Sobotní závod na Spa-Francorchamps opět nabídl skvělou podívanou. Poprvé v letošní sezoně se na trať dostal ke slovu i Safety Car. S těžkými podmínkami se v závodě nejlépe vyrovnal Michal Šmídl, který byl nejrychlejší i v kvalifikaci.
V kvalifikaci byl na čele při vypršení času Martin Štefanko ve voze Republic of Gamers, který měl opět skvělou rychlost, nicméně Šmídl měl rozjeté dobré kolo, které nakonec zajel úplně bezchybně a nakonec Štefanka překonal s velmi těsným rozdílem pěti setin sekundy. Přes půl sekundy pak činila ztráta třetího, totiž Daniela Liščáka ve voze TP-Link. Další dvě desetiny ztráty měl čtvrtý Jaroslav Honzík, za kterým se opět velmi solidně kvalifikovalo několik nováčků, konkrétně Vojtěch Polesný, Petr Zoubek a Richard Chlad. Karel Baško, který se nečekaně vrátil za volant místo Michala Blažka, který závod musel vynechat, skončil nakonec poslední, ale pouze jednu desetinu za desátým Janem Sýkorou.
Na start se všichni piloti postavili na tvrdé směsi pneumatik, která se zatím na vozech při prvních závodech neobjevila. Nejlépe odstartoval první Šmídl, který si pohlídal i útočícího Liščáka v první zatáčce La Source, nicméně kdo se propadl pořadím byl Martin Štefanko a Jaroslav Honzík. V Eau Rouge došlo k velké nehodě Tomáše Doležela z týmu DX Racer, který ze zatáčky vyletěl do bariér a hodně poškodil svůj vůz. Kvůli této nehodě na trať vyrazil Safety Car. Mezitím se do ještě větších problémů dostal i Martin Štefanko, který se roztočil v zatáčkách Les Combes a propadl se až na desáté místo. Výborný start měl Richard Chlad z týmu Effective Racing, který se po startu ze sedmé pozice dokázal vyvarovat všechno problémů a vyšvihl se na třetí místo. Do boxů po prvním kole musel kvůli poškození Štefanko. Doležel se také do boxů dostal, opravil vůz a společně se Štefankem pak dojeli Safety Car. Během toho se v boxech zastavil ještě Jan Sýkora, který se rozhodl taktéž svůj vůz opravit.
Na konci třetího kola Safety Car zajel do boxů a Michal Šmídl si pohlídal tempo a restart zvládl bez větších problémů. Po restartu se na rovince Kemmel Straight dokázal Jaroslav Honzík dostat před Vojtu Polesného na čtvrté místo. Martin Štefanko se po vzoru Maxe Verstappena dostal před osmého Karla Baška po vnějšku zatáčky Blanchimont. Honzík přehnal svůj útok na třetího Chlada a dostal se do problémů v závěrečné šikaně, udržel si ale čtvrtou pozici. K dramatickým soubojům došlo ve středu pole v zatáčkách Les Combes, kde bojoval Zoubek s Polesným, k tomu se přidal Frajbiš a Štefanko s Baškem a Sýkorou taktéž nebyli daleko. Došlo k několika kontaktům, ale závodníci to zvládl bez většího incidentu a Polesný si nakonec pátou pozici uhlídal před šestým Zoubkem i zbytkem pilotů. V poslední šikaně zaútočil Štefanko na Frajbiše, ale došlo ke kontaktu a Štefanko opět skončil v hodinách a propadl se opět na poslední místo.
V šestém kole se Frajbiš dostal před Jana Sýkoru v Eau Rouge, ten následkem zpomalil a málem se stal obětí i Karla Baška a Tomáše Doležela, nakonec to však ustál. V sedmém kole se na rovince Kemmel Straight po dlouho připravovaném útoku dostal Jaroslav Honzík před třetího Richarda Chlada. O chvilku později to samé udělal Martin Štefanko, který se dostal před desátého Doležela. Po dvou kolech se Štefanko dostal i před devátého Karla Baška, který se ale bránil a dostal se zpátky, na rovince Kemmel Straight už to ale Štefanko stvrdil.
