Články: Ostatní

Mostecký okruh je v ohrožení. Petici za záchranu podepsal i Tomáš Enge

8. srpna 2016, 20:48 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Mostecký okruh je v ohrožení. Petici za záchranu podepsal i Tomáš Enge
Mostecký autodrom patří společně s brněnským okruhem k nejslavnějším tratím v České republice. Nyní se však dostal do velkých problémů a městu hrozí, že by v krajním případě mohlo přijít i o pořádání populárního závodu trucků. Petici za záchranu okruhu podpořil i český jezdec Tomáš Enge.

Dnes se na internetu objevila petice nesoucí název Za záchranu mosteckého autodromu, podle které hrozí okruhu v Mostě v krajním případě i značné omezení motoristických aktivit, včetně populárního závodu Czech Truck Prix. „My, níže podepsaní, chceme touto peticí upozornit na ohrožení fungování významné firmy působící na území statutárního města Mostu, a to akciové společnosti AUTODROM MOST, která provozuje stejnojmenný závodní okruh, jenž je významným zaměstnavatelem a daňovým poplatníkem v regionu s nejvyšší mírou nezaměstnanosti v zemi,“ uvádí petiční výbor, v jehož čele stojí Pavel Pech. „Důvodem ohrožení její existence jsou zejména aktivity spolku Zdraví pro Most. Jeho členové prostřednictvím petice požadují výraznou regulaci činnosti autodromu, která by ale ve svém důsledku vedla k nemožnosti okruh provozovat.“

„Omezení provozu závodního okruhu, které chce spolek prosadit, by bylo likvidační a vyústilo by mimo jiné v: • zrušení oblíbeného podniku Czech Truck Prix v Mostě, • zmaření investic v řádech stamilionů korun, • zrušení desítek přímých a několik set nepřímých pracovních míst,“ stojí dále v popisu petice. „Apelujeme proto na mostecké radní a zastupitele, aby nepřijímali žádná rozhodnutí k omezení činnosti fungující obchodní společnosti, ale naopak zaštítili společnost AUTODROM MOST v její snaze uvést do praxe v co nejkratší možné době účinná opatření, jimiž se podaří snížit hladinu hluku z provozu areálu.“

Podporu petici už vyjádřil i český závodník Tomáš Enge, který společně s týmem Reiter Engineering na jednom z nejslavnějších českých okruhů testuje. „Podpoříte petici za záchranu našeho krásného Autodromu Most? Já jsem ho již podpořil,“ vzkázal Tomáš Enge fanouškům na svém Facebooku.

Podpoříte PETICI za záchranu našeho krásného Autodrom Most? Já jsem ho již podpořil! 

Zveřejnil(a) Tomas Enge dne 8. srpen 2016

Jaké pneumatiky jsou ty nejlepší? Pomohou výsledky testů!

1. srpna 2016, 13:43 | Komerční článek
Ilustrační fotografie - Jaké pneumatiky jsou ty nejlepší? Pomohou výsledky testů!
Pneumatiky jsou na voze to nejdůležitější, jelikož právě ony ovlivňují, jak dobře vaše auto sedí na vozovce. Zaměřit se na jejich kvalitu obvykle znamená zaměření-se i na vaši bezpečnost. Jak ale vybrat ty pravé a neprohloupit?

Vzhledem k současnému období pomůže test letních pneumatik. Bohužel mnoho lidí stále neví, že takové testy existují a mnohdy se nechávají zlákat jenom reklamní kampaní, nebo cenou. Přitom možností, jak zjistit objektivní kvalitu, je více než dost. Stačí se zaměřit na recenze autoklubů, nebo i časopisů, jako:
• ADAC
• ACE
• Autobild
• Autoklub ČR

Co je testováno?
Čím je test rozsáhlejší, tím samozřejmě lépe. Díky tomu máte jistoty spojené s tím, že byly vyzkoušeny veškeré možné parametry pneumatiky. Primárně dochází k testům, které jsou zaměřeny na to, jak dlouhá je brzdná dráha, nebo jaký záběr pneu nabídnou. Na tyto parametry se primárně zaměřuje test zimních pneumatik. Dále je sledována třeba i spotřeba, celková hlučnost, schopnost odvádět vodu, hodnota opotřebení, kvalita dezénu a celá řada jiných parametrů.
Je tedy jasné, že právě testy jako takové nám při nákupu mohou říci podstatně více, než povinné štítky, které zahrnují jenom několik základních hodnot. Kvalitě jako takové se však obvykle vyhýbají.

Kupujte to nejlepší
Kde zjistíte informace o tom, jak která pneumatika dopadla a která je tou nejlepší na trhu? Zkuste web Testkvality.cz, který se pravidelně zaměřuje právě na zveřejňování výsledků do přehledných žebříčků. Díky tomu zjistíte, ž ideální pneumatikou na léto jsou modely Dunlop Sport Blu-Response, Goodyear Efficient Grip Performance, nebo Continental PremiumContact 5.
Pokud se už poohlížíte po kvalitním zimním modelu, i zde platí, že je dobré vsadit na nezávislé hodnocení. To jasně říká nejenom to, že neznámým výrobcům z Číny a jiných zemí je třeba se vyhnout. Říká také, že správnou volbou jsou modely Michelin Alpin 5, Dunlop SP WinterSport 4D a Goodyear Ultra Grip 9. Jak je patrné, v obou segmentech čelo žebříčku okupují stejní výrobci.

Co takhle celoroční pneumatika?
I ta může v řadě případů vyhovovat. Zvláště, pokud se zaměříte na modely Pirelli P7 Cinturato All Season, Goodyear Vector 4Seasons a Vredestein Quatrac 3. Na druhou stranu dodejme, že i když test celoročních pneumatik jasně definoval to nejlepší na trhu, nesmíme zapomenout na charakteristiku daných pneu. A to v souvislosti s tím, že nikdy nedosáhnou v daném období tak dobrých vlastností, jako konkrétní letní i zimní či letní pneumatika.

Do náročných podmínek se příliš nehodí, ale pro nahodilé jízdy hlavně v době ideálních povětrnostních podmínek se hodit rozhodně mohou. Příkladem jejich možného použití jsou třeba kratší cesty na nákupy po suchých, nebo jenom lehce mokrých silnicích. V případě zimy zvládnou menší vrstvu sněhu, ale výrazné přívaly určitě ne.

Uniesli Ecclestonovu svokru, výška výkupného dosahuje takmer miliardu korún

26. července 2016, 13:51 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - Uniesli Ecclestonovu svokru, výška výkupného dosahuje takmer miliardu korún
V Sao Paule uniesli svokru Bernieho Ecclestona, únoscovia požadujú výkupné vo výške 120 miliónov Brazílskych realov (900 miliónov českých korún).

Podľa Brazílskeho Veja a Journal Nacional bola Aparecida Schunck unesená v piatok a vyšetrovanie je stále otvorené.  

Za 120 miliónov realov únoscovia zaručujú bezpečný návrat 67-ročnej matky Ecclestonovej tretej ženy, Fabiany Flosi. Požadované výkupné je najvyššie v histórii Brazílie.   

Ecclestone už bol zatiahnutý v podobnom zločine, keď mal za svoju dcéru Tamaru zaplatiť výkupné vo výške 200 tisíc libier, vtedy bol únosca zatknutý a usvedčený zo zločinu.

VIDEO: Takhle skvěle umí kopat Fernando Alonso. Přímákem překvapil i gólmana soupeře

25. května 2016, 20:04 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - VIDEO: Takhle skvěle umí kopat Fernando Alonso. Přímákem překvapil i gólmana soupeře
Dvojnásobný mistr světa Formule 1 nemá talent jen na závodění. Skvěle se předvedl i během přátelského utkání v Monaku jako fotbalový hráč. Za takový přímák by se nemusel stydět ani fotbalista v české nejvyšší soutěži.

