Velká cena Koreje 2010

Sezóna:
Datum:
24.10.2010
Poslední úprava:
2.1.2011 14:47
Okruh:
Předchozí VC:
Další VC:

Informace

Tolikrát zmiňovaná Velká cena Koreje, u které ani nebylo jasné, zda-li se opravdu odjede, slíbila před začátkem závodu skvělou podívanou, protože na okruh celou noc pršelo. Start závodu byl pro déšť odsunut o deset minut, ale černá mračna byla podle všeho na ústupu. I tak ale ředitelství závodu rozhodlo, že závod bude odstartován za safety carem.

 

To se také opravdu stalo, jenže po třech kolech odjetých za bezpečnostním vozidlem bylo rozhodnuto o červené vlajce a tedy přerušení rozjetého závodu. Jezdci týmů tak museli čekat na další rozhodnutí vedení závodu. To přicházelo průběžné, oficiálním stanovením ale bylo, že závod začne v 9:05 SEČ.

 

Za safety carem bylo odkrouženo celkem sedmnáct kol, závod začal s téměř dvouhodinovým zpožděním, ale přeci se fanoušci královny motorismu dočkali. Ihned po startu závodu si začal náskok na čele vytvářet německý pilot Sebastian Vettel. Ve dvacátém kole se do obrovských problémů dostal Mark Webber, jeho Red Bull se dostal na umělou trávu, následně šel do hodin a narazil do bariéry. Jeho monopost se ještě odrazil zpět na závodní dráhu a vyhnout se mu nestihl ani německý pilot Nico Rosberg, pro kterého díky této kolizi závod také skončil.

 

Do křížku se dostal také Bruno Senna s Jarnem Trullim, čili souboj dvou nováčkovských stájí. Odneslo to především přední přítlačné křídlo italského závodníka, což pilota Lotusu stálo velké množství ztraceného času u svých mechaniků.

Pětadvacet kol před koncem se dostal do hodin Heikki Kovalainen i Adrian Sutil, oba v tom samém místě na závodní dráze. Ještě před tím se ale do problémů dostal Lucas di Grassi a skončil v bariéře. Ve vedení se i nadále držel Sebastian Vettel druhý pokračoval Fernando Alonso a třetí místo náleželo Lewisi Hamiltonovi. Do problémů se dostal také Sebastian Buemi jež ve smyku kolidoval s Timem Glockem a závod pro něj skončil.

 

Po zastávkách v boxech se ale britský pilot Hamilton dostal na druhé místo, které si ale Fernando Alonso po restartu v závodě vzal opět zpět a mohl tak pokračovat ve stíhání Sebastiana Vettela, jež si stále držel první příčku v závodě. Že je okruh v Koreji zrádný potvrdil i Vitaly Petrov, jež se dostal do smyku a tvrdě narazil do bariéry. Ze závodu odstoupil ze sedmé pozice, což by pro letos zatím nevýrazného ruského závodníka bylo skvělé počínání.

 

Do velkých problémů se necelých deset kol před koncem závodu dostal Sebastian Vettel, jehož motor pravděpodobně nevydržel nápor závodu a německý pilot tak musel ze závodu odstoupit, což otevřelo cestu na první místo Fernandu Alonsovi. O něco později způsobil nehodu také Adrian Sutil s Kamuiem Kobayashim, což byl souboj na hranici bodovaných příček.

 

Závod nakonec s velkým překvapením vyhrál Španěl Fernando Alonso, který se tímto vítězstvím opět přiblížil boji o mistrovský titul. Na druhém místě dojel Lewis Hamilton, třetí příčku obsadil Brazilec Felipe Massa. Je jasné, že boj o mistrovský titul bude v posledních dvou závodech letošního ročníku velmi napínavý a netroufáme si tipovat, kdo se nakonec stane šampiónem pro letošní ročník.