Ve třináctém kole se k prvnímu plánovanému pitstopu v boxech vydal Richard Chlad ze čtvrtého místa. Chvilku poté se Štefanko dostal na sedmou pozici před Jana Sýkoru. O kolo později zajel do boxů Jan Frajbiš. V patnáctém kole do boxů zajel Sýkora s Baškem v zádech. Vrátili se na trať ve stejném pořadí, o chvíli později do boxů dorazil i poslední Tomáš Doležel, který se už hodně s pneumatikami trápil a několikrát se během posledních kol dostal mimo trať a musel je velmi opatrně. V boxech zvolil zajímavou strategii a přezul na super-měkké pneumatiky. V šestnáctém kole se do boxů podíval Petr Zoubek, který přezul na měkkou směs. Hned po návratu na trať svedl souboj s Richardem Chladem, který mu nakonec podlehl a Zoubek se tak dostal na průběžnou šestou pozici.
V sedmnáctém kole zajel do boxů druhý Daniel Liščák. Z ním se tam vydal i Vojtěch Polesný a oba přezuli na měkkou směs. Polesný se na trať dostal těsně před Richardem Chladem, který si s ním se zahřátými pneumatikami dokázal na rovince Kemmel Straight poradit a Polesný tak spadl na sedmou pozici. Díky pitstopům se Štefanko dostal na průběžnou čtvrtou pozici. Sedmnácté kolo znamenalo pitstop pro Michala Šmídla, kterého následoval Jaroslav Honzík, oba přezuli na měkkou směs. Šmídl se na trať vrátil opět na prvním místě zhruba čtyři sekundy před Liščákem. Honzík se vrátil za třetím Martinem Štefankem.
V osmnáctém kole se Karel Baško posunul po pěkném a velmi těsném souboji na deváté místo před Jana Sýkoru. Vojtěch Polesný zaútočil na šestého Richarda Chlada před závěrečnou šikanou, nicméně mezi piloty došlo k souboji a oba se v šikaně Bus stop roztočili. Situace tak mohl využít Jan Frajbiš, který se posunul na šesté místo. Polesný se zpátky na trať dostal na sedmém místě, zatímco Chlad se propadl na místo osmé. Mezitím se dokázal na třetí místo dostat Jaroslav Honzík na čerstvých softech, když předjel Martina Štefanka, který přezul na tvrdou směs už po kolizích v prvním kole a na které jel až do cíle.
V devatenáctém kole se znovu do boxů dostal Tomáš Doležel, kterému stint na super-měkké směsi příliš nepomohl. Nasadil znovu super-měkkou směs a díky své velké ztrátě na desáté místo tak nejspíše doufal v to, že i v poničeném autě z nehody v prvním kole dokáže zajet nejrychlejší kolo závodu a dostat alespoň bod za něj.
Dvě kola před cílem si ve věčném souboji opět prohodili pozice Karel Baško a Jan Sýkora, kteří spolu bojovali o deváté místo. Kolo před cílem se do problémů dostal Petr Zoubek, kterému zřejmě začaly odcházet pneumatiky, nebo někde mimo dosah kamer poškodil svůj monopost, a propadl se nejdříve za Frajbiše a následně i za Vojtu Polesného až na osmé místo. Polesný nicméně udělal v prostředním sektoru chybu a dostal se do hodin a vyjel mimo trať, tudíž se Zoubek dostal zpět na sedmé místo. Polesný se pak musel poslední kolo bránit před útoky Sýkory a Baška.
Závod tedy vyhrál Michal Šmídl, který si odnesl i bod za nejrychlejší kolo. Na druhém místě skončil Daniel Liščák po velmi solidním výkonu, třetí pozici získal Jaroslav Honzík. Martin Štefanko po velmi náročném začátku závodu, kdy se dvakrát propadl na poslední místo a musel se probojovávat nahoru, odjel 21 kol ze 22 na jedné sadě tvrdých pneumatik a dojel si pro čtvrté místo.
Díky smůle Martina Štefanka se nám proházelo pořadí v šampionátu, Michal Šmídl se s Big Shockem posunul do čela s náskokem třinácti bodů. Štefanko za Republic of Gamers klesl na druhé místo, ale stále má náskok osmnáct bodů na třetího Honzíka s Thrustmasterem, kterého začal dohánět tým TP-Link složený z Liščáka a Chlebce. Liščákovo druhé místo je posunulo na čtvrté místo v tabulce se ztrátou osmi bodů. Po nich následuje Zoubek, Polesný a Frajbiš, kteří všichni mají dvaadvacet bodů.
Tím je shrnut závod ve Spa, dalším podnikem bude závod ve Francii na okruhu Paul Ricard, který se jede v sobotu 1. dubna. Nezapomeňte udělit svůj hlas některému z pilotů v anketě Jezdec dne a rovnou můžete i poslat své tipy na výsledky dalšího závodu v naší soutěži o hodinky Certina.