Alpine přiznává, že Renault nesmazal deficit výkonu motoru

Alpine přiznává, že Renault nesmazal deficit výkonu motoru

Technický ředitel Alpine Matt Harman přiznává, že Renault nestihl vyrovnat deficit vůči ostatním výrobcům pohonných jednotek před omezením modernizací motorů ze začátku roku 2022 a prozradil, že se tým plně soustředí na novou pohonnou jednotku, která vstoupí v platnost v roce 2026.

Renault se rozhodl upřednostnit snahu o dosažení absolutního výkonu u loňského motoru před pozastavením jeho specifikace s vědomím, že bude moci ještě provést vylepšení spolehlivosti se souhlasem FIA. Analýza jednotlivých pohonných jednotek, kterou FIA provedla na začátku tohoto roku, však odhalila, že motor Renault zaostává za Ferrari, Hondou a Mercedesem odhadem o 20 až 33 koňských sil.

To vyvolalo diskusi na téma zavedení programu vyrovnání, který by umožnil Renaultu vyrovnat to, co FIA považovala za „výraznou výkonnostní mezeru“. Alpine se však rozhodl upustit od zamýšleného kroku a namísto toho přesune zdroje směrem k novým předpisům, které mají přijít v roce 2026.

Matt Harman, který byl do své současné funkce povýšen před sezónou 2022, odmítl, že by byl deficit pohonné jednotky pro tým z Enstonu obtížný.

„Neřekl bych, že je to frustrující. Myslím, že jsme se snažili. Myslím, že důležité je, abychom tyto věci zkoušeli. Nakonec máme technologie a možnosti, abychom pohonnou jednotku dostali tam, kde bychom ji chtěli mít, jen jsme na RE22 (označení motorů Renault – pozn. red.) vyčerpali čas. S tímto motorem jsme byli velmi odvážní. Dobře, je trochu pozadu za tím, kde bychom ho chtěli mít. Ale býval hodně pozadu a my jsme udělali velký krok, ale prostě jsme se tam úplně nedostali. A nemohli jsme riskovat víc, než jsme riskovali, bylo by hezké mít ji na chvíli ještě otevřenou, abychom to mohli udělat znovu. Ale nakonec si myslím, že je také důležité si uvědomit, že v tuto chvíli máme před sebou další pohonnou jednotku. Na to se tým velmi soustředí. A v tom vidíme naši budoucnost. Proto si myslím, že jsme nakonec vlastně přijali rozhodnutí soustředit se jen na budoucnost. A následující dva roky se budeme zabývat touto pohonnou jednotkou tak, že se pokusíme odstranit některé její ztráty a uděláme vše, co můžeme provést v rámci předpisů,“ řekl pro Autosport.

Nejhorší víkend pro francouzský tým se odehrál v Monze, kdy oba monoposty vypadly už v Q1 a v závodě skončily daleko za bodovanými místy. Harman připouští, že potíže anglo-francouzského týmu na podobných závodech v kalendáři demonstrovaly, že nedostatky nelze přičítat pouze motorům.

„Všichni jste viděli čísla, řekli jsme, jaká je naše mezera. Není to jen o deficitu pohonných jednotek. Když se podíváme na Monzu a podíváme se na to, jak se nám tam vedlo, nebyl to pro nás dobrý víkend. Nečekali jsme, že tam skončíme. Věděli jsme, jaký je výkonnostní deficit pohonné jednotky, než jsme tam jeli, ale nečekali jsme, že budeme v takové pozici. A to o něčem vypovídá, že jsme prostě neudělali dost na straně šasi, abychom pohonnou jednotku vhodně doplnili a vytěžili z ní maximum. A to je vlastně něco, co jsme se pro Las Vegas naučili,“ řekl na margo deficitu technický ředitel Alpine.

Dále dodal: „Samozřejmě musíme udělat nějaké kompromisy, musíte auto znovu nastavit do jiné oblasti. Myslím, že se toho dá udělat hodně. A nemyslím si, že jsme udělali dost na některých okruzích, kde dominuje pohonná jednotka.“

Sdílejte na:
Zavřít