Ohlédnutí za sezonou (3/3): Williams a Aston Martin po letech na pódiu

Ohlédnutí za sezonou (3/3): Williams a Aston Martin po letech na pódiu

Na chvostu pole zářil především George Russell, který s podprůměrným vozem Williams předváděl zázraky. Dokonce se mu podařilo získat i pódium. Pro Williams to byly první stupně vítězů od Velké ceny Ázerbájdžánu 2017. Aston Martin získal díky Sebastianu Vettelovi první pódium v historii formule 1.

Aston Martin: Vettel na pódiu, Strollova forma se vytratila

Aston Martinu, bývalému Racing Pointu, se nepodařilo navázat na předchozí ročníky, kdy se řadili mezi špičku „zbytku světa“. Letos nedostalo duo Sebastian Vettel – Lance Stroll do rukou pořádnou techniku, ale přesto dokázali dosáhnout několika velmi dobrých výsledků. A Vettel v novém týmu evidentně chytil „druhý dech“ a byl mnohem uvolněnější, než jsme byli zvyklí v uplynulých letech, když ještě oblékal overal Ferrari.

Rodák z Heppenheimu ukázal, že je stále rychlý. V kvalifikacích Stolla porazil 14:8. Blýskl se však hlavně ve Velké Ázerbajdžánu, kde dojel na skvělém druhém místě. Získal tak pro Aston Martin, který se do formule 1 vrátil po 61 letech, vůbec první stupně vítězů. Na bodech skončil celkem sedmkrát, zatímco Kanaďan bodoval hned devětkrát. Jeho maximem bylo šesté místo v Kataru.

Williams: Kouzelník Russell „zadupal“ Latifiho do země

George Russell je bezpochyby vycházející hvězdou. Jeho výkony ve Williamsu mluví za vše, rovněž jeho jediný výstup v Mercedesu, kde nemě úplně komfortní podmínky, jelikož jeho nasazení bylo naposlední chvíli. Přesto bojoval o vítězství v závodě. A co předvedl v FW43B? Kdo by čekal, že v kvalifikaci si vyjede třetí startovní pozici (Rusko) a že získá pódium? Přestně to se stalo v nejkratší velké ceně v historii formule 1. Velká cena Belgie trvala pouhá dvě kola a ještě k tomu se odjela za safety carem. To však nic nemění na faktu, že dovezl williams na fantastickém druhém místě.

Nicholase Latifiho s přehledem zajezdil do země. V kvalifikacích jej jednoznačně porazil 20:2, stejně tak v závodech 15:5 (oba nedojeli ve VC Emilia Romagna a v Abú Zabí). Ale nutno podotknout, že se Latifiho forma v druhé části sezony zlepšila, ale přesto to na Russela nestačilo.

Alfa Romeo a Haas v zemi nikoho: Schumacher krůček od bodů

Alfa Romeo a Haas se sezónou protrápili. Zejména Haas, který závodil s rok starým neaktualizovaným monopostem. V Alfě Romeo měl po většinu času navrch Antonio Giovinazzi, přestože nejlepší výsledek sezony vyjel Kimi Räikkönen v Rusku a Mexiku, když dojel na osmém místě. Ital naopak zísakal pro tým nejlepší startovní pozici, když startoval sedmý do Velké ceny Nizozemska.

Na dva závody nahradil covidem nakaženého Räikkönena Robert Kubica,  jenž naskočil do monopostu naposlední chvíli, ale přesto podal slušný výkon. V Nizozemsku dojel 15. a v Itálii si o místo polepšil.

U Američanů zajezdil Mick Schumacher Nikitu Mazepina do země. S přehledem Rusa porazil, jak v kvalifikacích (20:2), tak i v závodech (16:5).  Němcovi se dokonce jednou podařilo dostat pomalý haas až do prostřední části kvalifikace. V Turecku zajel 14. nejrychlejší čas. Krůček od prvních bodů byl v Maďarsku, kde skončil 12, zatímco Mazepinovo maximem 14. místo v Baku.

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Barbora Goldmannová)
Sdílejte na:
Zavřít