Články: Ostatní

Auto roku v České republice 2018

17. listopadu 2017, 19:59 | Komerční článek
Ilustrační fotografie - Auto roku v České republice 2018
Pořadatelem ankety Auto roku v České republice je od jejího vzniku Sdružení dovozců automobilů (SDA), které se prostřednictvím této ankety snaží propagovat nejnovější modely automobilů přicházející na trh a spolu s nimi i přínos technických inovací ať už z hlediska bezpečnosti, tak i šetrnosti k životnímu prostředí a samozřejmě i jízdního komfortu a dalších předností, přicházejících s každou novou generací automobilů.

Anketa Auto roku v České republice vstupuje do svého 24. ročníku v novém konceptu.
- Pořadatel Sdružení dovozců automobilů se touto anketou snaží propagovat nové modely automobilů přicházejících na trh a jejich technické přednosti
- O vítězi ankety Auto roku 2018 v České republice bude rozhodovat odborná porota složená z motoristických novinářů
- Veřejnost bude volit vítěze ve čtyřech kategoriích
- Do ankety Auto roku 2018 v České republice bylo nominováno celkem 36 vozů ve čtyřech kategoriích

 Anketa Auto roku v České republice vstupuje do svého 24. ročníku. Pořadatelem ankety Auto roku v České republice je od jejího vzniku Sdružení dovozců automobilů (SDA), které se prostřednictvím této ankety snaží propagovat nejnovější modely automobilů přicházející na trh a spolu s nimi i přínos technických inovací ať už z hlediska bezpečnosti, tak i šetrnosti k životnímu prostředí a samozřejmě i jízdního komfortu a dalších předností, přicházejících s každou novou generací automobilů. Také touto cestou se SDA snaží přispět k modernizaci vozového parku v České republice, jehož průměrný věk je na poměry země EU mimořádně vysoký.

 Od svého vzniku v roce 1994 anketa prošla mnoha proměnami. O vítězi rozhoduje hlasování odborné poroty složené z předních motoristických novinářů a dalších odborníků. Do hlasování se tradičně zapojuje i veřejnost.

V reakci na vývoj automobilového trhu a automobilové techniky v posledních letech SDA reagovala tím, že připravila zcela nový koncept ankety. Automobily jsou voleny porotou odborných motoristických novinářů nezávislých na kterékoli vyrábějící nebo dovážející firmě, zatímco hlasování veřejnosti bylo opět zcela odděleno.

Pro účast v soutěži musí každý automobil být novinkou na českém automobilovém trhu uvedenou v období od 30. října 2016 do 31. prosince 2017 a být sériově vyráběn a prodáván v České republice nejpozději do 31. prosince 2017. Do ankety Auto roku 2018 v České republice bylo nominováno celkem 36 vozů. Potvrzením nominace potvrdí dovozce nebo výrobce automobilu, že nominovaný vůz splňuje podmínky ankety.

Členové poroty, nominované SDA, budou volit ve dvou kolech na základě dvou kol testovacích jízd. V prvním kole budou vybírat ze všech přihlášených vozů pětici finalistů. Ve druhém kole porotci přidělí finalistům body podle jednotlivých kritérií (technika a technologie, jízdní vlastnosti, užitná hodnota, ekonomika provozu, design). Ze součtu bodového hodnocení jednotlivých porotců vzejde vítěz ankety.

Velmi důležitou změnou nového konceptu ankety Auto roku 2018 v České republice jsou změněná kritéria volby. Porotce musí zohlednit pozici daného automobilu především v konkrétním segmentu a v realitě českého provozu.

Kromě vítěze ankety Auto roku 2018 v České republice bude odborná porota hlasovat i o vítězi ocenění Ekologické auto roku a Technická inovace roku. Nedílnou součástí ankety bude opět i vyhlášení výsledků akce Dodavatel pro Auto roku 2018 v České republice, v jejímž rámci Sdružení automobilového průmyslu zveřejňuje všechny firmy, které jsou dodavateli jakýchkoliv dílů pro vítězný automobil ankety.

Veřejnost volí automobily pouze ve čtyřech kategoriích: malé vozy, velké vozy, malá SUV a SUV, přičemž tyto kategorie zohledňují složení nominovaných vozů. Hlasování veřejnost bude motivováno cenami. První cena v hlasování bude zapůjčení vítězného vozu ankety Auta roku 2018 na 1 rok, 2. cena sada litých kol DOTZ a 3. cena sada pneumatik Continental.

Vítěz ankety Auto roku 2018 v České republice, držitelé ocenění Ekologické auto roku a Technická inovace roku, stejně jako čtyři držitelé ocenění Vítěz v kategorii podle hlasování veřejnosti budou vyhlášeni na rozšířené tiskové konferenci 5. ledna 2018.

Felipe Massa získal ve Formuli 1 jedenáct vítězství. Připomeňte si je všechny

7. listopadu 2017, 22:13 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Felipe Massa získal ve Formuli 1 jedenáct vítězství. Připomeňte si je všechny
Brazilský závodník se na konci letošního ročníku rozloučí s kariérou pilota Formule 1. Celkem vybojoval jedenáct triumfů ve velkých cenách, všechny s Ferrari.

Letošní sezona bude pravděpodobně konečnou pro několik závodníků. Vzpomeňme Daniila Kvyata a jeho sesun z Red Bullu do Toro Rosso a následně pryč z Formule 1. Dalším adeptem na definitivní rozloučení je Jolyon Palmer, jehož u Renaultu vystřídal Carlos Sainz a nezdá se, že by si britský jezdec dokázal zajistit angažmá pro příští rok.

PSALI JSME: Felipe Massa na konci sezony opustí Formuli 1

Délkou kariéry a úspěchy získanými během ní však jeden závodník všechny odcházející převyšuje. Je jím Felipe Massa, jenž se s šampionátem emotivně loučil už v závěru minulé sezony, avšak po rošádách u Mercedesu prodloužil o jeden rok, aby ve stáji Williams plnil roli zkušeného veterána vedle mladičkého talentu Lance Strolla. Před pár dny Brazilec oficiálně potvrdil, že Formuli 1 na konci této sezony opustí definitivně, byť část něj by ještě ráda zůstala.

Zaslíbené Turecko

Velká cena Turecka se v historii Formule 1 konala sedmkrát a z toho tu třikrát triumfoval právě Massa. Nejprve v roce 2006, kdy se po boku Michaela Schumachera zabydloval u Ferrari. Tentýž rok vybojoval ještě jedno vítězství, v závěrečném závodě ročníku na domácí půdě v Brazílii.

Další sezona byla ještě úspěšnější. Rok 2007 přinesl tři triumfy - v Bahrajnu, Španělsku a opět Turecku. Felipe Massa však v ostatních závodech nevybojoval dostatečný počet bodů k tomu, aby si to v závěru ročníku rozdal se stájovým kolegou Kimim Räikkönenem, Fernandem Alonsem a Lewisem Hamiltonem o titul. Spokojit se musel až se čtvrtým místem, nejúspěšnější byl po dramatickém finiši finský parťák.

Na titul to nestačilo

Zní to neskutečně, ale je to tak. Poslední triumf vybojoval Brazilec ve Formuli 1 před dlouhými devíti lety. Ročník 2008 byl přitom jeho nejúspěšnějším a ve famózním finiši byl na pár sekund i šampionem... Cesta za titulem vicemistra začala triumfem v Bahrajnu, Turecku (zde Massa zvítězil 3x po sobě), Francii, Španělsku (tentokrát ve Valencii, kde se konala Velká cena Evropy), Belgii a konečně domácí Brazílii. Ani to ale na zisk titulu nestačilo, Lewis Hamilton z týmu McLaren jej překonal o jeden mistrovský bodík.

DOPORUČUJEME: Po F1 chci závodit ve Formuli E, říká Massa

Nejúspěšnější byl Massa v Istanbulu, kde triumfoval hned třikrát. Mezi jeho další oblíbené destinace patřil okruh v bahrajnském Sakhiru i domácí trať Interlagos. Na obou získal po dvou triumfech. Celkem to bylo jedenáct vítězství během tří let a nepřekvapí, že všechna vybojoval s týmem Ferrari. S italskou stájí spolupracoval ještě pět let, maximem už ale byla jen dvě druhá místa.

Od roku 2014 působil Brazilec v týmu Williams a do Velké ceny Rakouska ten rok dokonce startoval z pole position. V konečném pořadí však obsadil až čtvrté místo za Rosbergem, Hamiltonem a kolegou Bottasem. S tradičním britským týmem vybojoval ještě pět umístění na stupních vítězů, z toho jedno druhé místo. Naposledy bednu urval v Itálii před dvěma lety. Od té doby byl nejlépe čtvrtý, avšak stále patřil mezi pravidelné sběrače mistrovských bodů.

Felipe Massa a jeho vítězství ve Formuli 1

Rok Země Okruh Vůz
2006 Turecko Istanbul Ferrari 248 F1
2006 Brazílie Interlagos Ferrari 248 F1
2007 Bahrajn Sakhir Ferrari F2007
2007 Španělsko Barcelona Ferrari F2007
2007 Turecko Istanbul Ferrari F2007
2008 Bahrajn Sakhir Ferrari F2008
2008 Turecko Istanbul Ferrari F2008
2008 Francie Magny-Cours Ferrari F2008
2008 Španělsko (VC Evropy) Valencie Ferrari F2008
2008 Belgie Spa-Francorchamps Ferrari F2008
2008 Brazílie Interlagos Ferrari 2008

Jak by vypadal letošní McLaren v kultovních zbarveních? Slušela by mu stříbrná i Marlboro

7. listopadu 2017, 16:38 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Jak by vypadal letošní McLaren v kultovních zbarveních? Slušela by mu stříbrná i Marlboro
Legendární oranžová, nebo proslulá červenobílá kombinace Marlbora... McLaren se za košatou historii proslavil mnoha barevnými variacemi. Jak by slušely letošnímu monopostu?

Spolupráci s Hondou odstartovala stáj McLaren v roce 2015 v černě lakovaných monopostech s červenými detaily. Skoro jako by pochmurná volba měla odrážet celkový vývoj ročníku. K drobným, avšak ne výrazným změnám došlo pro sezonu nadcházející, kde se tým z Wokingu znovu vyznačoval především černou barvou.

K revoluci došlo pro ročník 2017, ve kterém monoposty McLarenu září oranžovou a černou barvou. Bohužel v letošním roce opět září hlavně barvami, nikoliv výsledky. I když je toto provedení jedno z nejodvážnějších ve startovním poli, letošnímu monopostu by slušely i jiné historické kombinace.

DOPORUČUJEME: Motor F1 v rodinném autě? Speciál Renaultu jel až 310 km/h

Důkazem budiž galerie snímků, které připravil talentovaný grafik Sean Bull. Jeho nejčerstvější album je plné monopostů MCL32 zbarvených v historických kombinacích McLarenu. Najdete zde vůbec první design britského monopostu, ale i tradiční výraznou oranžovou, červenobílé Marlboro či stříbrné šípy z počátku tisíciletí. Jaké provedení se nejvíce líbí vám?

Kompletní galerii si můžete prohlédnout na autorově účtu Behance.

Motor Formule 1 v rodinném autě? Renault si před lety postavil speciál pro radost, jel až 310 km/h

7. listopadu 2017, 11:27 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Motor Formule 1 v rodinném autě? Renault si před lety postavil speciál pro radost, jel až 310 km/h
Roku 1994 slavil vůz Renault Espace desetileté výročí a francouzští konstruktéři si nadělili hodně kuriózní dárek. Do rodinného auta namontovali pohonnou jednotku z tehdejší F1...

Premiéra automobilu se uskutečnila na pařížském autosalonu v roce 1994. Koncept vznikl ve spolupráci se společností Matra a největším lákadlem byl pochopitelně motor z monopostu Formule 1. A nemyslete si, že šlo jen o výstavní kousek, tenhle rodinný dříč se nebál ani závodních okruhů.

Srdcem auta je 3,5litrový desetiválec s výkonem 820 koňských sil, jímž byl osazen Williams-Renault FW15C. Monopost navrhoval sám Adrian Newey a v sezoně 1993 jej pilotovali Damon Hill a Alain Prost. Pokud jde o Espace s totožným pohonem, ten uměl zrychlit z klidu na stovku za 2,8 sekundy a klidně pokračoval na maximální rychlost až 310 km/h.

DOPORUČUJEME: Kupte si plně funkční Benetton. V sezoně 1998 byl i na stupních vítězů

Automobilka Renault nebyla první, kdo podobnou zástavbu zrealizoval. Nejvíce ale před takřka čtvrt stoletím překvapil fakt, že namísto sporťáku se jednotka objevila ve velkém rodinném MPV. Vedle motoru samotného byla speciální i karoserie. Tu tvořila lehká uhlíková vlákna, čímž se hmotnost snížila na 1 300 kilogramů. Kromě pozměněného interiéru muselo být auto celkově rozšířeno tak, aby se do něj motor z Formule 1 vůbec vešel.

Uvnitř nechyběly sportovní sedačky a bouřlivý chod desetiválce se rozléhal nejen všude kolem, ale i v kabině. Speciál dodnes existuje, prohlédnout si jej můžete ve francouzském muzeu Matry, kde z pochopitelných důvodů patří mezi absolutní strop toho, co zde můžete vidět. V akci si auto můžete prohlédnout a hlavně poslechnout níže...

VIDEO: Renault Espace s motorem Formule 1

Kupte si plně funkční monopost Benetton. V sezoně 1998 byl i na stupních vítězů

4. listopadu 2017, 18:32 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Kupte si plně funkční monopost Benetton. V sezoně 1998 byl i na stupních vítězů
S aukcemi formulových vozů se v posledních měsících roztrhl pytel. Nyní je na prodej monopost, jenž pilotovali Giancarlo Fisichella a Alexander Wurz. A můžete i vy, je totiž zcela funkční.

Prodávaným kouskem je monopost Benetton B198/01, tedy vůz, který se šampionátu Formule 1 zúčastnil v roce 1998. Tehdy jej pilotovali Giancarlo Fisichella a Alexander Wurz. Zejména v první polovině ročníku se jim dařilo sbírat mistrovské body.

Rakouský jezdec získal dokonce dvě po sobě jdoucí druhá místa v Monaku a Kanadě. Maximem Itala bylo pět čtvrtých míst. V celkovém žebříčku se oba umístili na osmém, respektive devátém místě. Benetton zakončil sezonu na příčce páté, bod za Jordanem.

DOPORUČUJEME: Ferrari hrozí odchodem z Formule 1

Na nabízeném autě je zajímavé, že se jedná o zcela funkční kousek. V posledních měsících se totiž objevilo spoustu inzerátů s formulovými vozy, ale většině z nich chybí pohonné jednotky, případně další technické komponenty. Tento Benneton však má pohonnou jednotku, kterou je čtyřlitrový desetiválec Judd GV4 s výkonem 740 koňských sil.

Prodejce uvádí, že monopost je ihned připraven k nasazení do některé ze soutěží, kupříkladu šampionátu BOSS GP, který se v září jezdí i v České republice, konkrétně na okruhu v Brně. Letos se podniku účastnily hned dva vozy Benetton.

A cena? Prodejce v případě zájmu prosí o kontakt, konkrétní představu neuvádí. Ale připomeňme, že před časem byl na prodej taktéž Benetton, se kterým závodil i Michael Schumacher. Hodnota takového stroje se odhadovala na 20 až 25 milionů. Monoposty bez motorů stojí podstatně méně, Benetton B200 z roku 2000 se na prodejním serveru objevil před nějakou dobou za 1,8 milionu korun.

Že by inspirace na dárek pod stromečkem?

Tohle jsou dvě nejlepší autokamery na trhu. Souhlasíte?

4. října 2017, 09:43 | Komerční článek
Ilustrační fotografie - Tohle jsou dvě nejlepší autokamery na trhu. Souhlasíte?
Tento článek byl sepsán ve spolupráci s portálem SmartMag.cz , který vám pomáhá vybírat elektroniku, včetně té automobilové.

DOD LS470W+

Pokud hledáte vůbec tu nejlepší autokameru na trhu, není jiná možnost než nejnovější model značky DOD model LS470W+.

Tahle prémiová kamera natáčí ve FULL HD rozlišení (1920x1080), takže by vám neměl utéct sebemenší detail (to i díky ultra vysoké citlivosti ISO 12800), včetně rozpoznání SPZ jiných vozidel, nápisů či značek.

Může za to i velmi kvalitní senzor Sony EXMOR s novou pokročilou WDR 2.0 technologii, který reaguje lépe na světlo, takže nejen za šera a při nočních vyjížďkách, ale lepšího obrazu se dočkáte i přes den.

Kamera disponuje tzv. rybím okem, kdy snímá obraz ve 150 ° stupních. To vám pomůže snímat i strany vozidla, což se hodí například na přechodech nebo v případě kamerování vozidel na vedlejších silnicích.

Podle nás je výborné pokud kamera disponuje kvalitním GPS senzorem, který dokáže zachytit nejen trasu, ale také třeba rychlost vozidla. DOD LS470W+ má 10x Speed ​​GPS procesor, který zajistí ultra rychlé zjištění pozice i právě i ono sledování rychlosti. Vše je navíc velmi přesné. 

Kamera do auta slouží zejména také k prevenci. Zachycování důležitých okamžiků, díky kterým můžete třeba zjistit, kdo vám poškrábal vozidlo při parkování u obchodu, můžete s ní dokonce vyvrátit vaše dopravní přestupky, nebo dokázat vaši nevinu při dopravní nehodě.

S prvním problémem vám pomůže funkce monitorování během parkování. Jakmile své vozidlo odstavíte, kamera začne automaticky nahrávat v případě, že rozpozná pohyb objektů před kamerou. Pokud tedy například couvá protější vozidlo z parkoviště ven, kamera to zaznamená a v případě, že vás ťukne, budete mít záznam, se kterým se můžete obrátit na příslušené orgány.

G-senzor je zase funkce, která ochrání váš záznam v případě nárazu, prudkého brzdění nebo nenormálního náklonu. Autokamera funguje ve smyčkách, tzn., že stále přemazává nejstarší záznamy. Právě G senzor napomáhá k tomu, že veškeré přemazávání stopne a uchová potřebný záznam.

Kamera má dále tu výhodu, že je certifikována pro použití v celé Evropské Unii a splňuje technické normy pro použití ve vozidlech.

Veškeré nastavení a také prohlížení videí probíhá na 3 palcovém displeji a v češtině.

Kamera dokáže zachytit spolehlivě SPZ i v noci díky světelné cloně f1.6.

Zkrátka a jednoduše, pokud hledáte spolehlivou a prémiovou autokameru, která bude natáčet jak ve dne tak i v noci velmi kvalitní videa a je-li řízení automobilu vaším denních chlebem, sáhněte po DOD LS470W+ a dostane se vám do ruky to nejlepší.

TrueCam A7s Radar Edition

Jako druhou kameru jsme zvolili cenově dostupnější model střední třídy - TrueCam A7s Radar Edition. Porovnávat budeme zejména s předchozím modelem.

Stejně jako DOD i TrueCam A7s natáčí videa ve FULL HD rozlišení (1920x1080), navíc je však možné oproti DOD přepnout do režimu o snímkové frekvenci až 45FPS a rozlišení 2304×1296. Což zajistí ostrý obraz před vámi jedoucích vozidel, včetně SPZ značek, nápisů a třeba i obličejů. Zde ovšem pozor na ochranu osobních údajů. Vyhněte se postování videí s obličeji na sociální sítě.

Stejně jako předchozí model i tato autokamera je vybavena G-senzorem proti nárazu a DPS modulem, který je ovšem asi bohužel nejslabší částí této kamery. Někteří lidé si stěžují na přesnost a jiní na nefunkčnost. Najdou se ovšem i tací, který používají kameru bez problémů.

Ovládat kameru a pouštět si záznamy můžete na 2,7 palcovém displeji, kompletně v češtině. Nechybí ani funkce monitorování během parkování nebo možnost pořizovat během záznamu rychlé a jednoduché 5 Mpx fotografie.

Radar Edition v tomto případě znamená jediné. Detekci rychlostních radarů. Databáze obsahuje 33 tisíc míst v celé Evropě.

Speciální funkcí je také tachometr, který vás informuje o rychlosti, směru jízdy a blížích se zmíněných radarech.

Vše navíc doplňuje chytlavý komentář herce Karla Zimy.

Kamera snímá obraz v 130 stupních a poradí si s natáčením i za zhoršených světelných podmínek nebo ve tmě.

Pokud hledáte vyloženě autokameru, která bude zaznamenávat jízdu a obraz kolem vás, s koupí TrueCam A7s neprohloupíte. Pokud, však očekáváte spolehlivé funkce navíc, jako je snímání trasy a jízdy vozidla na mapě, možná budete lehce zklamáni nepřesnými GPS.

Chcete-li se inspirovat dalšími tipy na autokamery, mrkněte na test kamer do auta na SmartMag.cz nebo si nechte poradit s výběrem dalších produktů na webu Rankito.cz

Velká cena Abú Dhabi - Dovolená s Formulí 1

2. října 2017, 14:02 | Josef Viták | Komentáře
Ilustrační fotografie - Velká cena Abú Dhabi - Dovolená s Formulí 1
Velká cena Abú Dhabi je nejluxusnějším závodem v kalendáři Formule 1. Okruh Yas Marina a jeho zázemí zabírá 2500 hektarů na ostrově Yas Island. Kromě závodní dráhy jsou zde také hotely, Ferrari park, golfové hřiště, přístav a další.

Okruh je dlouhý pět půl kilometru a obsahuje dvacet jedna zatáček a je umístěn na písčitém povrchu, takže zde často dělá problémy písek na trati a vítr. Obsahuje několik dlouhých rovinek, pár rychlých a hodně pomalých pravoúhlých zatáček. Okruh má pět tribun a má hned několik zajímavostí. Výjezd z boxové uličky obsahuje tunel pod tratí a v jednom bodě na trati piloti projíždějí pod hotelem. První Velká cena na tomto okruhu se konala v roce 2009 a vítězem se stal Sebastian Vettel s vozem Red Bull.

Zažíjte "Dovolenou s Formulí 1"! S cestovní kanceláří Prima Italia se můžete podívat do tohoto diváckého ráje královny motorizmu. Jsou pro Vás připraveny dvě varianty zájezdu. Prima Fly Exclusive na 8 dní za 36.990 Kč a Prima Smart na 5 dní za 22.990 Kč. Více informací naleznete ZDE.

 

 

Cena zahrnuje:
• leteckou dopravu společností Emirates v ekonomické třídě včetně všech letištních tax a poplatků
• transfery: letiště Dubaj – hotel Abu Dhabi, hotel Abu Dhabi - hotel Dubaj - letiště Dubaj
• 5 nocí ubytování ve ****hotelu v Abu Dhabi
• 2 noci ubytování v ****hotelu v Dubaji
• zákonné pojištění CK dle zákona č. 159/1999 Sb.
• asistence českého delegáta CK

Cena nezahrnuje:
• cestovní a storno pojištění zájezdu včetně vstupenky

Fakultativní služby: 
• 3denní vstupenka na trénink, kvalifikaci a závod dle vlastního výběru
• Jeep Desert Safari (výlet do pouště na jeepech zakončen bohatou večeří a programem v beduínském kempu) - 2 300 Kč/os./včetně večeře a nealko nápojů; výlet Dubaj -  Exclusive Sight Seeing Tour of Dubai s českým průvodcem - 2 560 Kč/os. + vstup na Burj Khalifa (nejvyšší budova světa) - 1 700 Kč/os.  

Vízová povinnost:
pro občany České republiky a Slovenska není vyžadována vízová povinnost.

Dragon 7 zvítězil v mezinárodní soutěži Formula Student Czech Republic

12. září 2017, 14:38 | Josef Viták | Komentáře
Ilustrační fotografie - Dragon 7 zvítězil v mezinárodní soutěži Formula Student Czech Republic
Absolutním vítězem v kategorii spalovacích motorů v soutěži Formula Student Czech Republic se jako první český tým stal nový závodní monopost Dragon 7 studentů týmu TU Brno Racing Fakulty strojního inženýrství. Tým z brněnského VUT se utkal s dalšími 45 závodními vozy na Automotodromu Most. Jde o historický rekord týmu, kdy se stal nejlepším nejen v kategorii spalovacích vozů, ale při celkovém součtu 938 bodů byl úspěšnější i než všechny elektrické vozy, což vedlo k zisku ocenění za absolutního vítěze letošní soutěže.

Po absolvování všech částí technické přejímky se tým s vervou pustil do statických disciplín. Těmi se rozumí prezentace business plánu, posouzení nákladů na výrobu vozu. Velmi náročnou je pak obhajoba inženýrského návrhu vozu a zodpovězení otázek hodnotící komise neboli design prezentace. Vytvořený business plán měl u potenciálních sponzorů úspěch a s minimální ztrátou bodů přinesl krásné 4. místo. V nákladové studii bylo nutné spokojit se s 15. místem a v design prezentaci se tým probojoval do finále, kde nakonec obsadil třetí místo.

Poté následovaly dynamické disciplíny. „Podařilo se nám zajet nejrychlejší kvalifikační čas na Endurance, což je vytrvalostní závod na 22 kilometrů. První místo jsme získali také v dílčím závodě na kruhovém Skid-padu, kde jsme dosáhli na čas lehce pod pět vteřin, přesně 4,91 sekundy. Na akceleraci, kde se testuje zrychlení, jsme pak měli čas 4,05 sekundy, což přineslo krásné druhé místo. Nejdůležitější disciplínou v celé soutěži je však Endurance. To jsme si od začátku sezóny moc dobře uvědomovali a soustředili se na výsledek. Příprava přinesla růže a vůbec poprvé jsme zvítězili v závodu na 22 kilometrů. V rámci tohoto závodu se měří i spotřeba paliva vozu, kde jsme skončili druzí. V celkovém součtu bodů z jednotlivých kategorií jsme se ale stali absolutními vítězi“ vysvětlil Roman Baxant, vedoucí týmu TU Brno Racing, pro který je absolutní vítězství historickým rekordem.

Vítězství bylo navíc zcela jednoznačné. Druhé místo za týmem VUT obsadili s bodovou ztrátou více než 100 bodů závodníci UH Racing z britské University Hertfordshire, bronzovou medaili si pak z Mostu odváží polský tým PWR Racing z Vratislavi. V kategorii spalovacích motorů dorazilo do severních Čech celkem 37 závodních týmů, další se pak registrovaly v kategorii vozů na elektrický pohon. „Z výsledků je patrné, že nám velmi prospěla radikální změna, ke které jsme se odhodlali. Základ letošního modelu Dragon 7 totiž tvoří karbonový monokok, zatímco dříve bylo tělo vozu ohraničené trubkovým ocelovým rámem. Jednolitý karbonový monokok se užívá ve vozech Formule 1 nebo v závodech Le Mans,“ vysvětlil Roman Baxant.

Studenti z několika fakult brněnského VUT strávili na stavbě letošního modelu dohromady 50 240 hodin v dílnách, testováním, přípravou dokumentů na soutěže a servisem vozu. Prvním letošním závodem, kde Dragon 7 roztáhl křídla, byla červencová Formula Student East, která se koná v Maďarsku. Zde členové TU Brno Racing dosáhli v konkurenci nejlepších světových týmů, včetně elektrických vozů, na celkové osmé místo. Monopost Dragon 7 stíhal týmy ze špice světového žebříčku v rámci kategorie vozů se spalovacím motorem.

Vrcholem letošní sezóny byl vůbec největší závod v rámci souteže Formula Student na slavném okruhu Hockenheimring. Na tomto „neoficiálním mistrovství světa“ obsadili čeští studenti 6. místo mezi formulemi se spalovacím motorem a získal do světového hodnocení technických univerzit dalších 707,62 bodů. Umístění v první desítce v této soutěži je svou náročností srovnatelné s vítězstvím v letošní Formula Student Czech. Díky skvělé letošní sezóně patří týmu z VUT aktuálně 7. místo ve světovém žebříčku formulí se spalovacím motorem v konkurenci 540 světových univerzit.

Díky odhodlání studentů, spolupráci školy a podpoře sponzorů se potvrdilo, že “zlaté české ručičky“ se ve světě neztratí!

Velká cena Itálie - zažijte jak fandí Tifosi

3. srpna 2017, 17:14 | Josef Viták | Komentáře
Ilustrační fotografie - Velká cena Itálie - zažijte jak fandí Tifosi
První záříjový víkend se, jako již tradičně, koná Velká cena Itálie na okruhu v Monze. Desetitisíce místních Tifosi vytvoří takovou atmosféru, kterou si nemůžete nechat ujít. Tohle se musí zažít, alespoň jednou za život a nejen, pokud jste fanouškem Ferrari.

Základní kámen okruhu položili koncem února roku 1922 domácí hrdinové Vincenzo Lancia a Felice Nazzaro. Na stavbě se podílelo 3500 pracovníků a celý projekt se podařilo zrealizovat za rekordních 110 dní. Kombinovaný okruh měřil 10 kilometrů a byl oficiálně otevřen 3. září 1922.
V roce 1950 vznikl oficiální šampionát Formule 1 a závod se jel i v Italské Monze. Svátek všech Tifosi se odehrál 3. září a vyhrál v něm domácí Nino Farina s Alfou Romeo 158.

Pokud se chcete na tento závod podívat máte možnost s CK Prima Italia za 7.480 Kč.

Základní cena zahrnuje:
- dopravu luxusním autobusem, transfery na okruh Monza
- parking autobusu v Monze
- 2 dny ubytování ve 2lůžkových pokojích v ***hotelu v Miláně
- 2 x snídani
- odborného průvodce, delegáta CK specializovaného na formuli 1
- welcome drink na Monze
- info balíček
- zákonné pojištění CK dle zákona č. 159/1999 Sb.

Dětská sleva: pro děti do 14 let 500 Kč z ceny zájezdu.

Fakultativní služby:
- 3denní vstupenka na trénink, kvalifikaci a závod dle vlastního výběru
- jednolůžkový pokoj s příplatkem 3 500 Kč
- komplexní cestovní pojištění 125 Kč/os.
- storno pojištění zájezdu včetně vstupenky 75 Kč/os.

Více informací ZDE.

Skoro domácí Velká cena Maďarska je za dveřmi

23. července 2017, 16:07 | Josef Viták | Komentáře
Ilustrační fotografie - Skoro domácí Velká cena Maďarska je za dveřmi
Velká cena Maďarska na okruhu Hungaroring je pro nás velmi blízkým závodem Formule 1 a pro každého fanouška by měla být tedy povinností.

První Velká cena na okruhu Hungaroring se konala v roce 1986. Od té doby až do teď nikdy v šampionátu Formule 1 nechyběla. Zvítězit na zdejším okruhu dokázali například Nelson Piquet, Ayrton Senna, Michael Schumacher, Mika Häkkinen a další.

Na okruh se dostanete zhruba za 8 hodin z Prahy luxusním autobusem Mercedes s cestovní kanceláří Prima Italia. Z Brna a Bratislavy samozřejmě o něco kratší dobu. Cena zájezdu na nedělní závod je 3980 Kč.
Cena zahrnuje:
- autobusovou dopravu z ČR a Slovenska luxusním autobusem Mercedes
vstupenku General Admission - místa na volné plochy okruhu Hungaroring (místa na stání)
odborného delegáta CK specializovaného na formuli 1
info balíček
zákonné pojištění CK dle zákona č. 159/1999 Sb..

Fakultativní služby:
za příplatek vstupenka na tribuny do sektoru Bronze, Silver, Gold nebo VIP
komplexní cestovní pojištění 25 Kč/os.
storno pojištění 15 Kč/os.

Pokud se na poslední chvíli rozhodnete pak neváhejte navštívit tento odkaz ZDE, kde se dozvíte více informací.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »