Články: Motorsport

Formule 2 prvně vyjely na trať se svatozáří. Zázrak se nekoná, hezký pohled to není

14. února 2018, 14:02 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Formule 2 prvně vyjely na trať se svatozáří. Zázrak se nekoná, hezký pohled to není
Ochranný Halo kokpit se netýká jen monopostů Formule 1, ale i nižších sérií Mezinárodní automobilové federace. Takto s novým prvkem vypadají vozy F2, žádná sláva to není.

Vozy šampionátu Formule 2 dnes prvně vyrazily na závodní dráhu. Auta druhé nejvyšší série Mezinárodní automobilové federace (FIA) hostil zasněžený francouzský okruh Magny-Cours, kde se konala i Velká cena Francie (naposledy v roce 2007).

Prvně jsme tak mohli vidět monoposty F2 v akci i s ochranným Halo kokpitem, úvodními snímky se na svém Twitteru pochlubil George Russell, junior Mercedesu a pilot ART Grand Prix. Zatímco on je se vzhledem auta očividně spokojený, ostatní nadšení nesdílí a dávají mu to tweety jasně najevo.

DOPORUČUJEME: Ošklivý Halo kokpit má prý smysl. Unese i londýnský autobus

Hezčímu designu bohužel nepomohly ani nejrůznější barevné kombinace, ochranná svatozář na formulovém monopostu prostě vypadá jako špatný vtip. Fanouškům Formule 1 je nyní ještě jasnější, že žádný zázrak to nebude ani v jejich milovaném sportu. Ale třeba týmy překvapí. První monopost F1 se nám odhalí již zítra, ukáže jej stáj Williams.

A pokud vás zajímá nižší soutěž, oficiální testy Formule 2 jsou v plánu od 6. do 8. března v Le Castellet a posléze od 21. do 23. března v bahrajnském Sakhiru. Pod největším drobnohledem tuzemských fanoušků bude jistě český tým Charouz Racing.

Formuli E roste jednostopá sestra. Elektrická MotoGP může zamířit i do Brna

13. února 2018, 12:29 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Formuli E roste jednostopá sestra. Elektrická MotoGP může zamířit i do Brna
Nová motocyklová soutěž MotoE má být elektrickou alternativou MotoGP či superbiků. Na závodní okruhy zamíří v příštím roce.

Celým názvem FIM Enel MotoE World Cup není žádná hurá akce ekologických aktivistů. Za projektem stojí společnost Dorna Sports, jež zastupuje i slavné MotoGP či MS superbiků. V praxi vlastně půjde o jednostopou obdobu Formule E, za cíl má zvýšit povědomí o elektromobilitě.

Promotéři na přípravě soutěže intenzivně pracují, vždyť na závodní okruhy zamíří už v roce 2019. Zprvu se objeví na tratích v Evropě, v letech příštích se má ale rozšířit i do dalších koutů světa. V plánu je pět úvodních podniků na okruzích, kde se konají i závody MotoGP.

Ve hře je tedy možnost, že se hostitelem elektrického šampionátu stane i Masarykův okruh v Brně. Zatím není jasné, jestli půjde o samostatnou soutěž, nebo doprovod slavnější soutěže.

DOPORUČUJEME: Mercedes se stáhne po sezoně 2018 z DTM, dá přednost Formuli E

Program závodního víkendu sekunduje MotoGP: v pátek se odehrají tréninkové sekce, v sobotu kvalifikace a v neděli pak samotný závod. Kvůli aktuálním možnostem strojů na elektrický pohon je jeho délka omezena na deset kol.

Tvůrci soutěže nyní oslovují partnery z MotoGP a sondují, kdo by měl o vstup do nové kategorie zájem. Předběžně se počítá se startovním polem čítajícím 18 závodníků, ale v případě velké poptávky je možné i rozšíření. Zakladatelé mají jednu zásadní podmínku: na startu prvního závodu chtějí příští rok jezdce s bohatými zkušenostmi.

O kalendáři jednotlivých podniků bude jasno později, prvně stroje uvidíme v akci příští rok v únoru během předsezónních testů v Jerezu. Více podrobností o motocyklu (každý tým dostane stejný) prozrazuje přiložené video.

VIDEO: Představení nového šampionátu MotoE

Toyota Racing Series: Letošním šampionem je Robert Schwartzman

12. února 2018, 21:34 | Dušan Bouzek | Komentáře
Ilustrační fotografie - Toyota Racing Series: Letošním šampionem je Robert Schwartzman
Rus dokázal v posledních dvou závodech zvrátit vývoj šampionátu ve svůj prospěch.

V neděli se ve Feildingu uskutečnily poslední dva závody letošní sezony zimní série Toyota Racing Series. Před nimi patřilo vedení v šampionátu domácímu závodníkovi Marcusu Armstrongovi, který měl na svém kontě celkem 810 bodů. Člen juniorského programu Ferrari ale rozhodně neměl na růžích ustláno. Naděje na titul šampiona totiž žila také v případě druhého Roberta Schwartzmana(795 bodů) a třetího Richarda Verschoora(776 bodů), který zvítězil v sobotu v úvodním závodě víkendu.

2.závod

Ve druhém závodě se mohli novozélandští fanoušci radovat z triumfu domácího závodníka. Na nejvyšší stupeň ale nevystoupil vedoucí muž šampionátu Marcus Armstrong, nýbrž Brendon Leitch. S velmi malou ztrátou na vítěze dorazil do cíle druhý Clement Novalak, jehož deficit na Leitche činil v cíli závodu pouhých osm desetin sekundy. Z aspirantů na mistrovský titul obstál nejlépe junior Red Bullu Richard Verschoor, který skončil na třetím místě a doplnil tak výše zmíněnou dvojici na stupních vítězů. Hned za ním, se ztrátou sedmi desetin sekundy, dokončil závod na čtvrtém místě druhý muž šampionátu Robert Schwartzman. Vedoucí muž šampionátu Marcus Armstrong opět vyšel ze souboje kandidátů na titul nehůře, když obsadil pátou příčku a jeho náskok v průběžném pořadí byl po závodě opět o něco hubenější. Ken Smith i ve druhém závodě sezony na zbytek startovního pole ztrácel a znovu skončil na poslední třinácté příčce.

výsledky druhého závodu
pořadí jezdci tým ztráta
1. Brendon Leitch Victory Motor Racing  
2. Clement Novalak Giles Motorsport +0,866
3. Richard Verschoor M2 Competition +2,234
4. Robert Schwartzman M2 Competition +2,957
5. Marcus Armstrong M2 Competition +7,948
6. Juan Manuel Correa M2 Competition +10,907
7. Cameron Das Victory Motor Racing +11,060
8. James Pull M2 Competition +11,573
9. Reid Harker Giles Motorsport +12,117
10. Taylor Cockerton MTEC Motorsport +13,558
11. Charles Milesi MTEC Motorsport +13,930
12. Ryan Yardley MTEC Motorsport +14,401
13. Ken Smith Victory Motor Racing +26,048

 

3.závod

Poslední závod víkendu a zároveň sezony Toyota Racing Series se uskutečnil pod hlavičkou Velké ceny Nového Zélandu. Pro vítězství si dojel Richard Verschoor, který si připsal již šesté vítězství v letošní sezoně a zároveň první triumf ve Velké ceně Nového Zélandu. Avšak i přesto, že byl z pohledu vyhraných závodů v letošním ročníku jasně nejúspěšnějším závodníkem, na titul nakonec nedosáhl. Šampionem se totiž nakonec stal Robert Schwartzman, který dojel do cíle závěrečného závodu sezony na druhé pozici. Třetí místo obsadil Charles Milesi, který v posledním závodě sezony získal své první pódiové umístění. Marcus Armstrong, který před závodem vedl, se ani poslední jízda na okruhu Chrise Amona nepodařila a v šampionátu nakonec končí "až" na třetí pozici. Ken Smith i ve třetím závodě dojel na chvostu pole, díky odstoupení Taylora Cockertona ovšem tentokrát obsadil dvanáctou příčku. Kompletní výsledky posledního závodu letošní sezony najdete zde.

Letošním šampionem Toyota Racing Series se tedy stal člen juniorského programu Ferrari Robert Schwartzman(916 bodů), který se tak ziskem titulu zařadil po bok například Lance Strolla nebo Landa Norrise. Zatímco současný pilot Williamsu Lance Stroll získal v tomto šampionátu titul v roce 2015, současný rezervní jezdec Mclarenu Lando Norris slavil o rok později, tedy v roce 2016. Na druhém místě končí nakonec junior Red Bullu Richard Verschoor, který na Rusa ztratil pouhých pět bodů. Marcus Armstrong po nevydařeném závěrečném podniku sezony ve Feildingu klesnul z vedoucí pozice až na třetí místo(901 bodů). Na kompletní konečné pořadí se podívejte na tomto odkazu. Zajímavý je fakt, že Schwartzmanovi stačilo k zisku titulu pouze jediné vítězství, což je v porovnání s šesti triumfy vicemistra Richarda Verschoora lehce kuriozní situace.

Sezona novozélandského zimního šampionátu je sice nyní u konce, co se ale týče juniorů stáje z Maranella Roberta Schwartzmana a Marcuse Armstronga, nejednalo se ve Feildingu o poslední podnik, ve kterém v letošní sezoně změřili své síly. Oba dva totiž budou letos závodit v evropské Formuli 3, kde budou hájit barvy stáje Prema Powerteam. Kromě této dvojice angažovala italská stáj pro letošní sezonu rovněž také čínského závodníka Guanyu Zhoua, Estonce Ralfa Arona a také syna sedminásobného šampiona Formule 1 Michaela Schumachera Micka. Letošní vicemistr Richard Verschoor bude v letošní sezoně usilovat o titul šampiona Eurocupu Formule Renault 2.0.

Pietro Fittipaldi míří do Indycar

10. února 2018, 14:02 | Dušan Bouzek | Komentáře
Ilustrační fotografie - Pietro Fittipaldi míří do Indycar
Brazilec se dohodl se stájí Dalea Coyna.

Pokračovatel legendární závodnické dynastie a loňský šampion Světové serie Formule V8 3.5 Pietro Fittipaldi se v letošním roce představí v Indycar. Jedenadvacetiletý vnuk Emersona Fittipaldiho bude hájit barvy stáje Dale Coyne Racing.

Fittipaldi ovšem nenastoupí ve všech sedmnácti závodů, ale pouze sedmi z nich. Svou premiéru absolvuje 7.dubna na oválu ve Phoenixu. Poté se představí 12.května v závodě na okruhu v Indianapolis, o 14 dní později se postaví také na start 102.ročníku legendárního závodu 500 mil Indianapolis, dále se zúčastní závodů v Texasu(9.června), v Mid-Ohiu(29.července) a nastoupí také v závěrečných dvou podnicích sezony v Portlandu(2.září) a v Sonomě(16.září). Ve voze číslo 19 se bude Brazilec střídat s Kanaďanem Zacharym Clamanem De Melem, který by měl absolvovat zbylých deset závodů. De Melo, který v loňském roce obsadil celkovou pátou pozici v Indy Lights, bude mít stejně jako Fittipaldi v letošní sezoně status nováčka, nicméně jeden závod již v Indycar absolvoval a to v loňské sezoně, když v posledním závodě v Sonome usedl do kokpitu stáje Rahal Letterman Lanigan Racing. Fittipaldi a De Melo budou závodit po boku zkušeného Sébastiena Bourdaise, který absolvuje kompletní sezonu. Bývalý pilot stáje Toro Rosso ve Formuli 1 a šampion dnes již neexistující série Champ Car z let 2004,2005,2006 a 2007 hájil barvy této stáje již v loňské sezoně, do které vstoupil velmi dobře, když zvítězil v úvodním závodě v St.Petersburgu ve druhý závod sezony v Long Beach dokončil na druhé pozici. Poté ovšem v kvalifikaci na Indy 500 havaroval a utrpěl ošklivá zranění, kvůli kterým musel vynechat velkou část sezony a za volant se vrátil až v jejím závěru.

"Závodit v Indy 500 je můj splněný sen. Moje rodina dosáhla v minulosti v tomto závodě skvělých výsledků. Chtěl bych poděkovat celému týmu Dale Coyne Racing a také Escuderii Telmex za tuto obrovskou příležitost, která je důležitým krokem pro moji kariéru. Není žádným tajemstvím, že mým cílem je jednoho dne startovat ve Formuli 1, takže jsem nadšený, že budu v letošním roce závodit v šampionátu světové úrovně, kterým Indycar je," uvedl Pietro Fittipaldi.

Díky Pietrově účasti se znovu po třiadvacetiletech objeví ve startovní listině Indy 500 jméno Fittipaldi. Naposledy měla rodina Fittipaldiových v tomto slavném závodě zastoupení roku 1995 a to dokonce hned dvojí. Závodu se tehdy zúčastnil legendární Emerson Fittipaldi, kterému v té době bylo již 49 let a také Emersonův synovec Christian Fittipaldi. Zatímco dvojnásobný šampion Formule 1 z let 1972 a 1974 se při své poslední účasti ve "staré cihelně" do závodu nekvalifikoval, Christian při své premiéře, která byla zároveň i derniérou, dojel do cíle na skvělé druhé pozici hned za Jacquesem Villeneuvem. Emerson Fittipaldi kromě roku 1995 startoval v Indianapolis také v letech 1984-1994 a v roce 1989 a 1993 se zapsal mezi vítěze. V Indy 500 jsme mohli v minulosti vidět také zetě Emersona Fittipaldiho Maxe Papise, který zde startoval v letech 2002,2006 a 2008. Ten však již tak skvělých výkonů jako před ním Emerson a Christian nedosáhl. Zatímco v roce 2002 projel cílem jako 23., o čtyři roky později dokončil závod na 14. příčce a při svém posledním vystoupení v roce 2008 se nekvalifikoval.

 

 

Toyota Racing Series: V prvním závodě ve Feildingu vítězí Verschoor

10. února 2018, 11:57 | Dušan Bouzek | Komentáře
Ilustrační fotografie - Toyota Racing Series: V prvním závodě ve Feildingu vítězí Verschoor
Situace v boji o titul se po dnešku zdramatizovala.

Dnes na okruhu Chrise Amona ve Feildingu pokračoval závěrečný podnik letošní sezony. Na programu byla kvalifikace a první závod víkendu.

kvalifikace

V první kvalifikaci kraloval Richard Verschoor, který zajel čas v hodnotě 1:03,109 a pro první závod víkendu si tak vyjel pole position. Spolu s ním odstartuje z první řady francouzský pilot Charles Milesi, kterému se v závěrečném podniku sezony daří velmi dobře. Na Verschoora ztratil Milesi pouhých 52 tisícin sekundy. Třetím nejrychlejším mužem první kvalifikace byl Clement Novalak. Robert Schwartzman skončil čtvrtý, Juan Manuel Correa šestý, vedoucí muž šampionátu Marcus Armstrong sedmý a James Pull obsadil devátou příčku. Pětasedmdesátiletá legenda novozélandského závodění Ken Smith podle očekávání i tentokrát skončil na poslední třinácté pozici. Kompletní výsledky první kvalifikace si můžete prohlédnout zde.

Richard Verschoor nebyl z první pozice sesazen ani ve druhé kvalifikaci, kterou znovu vyhrál a nejlepší výchozí pozici si tak zajistil také pro třetí závod. Druhý čas tentokrát zajel vedoucí muž šampionátu Marcus Armstrong. Rozdíl mezi dvěma nejrychlejšími piloty byl znovu velice těsný. Armstrong na nizozemského pilota ztratil pouhých 82 tisícin sekundy. Na třetím místě skončil Charles Milesi, který tak i nadále pokračoval v dobrých výkonech. Robert Schwartzman zajel čtvrtý, Clement Novalak pátý, Juan Manuel Correa šestý a nejpomalejší z kadidátů na titul byl osmý James Pull. Ken Smith i ve druhé kvalifikaci uzavíral výsledkovou listinu. Celé výsledky druhé kvalifikace najdete zde.

první závod

Sobotní dominance Richarda Verschoora pokračovala také v prvním závodě víkendu. V něm nizozemský junior Red Bullu zvítězil s náskokem necelých čtyř vteřin. Na druhém místě dojel do cíle junior Ferrari Robert Schwartzman a třetí příčku obsadil Clement Novalak. Vedoucí muž šampionátu Marcus Armstrong protnul cílovou pásku na pátém místě a jeho náskok v čele průběžného pořadí po dnešku znovu ztenčil. Další z kandidátů na titul Juan Manuel Correa skončil pouhé čtyři desetiny za Novozélanďanem na šesté příčce. James Pull dokončil závod na osmé pozici. Charlesu Milesimu, který zazářil v obou kvalifikacích, se úvodní závod víkendu příliš nevydařil a do cíle dorazil na dvanáctém místě. Za ním skončil pouze třináctý Ken Smith. Kompletní výsledky prvního závodu najdete tady.

Před posledními dvěma závody je v čele průběžného pořadí stále Marcus Armstrong(810 bodů), nicméně jeho půda pod nohama je stále méně pevná. Jeho kolega z juniorského programu Ferrari, celkově druhý Robert Schwartzman, totiž na Armstronga momentálně ztrácí pouhých 15 bodů. Ve hře o titul je ale také třetí Richard Verschoor(776 bodů), kterému se dnes vedlo velice dobře a jeho ztráta na Armstronga činí 34 bodů. Čtvrtý Juan Manuel Correa(657 bodů), pátý James Pull(620 bodů) a šestý Clement Novalak(599 bodů) po dnešku definitivně pozbyli i matematické naděje na titul. Kompletní průběžné pořadí najdete zde.

Zítra se uskuteční poslední dva závody sezony, které rozluští tajenku o tom, kdo se stane letošním šampionem. Druhý závod startuje již dnes ve 22:58 SEČ a závěrečný třetí závod, který se uskuteční pod hlavičkou Velké ceny Nového Zélandu, odstartuje zítra ve 3:00 SEČ.

Toyota Racing Series: Ve Feildingu byly odjety volné tréninky

9. února 2018, 23:29 | Dušan Bouzek
Ilustrační fotografie - Toyota Racing Series: Ve Feildingu byly odjety volné tréninky
Během čtvrtka a pátka jezdci na okruhu Chrise Amona absolvovali pět volných tréninků.

Během tohoto víkendu se na okruhu Chrise Amona ve Feildingu uskuteční závěrečný podnik letošní sezony Toyota Racing Series. V čele šampionátu je před posledním pátým podnikem člen juniorského programu Ferrari Marcus Armstrong(761 bodů). Novozélanďan stále ovšem nemá titul šampiona zajištěny. Kromě něho jsou ve hře také další junior Ferrari Robert Schwartzman, kterému v šampionátu patří se 728 body druhá pozice, dále celkově třetí Richard Verschoor(701 bodů), čtvrtý Juan Manuel Correa(612 bodů), pátý James Pull(581 bodů) a také šestý Clement Novalak(539 bodů), byť v jeho případě je šance na zisk titulu skutečně již jenom matematická.

první volný trénink

V prvním volném tréninku zajel nejrychlejší čas Richard Verschoor. Nizozemcovo nejrychlejší kolo mělo hodnotu 1:04,200. Na druhé pozici skončil vedoucí muž šampionátu Marcus Armstrong a třetí pozici obsadil další novozélandský závodník Brendon Leitch. Robert Schwartzman se umístil na páté příčce, Clement Novalak zajel sedmý čas, Juan Manuel Correa skončil osmý a nejhůře z kandidátů na titul se v prvním volném tréninku dařilo Jamesi Pullovi, který zajel předposlední dvanáctý čas. Ve startovní listině tohoto podniku najdeme také jednu kuriozitu. Tou je pětasedmdesátiletý závodník Ken Smith, který je trojnásobným vítězem Velké ceny Nového Zélandu z let 1976,1990 a 2004(třetí závod tohoto víkendu se uskuteční jakožto letošní ročník novozélandské Velké ceny). V prvním volném tréninku skončil Smith na poslední třinácté pozici. Na předposledního Jamese Pulla ztratil téměř tři vteřiny. Kompletní výsledky prvního volného tréninku si můžete prohlédnout tady.

druhý volný trénink

Richard Verschoor pokračoval ve vítězném tažení také ve druhém volném tréninku, ve kterém opět zvítězil. Druhou pozici obsadil Robert Schwartzman a na třetím místě se umístil Juan Manuel Correa. Lídr šampionátu Marcus Armstrong tentokrát zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Zbylí dva kandidáti na titul James Pull a Clement Novalak obsadili šestou, respektive osmou příčku. Ken Smith i ve druhém volném tréninku skončil jednoznačně na posledním místě. Kompletní výsledky druhého volného tréninku najdete zde.

třetí volný trénink

Třetí volný trénink patřil Marcusu Armstrongovi. Druhý čas zajel Clement Novalak a Richard Verschoor po dvou vítězných volných trénincích obsadil v této části třetí pozici. Robert Schwartzman skončil čtvrtý, Juan Manuel Correa pátý a James Pull devátý. Ken Smith znovu zajel nejpomalejší čas. Máte-li zájem přečíst si kompletní výsledky třetího volného tréninku, klikněte sem.

čtvrtý volný trénink

Ve čtvrtém volném tréninku se do čela vrátil Richard Verschoor. Na druhém místě skončil Clement Novalak a na třetím  Ryan Yardley. Marcus Armstrong zajel čtvrtý, James Pull šestý, Juan Manuel Correa sedmý a Robert Schwartzman devátý nejrychlejší čas. Ken Smith se znovu umístil na poslední třinácté příčce, nicméně nyní dokázal svou ztrátu na vítěze stáhnout na jeden a půl sekundy. Celé výsledky čtvrtého volného tréninku najdete zde.

pátý volný trénink

V posledním volném tréninku se nejvíce zadařilo Robertu Schwartzmanovi. Na druhé pozici skončil Charles Milesi, který v pátém volném tréninku příjemně překvapil. Třetí příčku obsadil Richard Verschoor. Clement Novalak skončil šestý, Juan Manuel Correa sedmý, vedoucí muž šampionátu Marcus Armstrong osmý a James Pull desátý. Ken Smith se znovu umístil na posledním třináctém místě.

výsledky pátého volného tréninku
pořadí jezdec čas
1. Robert Schwartzman 1:03,174
2. Charles Milesi 1:03,297
3. Richard Verschoor 1:03,304
4. Brendon Leitch 1:03,309
5. Cameron Das 1:03,380
6. Clement Novalak 1:03,391
7. Juan Manuel Correa 1:03,496
8. Marcus Armstrong 1:03,517
9. Taylor Cockerton 1:03,683
10. James Pull 1:03,705
11. Ryan Yardley 1:03,746
12. Reid Harker 1:03,775
13. Ken Smith 1:04,716

Motorsport o víkendu: V závodě 12 hodin Bathurst zvítězilo Audi

9. února 2018, 22:08 | Dušan Bouzek | Komentáře
Ilustrační fotografie - Motorsport o víkendu: V závodě 12 hodin Bathurst zvítězilo Audi
Triumf si připsala posádka Robin Frijns-Dries Vanthoor-Stuart Leonard.

Kromě Závodu šampionů, premiéry Formule E v Chile, předposledního podniku Toyota Racing Series v Taupu a závěrečné čtveřice závodů MRF Challenge Formule 2000 na okruhu Madras se během víkendu konaly také jiné neformulové motoristické podniky. Zde si můžete přečíst průběh těch nejzajímavějších.

Asian Le Mans Series-4 hodiny Sepang

V Sepangu vrcholila sezona Asian Le Mans Series 2017-2018. Před závodem stále nebylo o šampionech jednotlivých kategorií rozhodnuto. V kategorii LMP2 měla k titulu velmi blízko posádka stáje Jackieho Chana Thomas Laurent-Harrison Newey-Stephane Richelmi, která vedla šampionát o 18 bodů. O titul je ale stále teoreticky mohla připravit posádka stáje BBT Pipo Derani-Anthony Liu-Davide Rizzo.

V kategorii LMP3 byla situace ještě mnohem dramatičtější. Zde vedli Josh Burdon, Louis Prette a Neric Wei s 53 body. O pouhý jeden bod za nimi ale byli Patrick Byrne a Guy Cosmo. Z titulu se ovšem mohli radovat také celkově třetí jezdci týmu Viper Niza Racing(40 bodů) Dominic Ang a Douglas Khoo a Hanss Lin, který se nacházel na čtvrtém místě.

Rozhodnuto nebylo ani v kategorii GT. Zde vedli Chaz Mostert, Jesse Krohn a Jun San Chen s 69 body. Naději na titul měli také druhý Ollie Millroy a třetí Massimiliano Wisser s Weain Chenem. Wisser a Chen již měli jistý mistrovský titul ve třídě GT-Am.

V GT Cupu byla velmi blízko titulu posádka Graeme Dowsett-John Curran-Will Bamber, která měla na svém kontě 26 bodů a byla jedinou posádkou, která v rámci tohoto hodnocení bodovala.

první volný trénink

První volný trénink ovládla posádka stáje BBT Pipo Derani-Davide Rizzo-Anthony Liu. Velmi slušný čas zajela posádka stáje Eurasia Motorsport Nabil Jeffri-Jake Parsons-Marko Asmer a vedoucí posádka šampionátu Thomas Laurent-Harrison Newey-Stéphane Richelmi. Posádka slovenské stáje ARC Bratislava ve složení Miro Konopka a Konstantins Calko se umístili na páté pozici.

V kategorii LMP3 zajeli nejrychlejší čas celkově šestí Josh Burdon, Louis Prette a Nerick Wei z týmu KCMG. Druhou nejrychlejší posádkou této kategorie byla nejrychlejší trojice ze stáje Viper Niza Racing Nigel Moore, Douglas Khoo Koh Hui a Dominic Ang. Třetí skončili Patrick Byrne, Guy Cosmo a Gabriel Aubry z týmu Jackieho Chana.

Kategorii GT ovládla posádka Mitch Gilbert-Max Wiser-Weai Chen. Druhý čas zajela posádka Jun-San Chen-Markus Palttala-Jesse Krohn a třetí skončili Ollie Millroy, Bhurit Bhirombhakdi a Sarun Sereethoranakul. V kategorii GT Cup byla logicky nejrychlejší posádka Graeme Dowsett-John Curran-Will Bamber, která je v Sepangu znovu jediným účastníkem této kategorie.

druhý volný trénink

Ve druhém volném tréninku byli nejrychlejší vedoucí muži šampionátu Thomas Laurent, Harrison Newey a Stéphane Richelmi. Na druhém místě skončili vítězové prvního volného tréninku Pipo Derani, Davide Rizzo a Anthony Liu. Na třetím místě se umístila posádka Weiron Tan-Jazeman Jaafar-Afiq Ikhwan. Miro Konopka spolu s Konstantinsem Calkem zopakovali pátý nejrychlejší čas z prvního volného tréninku. V LMP3 byla opět nejrychlejší posádka Josh Burdon-Louis Prette-Neric Wei. Třída GT tentokrát patřila Jun-San Chenovi, Markusu Palttalovi a Jessemu Krohnovi.

kvalifikace

V kvalifikaci protypů vybojovala pole position posádka týmu Eurasia Motorsport Nabil Jeffri-Jake Parsons-Marko Asmer, která zajela čas 1:55,424. Posádka Pipo Derani-Davide Rizzo-Anthony Liu skončila na druhém místě a za vítěznou trojicí zaostala o 457 tisícin sekundy. Lídři šampionátu Thomas Laurent, Harrison Newey a Stéphane Richelmi se v boji o pořadí na startu umístili na třetím místě. V kategorii LMP3 zůstali i v kvalifikaci na čele Josh Burdon-Louis Prette-Neric Wei, kteří zajeli celkově pátý nejrychlejší čas. Posádka týmu ARC Bratislava Miro Konopka-Konstantins Calko bohužel nezajela žádný měřený čas a obsadila tak poslední jedenácté místo.

výsledky kvalifikace prototypů
pořadí posádka tým třída čas
1. Nabil Jeffri-Jake Parsons-Marko Asmer Eurasia Motorsport LMP2 1:55,424
2. Pipo Derani-Davide Rizzo-Anthony Liu BBT LMP2 1:55,881
3. Thomas Laurent-Stéphane Richelmi-Harrison Newey Jackie Chan DC Racing X JOTA LMP2 1:56,138
4. Weiron Tan-Jazeman Jaafar-Afiq Ikhwan Jackie Chan DC Racing X JOTA LMP2 1:56,644
5. Josh Burdon-Louis Prette-Neric Wei KCMG LMP3 1:58,552
6. Nigel Moore-Douglas Khoo Koh Hui-Dominic Ang Viper Niza Racing LMP3 1:59,176
7. Patrick Byrne-Guy Cosmo-Gabriel Aubry Jackie Chan DC Racing X JOTA LMP3 1:59,458
8. Hanss Lin-Shaun Thong Taiwan Beer GH Motorsport LMP3 2:00,406
9. Richard Bradley-William Lok-Philippe Descombes WIN Motorsport LMP3 2:00,544
10. Ate De Jong-John Graham-Dean Koutsoumidis Algarve Pro Racing LMP2 2:03,178
11. Miro Konopka-Konstantins Calko ARC Bratislava LMP2 bez času

Mezi vozy třídy GT zvítězila posádka Jun-San Chen-Markus Palttala-Jesse Krohn. Druhou pozici obsadili Mitch Gilbert,Max Wiser a Weian Chen. Třetí skončila posádka Ollie Millroy-Bhurit Bhirombhakdi-Sarun Sereethoranakul. Na posledním čtvrtém místě se umístila zcela jasně posádka Graeme Dowsett-John Curran-Will Bamber jedoucí v rámci GT Cupu.

výsledky kvalifikace GT vozů
pořadí posádka tým třída čas
1. Jun-San Chen-Markus Palttala-Jesse Krohn FIST-Team AAI GT 2:02,601
2. Mitch Gilbert-Max Wiser-Weian Chen TianShi Racing Team GT 2:02,829
3. Ollie Millroy-Bhurit Bhirombhakdi-Sarun Sereethoranakul FIST-Team AAI GT 2:03,466
4. Graeme Dowsett-John Curran-Will Bamber Team NZ GT Cup 2:14,665

závod

V posledním závodě sezony zvítězila posádska stáje Jackieho Chana Thomas Laurent-Harrison Newey-Stéphane Richelmi a zajistila si mistrovský titul. Francouzko-britsko-monacká trojice zvítězila ve třech ze čtyř závodů sezomy 2017-2018. Na druhém místě dokončili závod jejich největší konkurenti Pipo Derani, Davide Rizzo a Anthony Liu ze stáje BBT. Posádka týmu Eurasia Motorsport Nabil Jeffri-Jake Parsons-Marko Asmer nedokázala navázat na své kvalifikační vítězství a v cíli se musela spokojit se třetí pozicí. Na čtvrtém místě dokončili závod vítězové kategorie LMP3 Patrick Byrne-Guy Cosmo-Gabriel Aubry. Posádka ARC Bratislava Miro Konopka-Konstantins Calko dokončil závod po nevydařené kvalifikaci na šesté pozici. Pro vítězství v kategorii GT si dojela posádka Jun-San Chen-Markus Palttala-Jesse Krohn, která byla v celkovém pořadí klasifikována na osmém místě. Posádka Josh Burdon-Louis Pretton-Neric Wei, která po celý víkend dominovala třídě LMP3, bohužel cíl závodu nespatřila.

výsledky závodu 4 hodiny Sepang
pořadí posádka tým třída ztráta
1. Thomas Laurent-Stéphane Richelmi-Harrison Newey Jackie Chan DC Racing X JOTA LMP2  
2. Pipo Derani-Davide Rizzo-Anthony Liu BBT LMP2 +1:01,702
3. Nabil Jeffri-Jake Parsons-Marko Asmer Eurasia Motorsport LMP2 +1:06,193
4. Patrice Byrne-Guy Cosmo-Gabriel Aubry Jackie Chan DC Racing x JOTA LMP3 +4 kola
5. Hanss Lin-Shaun Thong Taiwan Beer GH Motorsport LMP3 +5 kol
6. Miro Konopka-Konstantins Calko ARC Bratislava LMP2 +5 kol
7. Richard Bradley-William Lok-Philippe Descombes WIN Motorsport LMP3 +6 kol
8. Jun-San Chen-Markus Palttala-Jesse Krohn FIST-Team AAI GT +7 kol
9. Weiron Tan-Jazeman Jaafar-Afiq Ikhwan Jackie Chan DC Racing X JOTA LMP2 +8 kol
10. Nigel Moore-Douglas Khoo Koh Hui-Dominic Ang Viper Niza Racing LMP3 +12 kol
11. Graeme Downsett-John Curran-Will Bamber Team NZ GT Cup +16 kol
12. Ollie Millroy-Bhurit Bhirombhakdi-Sarun Sereethoranakul FIST-Team AAI GT +25 kol
DNF Josh Burdon-Louis Pretton-Neric Wei KCMG LMP3 +5 kol
DNF Mitch Gilbert-Max Wisser-Weian Chen TianShi Racing Team GT +36 kol
DNF Ate De Jong-John Graham-Dean Koustoumidis Algarve Pro Racing LMP2 +103 kol

V konečném pořadí kategorie LMP2 tedy zvítězili Harrison Newey, Stephane Richelmi a a Thomas Laurent(95 bodů). Na druhé příčce končí posádka Anthony Liu-Davide Rizzo-Pipo Derani(70 bodů) a na třetí pozici se umístila posádka slovenského týmu ARC Bratislava Kostantins Calko-Miro Konopka(51 bodů).

Šampiony kategorie LMP3 se stali Američané Guy Cosmo a Patrick Byrne(77 bodů). Druhou pozici obsadila posádka Josh Burdon-Louis Prette-Neric Wei(54 bodů). Třetí skončil se stejným počtem bodů jako trojice na druhém místě Hanss Lin.

V kategorii GT se z titulu raduje posádka Jesse Krohn-Jun San Chei(95 bodů) před druhým Olliem Millroyem(78 bodů) a třetím Chazem Mostertem(69 bodů).

V kategorii GT Am si již před finále této sezony zajistili Massimiliano Wisser a Weian Chen(78 bodů). Na druhém místě skončil Peng Liu(52 bodů) a na třetím Alex Liu(26 bodů).

Ve třídě GT Cupu získali nejvíce bodů Graeme Dowsett s Willem Bamberem(52 bodů). Na druhé příčce se umístila dvojice Alif Hamdan a John Curran(26 bodů).¨Více posádek v této kategorii nebodovalo.

Intercontinental GT Challenge-12 hodin Bathurst

Čtyřhodinový závod série Asian Le Mans Series v Sepangu nebyl jediným vytrvalostním závodem, který se konal. Mimo asijského státu hostila vytrvalostní závod také Austrálie. U "protinožců" se konal dvanáctihodinový závod v Bathurstu, který zahájil letošní sezonu šampionátu Intercontinental GT Challenge.

první volný trénink

V prvních tréninkových jízdách suverénně zvítězila posádka stáje Audi Sport Team WRT Robin Frijns-Stuart Leonard-Dries Vanthoor, která nadělila druhé posádce týmu YNA Autosport ve složení Scott McLaughlin, Fraser Ross, Andrew Watson a Alexander West více než jednu vteřinu. Celkovou třetí příčku obsadila posádka Ash Samadi-Dylan O´Keefe-Daniel Gaunt. Dobře se vedlo také Tomáši Engemu. Ten spolu se svými spolujezdci Lukem Youldenem a Yasserem Shaninem zajel šestý nejrychlejší čas. Kompletní výsledky prvního volného tréninku najdete zde.

druhý volný trénink

Druhý volný trénink patřil posádce stáje BMW M Power, kterou tvořili Augusto Farfus, Marco Wittmann a Chaz Mostert. Situace na čele byla tentokrát o mnoho těsnější. Druhá posádka Garth Tander-Kelvin Van Der Linde-Fredrick Vervisch totiž za posádkou bavorské automobilky zaostala pouze o jednu desetinu sekundy. Vůz značky BMW skončil také na třetím místě místě. To totiž obsadila posádka týmu Laser Plumbing and Electrical Timo Glock-Steven Richards-Philipp Eng. Vítězové prvního volného tréninku Robin Frijns, Dries Vanthoor a Stuart Leonard tentokrát obsadili šesté místo. Hned o jedno místo za nimi se umístila posádka Tomáš Enge-Luke Youlden-Yasser Shahin. Celé výsledky druhého volného tréninku si můžete prohlédnout tady.

třetí volný trénink

Posádka Augusto Farfus-Marco Wittman-Chaz Mostert ve třetím volném tréninku navázala na svůj výkon ze druhých tréninkových jízd a znovu zvítězila. Za touto trojicí se umístily dva vozy Valvoline/Jamecpem. Druhý čas zajeli Garth Tander spolu s Kelvinem Van Der Lindem a na třetím místě skončilo německé trio Markus Winkelhock, Christopher Haase a Christopher Mies. Tomáš Enge se ve třetí části volných tréninků neobjevil. Jeho australští týmoví kolegové Luke Youlden a Yasser Shanin obsadili sedmnáctou pozici. Kompletní výsledky třetího volného tréninku si můžete přečíst na tomto odkazu.

čtvrtý volný trénink

Páteční program zakončil nejrychlejším časem tým Valvoline/Jamecpem. Vítězi tréninku se stali Garth Tander a Fredrick Vervisch. Vítězná posádka z druhého a třetího volného tréninku tentokrát obsadila druhé místo se ztrátou dvou desetin sekundy. Ve voze se tentokrát střídali pouze Chaz Mostert a Marco Wittmann. Třetí čas stejně jako ve třetím volném tréninku zajela posádka Markus Winkelhock-Christopher Haase-Christopher Mies. Posádka stáje The Bend Motorsport Park Yasser Shahin-Tomáš Enge se umístila na osmé příčce. Celé výsledky čtvrtého volného tréninku najdete zde.

pátý volný trénink

 Tým Vavoline/Jamecpem zahájil sobotu tak, jak ukončil pátek. V pátém volném tréninku se znovu vozy stáje umístily na prvních dvou místech. Nejrychlejší tentokrát byla posádka Christopher Haase-Markus Winkelhock. Vítězná posádka ze čtvrtého volného tréninku, v jejímž voze se nyní střídali Garth Tander a Kelvin Van Der Linde, zajela druhý čas. Třetí pozici obsadili Augusto Farfus s Marcem Wittmannem. Posádka Luke Youlden-Yasser Shanin-Tomáš Enge se v prvních sobotních tréninkových jízdách umístila na sedmnácté příčce. Zde najdete kompletní výsledky pátého volného tréninku.

kvalifikace

Souboj o postavení na startovním roštu se skládal ze dvou kvalifikačních částí a z tzv. Top 10 Shootout. První části se zúčastnilo kompletní devětačtyřicetičlenné startovní pole, do druhé části kvalifikace postoupila nejrychlejší šestadvacítka a v Top 10 Shootout si to rozdalo nejrychlejších deset posádek druhé části kvalifikace.

První kvalifikaci vyhrála posádka stáje YNA Autosport Scott McLaughlin-Andrew Watson. Na druhé pozici skončili Kelvin Van Der Linde s Fredrickem Vervischem a třetí pozici obsadila posádka Roger Lago-David Russell-Steven Owen. Vítězové posledního volného tréninku Markus Winkelhock, Christopher Haase a Christopher Mies se tentokrát museli spokojit až s dvanáctou pozicí. Ve voze číslo 777 stáje The Bend Motorsport Park v první kvalifikaci nastoupil pouze Luke Youlden. Australan zajel třináctý nejrychlejší čas. Kompletní výsledky první kvalifikace vypadaly takto.

Ve druhé kvalifikaci zvítězil Kelvin Van Der Linde, který byl jediným reprezentantem vozu číslo 22 stáje Valvoline/Jamecpem. Druhý čas zajel Chaz Mostert ze stájem BMW M Power a vítězná posádka týmu YNA Autosport z první kvalifikace skončila na třetí pozici. Stáj nasadila do druhé kvalifikace pouze Scotta McLaughlina. Ve voze stáje The Bend Motorsport Park nastoupil opět Luke Youlden a obsadil osmé místo, díky kterému posunul posádku, kterou tvořil také Tomáš Enge, do Top 10 Shootout. Kompletní výsledky druhé kvalifikace si můžete prohlédnout zde.

V závěrečných bojích o pole position se nejvíce zadařilo týmu BMW M Power. Pro německou automobilku získal nejvýhodnější startovní pozici Chaz Mostert díky času 2:03,9340. Hned za ním skončili vozy stáje Valvoline/Jamecpem. Druhý čas zajel Kelvin Van Der Linde a třetí Christopher Haase. Znovu se zadařilo stáji The Bend Motorsport Park. Luke Youlden totiž pro posádku, v níž najdeme také jediného českého zástupce Tomáše Engeho, vybojoval čtvrtou příčku. Jaké bylo umístění od páté pozice dále se můžete podívat na tomto odkazu.

závod

Do cíle sedmnáctého ročníku dvanáctihodinového závodu v Bathurstu dojela do cíle jako první posádka stáje Audi Sport Team WRT Robin Frijns-Stuart Leonard-Dries Vanthoor. Vůz automobilky z Ingolstadtu zvítězil v tomto závodě opět po šesti letech. Vůz Audi zde zvítězil naposledy roku 2012, kdy se z triumfu radovalo trio Christer Jöns, Christopher Mies a Darryl O´Young. Na druhém místě se umístila posádka stáje SunEnergy1 Racing, kterou tvořili Kenny Habul, Tristan Vautier, Raffaele Marciello a legenda V8 Supercars Jamie Whincup, který v loňském roce spolu s Tonim Vilanderem a Craigem Lowndesem zde v Bathurstu zvítězil. Na stupně vítězů vystoupila také posádka týmu Black Swan Racing ve složení Jeroen Bleekemolen, Tim Pappas, Luca Stolz a Marc Lieb. V první desítce se umístily také dvě posádky skládající se z bývalých pilotů Formule 1. Na osmém místě byla klasifikována posádka stáje Haemokinisis/Trofeo Estate ve složení Ivan Capelli, Jim Manolinos, Ryan Miller a Dean Canto. Jako devátí dokončili závod Steven Richards, Timo Glock a Philipp Eng z týmu Laser Plumbing and Electrical. Cíl závodu nespatřila velká spousta favorizovaných posádek. Do cíle nedojeli vítězové kvalifikace Marco Wittmann, Augusto Farfus a Chaz Mostert, dále posádka stáje Valvoline/Jamecpem Markus Winkelhock-Christopher Haase-Christopher Mies a také posádka stáje YNA Autosport, kterou utvořili Come Ledogar, Shane Van Gisbergen a také jeden z loňských vítězů Craig Lowndes. Do cíle závodu bohužel nedojela ani posádka stáje The Bend Motorsport Park Luke Youlden-Yasser Shanin-Tomáš Enge. Kompletní výsledky závodu najdete zde.

Po úvodním závodě sezony vede šampionát posádka Robin Frijns-Dries Vanthoor-Stuart Leonard(25 bodů) před celkově druhou posádkou Tristan Vautier-Kenny Habul-Jamie Whincup-Raffaele Marciello(18 bodů) a před třetími Timem Papasem, Jeroenem Bleekemolenem, Marcem Liebem a Lucou Stolzem(15 bodů). Kompletní průběžné pořadí šampionátu najdete zde. Šampionát bude pokračovat až během posledního červencového víkendu, kdy se uskuteční závod 24 hodin Spa-Francorchmps.

AMA Supercross-Oakland

Na své si o víkendu nepřišli pouze fanoušci formulových a automobilových závodů, ale také přiznivci motokrosu. V Oaklandu se totiž konal pátý podnik letošní sezony amerického šampionátu AMA Supercross.

450SX

kvalifikace

Kvalifikační boje byly rozděleny do dvou částí, přičemž každá z částí byla segmentována do tří skupin. Skupinu A ovládl v první kvalifikaci Cole Seely před druhým Joshem Grantem a třetím Marvinem Musquinem. Vedoucí muž šampionátu Jason Anderson skončil na desáté pozici. Ostatní výsledky skupiny A najdete zde.

Ve skupině B byl nejrychlejší Jake Weimer. Na druhé pozici skončil Benny Bloss a na třetím Adam Enticknap. Jak se umístili ostatní závodníci se můžete podívat tady. Ve skupině C zvítězil Connor Pearson. Druhý nejrychlejší čas si připsal Brice Klippel a třetí Colton Aeck. Kompletní výsledky skupiny C najdete zde.

Druhou část kvalifikace zahájil nejlépe Justin Barcia. Ten zvítězil ve skupině A. Druhou pozici obsadil Marvin Masquin a na třetím místě se umístil Jason Anderson. Cole Seely, který byl v rámci skupiny nejrychlejší v prvních kvalifikačních jízdách, zajel tentokrát čtvrtý nejrychlejší čas.Kompletní výsledky skupiny A najdete zde. Skupina B patřila Bennymu Blossovi. Na druhé příčce se umístil vítěz skupiny B z první kvalifikace Jake Weimer a na třetím místě skončil Henry Miller. Ostatní výsledky skupiny B najdete na tomto odkazu. Ve skupině C se na čele výsledkové listiny udržel Connor Pearson. Druhou příčku obsadil Colton Aeck a třetí Josh Greco. Na kompletní výsledky skupiny C ve druhé časti kvalifikace se můžete podívat tady.

Celkovým vítězem kvalifikace se stal Justin Barcia, jenž zajel čas 51,798. Na druhé příčce se umístil Marvin Musquin a na třetím Jason Anderson. Kompletní kombinované výsledky kvalifikace najdete na tomto odkazu.

1.jízda

V první jízdě zvítězil Cole Seely. Jako druhý dojel do cíle Eli Tomac a na třetím místě skončil Marvin Musquin. Kompletní pořadí první jízdy si můžete prohlédnout zde.

2.jízda

Ve druhé jízdě se dočkal vítězství Justin Barcia. Na druhém místě se umístil Cooper Webb a jako třetí projel cílem Weston Peick. Vedoucí muž šampionátu Jason Anderson se umístil ve druhé jízdě na páté pozici. Jakou podobu mělo pořadí od čtvrté příčky dále se můžete podívat zde.

LCQ

V LCQ(Last Chance Qualifier) se závodníci poprali o poslední čtyři místa, která stále zůstávala volná pro hlavní závod. Vítězem LCQ se stal Chad Reed. Na druhé pozici dojel do cíle Malcolm Stewart. Třetí příčku obsadil Ben LaMay. Posledním, kdo se kvalifikoval do hlavního závodu, byl Kyle Cunningham, který se umístil jako čtvrtý. Celé výsledky LCQ si můžete prohlédnout tady.

hlavní závod

V hlavním závodě si pro vítězství dojel Jason Anderson, čímž zvýšil své vedení v šampionátu. Se ztrátou pouhých osmi desetin sekundy projel cílem jako druhý Ken Roczen. Poslední pódiové místo zaujal Blake Baggett, který dokončil závod jako třetí. Zajímají-li vás kompletní výsledky hlavního závodu, najdete je zde.

Po pátém závodě letošní sezony zůstal v čele šampionátu Jason Anderson(115 bodů). Druhá pozice patří Kenu Roczenovi(100 bodů) a třetí Justinu Barciovi(98 bodů).

250SX

kvalifikace

V kategorii 250SX začal nejlépe Adam Cianciarulo, který zajel čas 51,679 a vyhrál skupinu A. Na druhé pozici skončil Christian Craig a třetí pozici obsadil Chase Sexton. Vedoucí muž šampionátu Aaron Plesinger zajel sedmý nejrychlejší čas. Celé výsledky skupiny A si můžete prohlédnout zde.

Skupinu B opanoval Michael Leib. Na druhé příčce skončil Carlen Gardner. Na třetím místě se umístil Robbie Wageman. Kompletní výsledky skupiny B najdete tady.

Ve skupině C byl nejrychlejší Jess Pettis. Druhý čas zajel Gage Schehr a třetí Dalton Oxborrow. Kompletní výsledky skupiny C najdete na tomto odkazu.

Ve druhé kvalifikační jízdě zvítězil ve skupině A opět Adam Cianciarulo před druhým Shanem McElrathem a třetím Christianem Craigem. Aaron Plessinger znovu skončil na sedmém místě. Kompletní výsledky skupiny A ve druhé kvalifikační jízdě najdete zde.

Na čele nedošlo ke změně ani ve skupině B. Tu totiž znovu ovládl Michael Lieb. Na druhé pozici se umístil Blake Lilly a třetí nejrychlejší čas zajel Chase Marquier. Na pořadí od čtvrté pozice dále se můžete podívat zde.

Vítěz první části kvalifikace se na čele udržel také v případě skupiny C. V té znovu zvítězil Jess Pettis. Na druhém místě se umístil Gage Schehr, který "stříbrnou" příčku obsadil i v první kvalifikaci. Třetí čas zajel Deegan Vonlossberg. Kompletí výsledky skupiny C ve druhé části kvalifikace si můžete přečíst tady.

Nejrychlejší čas všech dvou kvalifikačních částí zajel Adam Cianciarulo. Jeho čas měl hodnotu 51,551. Druhou pozici obsadil Shane McElrath a třetí Christian Craig. Vedoucí muž šampionátu Aaron Plessinger se umístil na sedmé příčce. Kompletní výsledky kvalifikace najdete zde.

1.jízda

V první jízdě si pro vítězství dojel Shane McElrath. První trojici doplnili Joey Savatgy, který obsadil druhou příčku a Chase Sexton, který dokončil jízdu na třetím místě. Ostatní výsledky si můžete prohlédnout tady.

2.jízda

Ve druhé jízdě triumfoval Aaron Plessinger, který tak na sebe po nevýrazných kvalifikačních výkonech ve druhé jízdě pořádně upozornil. Za ním dojel na druhém místě nejrychlejší muž kvalifikace Adam Cianciarulo, který za Plessingerem zaostal o něco málo přes jednu vteřinu. Třetí příčku obsadil Christian Craig. Kompletní výsledky druhé jízdy najdete zde.

LCQ

V LCQ se nejépe dařilo Mitchellu Harrisonovi, který zvítězil. Krom Harrisona si vyjeli postup do hlavního závodu také druhý Justin Starling, třetí Julio Zambrano a čtvrtý Chase Marquier. Maáte-li zájem o kompletní výsledky LCQ, najdete je zde.

hlavní závod

V hlavním závodě si pro vítězství dojel vedoucí muž šampionátu Aaron Plessinger. Druhou pozici obsadil Joey Savatgy. Rozestup mezi vítězným Plessingerem a Savatgym činil 1,867 tisícin sekundy. Na bronzový stupínek v cíli vystoupal Justin Hill. Vítěz kvalifikace Adam Cianciarulo si bohužel v hlavním závodě vybral slabší chvilku a umístil se na sedmé pozici. Máte-li zájem o kompletní výsledky hlavního závodu, klikněte zde.

V šampionátu i po pátém závodě sezony vede Aaron Plessinger(118 bodů), který si po triumfu svou první příčku upevnil. Druhá příčka patří Joeymu Savatgymu(110 bodů) a na třetím místě se nachází Shane McElrath(99 bodů). Chcete-li vidět kompletní průběžné pořadí, klikněte sem.

Sezona AMA Supercross pokračuje již tento víkend, kdy se bude závodit v San Diegu.

 

 

 

MRF Challenge Formule 2000: V posledních dvou závodech sezony vítězí Drugovich

4. února 2018, 14:25 | Dušan Bouzek | Komentáře
Ilustrační fotografie - MRF Challenge Formule 2000: V posledních dvou závodech sezony vítězí Drugovich
Šampion zakončil sezonu 2017-2018 na vítězné vlně.

O celkovém vítězi sezony MRF Challenge Formule 2000 2017-2018 se rozhodlo již po včerejším druhém závodě, ve kterém si mistrovský titul šestým místem zajistil Felipe Drugovich. To ovšem neznamená, že v dnešních zbývajících dvou kláních již nebylo o co bojovat. Ve hře byl totiž stále titul vicemistra. Druhého Presleyho Martona a třetího Rinuse Van Kalmthouta totiž od sebe dělilo pouhých sedm bodů. Teoretická šance na získání druhé pozice v konečném pořadí žila také u francouzského závodníka Juliena Falchera, který ztrácel na Martona 39 bodů.

3.závod

Třetí závod víkendu opanoval již jistý šampion Felipe Drugovich. Se ztrátou více než deseti vteřin dojel do cíle na druhé pozici Presley Martono, čímž navýšil svůj náskok na druhém místě v šampionátu na deset bodů. Jeho největší soupeř v boji o titul vicemistra Rinus Van Kalmthout dokončil závod na třetí pozici. Syn Bertranda Gachota Louis Gachot projel cílem jako pátý. Hned za ním na šesté místě skončil jeho krajan Juliwn Falchero, který tímto výsledkem ztratil i matematickou šanci na dosažení titulu vicemistra. Bratranec Pastora Maldonada Manuel Maldonado obsadil dvanáctou pozici.

výsledky třetího závodu
pořadí jezdec ztráta
1. Felipe Drugovich  
2. Presley Martono +11,069
3. Rinus Van Kalmthout +12,045
4. Danial Frost +13,125
5. Louis Gachot +14,687
6. Julien Falchero +15,741
7. Alex Karkosik +21,205
8. Pavan Ravishankar

+23,262

9. Dylan Young +25,780
10. Harri Jones +29,218
11. Robert Megennis +30,339
12. Manuel Maldonado +31,009
13. Michelangelo Amendola +35,048
14. Henning Enqvist +40,054
15. Richard Wagner +55,543
16. Perdana Putra Minang +57,906
DNF Nazim Azman +20 kol
DNF Kurt Hill +20 kol

4.závod

I poslední závod sezony se stal kořistí Felipeho Drugoviche. Za ním se umístili stejní dva piloti jako ve třetím závodě. Tentokrát však s tím rozdílem, že druhý dojel Rinus Van Kalmthout a třetí Presley Martono. Louis Gachot skončil tentokrát osmý a Manuel Maldonado obsadil desátou příčku. V posledním klání sezony jsme byli svědky také vyvěšení černé vlajky. Tu traťoví komisaři vyvěsili nad belgickým pilotem Michelangelem Amendolou. Ten sice dojel do cíle závodu na dvanácté pozici, jelikož ale ignoroval penalizaci průjezdu boxy a posléze také samotnou černou vlajku, byl výsledkové listině závodu vymazán.

výsledky čtvrtého závodu
pořadí jezdec ztráta
1. Felipe Drugovich  
2. Rinus Van Kalmthout +4,282
3. Presley Martono +7,306
4. Robert Megennis +17,052
5. Harri Jones +17,669
6. Danial Frost +18,610
7. Julien Falchero +19,640
8. Louis Gachot +24,396
9. Alex Karkosik +24,945
10. Manuel Maldonado +37,762
11. Dylan Young +38,543
12. Pavan Ravishankar +39,461
13. Henning Enqvist +40,042
14. Perdana Putra Minang +43,958
15. Nazim Azman +55,353
16. Kurt Hill +57,530
17. Richard Wagner +65,965
DSQ Michelangelo Amendola +38,972

Šampionem sezony 2017-2018 se tedy stal s 335 body Felipe Drugovich. V krátké šestileté historii této zimní série se jedná již o druhého Brazilce, který oslavil titul. Tím prvním byl v ročníku 2015-2016 Pietro Fittipaldi. Na druhé pozici končí Presley Martono(254 bodů), který tak uhájil druhou pozici a třetí příčka patří Rinusu Van Kalmthoutovi(245 bodů). Louis Gachot skončil na deváté pozici(63 bodů) a Manuel Maldonado obsadil dvanáctou příčku(39 bodů).

konečné pořadí sezony MRF Challenge Formule 2000 2017-2018
pořadí jezdec body
1. Felipe Drugovich 335
2. Presley Martono 254
3. Rinus Van Kalmthout 245
4. Julien Falchero 194
5. Alex Karkosik 122
6. Danial Frost 83
7. Harri Jones 70
8. Dylan Young 65
9. Louis Gachot 63
10. Robert Megennis 54
11. Michelangelo Amendola 54
12. Manuel Maldonado 39
13. Nazim Azman 27
14. Pavan Ravishankar 26
15. Henning Enqvist 17
16. Perdana Putra Minang 7
17. Richard Wagner 1
18. Kurt Hill 0
19. Christophe Mariot 0

Formule E:V Santiagu triumfoval Jean-Eric Vergne

4. února 2018, 12:24 | Dušan Bouzek | Komentáře
Ilustrační fotografie - Formule E:V Santiagu triumfoval Jean-Eric Vergne
Úspěch stáje Techeetah podtrhl druhým místem André Lotterer.

Včera se v ulicích Santiaga uskutečnila historicky první chilská ePrix, která byla čtvrtým závodem právě probíhající sezony Formule E. Z vítězství se radoval francouzský závodník hájící barvy stáje Techeetah Jean-Eric Vergne, který byl po celý víkend ve výborné formě a kromě závodu opanoval také kvalifikaci a druhý volný trénink. Bývalý pilot stáje Toro Rosso ve Formuli 1 si připsal již své druhé prvenství v elektrické sérii. Poprvé zvítězil loni v červenci během finálového podniku sezony 2016-2017 v Montrealu. Ve skvělé formě byl v Chile také druhý jezdec čínského týmu André Lotterer. Němec, pro něhož je sezona 2017-2018 v tomto šampionátu debutovou, nezískal v předcházejících dvou podnicích v Hong Kongu ani jeden bod, ovšem včera po výborném výkonu dokončil závod na druhém místě a daleko nebyl ani od vítězství. V závěru závodu totiž svého týmového kolegu Jeana-Erica Vergne pořádně potrápil a dokonce se také dostal do kontaktu se zádí Vergnova vozu. Závod se zapíše do historie díky skutečnosti, že poprvé některý z týmů dokázal získat double. Tento fakt se možná zdá být na první pohled neuvěřitelný, nicméně žádné ze stájí se tento počin v minulosti opravdu nepodařil, dokonce ani týmům Renaukt e.dams nebo Audi Sport ABT Schaeffler, jenž hrály prim zejména v posledních dvou sezonách. Za vozy čínského týmu Techeetach skončil šampion sezony 2015-2016 Sébastien Buemi. Švýcar dokončil závod na třetí pozici a po druhém místě v Marrakeši tak získal druhé pódiové umístění v řadě. Na první vítězství ovšem ve čtvrté sezoně stále čeká. Těsně za ním přijel do cíle závodu na čtvrtém místě Felix Rosenqvist, který měl na Buemiho bronz v závěru závodu zálusk. Rosenqvist, který před závodem vedl šampionát, odstartoval do závodu po nevydařené kvalifikaci až ze čtrnáctého místa. Velmi brzy se ovšem dostal do první desítky a velmi dobře zvládl výměnu vozu, po které se posunul na pátou pozici a v cíli nakonec bral 12 bodů za čtvrté místo. Jako pátý dojel do cíle Sam Bird, který si krom deseti bodů připsal také jeden extra bod navíc za nejrychlejší kolo závodu. Na šesté pozici skončil Nelson Piquet Jr., který tak po přestupu do Jaguaru pokračuje v konzistentních výkonech, nicméně závod v Chile se mezi jeho nejvydařenější rozhodně nezařadí. Piquet totiž mohl dokončit závod lépe. Brazilci se velmi dobře povedl start, po kterém se zařadil na druhou pozici za Jeana-Erica Vergne. Později se mu ovšem nepodařilo odolat útokům Andrého Lotterera, který historicky prvního šampiona Formule E odsunul na třetí pozici. Piqueta pak pokořil také Sébastien Buemi a připravil ho tak o poslední pódiové umístění. Brazilec si ovšem Buemiho nenechal ujet a za pár kol se pokusil na třetí pozici vrátit. Útok v první zatáčce mu ale bohužel nevyšel, nedobrzdil a propadl se tak až na šesté místo, na kterém nakonec dojel do cíle. Sedmou pozici obsadil Piquetův týmový kolega Mitch Evans, osmou Jerome D´Ambrosio, který získal první letošní body, devátou Antonio Felix Da Costa a na poslední bodované desáté pozici projel cílem Nicolas Prost. Cíl závodu nespatřili José María López a Maro Engel, kteří havarovali po startu závodu, dále Nick Heidfeld, Alex Lynn a v cíli jsme neviděli ani jednoho pilota stáje Audi Sport ABT Schaeffler, jejíž letošní mizérie pokračovala i v Chile. Jak Daniela Abta, tak Lucase Di Grassiho potkaly technické problémy. Úřadující šampion tak ani včera nedokázal bodovat a po čtřech závodech sezony zůstává jediným ze stálých jezdců, který si stále nepřipsal žádné body.

výsledky ePrix Chile
pořadí jezdec tým ztráta
1. Jean-Eric Vergne Techeetah  
2. André Lotterer Techeetah +1,154
3. Sébastien Buemi Renault e.dams +1,959
4. Felix Rosenqvist Mahindra Racing +2,793
5. Sam Bird DS Virgin Racing +4,490
6. Nelson Piquet Jr. Panasonic Jaguar Racing +6,364
7. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing +7,099
8. Jerome D´Ambrosio Dragon Racing +13,308
9. Antonio Felix Da Costa MS&AD Andretti Formula E +14,811
10. Nicolas Prost Renault e.dams +21,092
11. Tom Blomqvist MS&AD Andretti Formula E +32,924
12. Luca Filippi NIO Formula E Team +44,127
13. Edoardo Mortara Venturi Formula E Team +49,398
14. Oliver Turvey NIO Formula E Team +1:12,282
DNF Alex Lynn DS Virgin Racing +11 kol
DNF Nick Heidfeld Mahindra Racing +14 kol
DNF Lucas Di Grassi Audi Sport ABT Schaeffler +16 kol
DNF Daniel Abt Audi Sport ABT Schaeffler +26 kol
DNF José María López Dragon Racing +37 kol
DNF Maro Engel Venturi Formula E Team +37 kol

Po vřerejším triumfu se Jean-Eric Vergne posunul do čela průběžného pořadí, které nyní vede s 71 body. Felix Rosenqvist se nyní nachází na druhé příčce s pětibodovou ztrátou na francouzského pilota. Na svém kontě má 66 bodů. Třetí je Sam Bird(61 bodů). Sébastien Buemi se po svém druhém pódiovém umístění posunul před Nelsona Piqueta Jr. na čtvrtou pozici. Velký posun vpřed zaznamenal také André Lotterer, který dnes získal hned 18 bodů a nyní mu patří v celkovém pořadí deváté místo. Lucas Di Grassi i nadále zůstává bez bodů na dvacáté pozici a jeho cesta za obhajobou titulu se komplikuje víc a víc.

průběžné pořadí šampionátu jezdců po ePrix Chile
pořadí jezdec tým body
1. Jean-Eric Vergne Techeetah 71
2. Felix Rosenqvist Mahindra Racing 66
3. Sam Bird DS Virgin Racing 61
4. Sébastien Buemi Renault e.dams 37
5. Nelson Piquet Jr. Panasonic Jaguar Racing 33
6. Edoardo Mortara Venturi Formula E Team 24
7. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 21
8. Nick Heidfeld Mahindra Racing 21
9. André Lotterer Techeetah 18
10. Daniel Abt Audi Sport ABT Schaeffler 12
11. António Felix Da Costa MS&AD Andretti Formula E 10
12. Oliver Turvey NIO Formula E Team 8
13. José María López Dragon Racing 8
14. Alex Lynn DS Virgin Racing 8
15. Nicolas Prost Renault e.dams 7
16. Maro Engel Venturi Formula E Team 6
17. Tom Blomqvist MS&AD Andretti Formula E 4
18. Jerome D´Ambrosio Dragon Racing 4
19. Luca Filippi NIO Formula E Team 1
20. Lucas Di Grassi Audi Sport ABT Schaeffler 0
21. Kamui Kobayashi MS&AD Andretti Formula E 0
22. Neel Jani Dragon Racing 0

Ke změně došlo rovněž na čele v hodnocení týmů. První po historicky prvním doublu ve Formuli E totiž převzala čínská stáj Techeetach(89 bodů). Indická stáj Mahindra Racing je nyní druhá se ztrátou dvou bodů. Třetí pozice patří stáji DS Virgin Racing(69 bodů). Vítěz všech předchozích třech sezon Renault e.dams se po čtvrtém závodě sezony nachází se 44 body na pátém místě. Daleko hůře je na tom tým úřadujícího šampiona Lucase Di Grassiho Audi Sport ABT Schaeffler, který se ve čtvrté sezoně zatím trápí a v hodnocení týmů je až na osmém místě se ziskem 12 bodů.

průběžné pořadí hodnocení týmů po ePrix Chile
pořadí tým body
1. Techeetah 89
2. Mahindra Racing 87
3. DS Virgin Racing 69
4. Panasonic Jaguar Racing 54
5. Renault e.dams 44
6. Venturi Formula E Team 30
7. MS&AD Andretti Formula E 14
8. Audi Sport ABT Schaeffler 12
9. Dragon Racing 12
10. NIO Formula E Team 9

Před šampionátem závodů elektrických formulí je nyní měsíční přestávka. Další závod, celkově již pátý v této sezoně, se totiž pojede na okruhu bratrů Pedra a Ricarda Rodrihuézových v Mexico City až 3. března. Nepůjde ovšem o totožnou verzi okruhu, na které závodí vozy Formule 1.

 

Toyota Racing Series: V dnešních závodech zvítězili Leitch a Schwartzman

4. února 2018, 10:39 | Dušan Bouzek | Komentáře
Ilustrační fotografie - Toyota Racing Series: V dnešních závodech zvítězili Leitch a Schwartzman
Ruský závodník ztrácí před posledním podnikem sezony 33 bodů na vedoucího muže šampionátu Marcuse Armstronga.

Dnes na okruhu v Taupu vyvrcholil čtvrtý podnik sezony Toyota Racing Series 2017-2018. Jezdci dnes absolvovali druhý a třetí závod víkendu.

2.závod

Ve druhém závodě víkendu protnul jako první cílovou pásku domácí pilot Brendon Leitch. Leitch přijel do cíle s komfortním patnáctivteřinovým náskokem a získal své první vítězství v letošní sezoně. Na druhém místě závod dokončil krajan Brendona Leitche Ryan Yardley. Ten na pódium vystoupil v této sezoně vůbec poprvé. Za dvojicí novozélandských pilotů dojel do cíle na třetím místě Nizozemec Richard Verschoor. Z dvojice juniorů Ferrari se ve druhém závodě vedlo lépe Marcusu Atmstrongovi, který se umístil na čtvrté místě. Další chráněnec Ferrari a zároveň Armstrongův největší soupeř v souboji o mistrovskou korunu Robert Schwartzman dojel do cíle pouhé dvě desetiny sekundy za Armstrongem na místě pátém. Vítěz včerejšího prvního závodu Juan Manuel Correa si svou včerejší formu do druhého závodu nepřenesl a tentokrát byl klasifikován jako devátý.

výsledky prvního závodu
pořadí jezdec ztráta
1. Brendon Leitch  
2. Ryan Yardley +15,182
3. Richard Verschoor +15,458
4. Marcus Atmstrong +17,027
5. Robert Schwartzman +17,292
6. Taylor Cockerton +19,572
7. Reid Harker +20,016
8. James Pull +23,238
9. Juan Manuel Correa +23,539
10. Clement Novalak +32,315
11. Cameron Das +44,182
12. Charles Milesi +1 kolo

3.závod

V posledním závodě víkendu triumfoval Robert Schwartzman a ačkoli mu patří v celkovém pořadí druhá pozice a stále je ve hře o titul, dnes si připsal své premiérově vítězství v sezoně. Se ztrátou pěti vteřin dojel na druhém místě vedoucí muž šampionátu Marcus Armstrong. Třetí pozici obsadil Richard Verschoor. Těsně za ním dokončil závod Juan Manuel Correa. Američan, který se umístil na čtvrté příčce, ztratil na Verschoora pouhých osm desetin sekundy. Vítěz druhého závodu Brendon Leitch se ve třetí jízdě musel spokojit s pátým místem.

výsledky druhého závodu
pořadí jezdec ztráta
1. Robert Schwartzman  
2. Marcus Armstrong +5,523
3. Richard Verschoor +12,752
4. Juan Manuel Correa +13,604
5. Brendon Leitch +21,211
6. Cameron Das +24,275
7. James Pull +24,355
8. Charles Milesi +24,772
9. Ryan Yardley +38,196
10. Taylor Cockerton +39,199
11. Reid Harker +39,324
DNF Clement Novalak +20 kol

V čele šampionátu se stále drží Marcus Armstrong(761 bodů). Jeho kolega z juniorského programu Ferrari Robert Schwartzman se nachází na druhém místě a na Novozélanďana ztrácí 33 bodů. Třetí pozice patří Richardu Verschoorovi(701 bodú). Šance na titul žije před posledním podnikem sezony také u čtvrtého Juana Manuela Correy(612 bodů), pátý James Pull(581 bodů) a šestý Clement Novalak(539 bodů). V případě pilotů na čtvrtém, pátém a šesté místě jsou však naděje na mistrovský titul spíše už jen v teoretické rovině.

průběžné pořadí šampionátu po podniku v Taupu
pořadí jezdec body
1. Marcus Armstrong 761
2. Robert Schwartzman 728
3. Richard Verschoor 701
4. Juan Manuel Correa 612
5. James Pull 581
6. Clement Novalak 539
7. Brendon Leitch 456
8. Taylor Cockerton 448
9. Reid Harker 430
10. Ryan Yardley 416
11. Charles Milesi 386
12. Cameron Das 336
13. Calvin Ming 320

Finálový podnik sezony se koná již během příštího víkendu na okruhu Chrise Amona ve Feildingu.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »