Velká Británie

Jezdec: Paul di Resta

Jméno
Paul di Resta
Datum narození
16.4.1986
Národnost
Velká Británie
Poslední úprava
4.7.2013 11:08

Rychlý nadějný mladík ze Skotska závodící již třetím rokem pro Force Indii.

Informace

Paul di Resta se narodil 16. dubna 1986 v Uphallu ve Skotsku. Je šampionem DTM a Formule 3 Euroseries. Ve Formuli 1 působí už třetím rokem ve Force Indii. Bydlí v Monaku, kde žije společně s jeho přítelkyní Laurou Jordan.

Svou jezdeckou kariéru začal jak téměř každý F1 pilot na motokáře. Od roku 1994 do roku 2002 závodil v různých motokárových sériích a v roce 2001 vyhrál britský JICA šampionát.

Na konci roku 2002 přestoupil do Britské Formule Renault Winter Series. V kompletní britské Formuli Renault závodil v roce 2003 s týmem Eurotek Motorsport a v celkovém hodnocení skončil sedmý s jedním vítězstvím. V roce 2004 podepsal s týmem Manor Motorsport, se kterým skončil celkově třetí se čtyřmi vítězstvími. S Manorem se zúčastnil také několika závodů Eurocup Formule Renault 2.0. Vyhrál cenu McLaren Aurosport BRDC Young Driver of The Year, která je cenou pro mladé nadějné jezdce roku.

V roce 2005 di Resta vstoupil do Formule 3 opět s týmem Manor Motorsport a při své premiérové sezoně skončil desátý. Pro rok 2006 podepsal s týmem ASM Formule 3, se kterým následně vyhrál šampionát s pěti vítězstvími, přičemž porazil svého týmového kolegu, o rok mladšího Sebastiana Vettela.

V roce 2007 se Paul podíval do série cestovních vozů DTM, kde jezdil pro Mercedes. V šampionátu skončil pátý. Byl to nejlepší řidič s autem, které nebylo z roku 2007. Díky tomuto výsledku poté dostal Mercedes třídy C roku 2008 pro sezonu 2008. V tomto roce vyhrál dva závody a v šampionátu skončil na druhém místě, čtyři body za vítězem Timo Scheiderem v Audi. V roce 2009 skončil celkově třetí za Scheiderem a Garym Pafferrem. V roce 2010 vyhrál tři závody v řadě a na konci sezony skončil konečně na prvním místě.

V roce 2009 Di Resta testoval s McLarenem a díky McLarenu a Mercedesu se měl stát rezervním pilotem Force Indie, která motory Mercedes používá. Nicméně Force India se rozhodla ponechat si jako závodní piloti Giancarla Fisichellu a Adriana Sutila, přičemž pozici rezervního pilota obsadila Vitantoniem Liuzzim.

Na konci roku 2009 s Fisichellou ve Ferrari a Liuzzim povýšeným na závodního pilota se di Resta zúčastnil testu na okruhu v Jerezu. 2. února 2010 pak bylo oznámeno, že se stává rezervním pilotem Force Indie. Di Resta se poté objevil ve většině prvních tréninků, krom Monaka, Německa, Belgie, Singapuru, Japonska a Koreji.

V roce 2011 di Resta nahradil Vitantonia Liuzziho v závodní sedačce Force Indie. Už v prvním závodě v Austrálii získal svůj první bod poté, co byly oba vozy Sauberu diskvalifikovány. Další bod přineslo desáté místo v Malajsii. Poté následovalo 11. místo v Číně a odstoupení v Turecku, kde mu nebylo při pit stopu řádně nasazeno kolo, které na výjezdu z boxové uličku upadlo.

V Kanadě jel na pátém místě, dokud nehavaroval s Nickem Heidfeldem, čímž si vysloužil penalizaci průjezdem boxy a později v závodě naboural a odstoupil. V Silverstonu se kvalifikoval na šestém místě, ale dokončil až na patnáctém, kvůli dlouhému pit stopu, kdy došlu ke zmatku s pneumatikami.

Své třetí bodové umístění získal v Maďarsku, kde dokončil sedmý v proměnlivých podmínkách. V Itálii se mu povedlo dovézt další body za osmé místo a poté následovalo skvělé šesté místo v Singapuru. Body přivezl i z Koreje za desáté místo, deváté místo v Abu Dhabi a za osmé v Brazílii.

Sezonu dokončil na třináctém místě s dvaceti sedmi body na kontě. Na konci sezony bylo oznámeno prodloužení smlouvy s Force Indií i na rok 2012 s novým týmovým kolegou Nicem Hülkenbergem.

V kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie v Albert Parku skončil až patnáctý a skončil pouze desátý v závodě, kdy v posledním kole předjel Vergneho a Nica Rosberga. V Malajsii se kvalifikoval čtrnáctý a v závodě skončil na sedmém místě na mokru. Z Číny nepřivezl žádné body poté, co skončil na dvanáctém místě. V Bahrajnu se kvalifikoval v top ten a v závodě, díky dvou zastávkové strategii vyrovnal svůj předchozí nejlepší výsledek – šesté místo.

Ze Španělska odjel opět s prázdnou, když dokončil čtrnáctý o kolo za vítězem Maldonadem. Do Velké ceny Monaka se kvalifikoval jako patnáctý, ale do cíle dojel na sedmém místě. V Kanadě mu body opět unikly, když dojel na jedenáctém místě.

Při Velké ceně Evropy ve Valencii byl jediným pilotem, který předvedl jedno zastávkovou strategii a dojel na sedmém místě. Poté přišla šňůra tří nepovedených závodů, kdy Skot nezískal ani bod.

V Belgii získal bod jeden za desáté místo. V Itálii byl di Resta velmi rychlý a ve třetí části kvalifikaci zajel čtvrtý nejrychlejší čas, ale startoval až z devátého místa, kvůli penalizaci za výměnu převodovky. V závodě poté skončil na osmém místě.

V závěrečných šesti závodech sezony se mu podařilo získat pouze dva body za deváté místo v Abu Dhabi. V celkovém hodnocení poté skončil na čtrnáctém místě se 46 body.

Na konci ledna 2013 Force India potvrdila, že za ni bude Paul di Resta závodit už třetí sezonu v řadě. Připojil se k němu Adrian Sutil, se kterým v týmu byl už v roce 2011.

V prvním závodě v Austrálii se sice di Resta kvalifikoval mimo top ten, ale v závodě se probojoval na deváté místo za svým kolegou Sutilem. V Malajsii di Resta odstoupil kvůli problémům s maticemi kol při pitstopech. Kvůli stejnému problému potom odstoupil i Adrian Sutil.

Pro Velkou cenu Číny se Paul kvalifikoval na jedenáctém místě, závod dokončil na osmém místě. Nicméně mohl dokončit ještě o pár míst výše, nebýt incidentu s jeho týmovým kolegou Sutilem v prvním kole, protože di Resta měl velmi rychlé závodní tempo.

Di Resta získal svůj nejlepší výsledek v Bahrajnu, kde dokončil na čtvrtém místě poté, co ho blízko ke konci předjel Romain Grosjean s Lotusem a připravil ho tak o své první pódium ve Formuli 1.

Po následujícím sedmém místě ve Španělsku přišlo zklamání v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Monaka a di Resta startoval až ze sedmnáctého místa. Di Resta poté zvolil agresivní strategii do závodu, kdy plánoval pouze dvě zastávky v boxech. Měl štěstí a díky několika skvělým předjížděcím manévrům a červeným vlajkám dokončil na devátém místě.

V Kanadě přišlo další zklamání, když di Resta v kvalifikaci opět skončil až na sedmnáctém místě. Di Resta opět zvolil další agresivní strategii, tentokrát jedné zastávky, díky čemuž dokončil na sedmém místě.

Momentálně se v šampionátu nachází na osmém místě s 36 body.

Výsledky a tabulková data

Sezóna # Konstruktér Pořadí Body celkem
2010 14 Force India 20. 0
2011 15 Force India 13. 27
2012 11 Force India 14. 46
2013 14 Force India 12. 48
2017 0 HRT 20. 0
Název   Okruh # Konstruktér P B
Velká cena Austrálie 2011 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 15 Force India 10. 1
Velká cena Malajsie 2011 Malajsie Sepang 15 Force India 10. 1
Velká cena Číny 2011 Čína Shanghai International Circuit 15 Force India 11. 0
Velká cena Turecka 2011 Turecko Istanbul 15 Force India RET 0
Velká cena Španělska 2011 Španělsko Circuit de Catalunya 15 Force India 12. 0
Velká cena Monaka 2011 Monako Circuit de Monaco 15 Force India 12. 0
Velká cena Kanady 2011 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 15 Force India 18. 0
Velká cena Evropy 2011 Španělsko Valencia street 15 Force India 14. 0
Velká cena Velké Británie 2011 Velká Británie Silverstone 15 Force India 15. 0
Velká cena Německa 2011 Německo Nürburgring 15 Force India 13. 0
Velká cena Maďarska 2011 Maďarsko Hungaroring 15 Force India 7. 6
Velká cena Belgie 2011 Belgie Spa-Francorchamps 15 Force India 11. 0
Velká cena Itálie 2011 Itálie Monza 15 Force India 8. 4
Velká cena Singapuru 2011 Singapur Marina Bay 15 Force India 6. 8
Velká cena Japonska 2011 Japonsko Suzuka 15 Force India 12. 0
Velká cena Koreje 2011 Jižní Korea Korea International Circuit 15 Force India 10. 1
Velká cena Indie 2011 Indie Buddh International Circuit 15 Force India 13. 0
Velká cena Abú Dhabi 2011 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 15 Force India 9. 2
Velká cena Brazílie 2011 Brazílie Interlagos 15 Force India 8. 4
Velká cena Austrálie 2012 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 11 Force India 10. 1
Velká cena Malajsie 2012 Malajsie Sepang 11 Force India 7. 6
Velká cena Číny 2012 Čína Shanghai International Circuit 11 Force India 12. 0
Velká cena Bahrajnu 2012 Bahrajn Bahrain International Circuit 11 Force India 6. 8
Velká cena Španělska 2012 Španělsko Circuit de Catalunya 11 Force India 14. 0
Velká cena Monaka 2012 Monako Circuit de Monaco 11 Force India 7. 6
Velká cena Kanady 2012 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 11 Force India 11. 0
Velká cena Evropy 2012 Španělsko Valencia street 11 Force India 7. 6
VC Velké Británie 2012 Velká Británie Silverstone 11 Force India RET 0
Velká cena Německa 2012 Německo Hockenheim 11 Force India 11. 0
Velká cena Maďarska 2012 Maďarsko Hungaroring 11 Force India 12. 0
Velká cena Belgie 2012 Belgie Spa-Francorchamps 11 Force India 10. 1
Velká cena Itálie 2012 Itálie Monza 11 Force India 8. 4
Velká cena Singapuru 2012 Singapur Marina Bay 11 Force India 4. 12
Velká cena Japonska 2012 Japonsko Suzuka 11 Force India 12. 0
Velká cena Koreje 2012 Jižní Korea Korea International Circuit 11 Force India 12. 0
Velká cena Indie 2012 Indie Buddh International Circuit 11 Force India 12. 0
Velká cena Abú Dhabi 2012 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 11 Force India 9. 2
Velká cena USA 2012 Spojené státy Circuit Of The Americas 11 Force India 15. 0
Velká cena Brazílie 2012 Brazílie Interlagos 11 Force India 19. 0
Velká cena Austrálie 2013 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 14 Force India 8. 4
Velká cena Malajsie 2013 Malajsie Sepang 14 Force India RET 0
Velká cena Číny 2013 Čína Shanghai International Circuit 14 Force India 8. 4
Velká cena Bahrajnu 2013 Bahrajn Bahrain International Circuit 14 Force India 4. 12
Velká cena Španělska 2013 Španělsko Circuit de Catalunya 14 Force India 7. 6
Velká cena Monaka 2013 Monako Circuit de Monaco 14 Force India 9. 2
Velká cena Kanady 2013 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 Force India 7. 6
VC Velké Británie 2013 Velká Británie Silverstone 14 Force India 9. 2
Velká cena Německa 2013 Německo Nürburgring 14 Force India 11. 0
Velká cena Maďarska 2013 Maďarsko Hungaroring 14 Force India 18. 0
Velká cena Belgie 2013 Belgie Spa-Francorchamps 14 Force India RET 0
Velká cena Itálie 2013 Itálie Monza 14 Force India RET 0
Velká cena Singapuru 2013 Singapur Marina Bay 14 Force India 20. 0
Velká cena Koreje 2013 Jižní Korea Korea International Circuit 14 Force India RET 0
Velká cena Japonska 2013 Japonsko Suzuka 14 Force India 11. 0
Velká cena Indie 2013 Indie Buddh International Circuit 14 Force India 8. 4
Velká cena Abú Dhabi 2013 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 14 Force India 6. 8
Velká cena USA 2013 Spojené státy Circuit Of The Americas 14 Force India 16. 0
Velká cena Brazílie 2013 Brazílie Interlagos 14 Force India 11. 0
Velká cena Maďarska 2017 Maďarsko Hungaroring 0 HRT NC 0

Související články

Di Resta o místu ve Williamsu

14. ledna 2018, 23:07 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - Di Resta o místu ve Williamsu
Místo ve Williamsu dostane nejspíše Sirotkin, možná Kubica. Paul di Resta je ze hry venku, podle závodníka k tomu mohl přispět i jeho věk.

Paul di Resta si myslí, že při šanci závodit za Williams mohl hrát úlohu jeho věk. Britský závodník je 31 let starý a ve Formuli 1 byl od roku 2010 do roku 2013. Poté, co přišel o své místo ve Force Indie, začal závodit v DTM, kde závodí dodnes.

Nečekaně se di Resta letos znov

V Daytoně dnes začnou oficiální testy

5. ledna 2018, 15:46 | Dušan Bouzek | Komentáře
Ilustrační fotografie - V Daytoně dnes začnou oficiální testy
Jezdce dnes čeká první ze tří testovacích dnů.

Dnes v 15:00 se v Daytoně rozezněl zvuk motorů. V tu dobu totiž byl zahájen Roar Before the Rolex 24. Nejprve se na trati představí doprovodné série. Vozy šampionátu WeatherTech SportsCar Championship, jehož je tento závod součastí, se na trať vydají až v 17:00, kdy se uskuteční první volný

Massa zpochybňuje Kubicu i di Restu

25. října 2017, 18:39 | Jaroslav Drgoňa | Komentáře
Ilustrační fotografie - Massa zpochybňuje Kubicu i di Restu
Felipe Massa zpochybňuje schopnosti Roberta Kubici a Paula di Resty, kteří jsou nejvíce zmiňovaní jako náhrada Brazilce v kokpitu Williamsu pro příští sezonu.

Tým z Grove stále zkoumá možnosti pro příští sezonu. Největší otázkou zůstává, kdo bude kolegou Lance Strolla. Mezi největší kandidáty patří Felipe Massa, Paul di Resta, Robert Kubica či Pascal Wehrlein.

Kubica v posledních týdnech dvakrát testoval s Williamsem -

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.