Závodní víkend v monackém knížectví je v mnoha ohledech speciální. Ne jen kvůli tomu, že první tréninky se konají už ve čtvrtek, ale i díky bohatému doprovodnému programu. Jeho součástí je i přátelský fotbalový duel jezdců Formule 1 proti all star výběrů z Monaka. Během tohoto utkání se skvěle zahraným přímým kopem blýskl španělský pilot Fernando Alonso. Podívejte se sami:

Přímý kop Fernanda Alonsa

Zdá se, že Fernando Alonso nemá talent jen na závodění. Takto skvěle zahraným přímým kopem dnes během duelu s monackým All star výběrem zaskočil gólmana soupeře! ⚽️

Zveřejnil(a) SvětFormule.cz dne 25. květen 2016

MiniDrivers: Velká cena Španělska a kolize jezdců Mercedesu v kreslené podobě

18. května 2016, 20:25 | Stanislav Kolman
Ilustrační fotografie - MiniDrivers: Velká cena Španělska a kolize jezdců Mercedesu v kreslené podobě
Šampionát Formule 1 pokračuje a s ním i dnes už kultovní seriál MiniDrivers. Ten zábavnou a kreslenou formou popisuje všechny podstatné události z Velké ceny Španělska.

Nechybí samozřejmě kolize obou závodníků týmu Mercedes, včetně hodu Lewise Hamiltona volantem krátce po incidentu. Vidět můžete také odstoupení Fernanda Alonsa a oslavy nejmladšího vítěze historie na stupních vítězů.

Klenoty z centra McLarenu: Komu patřily tyto legendární přilby?

21. dubna 2016, 18:57 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Klenoty z centra McLarenu: Komu patřily tyto legendární přilby?
Za volanty vozů McLaren se za historii týmu vystřídalo mnoho pilotů. A s nimi také mnoho přileb. Stáj nyní na svých oficiálních webových stránkách ukázala ty největší klenoty, které se nachází v samotném centru britského týmu.

Přímo v McLaren Technology Center v britském Wokingu se nachází tato ohromující sbírka přileb jezdců, kteří v minulosti reprezentovali barvy slavného týmu. Jedná se o originální kousky napříč celou historií Formule 1. Od helmy Bruce McLarena z roku 1963 až po ochranné prvky hlavy Lewise Hamiltona či Jensona Buttona. Sbírka, kterou stojí za to vidět!

Bruce McLaren
zakladatel týmu, 1963

Emerson Fittipaldi
1974-1975

James Hunt
1976-1978

Gilles Villeneuve
1977

Alain Prost
1980 a 1984-1989

Ayrton Senna
1988-1993

Mika Häkkinen
1993-2001

Nigel Mansell
1995

Kimi Räikkönen
2002-2006

Lewis Hamilton
2007-2012

Jenson Button
2010-nyní

VIDEO: Hollywoodský kaskadér předvede salto nad jedoucí formulí!

18. dubna 2016, 12:30 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - VIDEO: Hollywoodský kaskadér předvede salto nad jedoucí formulí!
Tohle video rozhodně není pro slabší povahy. Hollywoodský kaskadér stojí zády k přibližujícímu se vozu Formule E, aby následně předvedl salto vzad přímo nad jedoucím vozem.

Čtyřiatřicetiletý Damien Walters je profesionálním kaskadérem a zahrál si i ve snímcích jako Captain America či Skyfall. Nebezpečí mu rozhodně není cizí a pořádně si užil i natáčení v závodním prostředí. Takto dopadlo jeho setkání s monopostem Formule E.

Pojeďte do Monaka na závody historických vozů Formule 1

12. dubna 2016, 22:16 | Komerční článek | Komentáře
Ilustrační fotografie - Pojeďte do Monaka na závody historických vozů Formule 1
Velkolepá motoristická událost, kterou si nemůžete nechat ujít. Zájezd pořádá cestovní kancelář Prima Italia, specialista zájezdů na F1. Zájezd se uskuteční 12. - 16.5.2016. Cena zájezdu je 6 780 Kč.

Automobile Club De Monaco, pořadatel 10. Grand Prix Monaka historických vozů formule 1 z let 1930-1980, potvrzuje neočekávaně velký zájem motoristické veřejnosti. Zajímavá místa jako tribuna u Casina nebo v zatáčce Sainte Dévote jsou vyprodaná a na ostatních tribunách zbylé vstupenky mizí rychlostí podobnou té, jež se vozy ze zlatého věku automobilového sportu budou v Monaku 13.- 15. května prohánět. Očekává se, že závody bude sledovat až 70 000 diváků. Grand Prix Monaka historických vozů formule 1 se koná čtrnáct dní před Grand Prix F1 a to jednou za dva roky. Pokud chcete být u toho, ještě je možnost objednat si zájezd na tuto velkolepou motoristickou událost na www.naformuli1.cz.

 

Program (předběžný)

Saturday / sobota  (20 minutes per group)

06:00am Closure of track to road traffic 
07:30am - 07:50am   Race D - Formula 3, 1000 cc (1964 - 1970) 
08:20am - 08:40am   Race A - Pre 1947 Voiturettes and Grand Prix cars 
09:10am - 09:30am   Race B - Front engined Grand Prix cars (1947 - 1960) 
10:00am - 10:20am   Race E - Rear engined Grand Prix cars (1954 - 1965) 
10:50am - 11:10am   Race F - Formula 1 (1966 - 1974) 
11:40am - 12:00pm   Race G - Formula 1 (1975 - 1978) 
12:30pm - 12:50pm   Race H - Formula 3, 1600 cc and 2000 cc (1971 - 1984) 
01:20pm - 01:50pm   Race C - Pre 1953 Sports cars 
02:30pm - 02:50pm   Race D - Formula 3, 1000 cc (1964 - 1970) 
03:10pm - 03:30pm   Race A - Pre 1947 Voiturettes and Grand Prix cars 
03:50pm - 04:10pm   Race B - Front engined Grand Prix cars (1947 - 1960) 
04:30pm - 04:50pm   Race E - Rear engined Grand Prix cars (1954 - 1965) 
05:10pm - 05:30pm   Race H - Formula 3, 1600 cc and 2000 cc (1971 - 1984) 
05:50pm - 06:10pm   Race F - Formula 1 (1966 - 1974) 
06:30pm - 06:50pm   Race G - Formula 1 (1975 - 1978) 
07:30pm Openning of track to road traffic

Sunday / neděle

RACES: 10 laps or maximum 30 minutes (except for races F and G (15 laps or max 45 mn)

07:00am Closure of track to road traffic 
09:30am - 10:00am   Race D - Formula 3, 1000 cc (1964 - 1970) 
10:30am - 11:00am   Race A - Pre 1947 Voiturettes and Grand Prix cars 
11:30pm - 12:00pm   Race B - Front engined Grand Prix cars (1947 - 1960) 
12:30pm - 01:00pm   Race H - Formula 3, 1600 cc and 2000 cc (1971 - 1984) 
02:00pm - 02:30pm   Race E - Rear engined Grand Prix cars (1954 - 1965) 
03:00pm - 03:45pm   Race F - Formula 1 (1966 - 1974) 15 Laps or maximum 45 minutes 
04:15pm - 05:00pm   Race G - Formula 1 (1975 - 1978) 15 Laps or maximum 45 minutes 
05:30pm - 06:00pm   Race C - Pre 1953 Sports cars 
07:00pm Opening of track to road traffic

 

 

 

 

 

 

VIDEO: Formule E se utkala s dronem

29. března 2016, 14:03 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - VIDEO: Formule E se utkala s dronem
Čekání na další závod elektrických formulí si organizátoři soutěže krátí vskutku originálně. Monopost Formule E vyzval k souboji stále populárnější vychytávku - létající dron. Jak tento souboj dopadl?

Formule E je známá tím, že kromě klasických závodů šampionátu připravuje i mnoho zajímavého materiálu navíc. Během poslední ePrix v Mexiku uspořádala mezi jezdci také virtuální závod, v příštím roce pak hodlá zorganizovat i doprovodnou sérii Roborace. Nejnovější zajímavostí je utkání vozu Formule E se stále populárnější technickou vychytávkou - létajícím dronem. Jak tento souboj dopadl prozradí následující video.

Zamyšlení ohledně Halo kokpitu

26. března 2016, 19:50 | Vojtěch Havelka | Komentáře 1x
Ilustrační fotografie - Zamyšlení ohledně Halo kokpitu
První závod v letošní sezóně přinesl, alespoň pro mne, několik příkladů a pohledů na budoucí ochranu pilotovy hlavy, “Halo kokpit“.

Australská GP nezklamala. Ostatně Albert Park málokdy přináší prodloužené jízdy na kolotoči. Ferrari mělo nakročeno k první porážce Mercedesu v sezoně (dle mého, je to pouze otázkou času) a startovní pole nebylo až tak seřazeno podle týmových barev, jak to bývalo v minulých ročnících. Vše bylo přerušeno destruktivní a příšerně vyhlížející nehodou Fernanda Alonsa a Estebana Gutiérreze. 

Z kotrmelců, ve kterých Alonso skončil, mě trkla do hlavy finální pozice španělova vozu. Hlavou dolů, přilepen k bariéře. A v tu chvíli ve mě začala pracovat představivost, jak by to celé možná vypadalo, kdyby měl španělský mistr světa okolo hlavy “svatozář“.

Pojďme nejdříve k ochraně hlavy. Rám bude muset projít samozřejmě zátěžovými testy, takže to znamená, alespoň jak já to vidím, že letící pneumatika, nebo kus karbonu by ho neměla zdeformovat. To jde ruku v ruce s uchycením, které musí být velice pevné. Avšak zároveň onen rám musí být jasně a velice snadno odjímatelný pro traťové maršály. První tvrdý oříšek pro techniky. Vezměte si, že auto skončí v podobné pozici, jako McLaren a k tomu všemu se rám nešťastnou náhodou zasekne do bariéry a nepůjde s ním pohnout. Otřesený pilot bude uvězněn ve svém vraku hlavou dolů (to člověku nepřidá) a než ho maršálové vystříhají hydraulickými nůžkami z bariéry, uplyne mnoho drahocenného času. A když bude mít pilot cokoli s páteří, přehnané hýbání s monopostem také neprospěje situaci.

Další věcí jest to, že rám nemá střechu. Při nešťastném úhlu trefí závodníka letící předmět shora, jako kladivo hřeb. Takže se můžeme rovnou bavit o uzavřeném kokpitu. Navíc se může do rámu zapříčit část jiného vozu a způsobit zbytečné zranění. Ano, jsou to dohady, ale stát se může opravdu cokoliv. Jen si vzpomeňte na uvolněnou pružinu, která trefila Felipeho Massu.

A pak tu máme faktor ohně. Současné pohonné jednotky jsou přeci jen vznětlivé daleko víc, než jejich atmosferičtí předchůdci, jak nám názorně předvedlo Ferrari. A tak zde máme situaci se zaseknutým rámem v bariéře a zároveň s hořícím autem… Dále už si raději nic nepředstavuji.

Formule 1 a motorsport obecně, nikdy nebude stoprocentně bezpečná a být pilotem, raději bych si vybral “vypnutí hned“, než abych se udusil výpary, či upekl. Navíc ochrana hlavy, je díky struktuře a výšce monokoku výborná. Fernando neměl na přilbě ani škrábnutí.

A ještě jeden postřeh. Ve hře, kde jde o milimetry a pilot musí v milisekundě zareagovat, rozhodně nepomůže, když mu bude ve výhledu trčet tyč.

Zkrátka v mých očích má “Halo“ až příliš mnoho otazníků a zdá se mi, že vedení F1 na téma ochrany hlavy přihlíží velmi jednostranně. Jestli se ochranný rám uzákoní, dal bych pilotům možnost výběru. Nedokážu si však představit, že by jediný jezdec revers nepodepsal, jelikož by v očích svých kolegů a nejen kolegů, klesl na úroveň, jak říkají angličané, “candy ass”.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »