Články: Motorsport

Jerez de la Frontera: Charles Leclerc je šampionem Formule 2!

7. října 2017, 21:19 | Roman Klemm | Komentáře
Ilustrační fotografie - Jerez de la Frontera: Charles Leclerc je šampionem Formule 2!
Favorizovaný Cherles Leclerc přicestoval na jih Španělska ve vědomí, že na něj v Jerezu ohledně titulu mistra čeká první „mečbal“. Vše, co potřeboval, bylo zajet na pole-position a vyhrát v sobotu. Něco takového se mu letos již několikrát podařilo. Podařilo se mu to i v tentokrát a bylo jasno: První mistr „novodobé“ FIA-Formule 2 se jmenuje Charles Leclerc!

Trénink a kvalifikace

Těžko posoudit, co přimělo FIA při návrhu kalendáře sezony 2017, pořádat začátkem října nezávislý podnik Formule 2 ve španělském Jerezu, výsledek byl ovšem málo překvapivý: víkend připomínal test před prázdnými tribunami, bez zájmu veřejnosti, který přilíkal na trať více účastnílů, než diváků. A přesto šlo o dost: Senzace roku, Charles Leclerc mohl již při tomto předposledním podniku předčasně dobýt titul mistra.

Dobrá, pole roku 2017 není co do celkové kvality pilotů jedním z nejkvalitnějších dějin   F2/GP2, Leclerc ovšem představuje zářivou výjimku, která by příští rok znatelně zkomplikovala život i Vettelovi, kdyby mu k tomu Scuderie dala příležitost. Své výsadní postavení demonstroval jezdec z Monaka i v Jerezu de la Frontera hned od volného tréninku, ve kterém byl jakoby samozřejmě nejrychlejší, před tradičními zástupci „druhého proudu F2“, Rowlandem, de Vriesem, Sette-Camarou, Latifim a Macušitou.

Se stejným elánem pokračoval Charles, který ve Španělsku dopoledne nastoupil s designem přilby svého zesnulého otce, i odpoledne, když šlo o pole-position a tím i o první body víkendu. Při svém úvodním pokusu vypálil za krásného slunečna na čerstvý asfalt trati nejlepší čas, který pak těsně před koncem seance o další tři desetiny zlepšil. Výsledkem byla jeho osmá pole-position roku, tentokrát před silnými Ghiottem a Sette Camarou. Rowland, který před víkendem oplýval již jen teoretickou nedějí na titul, zajel po hrubé chybě jen čtvrtý čas. Následovali málo překvapivě Markelov, Albon, Macušita, de Vries, Latifi a Nato. O jakési „osvěžení“ zaběhlého pořadí F2 se postaral dobrý debutant Alex Palou. Domácí jezdec sice minulou sezonu v GP3 nedokázal přesvědčit, do svého prvního závodu Formule 2 ovšem směl chráněnec Adriana Campose (v jehož týmu nahradil Rumuna Visoiua) vyrazit z dobrého 11. místa.  Hůře dopadl druhý „nováček F2“, René Binder. Rakušan s bohatými zkušenostmi z GP2, nahradil u Rapaxu Roberta Merhiho, kterému se pro domácí závod nepodařilo najít peníze a zajel pouze 17. čas.

Sobotní závod

Výchozí pozice polemana Leclerca byla jednoduchá: Věděl, že když vyhraje, tak se zároveň předčasně korunuje mistrem. Jeho start byl perfektní a do první zatáčky dosprintoval s takovým náskokem, že Ghiotto a Sette-Camara nemohli na útok ani pomyslet. Zvláště agresivní první kolo absolvoval Oliver Rowland a dokázal během úvodního okruhu třetího Brazilce předjet. Špička se tedy po prvním kole vrátila v pořadí Leclerc, Ghiotto, Rowland, Sette-Camara, Albon a Macušita.

V dalším průběhu závodu prováděl Leclerc to, co letos ukazoval téměř pravidelně: S neúprosnou pravidelností ujížděl ostatním, kteří jdenoduše neměli jeho třídu. Po 10 kolech byl o 6,5s před Ghiottem, který za sebou až do 11. kola držel Rowlanda, než musel pustit Brita před sebe.

O kolo později měnili lídr a pilot na druhé pozici pneumatiky. Leclerc se vrátil na trať jak 6. a Rowland jako 10.  za piloty s odlišnou strategií. Leclerc potřeboval jen dvě kola, než se dostal před Fuoca a Malju na 4. místo. Ještě před poločasem závodu předjel i Kinga s Ferrucim a byl druhý. 19 kol před cílem se pak lehce dostal před Latifiho a znuvu vedl – jaká to přehlídka jeho talentu (a převahy svěžích pneumatik)...

Ani Rowland se ovšem nevzdával. Také on se propracovával zpět kupředu a 16 kol před cílem mu patřila s odstupem 6s druhé pozice.

7 kol před koncem kolidovali v první zatáčce Ferrucci s Macušitou. Američanův vůz zůstal v záchytné zóně a stewartové zasáhli do průběhu závodu Safety Carem. Leclerc ztratil svůj náskok a najednou byli ve výhodě jezdci, kteří měnili pozdě.

Rozhodl sprint posledních tří kol. I v této kritické situaci zachoval Leclerc přehled. S Rowlandem v zádech se nedopustil chyby a na zcela vyždímaných pneumatikách udržel minimální náskok až do cíle! Monačan mohl slavit šesté vítězství roku a titul, na čemž nic nezměnila ani francozská hymna, kterou pořadatel nechal hrát...  Na třetí pozici se dokázal    posunout Antonio Fuoco, debutant Alex Palou dojel výborný osmý. 

Výsledek sobotního závodu F2 v Jerezu:

1. Charles Leclerc, Theodore-Prema
2. Oliver Rowland, DAMS
3. Antonio Fuoco, Theodore-Prema
4. Nicholas Latifi, DAMS
5. Artem Markelov, Russian Time
6. Jordan King, MP
7. Luca Ghiotto, Russian Time
8. Alex Palou, Campos
9. Nabil Jeffry, Trident
10. Sergio Sette-Camara, MP

Celkový stav šampionátu:

1. Charles Leclerc        243 b.
2. Oliver Rowland        179 b.
3. Artem Markelov       162 b.
4. Luca Ghiotto            156 b.
5. Nicholas Latifi            144 b.

Jerez de la Frontera: Russell těsně před ziskem titulu mistra GP3

7. října 2017, 21:17 | Roman Klemm | Komentáře
Ilustrační fotografie - Jerez de la Frontera: Russell těsně před ziskem titulu mistra GP3
Britský junior Mercedesu, George Russell jel k předposlednímu podniku šampionátu GP3 do Jerezu de la Frontera s náskokem 43 bodů na týmového kolegu Jacka Aitkena. Po sobotním závodě svůj náskok zvýšil na 46 bodů a jeho zisk titulu je již jen formalitou.

Kvalifikace

Před měsícem v Monze, měl člen juniorského programu hondy, Nirei Fukuzumi neuvěřitelnou smůlu: Ze své pole-position nemohl do závodu kvůli technickému problému vyrazit. V Jerezu mu kvalifikace vyšla stejně tak navýbornou a znovu si před týmovými kolegy Aitkenem a Russellem zajistil nejlepší startovní místo.  Za trojicí ARTu překvapil chráněnec Red Bullu, Daniel Tucktum (DAMS) čtvrtým časem před dalším jezdcem Francouzů, Hubertem. Nejlepší desítku uzavírali Boccolacci (Trident), Kari (Arden), opětně senzačně naladěná Calderonová (DAMS), penalizovaný Lorandi (Jenzer) A Schothorst (Arden).

Sobotní závod

Na jihu Španělska Fukuzumiho italská smůla nepostihla. Japonec soustředěně zaujal svou pozici na startu a po dobrém odpichu se usadil na špičce pole. Russell využil ještě v prvním kole skulinky a prodral se na druhé místo před Aitkena. Za nimi se seřadili Tictum, Huberta  Kari.

Zatáčkovitá trať v Andalůsii nepřichází soubojům kolo-na-kole právě vstříc, proto nezažila ona hrstka diváků, kteří se zatoulali na tribuny, příliš strhující závod. Fukuzumi si na špičce brzy dokázal vybudovat dostačující 2sekundový náskok, stejně tak ujel Russell Aitkenovi. Ostatní následovali v husím pochodě beze změn pořadí.  Po třetině závodu se dostal Hubert před Tictuma a vozy stáje ART tak zaujaly pořadí 1-2-3-4.

Právě v tomto pořadí „dobzučeli“ Fukuzumi, Russell, Aitken, Hubert a Tictum i do cíle – ano, Jerez to byla spíše demonstrace neduhů moderního automobilového sportu, GP3 zvláště...

První dva piloti ovšem rádi na jakýkoliv nervák zanevřeli: Fukuzumi, kterého příští rok s velkou pravděpodobností uvidíme ve Formuli 2, si dojel pro druhé vítězství sezony a Russell rád sebral body za druhé místo, které ho ještě více přiblížili k titulu mistra.

Výsledek sobotního závodu GP3 v Jerezu

1. Nirei Fukuzumi, ART
2. George Russell, ART
3. Jack Aitken, ART
4. Antoine Hubert, ART
5. Daniel Tincktum, DAMS
6. Niko Kari, Arden
7. Dorian Boccolacci, Trident
8. Giuliano Alesi, Trident
9. Alesio Lorandi, Jenzer
10. Julien Falchero, Campos 

Celkový stav šampionátu 3 závody před koncem:

1. George Russell          180 b.
2. Jack Aitken                134 b.
3. Nirei Fukuzumi         124 b.
4. Antoine Hubert          109 b.
5. Giuliano Alesi           101 b.

Vozy Audi ovládly DTM ve Spielbergu

24. září 2017, 19:51 | Roman Klemm | Komentáře
Ilustrační fotografie - Vozy Audi ovládly DTM ve Spielbergu
Předposlední podnik šampionátu DTM na Red Bull Ringu zcela ovládli piloti značky Audi. Velkým vítězem víkendu se stal Švéd Mattias Ekström, který má před posledním podnikem mistrovství jasný bodový náskok.

Sobota: Když Audi zavelelo „1. Ekström, 2. Green“

Mlha si v sobotu ráno nechala na čase, než se z pohoří Tauern vytratila, polední kvalifikace se ovšem již jela za zářícího slunce. Po této 20minutové session mohli zářit především zodpovědní Audi: Jamie Green, Nico Müller a Mattias Ekström se totiž zasloužili o trojité vítězství značky z Ingolstadtu. Ba více. Za čtvrtým Wittmannem (BMW) následovaly další dvě Audi RS 5 DTM s Rockenfellerem a Rastem v kokpitech.

Hůře dopadl miláček tisíců domácích fandů (před dvěma lety ho ještě nikdo nechtěl znát, teď je pro všechny najednou jejich „Lucki“)  Lucas Auer, který se musel smířit s katastrofálním 12. časem. 

Odpolední závod se konal za vysloveně letních podmínek. Tři dominující vozy Audi na špičce si ani na stratu pochopitelně neublížily a seřadily se po první zatáčce v počadí Green, Müller a Ekström. Za nimi se výborným odpichem usadil Wickensův Mercedes.

Mladý Nico Müller druhou pozici dlouho neudržel. Ekström postoupil na jeho místo a od té doby se pozorovatelům kladla již jen otázka, kdy nechá lídra šampionátu před sebe i Green. Stalo setak krátce před koncem závodu. Audi těžce porazilo soupeře od BMW a Mercedesu a mohlo zrežírovat výsledek dle libosti: Ekström sebral plný počet bodů za vítězství, Robert Wickens na čtvrtém místě se postaral o to, že Wittmann nemohl trojlístek Audi na špičce nikdy ohrozit. Lucas Auer sice dojel jako osmý na bodech, jeho celkové naděje ovšem zle utrpěly... 

Výsledek sobotního závodu DTM ve Spielbergu:

1

 Mattias Ekström

(S)

 Audi RS5 DTM

 57:00.812

 

 

 40

2

 Jamie Green

(GB)

 Audi RS5 DTM

 57:01.210

 +00.398

 +00.398

 40

3

 Nico Müller

(CH)

 Audi RS5 DTM

 57:01.414

 +00.602

 +00.204

 40

4

 Robert Wickens

(CA)

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 57:22.437

 21.625

 21.023

 40

5

 Marco Wittmann

(D)

 BMW M4 DTM

 57:22.930

 22.118

 +00.493

 40

6

 Maxime Martin

(BE)

 BMW M4 DTM

 57:23.560

 22.748

 +00.630

 40

7

 Mike Rockenfeller

(D)

 Audi RS5 DTM

 57:23.879

 23.067

 +00.319

 40

8

 Lucas Auer

(AT)

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 57:24.264

 23.452

 +00.385

 40

9

 Edoardo Mortara

(I)

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 57:24.573

 23.761

 +00.309

 40

10

 Timo Glock

(D)

 BMW M4 DTM

 57:26.371

 25.559

 1.798

 40

11

 Paul Di Resta

(GB)

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 57:26.750

 25.938

 +00.379

 40

12

 Bruno Spengler

(CA)

 BMW M4 DTM

 57:27.259

 26.447

 +00.509

 40

13

 René Rast

(D)

 Audi RS5 DTM

 57:27.600

 26.788

 +00.341

 40

14

 Loic Duval

(F)

 Audi RS 5 DTM

 57:27.908

 27.096

 +00.308

 40

15

 Maro Engel

GER

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 57:28.326

 27.514

 +00.418

 40

16

 Tom Blomqvist

(GB)

 BMW M4 DTM

 57:33.763

 32.951

 5.437

 40

17

 Gary Paffett

(GB)

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 57:46.533

 45.721

 12.770

 40

-

 Augusto Farfus

(BR)

 BMW M4 DTM

 

 

 

 0

 Neděle: Greenova ohromná smůla

Auerovy naděje utrpěly v neděli ještě více. Synovec Gerharda Bergera se kvalifikoval jako předposlední  a z boje o titul mistra se tím de facto ještě před startem druhého závodu rozloučil. Špička startovního roštu nabízela podobný obrázek, jako v sobotu: Jamie Green si opět zajistil pole-postion, tentokrát před značkovými kolegy René Rastem, Mike Rockenfellerem a Nico Müllerem. Mezi vozy Audi se opět dokázal vecpat jen třetí Marko Wittmann.

Start proběhl znovu dle Ingolstadtských představ: Green převzal špičku a zezadu mu chránil záda před Wittmannem Rast. Z pohledu Audi však nebylo, čeho se obávat. Jediný vážný soupeř značky čtyř kruhů, Wittmann si nedokázal životnost svých pnaumatik správně rozvrhnout a v průběhu relativně jednostranného závodu začal ztrácet.

Čtvrt hodinky před koncem vedly Green, Rast a Müller, když Bruno Spengler poslal do svodidla zatáčky Remus Auera. Na trať vyjel Safety-Car. Indy-re-startu osm minut před koncem využil Ekström, aby se posunul před Wittmanna na pátou pozici za Rockenfellera. Švéd  ale v dalším kole ztratil jedno místo vůči Gary Paffettovi a odebral tak vedení Audi trapné rozhodnutí „převelet Mattiase o další čtyři místa kupředu – nebo ne?“

Green by tentokrát směl  zaslouženě vyhrát, postihla ho ale smůla technické závady: Dvě kola před cílem musel zpomalit a odpadl z bodovaných míst.  Rast, Müller a Rockenfeller se i tak postarali o trojnásobné vítězství Audi a  Rast se zabydlel se na druhém místě celkového hodnocení. Jako jasný favorit ovšem pojede za tři týdny k finále do Hockenheimu Mattias Ekstrom, který má na kolegu náskok 21 bodů.   

Výsledek nedělního závodu DTM ve Spielbergu:

1

 René Rast

(D)

 Audi RS5 DTM

 57:21.893

 

 

 39

2

 Mike Rockenfeller

(D)

 Audi RS5 DTM

 57:22.918

 1.025

 1.025

 39

3

 Nico Müller

(CH)

 Audi RS5 DTM

 57:23.717

 1.824

 +00.799

 39

4

 Gary Paffett

(GB)

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 57:25.634

 3.741

 1.917

 39

5

 Mattias Ekström

(S)

 Audi RS5 DTM

 57:28.029

 6.136

 2.395

 39

6

 Marco Wittmann

(D)

 BMW M4 DTM

 57:29.861

 7.968

 1.832

 39

7

 Timo Glock

(D)

 BMW M4 DTM

 57:30.074

 8.181

 +00.213

 39

8

 Loic Duval

(F)

 Audi RS 5 DTM

 57:30.350

 8.457

 +00.276

 39

9

 Paul Di Resta

(GB)

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 57:31.221

 9.328

 +00.871

 39

10

 Robert Wickens

(CA)

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 57:33.198

 11.305

 1.977

 39

11

 Maxime Martin

(BE)

 BMW M4 DTM

 57:34.019

 12.126

 +00.821

 39

12

 Augusto Farfus

(BR)

 BMW M4 DTM

 57:34.589

 12.696

 +00.570

 39

13

 Tom Blomqvist

(GB)

 BMW M4 DTM

 57:36.638

 14.745

 2.049

 39

14

 Jamie Green

(GB)

 Audi RS5 DTM

 57:38.647

 16.754

 2.009

 39

15

 Maro Engel

GER

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 57:49.148

 27.255

 10.501

 39

16

 Bruno Spengler

(CA)

 BMW M4 DTM

 57:50.464

 28.571

 1.316

 39

17

 Edoardo Mortara

(I)

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 47:43.079

 7L

 7L

 32

-

 Lucas Auer

(AT)

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 

 

 

 0

Celkový stav DTM 2017 před posledním podnikem:

1. Mattias Ekström          172 b.
2. Rene Rast                    151 b.
3. Jamie Green                137 b.
4. Mike Rockenfeller      134 b.  
5. Marco Wittmann         134 b.
6. Lucas auer                   131 b.

F3 ve Spielbergu: Eriksson vítězil Norris sbíral cenné body

24. září 2017, 19:49 | Roman Klemm | Komentáře
Ilustrační fotografie - F3 ve Spielbergu: Eriksson vítězil Norris sbíral cenné body
K předposlednímu podniku Evropského šampionátu Formule 3 se ve štýrském Spielbergu sešlo 20 konkurentů. Mezi již zavedenými jmény se objevil jeden debutant: Devlin DeFrancesco, startující za tým Carlin. Kanaďan postoupil z britské F4.

1. závod

S děním na špičce neměl DeFrancesco pochopitelně co dělat. Tam se po páteční kvalifikaci objevila známá, kvalitní jména. Prosadil se Callum Ilott (Prema) a po čase tím dokázal vystoupit ze stínu krajana Norrise. Za chladného slunečna se za ním klasifikovali Gunther, Eriksson,  Norris a překvapivě rychlí Makino s Mazepinem.

Pole-position a dobrý start mají na Red Bull-Ringu cenu zlata – napřes jeho dlouhým rovinkám se na něm s moderní Dallarou-F3 téměř nedá předjíždět. Ilott obě tato kritéria zvládl výborně a od prvních metrů si letěl pro vítězszví, které nebylo v žádné fázi soboty ohroženo. Za ním se zařadili Joel Eriksson s Maxi Guntherem a i oni udrželi své pozice beze změny až do cíle. Jedním z mála, komu se dařilo předjíždět, byl favorit Lando Norris. Celý závod se držel za Makinem a těsně před koncem Japonce připravil o čtvrté místo. Jako dobrý šestý dojel domácí matador Ferdinand Habsburg i on předjel soupeře – Němce Beckmana.

O rehabilitaci se po špatném výkonu v kvalifikaci (15.) díky dobrému závodu postaral i Mike Schumacher. Byl pilotem, který předjel nejvíce soupeřů a skončil dobrý 7. před Beckmannem, Zhouem a Pedrem Piquetem.

Lando Norris byl po závodě sice dost nespokojen, jeho ohromnému bodovému náskoku, ale sobota příliš neuškodila.

Výsledek sobotního závodu:

1. Callum Ilott, Prema
2. Joel Eriksson, Motopark
3. Maxi Günther, Prema
4. Lando Norris, Carlin
5. Tadasuke Makino, Hitech
6. Ferdinand Habsburg, Carlin

2. závod

O nedělní postavení na startu se jelo v sobotu večer a byl toŠvéd Joel Eriksson (Motopark), kdo si pro oba zbývající závody víkendu vybojoval nejlepší flek na startu. Jeho čas odolal i pozdnímu útoku druhého Norrise. Za nimi opět překvapil Rus Nikita Mazepin. Rus z týmu Hitech byl rychlejší, než Ilott, Daruvala, Hughes, Aron a Habsburg.