Výsledky a tabulková data

P #   Jezdec Konstruktér B Čas K Tým Pneu. Model vozu Motor Poznámka
 1. 8 Španělsko Fernando Alonso Ferrari 25 2:48:20.810 55 Scuderia Ferrari Marlboro Bridgestone F10 Ferrari 056
 2. 2 Velká Británie Lewis Hamilton McLaren 18 + 14.9 55 Vodafone McLaren Mercedes Bridgestone MP4-25 Mercedes FO108X
 3. 7 Brazílie Felipe Massa Ferrari 15 + 30.8 55 Scuderia Ferrari Marlboro Bridgestone F10 Ferrari 056
 4. 3 Německo Michael Schumacher Mercedes 12 + 39.6 55 Mercedes GP Petronas F1 Team Bridgestone MGP W01 Mercedes FO108X
 5. 11 Polsko Robert Kubica Renault 10 + 47.7 55 Renault F1 Team Bridgestone R30 Renault RS27
 6. 15 Itálie Vitantonio Liuzzi Force India 8 + 53.5 55 Force India F1 Team Bridgestone VJM03 Mercedes FO108X
 7. 9 Brazílie Rubens Barrichello Williams 6 + 69.2 55 AT&T Williams F1 Team Bridgestone FW32 Cosworth CA2010
 8. 23 Japonsko Kamui Kobayashi Sauber 4 + 77.8 55 BMW Sauber F1 Team Bridgestone C29 Ferrari 056
 9. 22 Německo Nick Heidfeld Sauber 2 + 80.1 55 BMW Sauber F1 Team Bridgestone C29 Ferrari 056
 10. 10 Německo Nico Hülkenberg Williams 1 + 80.8 55 AT&T Williams F1 Team Bridgestone FW32 Cosworth CA2010
 11. 17 Španělsko Jaime Alguersuari Toro Rosso 0 + 84.1 55 Scuderia Toro Rosso Bridgestone STR 5 Ferrari 056
 12. 1 Velká Británie Jenson Button McLaren 0 + 89.9 55 Vodafone McLaren Mercedes Bridgestone MP4-25 Mercedes FO108X
 13. 19 Finsko Heikki Kovalainen Team Lotus 0 + 1 Kolo 54 Lotus Racing Bridgestone T127 Cosworth CA2010
 14. 21 Brazílie Bruno Senna HRT 0 + 2 Kola 53 HRT F1 Team Bridgestone F110 Cosworth CA2010
 15. 20 Japonsko Sakon Yamamoto HRT 0 + 2 Kola 53 HRT F1 Team Bridgestone F110 Cosworth CA2010
 0. 14 Německo Adrian Sutil Force India 0 Nehoda 46 Force India F1 Team Bridgestone VJM03 Mercedes FO108X
 0. 5 Německo Sebastian Vettel Red Bull 0 Motor 45 Red Bull racing Bridgestone RB6 Renault RS27
 0. 12 Rusko Vitaly Petrov Renault 0 Nehoda 39 Renault F1 Team Bridgestone R30 Renault RS27
 0. 24 Německo Timo Glock Virgin 0 Nehoda 31 Virgin Racing Bridgestone VR-01 Cosworth CA2010
 0. 16 Švýcarsko Sébastien Buemi Toro Rosso 0 Nehoda 30 Scuderia Toro Rosso Bridgestone STR 5 Ferrari 056
 0. 25 Brazílie Lucas di Grassi Virgin 0 Nehoda 25 Virgin Racing Bridgestone VR-01 Cosworth CA2010
 0. 18 Itálie Jarno Trulli Team Lotus 0 Hydraulika 25 Lotus Racing Bridgestone T127 Cosworth CA2010
 0. 6 Austrálie Mark Webber Red Bull 0 Nehoda 18 Red Bull racing Bridgestone RB6 Renault RS27
 0. 4 Německo Nico Rosberg Mercedes 0 Nehoda 18 Mercedes GP Petronas F1 Team Bridgestone MGP W01 Mercedes FO108X

Kvalifikace - 23.10.2010

P #   Jezdec Konstruktér Q1 Q2 Q3 K
 1. 5 Německo Sebastian Vettel Red Bull 1:37.123 1:36.074 1:35.585 19
 2. 6 Austrálie Mark Webber Red Bull 1:37.373 1:36.039 1:35.659 21
 3. 8 Španělsko Fernando Alonso Ferrari 1:37.144 1:36.287 1:35.766 23
 4. 2 Velká Británie Lewis Hamilton McLaren 1:37.113 1:36.197 1:36.062 20
 5. 4 Německo Nico Rosberg Mercedes 1:37.708 1:36.791 1:36.535 18
 6. 7 Brazílie Felipe Massa Ferrari 1:37.515 1:36.169 1:36.571 18
 7. 1 Velká Británie Jenson Button McLaren 1:38.123 1:37.064 1:36.731 21
 8. 11 Polsko Robert Kubica Renault 1:37.703 1:37.179 1:36.824 21
 9. 3 Německo Michael Schumacher Mercedes 1:37.980 1:37.077 1:36.950 22
 10. 9 Brazílie Rubens Barrichello Williams 1:38.257 1:37.511 1:36.998 25
 11. 10 Německo Nico Hülkenberg Williams 1:38.115 1:37.620 18
 12. 23 Japonsko Kamui Kobayashi Sauber 1:38.429 1:37.643 15
 13. 22 Německo Nick Heidfeld Sauber 1:38.171 1:37.715 16
 14. 14 Německo Adrian Sutil Force India 1:38.572 1:37.783 18
 15. 12 Rusko Vitaly Petrov Renault 1:38.174 1:37.799 18
 16. 17 Španělsko Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:38.583 1:37.853 18
 17. 16 Švýcarsko Sébastien Buemi Toro Rosso 1:38.621 1:38.594 16
 18. 15 Itálie Vitantonio Liuzzi Force India 1:38.955 10
 19. 18 Itálie Jarno Trulli Team Lotus 1:40.521 10
 20. 24 Německo Timo Glock Virgin 1:40.748 8
 21. 19 Finsko Heikki Kovalainen Team Lotus 1:41.768 9
 22. 25 Brazílie Lucas di Grassi Virgin 1:42.325 10
 23. 20 Japonsko Sakon Yamamoto HRT 1:42.444 10
 24. 21 Brazílie Bruno Senna HRT 1:43.283 7

Trénink 1 - 22.10.2010

P #   Jezdec Konstruktér Čas K
 1. 2 Velká Británie Lewis Hamilton McLaren 1:40.887 15
 2. 11 Polsko Robert Kubica Renault 1:40.968 18
 3. 4 Německo Nico Rosberg Mercedes 1:41.152 21
 4. 5 Německo Sebastian Vettel Red Bull 1:41.371 18
 5. 1 Velká Británie Jenson Button McLaren 1:41.940 16
 6. 3 Německo Michael Schumacher Mercedes 1:42.022 25
 7. 6 Austrálie Mark Webber Red Bull 1:42.202 23
 8. 22 Německo Nick Heidfeld Sauber 1:42.293 18
 9. 10 Německo Nico Hülkenberg Williams 1:42.678 21
 10. 9 Brazílie Rubens Barrichello Williams 1:42.883 23
 11. 12 Rusko Vitaly Petrov Renault 1:42.896 22
 12. 7 Brazílie Felipe Massa Ferrari 1:43.054 25
 13. 23 Japonsko Kamui Kobayashi Sauber 1:43.309 20
 14. 14 Německo Adrian Sutil Force India 1:43.602 18
 15. 8 Španělsko Fernando Alonso Ferrari 1:43.928 21
 16. 16 Švýcarsko Sébastien Buemi Toro Rosso 1:43.940 23
 17. 15 Itálie Vitantonio Liuzzi Force India 1:44.887 21
 18. 17 Španělsko Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:45.141 26
 19. 24 Německo Timo Glock Virgin 1:45.588 20
 20. 25 Belgie Jérôme D'Ambrosio Virgin 1:46.613 17
 21. 19 Finsko Heikki Kovalainen Team Lotus 1:47.115 22
 22. 20 Japonsko Sakon Yamamoto HRT 1:50.347 29
 23. 21 Brazílie Bruno Senna HRT 1:50.821 15
 24. 18 Itálie Jarno Trulli Team Lotus 1:51.701 11

Trénink 2 - 22.10.2010

P #   Jezdec Konstruktér Čas K
 1. 6 Austrálie Mark Webber Red Bull 1:37.942 23
 2. 8 Španělsko Fernando Alonso Ferrari 1:38.132 30
 3. 2 Velká Británie Lewis Hamilton McLaren 1:38.279 29
 4. 11 Polsko Robert Kubica Renault 1:38.718 29
 5. 1 Velká Británie Jenson Button McLaren 1:38.726 19
 6. 7 Brazílie Felipe Massa Ferrari 1:38.820 32
 7. 5 Německo Sebastian Vettel Red Bull 1:39.204 22
 8. 12 Rusko Vitaly Petrov Renault 1:39.267 28
 9. 4 Německo Nico Rosberg Mercedes 1:39.268 29
 10. 23 Japonsko Kamui Kobayashi Sauber 1:39.564 26
 11. 22 Německo Nick Heidfeld Sauber 1:39.588 25
 12. 3 Německo Michael Schumacher Mercedes 1:39.598 26
 13. 9 Brazílie Rubens Barrichello Williams 1:39.812 35
 14. 15 Itálie Vitantonio Liuzzi Force India 1:39.881 27
 15. 14 Německo Adrian Sutil Force India 1:39.971 22
 16. 10 Německo Nico Hülkenberg Williams 1:40.478 30
 17. 17 Španělsko Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:40.578 29
 18. 16 Švýcarsko Sébastien Buemi Toro Rosso 1:40.896 32
 19. 19 Finsko Heikki Kovalainen Team Lotus 1:42.773 29
 20. 18 Itálie Jarno Trulli Team Lotus 1:42.801 19
 21. 24 Německo Timo Glock Virgin 1:43.115 26
 22. 25 Brazílie Lucas di Grassi Virgin 1:44.039 29
 23. 20 Japonsko Sakon Yamamoto HRT 1:45.166 19
 24. 21 Brazílie Bruno Senna HRT 1:46.649 3

Trénink 3 - 22.10.2010

P #   Jezdec Konstruktér Čas K
 1. 11 Polsko Robert Kubica Renault 1:37.354 15
 2. 2 Velká Británie Lewis Hamilton McLaren 1:37.402 16
 3. 8 Španělsko Fernando Alonso Ferrari 1:37.426 15
 4. 6 Austrálie Mark Webber Red Bull 1:37.441 13
 5. 4 Německo Nico Rosberg Mercedes 1:37.629 12
 6. 7 Brazílie Felipe Massa Ferrari 1:37.955 16
 7. 1 Velká Británie Jenson Button McLaren 1:38.419 15
 8. 10 Německo Nico Hülkenberg Williams 1:38.501 17
 9. 3 Německo Michael Schumacher Mercedes 1:38.630 12
 10. 14 Německo Adrian Sutil Force India 1:38.632 18
 11. 12 Rusko Vitaly Petrov Renault 1:38.668 14
 12. 9 Brazílie Rubens Barrichello Williams 1:38.733 16
 13. 16 Švýcarsko Sébastien Buemi Toro Rosso 1:39.058 21
 14. 23 Japonsko Kamui Kobayashi Sauber 1:39.145 16
 15. 17 Španělsko Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:39.159 21
 16. 5 Německo Sebastian Vettel Red Bull 1:39.780 9
 17. 22 Německo Nick Heidfeld Sauber 1:40.289 17
 18. 15 Itálie Vitantonio Liuzzi Force India 1:41.591 15
 19. 18 Itálie Jarno Trulli Team Lotus 1:41.623 15
 20. 24 Německo Timo Glock Virgin 1:41.853 17
 21. 19 Finsko Heikki Kovalainen Team Lotus 1:42.095 19
 22. 25 Brazílie Lucas di Grassi Virgin 1:43.111 19
 23. 21 Brazílie Bruno Senna HRT 1:43.417 19
 24. 20 Japonsko Sakon Yamamoto HRT 1:43.880 20

Související články

Korea má slibnou budoucnost, tvrdí pořadatelé

14. prosince 2010, 15:33 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Korea má slibnou budoucnost, tvrdí pořadatelé
Korejská Velká cena byla při nedávném galavečeru odměněna za nejlepší pořadatelský tým letošní sezóny Formule 1. Hlavní pořadatel Yung Chung Cho věří, že Korea má ve F1 budoucnost.

Ačkoli to s Koreou dlouho nevypadalo dobře, protože ještě pár dnů před oficiálním zahájením závodního víkendu nebylo jasné, zdali se Velká cena vůbec pojede, nakonec vše dopadlo nad očekávání dobře. Spokojen byl i Yung Chung Cho, hlavní pořadatel zá

Korea nejlepším pořadatelem sezóny

11. prosince 2010, 18:59 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Korea nejlepším pořadatelem sezóny
Včera v Monaku získali organizátoři Velké ceny Koreje ocenění za nejlepšího pořadatele letošního ročníku. Ještě pár dnů před startem totiž nebylo jasné, zda-li se závod vůbec pojede.

Ještě pár dnů před oficiálním zahájením Velké ceny Koree na okruhu Yeongam nebylo vůbec jasné, jestli se tento závod odjede. Okruh nebyl ani týden před začátkem závodního víkendu stoprocentně připravený, nicméně tvrdá práce všech organ

Korea do příštích let slibuje zlepšení

27. října 2010, 10:53 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Korea do příštích let slibuje zlepšení
Ještě týden před startem Velké ceny Koreje nebylo vůbec jasné, zda-li se závod bude opravdu konat. Grand Prix nakonec byla uspořádána, ale měla opravdu hodně nedostatků.

Okruh v Koreji měl nejen podle závodníků nedostatečně zabezpečené a řádně upravené zázemí okruhu, chyběla i místa pro ubytování v blízkém okolí trati, několik závodníků muselo k okruhu dojíždět i několik desítek kilometrů. Nicméně FIA rozhodl

1 2 3 4 5 »

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.