Kdo by mohl nahradit Nikitu Mazepina u Haasu?

Kdo by mohl nahradit Nikitu Mazepina u Haasu?

Jakmile Haas potvrdil, že Nikita Mazepin končí u americké stáje, vyskytla se otázka, kdo by mohl ruského pilota nahradit. Podívali jsme se na možné kandidáty, kteří by mohli zaujmout uvolněnou sedačku. Haas to nemá vůbec jednoduché, protože do začátku sezóny zbývají dva týdny.

Pietro Fittipaldi

Pro předsezónní testy v Bahrajnu a pro první závod je jasnou volbou brazilský pilot Pietro Fittipaldi, který je rezervním pilotem americké stáje. Už dříve Günther Steiner potvrdil, že pokud by Mazepin skončil, první volbou by byl právě Brazilec.

Pietro Fittipaldi je rezervním pilotem týmu již řadu let a rozhodně si neudělal ostudu, když na konci sezóny 2020 zastoupil Romaina Grosjeana, který měl hrůzostrašný incident při VC Bahrajnu. Navíc kdo by měl mít největší znalosti nového monopostu VF-22 po Mazepinovi a Schumacherovi? To z něj dělá hlavního kandidáta na uvolněnou sedačku.

Není však jasné, jestli ho Haas nechá jezdit celou sezónu, nebo bude jen dočasná náhrada…

Antonio Giovinazzi

Kromě ruského pilota přišel Haas taky o hlavního sponzora týmu. Nicméně přišlo ujištění od šéfa Günthera Steinera, že stáj má dostatek partnerů na to, aby přežila sezónu bez efektu na provoz týmu. Americký tým má velmi úzké vztahy s Ferrari a je pravděpodobné, že italská stáj by mohla Haasu pomoci.

Rezervním pilotem na půlku sezóny pro Ferrari je právě Antonio Giovinazzi (druhým náhradníkem je Mick Schumacher), který se minulý rok rozloučil s královnou motorsportu, protože nedostal novou smlouvu u Alfy Romeo. Ital přešel do formule E, kde jezdí za tým Dragon – Penske.

Z tohoto kontraktu se asi velmi těžko vymaní, nicméně jak už jsme v minulosti viděli, povedlo se to Alexanderovi Albonovi, který přešel do Toro Rosso (dnešní AlphaTauri) právě z formule E, konkrétně od týmu Nissan e-DAMS. Navíc Antonio Giovinazzi závodící za Haas by byl výhodný pro oba týmy.

Ital se na konci minulé sezóny nechal slyšet, že se chce zpátky dostat do formule 1 v roce 2023, takže by se jistě chytil této příležitosti.

Kevin Magnussen?

Kevin Magnussen skončil u Haasu po sezóně 2020 a od té doby se začal věnovat vytrvalostnímu závodění, přičemž po IMSA (International Motor Sports Association) následovala výzva od Peugeotu, aby se stal součástí nového týmu pro WEC.

Jelikož dánského pilota čeká tovární vůz, je jeho návrat do královny motorsportu nepravděpodobný.

Dalšími zřejmými kandidáty by byli z Akademie Ferrari Callum Ilott, který přestoupil pro letošní sezónu do IndyCar, zatímco Robert Švarcman, který na svoji příležitost v F1 čeká, je v podobné situaci jako jeho krajan Mazepin.

U Oscara Piastriho je téměř jisté, že zůstane u Alpine a oblíbený jezdec fanoušků Nico Hülkenberg pravděpodobně zůstane u Aston Martinu jako rezervní pilot.

Kdo podle vás nahradí ruského pilota? Dejte nám vědět do komentářů.

Sdílejte na:
Zavřít