Do nové sezony Virtual GP na Imole nejlépe vstoupil Šmídl!

Do nové sezony Virtual GP na Imole nejlépe vstoupil Šmídl!

Dnes 4.2. byla odstartována nová sezona Thrustmaster Virtual GP závodem v Imole. Během celého dne byla nad okruhem krásné počasí a piloti tak měli ideální podmínky pro svůj první letošní závod.

Do kvalifikace s tradičně skvělou formou vstoupil Michal Šmídl s vozem Big Shock, který se téměř po celou dobu nacházel na první příčce. Několik minut před koncem však překvapil Martin Štefanko za volantem ASUS Republic of Gamers, který Šmídla o dvě setiny překonal. Ten se tak těsně před koncem kvalifikace dostal pod velký tlak v souboji o pole-position. Nicméně není dvojnásobným šampionem bezdůvodně, zachoval klidnou hlavu a vrátil se do čela s časem 1:17.635, kterým si pole-position o více než desetinu sekundy zajistil.

 

Třetím nejrychlejším pilotem v kvalifikaci byl Vojtěch Polesný ve voze Acer Predator, letošní nováček, kterému se povedl skvělý čas. Podobně úspěšnou první kvalifikaci v této soutěži měl i čtvrtý Petr Zoubek z týmu Avast. Naopak druhý nejúspěšnější muž loňské sezony, Jaroslav Honzík, který letos jezdí za tým Thrustmaster, se kvalifikoval až na sedmém místě.

Zatímco v kvalifikaci samozřejmě všichni nasadili super-měkkou sadu pneumatik, na startu samotného závodu to bylo něco docela jiného. Piloti jsou si vědomi toho, že letos bude šetření pneumatik důležitější, a proto všichni zvolili start na nejtvrdší směsi dostupné při tomto závodu, tedy středně-tvrdou.

Start se opět nejlépe vydařil Michalovi Šmídlovi, který si udržel vedení před Štefankem. Výborně si vedla dvojice nováčků Zoubek-Chlad, kteří se po startu seřadili na třetí a čtvrté místo. Naopak třeba Michal Blažek z týmu BenQ startující z páté pozice se na startu propadl až na chvost pole a dost podobně na tom byl i Jaroslav Honzík, který po prvních pár zatáčkách klesl ze sedmého na deváté místo. Největší zklamání prvního kola ale byl jednoznačně Vojtěch Polesný, který se po startu ze třetího místa roztočil v prvním kole ve vlásence a propadl se až na poslední jedenácté místo.

Během úvodních kol jsme byli svědky úporných soubojů ve středu pole, kde se příliš nedařilo Janu Sýkorovi jezdícího za T-Mobile, který v rámci dvou kol přišel o čtyři pozice a propadl se na devátou pozici, to trochu ale zlepšila chyba Jaroslava Honzíka, který se v zatáčce Tamburello nevešel na trať a skončil ve štěrku, kde se propadl na předposlední místo před Vojtěcha Polesného.

V sedmém kole jsme byli svědky poměrně tvrdé kolize mezi Janem Frajbišem ze stáje LYNX a nováčkem Andrejem Chlebcem ze stáje TP-Link. Frajbiš začal brzdit až příliš pozdě do šikany Tamburello a vrazil do zádi Chlebce na pátém místě. Toho využil Michal Blažek, který se posunul na páté místo, zatímco nejhůř na kolizi doplatil Frajbiš, který se propadl až na osmé místo. Nehoda také shlukla mnoho vozů těsně k sobě, takže jsme měli možnost sledovat napínavé souboje mezi několika vozy najednou. Ve dvanáctém kole už hodně začaly trpět pneumatiky a doplatili na to hodinami Tomáš Doležel i Jan Frajbiš. Není divu, že právě tito dva byli prvními návštěvníky boxů.

Z vedoucí dvojice byl prvním v boxech Martin Štefanko ve voze ASUS Republic of Gamers, který opustil stín prvního Šmídla. Vrátil se na třetím místě za Zoubkem, který ovšem v boxech ještě nebyl. Lídr závodu Šmídl do boxů zajel o kolo později, což byla rozumná reakce na strategii Štefanka, která se vyplatila, neboť se na trať vrátil těsně před ním. Zoubek se na chvíli nyní ujal vedení závodu – není to špatný první závod pro nováčka.

Po prvních pitstopech se pole opět trochu smrsklo dohromady a o akce nebyla nouze, krásný manévr předvedli například Frajbiš a Honzík na Andreje Chlebce, který se ale statečně bránil. Michal Blažek se zase po krásném souboji dostal před nováčka Richarda Chlada na čtvrté místo.

V posledním kole závodu ještě vystřihl Jaroslav Honzík hezký manévr na šestého Vojtěcha Polesného, ale chvíli na to už cílovou pásku proťal Michal Šmídl s Martinem Štefankem v zádech. Pro Šmídla byl tento závod velmi emotivní, neboť ho věnoval svému nedávno zesnulému dědečkovi, který ho vždy hodně podporoval. Tuto smutnou událost připomínala i Šmídlův design závodní helmy. Nicméně navzdory tomu Šmíd zachoval chladnou hlavu a celý závod odolával neústupnému Štefankovi, který nikdy nebyl dále než dvě sekundy za Šmídlem a který také získal jeden bonusový bod za nejrychlejší kolo závodu.

Nádherný závod měl Petr Zoubek s vozem Avast, které při své premiéře a bezchybném výkonu získal pódiové umístění, i když na první dvojici ztratil téměř půl minuty. Na čtvrtém místě skončil po velmi povedeném závodu Michal Blažek ve voze BenQ. Na pátém místě dojel další nováček Richard Chlad ze stáje Effective Racing, kterého se našemu redaktorovi Richardu Bártovi povedlo chytit na pár slov.

Richarde, gratuluji k pátému místu, tvé hodnocení prvního závodu?

Na první závod jsme nebyli úplně připravení, takže výsledek se dá uznat jako odpovídající. Samozřejmě jsem závodní jezdec, takže cílím na vyšší pozice, ale první závod byl od toho abychom se rozkoukali a naučili jsme se spoustu nových věcí. A jelikož jsem neměl moc natrénováno, tak si myslím, že páté místo bylo adekvátní a jsem docela spokojený.

Tobě se dost povedl start, podařilo se ti získat dvě místa, povíš mi k tomu něco?

Start byl, jak to nazvat, byl hektický. Sám jsem nevěděl, co od toho mám očekávat. Udělal jsem maximum pro to abych si zajel co nejlepší pozici. Na startu se dá hodně získat ale i hodně ztratit. Takže start proběhl dobře. Uznávám s “pusou“. Dal jsem tam “pusu“ jednomu našemu pilotovi (Blažek), který mě potom následně předjel, takže naštěstí dotáhl pozici a nebylo to až tak ztrátové pro něj. Samozřejmě to nebylo vůbec naschvál, snažil jsem se tam nějak prokličkovat, pusa byla minimální, já jsem se samozřejmě snažil vyvarovat kontaktu, ale jak říkám, na startu se dá hodně získat a hodně ztratit, takže tam všichni jedeme na krev a snažíme se získat co nejlepší umístění po startu a samozřejmě také do zbývajícího závodu.

A jaké jsou tvé cíle a ambice do dalších závodů?

Momentálně jsou cíle takové, abych samozřejmě zrychloval, abych upravoval čas, protože dostávám stejně vteřinu a půl na kolo, nebo tedy vteřinu v kvalifikaci, takže určitě zrychlovat, trénovat a snažit se vymáčknout ze sebe maximum.

Ještě jedna otázka, ty máš za sebou závod Lamborghini Super Trofeo, dají se převzít nějaké poznatky ze skutečných závodů i do virtuálního prostředí?

Tak pedály a volant je dost podobný (smích), takže to se dá v podstatě přebrat z reálného závodění. Samozřejmě pod sebou necítím to auto, takže to je určitě nevýhoda, musím všechno číst přes volant a není to úplně jednoduché, je to trochu krok zpátky, když to tak řeknu, ale na všechno se dá zvyknout, takže už závisí jenom na tréninku a na tom, jak si na to člověk zvykne a samozřejmě se s tím dá určitě pracovat.

A co se týče stylu předjíždění a ostatní závodních manévrů?

Tak závodní manévry jsou všude stejné, jsou to takové trošku šachy, člověk musí předvídat co ten pilot s kterým závodí udělá, kam ho vytáhne gravitace, podle nájezdové rychlosti, podle výjezdové rychlosti. Samozřejmě je to závodění, takže se to dá považovat za dost odpovídající reálnému závodění.

Po prvním závodu tabulka šampionátu tedy vypadá takto:

 

Pokud jste závod zmeškali, můžete ho samozřejmě nalézt na YouTube, pro více informací a průběhu ročníku můžete také najít na oficiálním webu Thrustmaster Virtual GP.

Sdílejte na:
Zavřít