Junior BMW, Eriksson zužitkoval své pole-position výborně a celé první kolo s úspěchem hájil vedení před agresivním Norrisem. Za nimi s z seřadili, Mazepin, Ilott a Daruvala. Pořadí se poté opět ustálilo a většina jezdců se spokojila s čekáním na chybku soupeře.

Eriksson, který v předešlých závodech ztratil příliš mnoho bodů na to, aby mohl Norrise ohledně titulu ještě vážně ohrozit, si dojel pro vítězství. Norris se šikovně soustředil na celkovou situaci a sebral body za druhé místo. Mazepin za sebou dokázal udržet Ilotta a dojel si pro nejlepší výsledek kariéry.

Výsledek ranního nedělního závodu:

1. Joel Eriksson, Motopark
2. Lando Norris, Carlin
3. Nikita Mazepin
4. Callum Ilott, Prema
5. Jehan Daruvala, Carlin
6. Ralf Aron, Hitech

3. závod

Start odpoledního závodu byl přesnou kopií startu z rána: Eriksson reagoval na zhasnutí světel znovu výborně a znovu se dvě kola musel bránit útokům agresivně naloženého Norrise, než se situace „uklidnila“. Za lídry se zařadili Aron, Habsburg, Mazepin a Makino.

Tentokrát se Norris na Erikssona tlačil výrazněji, než dopoledne, dlouho ale nedokázal malých vynucených chybiček Švéda využít. 5 minut před koncem dokonce kolidovali a Angličan si o soupeře poničil přední spoiler. Od té doby se Norris musel soustředit na obranu druhého místa před Aronem a Habsburgem. Nedopadlo to dobře: v posledním kole Aron Norrise otočil a oby skončili ve štěrku zatáčky Krainer.

Eriksson zůstal klidný a mohl slavit své druhé nedělní vítězství. Jako druhý sice projel cílem Habsburg, jeho body ale inkasoval Mazepin, protože byl Rakušan penalizován 5s. jZ druhého místa se radoval Mazepin. Jako třetí směl na stupínek vítězů dobrý Tadsuke Makino.  Maxi Günther, který dlouho patřil mezi favority sezony, dojel za Habsburgem pátý a v celkovém hodnocení se posunul na 2. pozici.

Do finále za tři týdny v Hockenheimu ovšem nastoupí jako favorit Norris, který má na Günthera náskok 72 bodů a na 78 bodů. Pro juniora McLarenu by měl být zisk titulu pouhou formalitou.

Výsledek odpoledního nedělního závodu:

1. Joel Eriksson, Motopark
2. Nikita Mazepin
3. Tadasuke Makino, Hitech
4. Ferdinand Habsburg, Carlin
5. Maxi Günther, Prema
6. Jehan Daruvala, Carlin

Celkový stav evropského šampionátu F3 před posledním podnikem:

1. Lando Norris         411 b.
2. Maxi Günther        339 b.
3. Joel Eriksson         333 b.
4. Callum Ilott           297 b.
5. Jake Hughes          193 b.  

Hockenheim: Mistrem německé F4 je Estonec Juri Vips!

24. září 2017, 19:47 | Roman Klemm | Komentáře
Ilustrační fotografie - Hockenheim: Mistrem německé F4 je Estonec Juri Vips!
Po dramatickém víkendu v Hockenheimu má německý šapionát po Marvinovi Dienstovi a Joy Mawsonovi svého třetího mistra: Teprve po strhujícím posledním závodě sezony se jím korunoval 17letý Estonec Juri Vips.

K poslednímu víkendu ADAC-Formel-4, tedy k posledním třem závodům sezony přicestovali do Hockenheimu tři jezdci s realistickou nadějí na titul: Estonec Juri Vips, jeho kolega z týmu Prema-Theodore, Novozélanďan Marcus Armstrong a brazilský pilot stáje Van Amersfoort, Felipe Drugovich.

Páteční kvalifikace znamenala obrodu naděje Brazilce Drugoviche. Zatímco dokázal chráněnec Felipe Nasra zajet za Zendelim druhý čas, ztrácel se konkurent Juri Vips na 14. pozici a nešťastný Marcus Armstrong si po uklouznutí zapsal jen bezvýhledný 21. čas.

Drugovich pak sobotní dopolední závod vyhrál před Zendelim a Schererem, zatímco Vips a Armstrong zachraňovali, co se dalo místy osm a deset.

Také do druhého sobotního závodu směl vyrazit z pole-position Lirim Zendeli před Drugovichem. Vips se musel opět smířit se 14. místem a Armstrong dokonce vyrazil jen z poslední pozice, protože v páteční kvalifikaci  nezajel druhé ostré kolo.

V závodě z favoritů tentokrát ovšem bodovali jen Vips s Armstrongem na místech 6 a 9, zatímco Drugovich o přední pozici přišel kvůli technickému defektu. Triumfoval Zandeli před Aberdeinem a senzační Sophií Flörschovou. Čech Tom Beckhäuser dojel dobrý 16.

Musel tedy rozhodnou poslední závod sezony, do kterého šli favorité za tohoto bodového stavu: Vips 230,5, Drugovich 226,5 a Armstrong 223.

Poleman Vips vyrazil dobře, agresivní kolega Armsrong ovšem hned začal útočit.  V Parabolice proto byli oba na brzdě příliš pozdě a do čela se dostal outsider Piro. Armstrong akcí udržel druhé místo, zatímco se Vips propadl za Petrova na 4. místo. Druhovich byl po prvním kole 7. Takový výsledek by znamenal titul pro Vipse, Estonec se ale musel bránit útokům Scherera a Drugoviche, který se po 4 kolech dokázal posunout na šesté místo. Vepředu dotáhli Petrov s Armstrongem  lídra Pira. Tichý, až stydlivý Rus pan Němce předjel, zatímco Armstrong poněkud zaváhal a umožnil tak Vipsovi, aby ho dotáhl. V 7. kole předjeli i oba piloti Premy Pira a jejich souboj o titul pokračoval stylem „muž proti muži“. Vipsovi by takový výsledek stále ještě stačil, přesto Novozélanďana bez ohledu na ztráty několik kol atakoval.

Mezitím jel i Tom Beckhäuser závod svého života a držel po polovině jízdy senzační 14. místo. Tentokrát již neměl dobrý výsledek dát z ruky...

Po osmi kolech se z okruhu uchazečů o titul rozloučil Drugovich: havaroval se Schererem a propadl se na 8. místo. Artem Petrov si poté na špičce uháněl pro vítězství, Vips po čase nesmyslných útoků na Armstronga zanechal a jel si raději pro titul mistra. Gachot dojel po souboji s Pirem čtvrtý před zklamaným Drugovichem a výbornou Flörschovou, která musela startovat kvůli „kauzi Oschersleben“ z poslední pozice. Mimo to zajela, tak jako již v sobotu, nejrychlejší kolo závodu.

Tom Beckhäuser se se svou „učednickou sezonou 2017“ v německé F4 rozloučil jako 14. a může se tedy poohlédnout po slibně stoupající křivce výkonnosti.

Konečné hodnocení německého šampionátu F4 roku 2017:

1. Juri Vips, Estonsko, Prema Theodore                         245,5 b.
2. Marcus Armstrong, Nový Zéland, Prema Theodore      241 b.
3. Felipe Drugovich, Brazílie, Van amersfoort                 236,5 b.
4. Lirim Zendeli, Německo, Mucke                                     164 b.
5. Fabio Scherer, Švýcarsko, US                                       154 b. 

Do Švýcarska se vrací okruhové závody

22. září 2017, 18:37 | Jan Dohnal | Komentáře
Ilustrační fotografie - Do Švýcarska se vrací okruhové závody
V první polovině června příštího roku se do Švýcarska vrátí okruhové závody po neuvěřitelných šedesáti letech. „Může“ za to Formule E.

Ve Švýcarsku byly zakázány okruhové závody po tragické nehodě během 24 hodin Le Mans v roce 1955, při které zemřelo 84 lidí včetně Pierra Levegha, jehož vůz usmrtil 83 diváků. Alpská země se chtěla podobné tragédii vyhnout.

V roce 2015, ale došlo ke změně, která umožnila konat okruhové závody elektrických vozů. Vůbec první závod se pojede na městském okruhu v Curychu 10. června příštího roku.

Švýcarská ePrix bude zároveň posledním závodem evropské části sezóny, poté se celý „kolotoč“ přesune do Severní Ameriky, kde se pojedou čtyři závody (dva v New Yorku a dva v Montrealu, kde celá sezóna skončí). Ještě předtím se pojede dvojitý závod v Hong Kongu (2. a 3. prosince), Marrákéši (13. ledna), Santiagu (3. února), Mexiku (3. března), São Paulu (17. března), Římě (14. dubna), Paříži (28. dubna) a Berlíně (19. května).

Jsem nadšený, že v další sezóně navštívíme čtyři nové lokace, a že jednou z nich bude i Švýcarsko, kde se nezávodilo šedesát let,“ řekl šéf Formule E Alejandro Agag.

Jaké další závodní série budou mít tu čest jet závod ve Švýcarsku je zatím ve hvězdách.

GT: Po Sachsenringu má naději na titul ještě šest jezdců

17. září 2017, 20:00 | Roman Klemm | Komentáře
Ilustrační fotografie - GT: Po Sachsenringu má naději na titul ještě šest jezdců
Německý šampionát ADAC-GT-Masters nastoupil na Sachsenringu ke svému předposlednímu podniku sezony. Mladý Francouz Jules Gounon měl již při těchto závodech možnost, stát se předčasně mistrem, v čemž mu hodlalo zabránit 24 posádek dalších soupeřících vozů – mezi nimi i dvě v GT-Masters debutující hvězdy DTM, Jamie Green a Edoardo Mortara.

Sobota

A skutečně: Gounonovi kvalifikace do sobotního závodu vůbec nevyšla. Zajel pouze 17. čas, což ho za normálních okolností vyloučilo z kruhu potencionelních vítězů. Mnohem lépe si vedl Američan Connor De Phillippi, který svou Land-Audi R8 postavil na pole position před Merecdesy Asche, Sylvesta a Dontjeho. Mladý Němec Ortmann kvalifikoval Mücke-Audi R8, o kterou se dělil s jediným českým jezdcem pole, Filipem Salaquardou, na slibnou osmou pozici. Mortara se dělil o vůz s Aschem, Greenovu Mücke-Audi kvalifikoval Belgičan Picariello jako šestý.

Polední závod ovšem patřil od startu až do cíle dvojici De Philippi-Mies. Jejich situaci při tom přicházelo vstříc, že Sebastian Asch skončil hned v první zatáčce po startu ve štěrku. De Philippiho se několik úvodních kol dokázal držet Švéd Sylvest v Zakspeed-Mercedesu, Američan ovšem později předal bílo-zelený vůz s náskokem Miesovi, který ho bez chyby dovezl vítězně do cíle. Sylvest předal svůj Mercedes Nizozemci Buurmanovi a ten stejně tak neohroženě udržel druhé místo. Největší potlesk saských fandů ovšem sklidil žlutý HTP-Mercedes na třetí pozici: za jeho volantem totiž seděl bývalý jezdec GP2, domácí Marvin Kirchhöfer. Jezdec  z Lipska se o třetí místo dělil s kolegou Indy Dontjem.

Ortmann se Salaquardou ztratili vyhlídku na dobré umístění strkanicemi začátkem závodu a byli klasifikováni jen jako 20. Green dojel při svém debutu 6., Mortara zachraňoval po Aschově ukluznutí 13. místo. Jules Gounon, kterého na Sachsenringu podpořil Renger van der Zande, dokázal dojet na bodech jako 9.   

Výsledek sobotního závodu ADAC-GT-Masters na Sachsenringu:

1. De Phillippi/Mies, Land-Audi R8

2. Sylvest/Buurman, ZakspeedMercedes GT3

3. Dontje/Kirchhöfer, HTP-Mercedes GT3

4. Catsburg/Eng, Schnitzer-BMW

5. Vander Linde/Van der Linde, Aust-Audi R8

6. Picariello/Green, Mucke-Audi R8

Neděle

Stáj Zakspeed testovala na Sachsenringu již týden před závodem a proto nepřekvapilo, že si nedělní pole-position zajistil Yelmer Buurman. Nedělní dominaci Mercedesů potvrdili i Götz, Mortara a Ludwig na dalších třech pozicích. Nejlepší Audi postavil Haase na páté místo, vítěz soboty Mies se musel spokojit s 10. místem na startu, zatímco kvalifikoval Salaquarda svou R8 jako 12.

Start vyšel polemanovi Buurmanovi navýbornou, za ním se po první kombinaci zatáček seřadili Götz, Mortara a Luwig před prvním uživatelem Audi, Haasem.  Čtyřlístek Mercedesů na špičce poté betonoval svou dominaci a jejich nejvážnějším soupeřem byl Schnitzer-BMW Rakušana Enga, který se rychle posunul na 5. místo. Salaquarda držel dobrou 9. pozici.

V tomto pořadí předali startující piloti své vozy co-pilotům. Sylvest převzal na prvním místě od Buurmana, těsně za ním usedl do Götzova vozu Assenheimer, za nimi se zařadili Stolz a Asch. Také Ortmann se Salaquardou drželi i po výměně jezdců stále ještě 9. místo.

Gounon měl ještě větší smůlu, než v sobotu a krátce po převzetí svou Corvettu s poruchou chlazení odstavil.

Mercedesy ovládly i druhou polovinu závodu, dobře naladěný Luca Ludwig se brzy dostal na druhou pozici před Assenheimera a oba bílé vozy stáje Zakspeed  neohroženě vedly. Peter Zakowski dal koncem závodu povel k výměně pozic a Sylvest pustil syna bývalé hvězdy Le Mans a DTM Klause bez boje na první místo. Stolz a Ludwig tak mají ještě matematickou naději na titul. Tu si 6. místem zachoval i pilot BMW, Philipp Eng. Salaquarda s Ortmannem si dojeli pro dva body.

Gounonův technický defekt  připravil velké fínále za týden v Hockenheimu: Francouz vede celkovou tabulku dva závody před koncem s náskokem 22 bodů na Rakušana Enga

Výsledek nedělního závodu ADAC-GT-Masters na Sachsenringu:

1. Asch/Ludwig, Zakspeed Mercedes GT3

2. Sylvest/Buurman, ZakspeedMercedes GT3

3. Asch/Mortara, Mucke-Mercedes GT3

4. Assenheimer/Götz, HTP-Mercedes

5. Schmidt/Haase, Land-Audi R8

6. Catsburg/Eng, Schnitzer-BMW

Celkový stav ADAC-GT-Masters před posledním podnikem:

1. Jules Gounon                                      129 b.

2. Philipp Eng                                         107 b.

3. Connor Phillippi, Christopher Mies     96 b.

5. Luca Stolz, Luca Ludwig                     95 b.  

Německá F4: Hanses, Scherer a Drugovich vítězi na Sachsenringu

17. září 2017, 19:57 | Roman Klemm | Komentáře
Ilustrační fotografie - Německá F4: Hanses, Scherer a Drugovich vítězi na Sachsenringu
Zlaté poháry německé Formule 4 si na Sachsenringu rozdělili Němec Hanses, Švýcar Scherer a Brazilec Drugovich – o titul ovšem pojedou za týden v Hockenheimu již jen Juri Vips, Marcus Armstrong a Felipe Drugovich.

Tréninky a kvalifikace: Dominace vozů Ralfa Schumachera

V kvalifikaci dominovali čtyři piloti týmu US-Racing Ralfa Schumachera. V pořadí Julian Hanses, Fabio Scherer, Nicklas Nielsen a Kim Luis Schramm obsadili startovní místa jedna, žři, čtyři a pět. Jediný, kdo dokázal homogenitu týmu bývalého pilota F1 prolomit, byl lídr celkového hodnocení, Marcus Armstrong z týmu Prema. Výborná šestá skončila 16letá Sophie Flörschová z týmu Mucke. A tom Beckhäuser? Na obtížném a neznámém okruhu se dokázal rychle učit a zlepšovat. V prvním voném tréninku mu našpičku ještě scházelo 5,6s a byl s odstupem poslední. Ve druhém tréninku dotáhl nejrychlejšího o 3,1s a v kvalifikaci mu na polemana Hansese chyběly 2,2s, což v neuvěřitelně vyrovnaném poli německé Formule 4 (prvních 19 jezdců se vešlo do jediné sekundy) znamenalo 24. čas z 25 účastníků.

Sobotní závod: Hanses vítězí po těžké nehodě Heinricha

Start sobotního závodu poznamenala těžká nehoda. V tlačenici před první zatáčkou se se střetli vozy Belgičana Weertse, Švéda Söderströma a Němce Heinricha. Nejhůře dopadl jediný soukromník pole německé F4, 15letý Heinrich: jeho Tatuus-Abarth se převrátil a dlouho klouzal po asfaltu koly vzhůru, přičemž se pilot bohudík vážněji nezranil. Přesto byl otřesen a  převezen do nemocnice. Závod byl přerušen, což zvláště zlobilo Toma Beckäusera: „Měl jsem výborný start a předjel jsem dva soupeře...“

Po úklidu dráhy se startovalo znovu ve starém pořadí. Poleman Julian Hanses se tentokrát nenechal překvapit a suverénním způsobem až do cíle držel všechny soupeře v šachu. Nejdříve silného Armstronga, Novozélanďan ovšem dokázal v ůplně poslední zatáčce ztratit svou druhou pozici vůči Švýcarovi Schererovi. Čtvrtý dojel třetí z vozů Ralfa Schumachera s Dánem Nielsenm v kokpitu a teprve pátý druhý jezdec stáje Prema, Juri Vips. O šesté místo se celý závod prali Flörschová s jedním z favoritů na titul, Brazilcem Drigovichem. Rychlé děvče z Mnichova se prosadilo.

Tom Beckhäuser, kterého přijela na Sachsenring podpořit celá rodina, od babičky až po přítelkyni, dojel po dobrém výkonu 18., v cíli ale spokojen nebyl: „Po dvou kolech se přede mne dostal Ghattas a zbytek závodu jsem nenašel možnost, jak ho předjet.“ Zvláště ho při tom zlobilo, že pži tom šlo o vítěství v hodnocení nováčků...

Výsledek 1. závodu:

1. Julian Hanses, US
2. Fabio Scherer, US
3. Marcus Armstrong, Prema
4. Nicklas Nielsen, US
5. Sophia Flörschová, Mücke
6. Felipe Drugovich, Van Amersfoort   

Nedělní závod: Poprvé děvče na stupní vítězů - Flörschová třetí

Dominátor soboty, Julian Hanses, si i pro první z obou sobotních závodů zajistil pole-position. Za ním číhali Armstrong, Scherer, Flörschová, Schramm a Drugovich. Tom Beckhauser směl vyrazit z 23. místa. 

Nejlepší reakci předvedl  na startu  v sobotu ráno  Fabio Scherer a usadil se před Armstrongem, Hansesem, Flörschovou a Nielsenem. Ještě v prvním kole havarovali Drugovich se Schrammem, z čehož těžil mimo jiné i Beckhäuser: po dobrém startu se z 1. kola vrátil na dobré 18. pozici. Restart po náskledující neutralizaci ale Čech zaspal a propadl se n a 21. místo.

Po pěti kolech zahodil Hanses uklouznutím na trávu možnost, zopakovat sobotní výsledek. Podobné chyby se o kolo později dopustil při útoku na soupeře i Beckhäuser a skončil ve štěrku první zatáčky.

Následovala další neutralizace po které se špička vrhla v pořadí Scherer, Armstrong, Flörschová a Nielsen do závěrečných 10 minut závodu. Fabio Scherer si poté nenechal vítězství vzít, přičemž ani Armstrong příliš neriskoval a sebral v ohledu na celkovou tabulku jisté body za druhé místo. Sophie Flörschová dojela senzačně třetí a německá F4 tak poprvé ve svých dějinách prezentovala děvče na stupínku vítězů – škoda, že 16letá jezdkyně musí příští rok dát maturitě přednost před sportem...

Výsledek 2. závodu

1. Fabio Scherer, US
2. Marcus Armstrong, Prema
3. Sophia Flörschová, Mücke
4. Nicklas Nielsen, US
5. Frederik Vesti, Van Amersfoort
6. Juri Vips, Prema 

Nedělní odpolední závod: Drugovich uhájil naději na titul

Do závěrečného závodu zábavné F4 na Sachsenringu směl v neděli odpoledne z pole-position vyrazit Artem Petrov a málomluvný Rus této výhody využil výborně. Za ním se zařadili jeho kolegové z týmu Fritze van Amersfoorta, Vesti a Drugovich. Na čtvrtou pozici se během prvního kola prodral před Flörschovou Vips. Tom Beckhäuser byl tak daleko vepředu, jako v Německu ještě nikdy: po prvním kole byl 17! Toto postavení ale dlouho neudržel – po chybičce se propadl na chvost pole.

Na špičce předváděl největší tempo Felipe Drugovich. Posunul se na druhou pozici a začal atakovat Petrova. Sedm minut před koncem převzal Brazilec vedení a pádil směrem plného počtu bodů. Petrov a Vesti doplnili perfektní stupínek vítězů týmu Van Amersfoort. Vips si dojel pro jisté 4. místo, za ním si bodované pozice po trvdém boji rozdělili Scherer, Armstrong, Flörschová a Zendeli. Beckhäuser se dokázal propracovat kupředu na 18. místo.

Výsledek 3. závodu

1. Felipe Drugovich, Van Amersfoort
2. Artem Petrov, Van Amersfoort
3. Frederik Vesti, Van Amersfoort
4. Juri Vips, Prema
5. Fabio Scherer, US
6. Sophia Flörschová, Mücke 

Celkový stav německé F4 před posledním podnikem:

1. Marcus Armstrong           208,5 b.  
2. Juri Vips                           210    b.
3. Felipe Drugovich             190,5 b.
4. Fabio Scherer                   149,5 b.
5. Kim-Luis Schramm          122 b.

Italská F4: v Imole zvítězil Van Uitert, Beckhäuser s nejlepším výsledkem roku

11. září 2017, 10:12 | Roman Klemm | Komentáře
Ilustrační fotografie - Italská F4: v Imole zvítězil Van Uitert, Beckhäuser s nejlepším výsledkem roku
O italském šampionovi Formule 4 se po třech závodech v Imole pravděpodobně rozhodne mezi Novozélanďanem Armstrongem, Italem Colombem a Nizozemcem Van Uitertem, který na bývalé trati GP San Marina nasbíral nejvíce bodů. Dobrý trend ukázal i Čech Tom Beckhäuser. „Červenou lucernu“ nejpomalejšího pilota pole již definitivně odevzdal jiným, vyvaroval se dřívějších chyb začátečníka a třikrát dojel do cíle.

Nejlepší kvalifikační kolo se v pátek povedlo lídrovi šampionátu, Marcusovi Armstrongovi z Nového Zélandu. Junior Ferrari byl nejrychlejší před týmovým kolegou z Premy, Juri Vipsem, Jobem Van Uitertem (Jenzer), Leonardem Lorandim (Bhaitech) a dalšími dvěma vozy švýcarské stáje Jenzer, Malvestitim a Mainim. Čech Tom Beckäuser, který v Itálii startuje jako jediný jezdec stáje Cram, dokázal, že se i nadále dokáže zlepšovat. Na polemana ztrácel nováček jen 1.6s a byl v poli 20 vozů 17.

V sobotní poledne vyrazil Armstrong do závodu výborně a z prvního kola se vrátil s náskokem 1,2s na Van Uiterta a Malvestitiho. Také Beckhäuser se bil dobře a držel 15. pozici. Safety Car na sebe ovšem nenechal dlouho čekat po nehodě Brita Caldwella musel být závod neutralizován a pole se opět „srazilo“ do vzájemného závětří.

Naostro se znoju jelo 16 minut před cílem. Ovšem jen jediné kolo, než se v Ratzenbergerově šikaně srazili Enzo Fittipaldi s Malvestitim. Beckhauserovi to jistě přišlo vhod: při posledním restartu byl 8 minut před koncem 13. a poprvé tedy měl body na dosah ruky.

Na špičce nedal dobrý Armstrong vedení a vítězství z ruky a vyhrál těsně před Van Uitertem. Za nimi  bojovala šestičlšnná skupina o každý metr a třetí místo nakonec získal Němec Zendeli.  Tom Beckhäuser se vyvaroval chyb a dojel si jako 14. pro svůj zatím nejlepší výsledek.

1. závod italské F4 v Imole:

1. Marcus Armstrong, Prema

2. Job van Uitert, Jenzer

3. Lirim Zendeli, Mucke

4. Kush Maini, Jenzer 

5. Lorenzo Colombo, Bhaitech

Pole position pro druhý sobotní závod si  pátek zajistil Nizozemec Van Uitert před Vipsem a Armstrongem, Beckhauser směl opět startovat ze 17. pozice.

Pro vytrvalý déšť se plánovaný ranní start (8:15h!) o dvě hodiny posunul a Van Uitertovi se podařil výborně, zatímco se Armstrong propadl za Mainiho, Colomba, Zendeliho, Lorandiho, Fittipaldiho a Vipse. Také Beckhäuser vystartoval dobře a držel 16. místo. 

Během na 22 kol zkráceného závodu si Job van Uitert nedovolil žádnou chybu a zaslouženě vyhrál před Vipsem a Mainim. Nejen Vips, ale i jeho kolega z týmu Theodore-Prema, Marcus Armstrong, dokázali po pokaženém startu získat nejvíce pozic. Novozélanďan nakonec zachránil body za 4. místo.

Bez větší chyby absolvoval závod i Tom Beckhäuser a 17.

2. závod italské F4 v Imole:

1. Job van Uitert, Jenzer

2. Juri Vips, Prema

3. Kush Maini, Jenzer 

4. Marcus Armstrong, Prema

5. Lorenzo Colombo, Bhaitech

Třetí závod byl stanoven na 17:00h, Italové ho ale kvůli hrozícímu dešti navečer narychlo odstartovali již o hodinu dříve. Bez deště, ale na stále ještě poněkud vlhké trati se proto startovalo za Safety Carem, což opět vyhovovalo Van Uitertovi. Hned v prvním z 22 kol se usadil na špičce a neohroženě znovu vyhrál. Za ním se počátečně nejlépe činil Juri Vips. Ze 6. místa na startu se rychle posunul na 4. pozici, havaroval ale při útoku na Inda Mainiho a dojel nakonec jen 6. Z toho tšžili především Lorandi a Armstrong, kteří obsadili za Van Uitertem zbývající místa na stupni vítězů.

Tom Beckhäuser opět dojel do cíle, tentokrát na dobré 15. pozici a v hodnocení nováčků drží celkově 9. místo.

Šampionát pokračuje začátkem října v Mugellu.  

3. závod italské F4 v Imole:

1. Job van Uitert, Jenzer

2. Leonardo Lorandi, Bhaitech

3. Marcus Armstrong, Prema

4. Juri Vips, Prema

5. Lirim Zendeli, Muecke

 

Stav šampionátu:

1. Marcus Armstrong         157 b.

2. Lorenzo Colombo          145 b.

3. Job van Uitert                 124 b.

4. Sebastian Fernandez      115 b.

5. Artem Petrov                  113 b.

F3: Na Nürburgringu zvítězil v obou závodech junior McLarenu Norris

11. září 2017, 10:06 | Roman Klemm | Komentáře
Ilustrační fotografie - F3: Na Nürburgringu zvítězil v obou závodech junior McLarenu Norris
Víkend F3 v Německu znamenal pro juniora McLarenu Landa Norrise velký krok směrem k titulu mistra. Vyhrál dva závody, zatímco konkurence zaspala. Do předposledního podniku šampionátu na Nürburgringu se přihlásil letos nejvyšší počet účastníků. Trevor Carlin nechal debutovat špičkového jezdce Formule Renault, Sachu Fenestraze, u Fritse van Amersfoorta usedl do monopostu F3 poprvé Max Defourny, přicházející ze stejné třídy a na voze stáje Motopark směl F3 poprvé vyzkoušet Rumun Petru Florescu.

1. závod: Exhibice talentu Landa Norrise v dešti

První mokrou kvalifikaci ovládl lídr celkového hodnocení, Lando Norris (Carlin). Za britským juniorem McLarenu se směli k prvnímu startu seřadit jeho krajané Jake Hughes (Hitech), Callum Ilott (Prema) a senzačně debutant Fenestraz. Francouz tak za sebou nechal mnohem zkušnější Gunthera, Arona, Daruvalu a Mawsona. Pedro Piquet a Mick Schumacher zůstali i na Nürburgringu bledí, tak jako po většinu sezony a zajeli jen nevýrazné 16. a 17. časy pole 22 vozů. 

Pršelo i v sobotu dopoledne, při startu do prvního závodu víkendu. Poleman Norris ovšem i za takových podmínek dokázal pevné nervy a výbornou reakci. Po úvodní kombinaci zatáček vedl před Ilottem, Hughesem, Mazepinem a Fenestrazem a po prvním kole ostatním již ujel o 2,6s!

Začátkem druhého kola kolidovali v boji o třetí místo Mazepin s Fenestrazem, zatímco Norris dále ujížděl Hughesovi. Po polovině závodu měl – navzdory jednomu vlastnímu ukluznutí mimo trať – obří náskok 11 sekund.

Tento náskok stewartové moudře a spravdedlivě nezničili ani po Piquetově začátečnické nehodě 8 minut před koncem: havarovaný vůz deprimovaného Brazilce odstranili za „Full Course Yellow“ a Safety Car nechali v boxu. Brit s velkou budoucností jasně vyhrál před Hughesem a Mawsonem, který celý závod s úspěchem hájil třetí místo před Ilottem. Čtvrtý dojel Japonec Makino, jenž na Nürburgringu ukázal nejlepší výkon sezony a ještě v posledním kole Ilotta předjel. Mick Schumacher se vyvaroval hrubých chyb a dojel alespoň osmý.

Norris se ovšem netěšil pouze z vlastního výborného výkonu – do karet  mu hrály i výsledky jeho hlavních konkurentů v boji o titul: Joel Eriksson a Maxi Günther ztratili naděje na velké body strkanicemi prvního kola.

Výsledek 1. závodu F3 na Nürburgringu:

1. Lando Norris, Carlin

2. Jake Hughes, Hitech

3. Joey Mawson, Van Amersfoort

4. Tadasuke Makino, Hitech

5. Callum Ilott, Prema

6. Ferdinand Habsburg, Carlin

2. závod: Jen Hughes dokázal Norrise porazit

Na Nürburgringu bylo i v neděli chladno, přestalo ale pršet. Na start druhého závodu vílendu se v poledne postavili nejrychlejší kvalifikace v pořadí Hughes, Ilott, Norris, Makino, Habsburg a Aron. Němec Günther se ztrácel na 16. místě, Schumacher byl jen 20.

Zahřívacího kola využil zjevně nejlépe Hughes a dokázal se hned katapultovat do vedení před Ilottem a Norrisem. Ve druhém kole si jeho pronásledovatelé prohodili pozice. Hughes ovšem dokázal i proti Norrisovi dlouho držet 2sekundový náskok. Během závodu Norris svůj tlak a tempo zvýšil, krajan ve voze týmu Hitech ovšem vždy našel patřičnou odpověď a v cíli byl Jake Hughes o 0,539s před Norrisem, který tímto výsledkem dále budoval své slibné bodové konto.

Třetí Ilott dojel se ztrátou  13 sekund na vítěze s Japoncem Makinem v závětří. Joel Eriksson získal jen dva body, zatímco Günther opět nebodoval vůbec – lepší výsledek si Norris ani nemohl přát...

Výsledek 1. závodu F3 na Nürburgringu:

1. Jake Hughes, Hitech

2. Lando Norris, Carlin

3. Callum Ilott, Prema

4. Tadasuke Makino, Hitech

5. Ralf Aron, Hitech

6. Ferdinand Habsburg, Carlin

3. závod: Landův mistrovský kousek?

Také pole-position třetího závodu patřila jezdci silné britské základny talentů. V neděli odpoledne směl vyrazit z prvního místa Callum Ilott. Za ním se na suchém startovním roštu seřadili vítězi obou předchozích závodů Norris s Hughesem, Aron, Zhou, Habsburg, Makino, Mawson a debutant Defourny. Günther a Eriksson, pro které Nürburgring v ohledu na celkový šampionát znamenal velký krok dozadu, startovali jen z bezvýhledných pozic 14 a 16.

Po zhasnutí červených světel se Angličané na špičce čistě seřadili v pořadí Ilott, Norris, Hughes, za nimi ovšem hned v první zatáčce Habsburg torpédoval Zhoua. Výsledkem byla neutralizace za Safety Carem.

Po ukončení této fáze neudržel Illot Norrise dlouho za sebou. A zatámco si Norris za pozdního svitu slunce pádil pro druhé vítězství víkendu, propadl se Ilott i za Hughese a dobrého Arona. Domácí Maximilian Günther zachraňoval  7. místem za Daruvalou a Neweyem, co se dalo, jeho bodový odstup (73) na lídra celkové tabulky Norrise se ovšem zdá být 6 závodů před koncem sezony bezvýhledný.

Mistrovství pokračuje za dva týdny na Red Bull Ringu.

Výsledek 3. závodu F3 na Nürburgringu:

1. Lando Norris, Carlin

2. Jake Hughes, Hitech

3. Ralf Aron, Hitech

4. Jehan Daruvala, Carlin

6. Harrison Newey, Van Amersfoort

 

Celkový stav šampionátu F3:

1. Lando Norris              381 b.

2. Maximilian Gunther  308 b.

3. Joel Eriksson              265 b.

4. Callum Ilott                260 b.

5. Jake Hughes               193 b.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »