jehož týmovým kolegou bude Sergio Pérez. Z Renultu se do Haasu přesunul Kevin Magnussen, kde zůstává také Romain Grosjean. V McLarenu se s Fernandem Alonsem představí Stoffel Vandoorne. Felipe Massa nakonec kariéru neukončil a po jeho boku bude ve Williamsu závodit nováček Lance Stroll. Za Sauber budou závodit Marcus Ericsson a Pascal Wehrlein. Stejné jezdecké složení si zachovalo Ferrari (Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen), Red Bull (Daniel Ricciardo a Max Verstappen) a Toro Rosso (Carlos Sainz a Daniil Kvyat). Obhájce titulu, Nico Rosberga, na startu neuvidíme.
Týmy
Sezony 2017 se zúčastní 10 týmů (Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren, Force India, Toro Rosso, Renault, Haas a Sauber). Startovní rošt opustil tým Manor. Žádného nováčka ve Formuli 1 nepřivítáme. Titul v Poháru konstruktérů bude obhajovat Mercedes.
Změny technických pravidel
Díky novým technickým pravidlům budou vozy silnější, a také těžší, budou dosahovat vyšších rychlostí. Objevují se spekulace, že letošní vozy budou nejrychlejší v celé historii Formule 1. Díky širším pneumatikám získají větší mechanickou přilnavost. Zvětšila se šířka vozů, snížila výška zadního přítlačného křídla. Navrátily se žraločí ploutve, i když například Red Bull horuje za jejich zakázání. Zvětšila se také hmotnost vozů na 722 kilogramů a je povoleno 105 kilogramů paliva na závod, což je o 5 kilogramů více než loni. Předpokládá se, že bude obtížnější novou generaci vozů Formule 1 ovládat.
Změny sportovních pravidel
Díky ještě přísnějším pravidlům ohledně záběru spojky, by měly být starty ještě obtížnější. Ohledně startů se týká také další pravidlo. Pokud bude kvůli obtížným mokrým podmínkám závod odstartován za Safety carem, následný jeho restart proběhne z pevných pozic na startovním roštu.
Barvy monopostů
Ačkoliv na barvě vozu nezáleží, důležitá je jeho rychlost, došlo letos k určitým méně či více překvapivým změnám. Nejvíce překvapivá je růžová Force Indie. Důvodem změny je nový sponzor BWT. Další barevná změna nastala u McLarenu, jenž je oranžový s několika černými prvky. Sauber také poupravil lakování na modrobílou. K lehké změně došlo i u Toro Rosso.
Rozložení sil
Vzhledem k předchozímu předsezonnímu testování se zdá, že první tři týmy, Mercedes, Ferrari a Red Bull, by si mohly být mnohem blíže. Zároveň také Williams vypadá velmi slibně. Naopak bledě to vypadá s McLarenem. Již příští týden nám Velká cena Austrálie napoví, jaká bude realita. Všem fanouškům a příznivcům královny motorsportu by ale vyhovovala vyrovnaná špička startovního pole. Je tu spousta otázek. Skončí dominance Mercedesu? Dokáže Bottas stačit Hamiltonovi? Jak moc je Ferrari rychlé? Co Verstappen, budeme mu nadále říkat Mad Max? Uvidíme…