Články: Aktuality

Charles Leclerc dělá vše, co může, aby se mu splnil sen o F1

17. srpna 2017, 15:14 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - Charles Leclerc dělá vše, co může, aby se mu splnil sen o F1
Mladík Charles Leclerc tvrdí, že dělá vše, co je v jeho silách, aby si dosáhl svých ambicí závodit pro Ferrari ve Formuli 1. Byl by to pro něj „splněný sen".

Monacký pilot momentálně dominuje sérii Formule 2, přičemž vyrovnal rekord šest pole-position v řadě s pěti vítězstvími. V šampionátu má momentálně náskok padesát bodů.

Leclerc je členem Ferrari Driver Academy, díky čemuž letos už ochutnal letošní vozy Formule 1 při nedávném testu v Maďarsku. Tam s rudým vozem obsadil první místo s nejrychlejším časem. Nicméně říká, že extra pozornost médií nezvyšuje tlak, aby vyhrál titul ve Formuli 2 ve svém prvním roce.

„To, že vidím své jméno v médiích více často ve spojení s Formulí 1 a Ferrari je hezké, ale necítím se být více pod tlakem," řekl devatenáctiletý závodník pro stránky Formule 1.

„Momentálně se soustředím na své závodění s Premou [tým Formule 2, pro který závodí] a nechávám ostatní, aby mysleli na mojí budoucnost."

Nicméně stále má v mysli Formuli 1 a snaží se oslnit a trvá na tom, že dělá vše, co může, aby si zajistil v královně motosportu místo. Aktuální drby ho spojují se sedačkou Sauberu pro příští rok. Pohání to hlavně fakt, že švýcarský tým se nedávno dohodl na prodloužení spolupráce s Ferrari.

„Nikdy neuplyne den, abych nemyslel na to, čeho chci dosáhnout a vždy dávám 100%, abych se tam dostal. Formule 1 je můj sen a cíl a dělám vše pro to, aby se to uskutečnilo. Závodit se Scuderií by bylo realizací toho snu. Ale pro teď se musím soustředit na vítězství v F2 a během dalších měsíců tomu budu dávat vše. Jestli neuspěji, pak se o moc dále neposunu."

Charlie Whiting kvůli inspekci navštívil okruh v argentinském Buenos Aires

17. srpna 2017, 14:55 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - Charlie Whiting kvůli inspekci navštívil okruh v argentinském Buenos Aires
Společnost Liberty Media, momentální vlastník Formule 1, plánuje zvýšit počet závodů v sezoně na 25 v blízké budoucnosti. Údajně zájem o pořádání závodu vyjádřilo několik zemí, včetně například Vietnamu a Turecka.

Nicméně jedna ze zemí se zdá býti blíže, než ty ostatní. Vypadá to totiž, že Argentina se chystá na návrat mezi závody Formule 1. Nedávno totiž proběhla inspekce okruhu Autodromo de Buenos Aires Juan y Oscar Galvez, kvůli které do Jižní Ameriky zamířil ředitel závodů F1 Charlie Whiting.

Whiting okruh navštívil okruh, na kterém se plánují rozsáhlé renovace během několika příštích let, aby vedení okruhu poradil, co vše je potřeba udělat, aby splnil bezpečnostní nároky FIA a Formule 1, aby získal licenci Grade 1. Členové vlády Buenos Aires a zástupce argentinského automobilového klubu Automovil Club Argentino a argentinské asociace závodníků Whitinga doprovázeli.

Návrat do Argentiny dlouhodobě podporoval už Bernie Ecclestone. Plánoval návrat na nový okruh Mar del Plata, ale z plánů nakonec sešlo z důvodů finančních. Nyní má ale plán na návrat podporu vlády a vypadá to, že návrat argentinského okruhu by se v nadcházejících letech mohl naplnit.

Na tomto okruhu se jezdily Velké ceny Argentiny mezi roky 1953 a 1998. Nejúspěšnějším pilotem na tomto okruhu byl domácí hrdina a závodní legenda Juan Manuel Fangio se čtyřmi vítězstvími. Poslední Velkou cenu v roce 1998 vyhrál Michal Schumacher s Häkkinenem o dvacet sekund pozadu na druhém místě.

Hülkenbergovi ke skvělé formě pomáhají nové monoposty

16. srpna 2017, 14:44 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - Hülkenbergovi ke skvělé formě pomáhají nové monoposty
Nico Hülkenberg ve svém Renaultu létá a potvrzuje, že nový začátek v továrním týmu mu prospěl. Do jaké míry mají na jeho výsledcích podíl nové monoposty?

„Je to určitě větší zábava a je to rychlejší," odpověděl německý pilot na otázku, jak by zatím zhodnotil letošní monoposty. Stejně jako ostatní jezdci si i chválí to, že na to může více tlačit.

„Můžu mluvit jenom za sebe, ale nové vozy mi umožňují na to více tlačit a více vyhovují mému jezdeckému stylu, než vozy z předchozích let. Tehdy jste vždy museli jezdit pomaleji, než jste byli schopní a nesměli jste překročit limity, nemohli jste jet naplno. Tato auta to umožňují. Ale i když jedete pomaleji, tak fungují. Ale užíváte si to."

Před sezónou se vyskytly pochybnosti, zda především mladí noví jezdce zvládnou ukočírovat tak výkonné vozy, ale podle Hülkenberga to není zas tak velká změna.

„Vozy vypadají agresivněji. Letos se vyskytlo už několik míst, jako například Baku, kde je velmi malý prostor na chybu. A když něco pokazíte, tak to bude hodně špatné. Ale nepovažuji je za příliš náročné ani za nějak velkou změnu."

Hülkenbergovi se letos v Renaultu, který se stále zlepšuje, poměrně slušně daří. Momentálně je na desátém místě v šampionátu a jeho nejlepším výsledkem jsou dvě šestá místa z Kanady a Velké Británie. Posbíral zatím 26 bodů, což je o 26 bodů více, než jeho týmový kolega Jolyon Palmer.

Grosjean: Chci vyhrávat, proto jsem frustrovaný

16. srpna 2017, 14:29 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - Grosjean: Chci vyhrávat, proto jsem frustrovaný
Grosjeanovo nespokojené zprávy přes rádio se staly něčím, bez čeho si už závodní víkend nedokážeme představit. Francouzský závodník si uvědomuje, že se musí víc ovládat, ale zároveň má pro své výbuchy vysvětlení.

Grosjean byl v rozhovoru dotázán, co vše může udělat navíc, aby konečně dostal sedačku v TOP týmu.

„Vždy jsou tu věci, které můžete zlepšit," řekl serveru Motorsport.com. „Umět najít cestu, když jsem frustrovaný, poradit si s lépe s věcmi, jako jsou brzdy a podobné. Potřebuji na tom víc pracovat. Moje úroveň řízení, fyzické přípravy a zpětné vazby je taková, že bych v dobrém voze mohl být mistrem světa."

Podle Grosjeana jsou výbuchy do vysílačky běžné, protože závodník nejezdí jenom pro peníze, ale hlavně chce něčeho dosáhnout.

„Jsem frustrovaný, protože chci vyhrávat. A když jsem frustrovaný, tak mluvím do vysílačky. Jak jinak mám upustit tu frustraci? Jiný způsob přístupu je takový, že tu nejsem, abych vyhrával, ale abych si vydělal peníze. Odjezdit to a jít domů. Když se dostanete do bodu, kdy je vám 31 a chcete být mistrem světa, tak máte svým způsobem po kariéře."

31 je právě Grosjeanovi. Sebastian Vettel je o rok mladší, Lewis Hamilton o rok starší. A zatímco jeho vrstevníci bojují o titul, Grosjean jezdí ve středu pole ve voze Haasu.

„Pokud si uchováte ten plamen a vítězného ducha a nejste šťastní, protože jste se kvalifikovali čtrnáctí, i když jste porazili týmového kolegu...To mi nikdy radost neudělá. Některým lidem ano, je to pro ně skvělé, ale pro mě to nikdy nebude dost."

„Musím se ve vysílačkách uklidnit, ale když chci vyhrát, tak jsem frustrovaný. Když vedete anebo máte auto, se kterým můžete vyhrát, tak nekřičíte a nestěžujete si, protože jste tam, kam patříte."


Není tajemstvím, že Grosjean je v Haasu kvůli možnému postupu do Ferrari. To má s americkým týmem smlouvu do konce příští sezony. A Grosjeanův pohled je upřený právě na sedačku týmu z Maranella.

„Stále si myslím, že jednoho dne bude ta správná konstelace hvězd a dostanu svojí šanci. Od roku 2015 mám tříletý kontrakt s Haasem a každý rok jsem akorát potvrzený na ten příští."

„Vždy jsou tu možnosti. Hádám, že 1. prosince Valtteri neočekával, že bude bojovat o titul místo boje o sedmé či osmé místo. Pak mu zavolali a je v mistrovském autě. Kdykoliv se může něco stát a já doufám, že jednoho dne přijde můj den."

Räikkönen není s výsledky spokojený, rychlost však neztratil

9. srpna 2017, 16:14 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Räikkönen není s výsledky spokojený, rychlost však neztratil
Finský závodník přiznal, že není s průběhem letošní sezóny spokojený. Není divu, když hraje v týmu v podstatě už jen druhé housle.

Ačkoliv je forma Icemana letos v porovnání s tou loňsku mnohem lepší, tak je z výsledků rozladěn, neboť jej trápí, že by bodové manko na parťáka Sebastiana Vettela mohlo být menší, než aktuálně je. Ale proč tomu tak je?

Byť to Ferrari nechce otevřeně přiznat, tak je všem nad míru jasné, že si stáj zvolila jedničku a dvojku. A nepopulární post „nosiče vody“ připadl právě na Räikkönena, který tak musí chránit záda lídrovi šampionátu.

Prvně aplikovala ikonická stáj z Maranella týmovou režii v Monaku. Räikkönen si pojistil svým perfektně zajetým kolem start z pole-position, přičemž jej Vettel doplnil v první řadě. Finovi šance na proměnění pole-position ve vítězství byly opravdu vysoké, dokud do toho nevstoupil tým, který mu nařídil, ať pustí Němce před sebe.

K dalšímu takovému kroku došlo v posledním závodě před letní přestávkou na maďarském Hungaroringu. Rodák z Heppenheimu byl sice ve vedení, ale život mu ztížily potíže s řízením, tudíž byl Räikkönen rychlejší. Jenže jej nesměl předjet. To se mu pochopitelně nelíbilo a do vysílačky to dal řádně najevo: „Takhle to má teď pokračovat, nebo co?“

Icemanovi tedy nezbývalo nic jiného než se příkazu podřídit a posloužit jako brda proti hladovému duu z Mercedesu.

Pokud se však podíváme na šampionát jezdců, tak mezi piloty Ferrari je poměrně vysoký bodový rozdíl. Pátý Räikkönen ztrácí na prvního Vettela 86 bodů, což je více jak dvojnásobek.

Ale i přesto Räikkönena chválí jak prezident Ferrari Sergio Marchionne, tak i šéf týmu Maurizio Arrivabene. Vettel dokonce dal údajně týmu podmínku, že smlouvu podepíše jedině, pokud zůstane také Fin.  Podle italských médií jsou kontrakty připraveny pro oba jezdce. Marchionne v Maďarsku tuto spekulaci nepřímo potvrdil. Konečný verdikt o jezdeckém složení však padne až v Monze.

„Nejsem spokojený. Chci závody vyhrávat. To se mi zatím nepodařilo,“ zkonstatoval rodák z Espoo v média zóně po VC Maďarska, jenž na svůj další triumf s Ferrari čeká dlouhých osm let. Avšak v roce 2013 se mu podařilo stanout na stupínku nejvyšším, a sice v úvodním podniku, v australském Melbourne. Tehdy oblékal zlatočerný overal týmu Lotus.

Räikkönen je přesvědčený, že co se rychlosti týče, je všechno v absolutním pořádku. „Jsem pořád dostatečně rychlý.  S tím si starosti nedělám. Ale holt všechno neběželo pokaždé zcela hladce, za což jsem zaplatil,“ mrzí ho a zdůrazňuje, že pouze vedení může určit, co je pro tým nejlepší: „Ale rozhodnutí o tom, co je pro stáj nejlepší, záleží na nich.“

A co když to u Ferrari nevyjde? Podle slov samotného Kimiho žádná jiná stáj nepřipadá v úvahu: „Ferrari bude mým posledním týmem ve Formuli 1.“

Šampion z roku 2007 neuvažuje po případném konci kariéry coby závodní pilot ani o možnosti, že by se mohl podílet na chodu některé ze stájí.

„Na Velké ceny jezdím jenom kvůli tomu, že chci zajet dobrý výsledek. V ideálním případě je to výhra. Není mým stylem jen přihlížet,“ dodal sedmatřicetiletý závodník, jehož slova přinesl speedweek.com

Bottas chce zůstat u Mercedesu, náhradní řešení nemá

8. srpna 2017, 17:40 | Aleš Mrázek
Ilustrační fotografie - Bottas chce zůstat u Mercedesu, náhradní řešení nemá
Valterri Bottas chce dlouhý vztah s Mercedesem. Má totéž s Bottasem v plánu i Mercedes?

Mercedes je s první polovinou sezony Valtteriho Bottase velmi spokojený a začal s ním proto vyjednávat o novém kontraktu. Je proto velmi pravděpodobné, že se dohodnou už před koncem evropské části sezony.

"S Valtterim jsme si dobře popovídali ještě před Maďarskem a byl bych rád, kdybychom se definitivně rozhodli dříve, než kvůli posledním závodům sezony odletíme do Asie," komentoval situaci šéf Mercedesu Wolff.

Mercedes je letos opět v boji o titul mezi tými i jezdci. Důležitá strategická rozhodnutí a setkání s jezdci je dobré učinit mezi první polovinu léta nabitou závody a konec evropské části sezony.

"Očekávám, že v tom postoupíme tento měsíc, protože minulý byl až moc hektický," řekl finský jezdec. "Těžko vtěsnáte klidné setkání a rozhovory mezi tolik závodů. Samozřejmě, že by se nějaký čas našel, ale není kam pospíchat. Cítím, že jsem do týmu zapadl a dostávám pouze pozitivní zpětnou vazbu, takže nemám obavy. Upřímně, ani nemám náhradní řešení. Chci, aby toto byl začátek dlouhého vztahu s Mercedesem."

Novináři v italských a německých médiích však spekulují o tom, že Sebastian Vettel a Ferrari se již potřebují dohodnout pouze na délce kontraktu, protože čtyřnásobný šampion chce závazek pouze na jeden rok. Díky tomu by si teoreticky mohl příští rok vybírat mezi Ferrari a Mercedesem, kde skončí smlouva jeho rivala Lewise Hamiltona.

Interní souboje: kvalifikační král Hülkenberg, neporazitelný Sainz a Wehrlein

7. srpna 2017, 18:42 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Interní souboje: kvalifikační král Hülkenberg, neporazitelný Sainz a Wehrlein
Polovina sezóny je za námi a kolotoč Formule 1 se aktuálně nachází v jakémsi režimu hibernace. Piloti a členové týmů během téměř měsíční pauzy čerpají sílu na následující fázi sezóny. My vám přinášíme menší statistický přehled, jak si stojí jezdci v interních soubojích, ať už se jedná o kvalifikace, či závody.

Králem kvalifikací je se 100% úspěšností Hülkenberg

Začneme kvalifikacemi, ve kterých se podle statistiky nejlépe dařilo Nicu Hülkenbergovi z Renaltu. Němec nedal svému parťákovi Jolyonu Palmerovi prostor a porazil jej ve všech jedenácti kvalifikačních jízdách. Z pohledu Palmera je tento fakt poměrně smutný, pokud vezmeme v úvahu, že on je v týmu o rok déle, z čehož by mohl Brit oproti Hülkenbergovi profitovat.

O moc lépe na tom není ani Esteban Ocon z Force Indie, Lance Stroll u Williamsu a Stoffel Vandoorne, který je z těchto tří jmenovaných v nejtěžší situaci, jelikož své síly musí u McLarenu měřit s dvojnásobným šampionem Fernandem Alonsem. Avšak Alonsova náhradníka Jensona Buttona v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka porazil.

Zatímco u nováčka Strolla se dalo očekávat, že bude zřejmě slabší než stájový kolega, ostřílený matador, Felipe Massa. Brazilce však v Maďarsku postihly nevolnosti, tak byl na poslední chvíli povolán expert britské stanice Sky Sports, pilot DTM a především rezervní jezdec Willimsu Paul di Resta. Při svém křtu ohněm si nevedl vůbec zle. Kvalifikoval se totiž pouze o dvě pozice hůře než Stroll a ještě za sebou nechal Marcuse Ericssona.

Švéd, reprezentující barvy stáje Sauber, je sice pravidelně porážený svým kolegou Pascalem Wehrleinem. Ale paradoxně právě nad dvaadvacetiletým Němcem se stahují mračna, zatímco Ericsson je, díky svým sponzorům, v suchu. Wehrleinovi pravděpodobně nepomůže ani fakt, že se v 78% umístil před Marcusem Ericssonem, který rovněž podlehl Wehrleinovu náhradníkovi Antioniu Giovinazzimu. Ital proti Ericssonovi nastoupil dvakrát a v obou případech jej překoval.

Mercedes musel po nečekaném odchodu úřadujícího mistra světa Nica Rosberga do závodnického důchodu najít okamžitě náhradu. Stáj z trojcípou hvězdou ve znaku hledala někoho se zkušenostmi, což se o Oconovi ani Wehrleinovi v té době říci nedalo. Nakonec se rozhodli pro angažování Valtteriho Bottase. A očividně neprohloupili. Fin se v novém prostředí zabydlel opravdu rychle, což je znatelné na výsledcích. V kvalifikacích je to těsné – 6:5 pro Hamiltona. Brit tedy nemá rozhodně na růžích ustláno.

Podobná situace je i u Toro Rosso. Ačkoliv se na první pohled nemusí zdát, tak tím lepším z dvojice Daniil Kvyat – Carlos Sainz je právě ruský závodník, který získal v 55% lepší pozici na startu do závodu.

Překvapivá čísla vylezla i ve stáji nápojového giganta, Red Bullu, kde je mazák Daniel Ricciardo často porážen mladou pušku Maxem Verstappenem (7:4).

Ve Ferrari v osmi z jedenácti případů poskládal lepší kolo Sebastian Vettel a v Haasu si připsal sedmkrát lepší startovní pozici Romain Grosjean, i přesto, že se neustále potýká s problémovými brzdami.

Závody: Sainz a Wehrlein válcují své kolegy

Než se dostaneme k samotnému hodnocení, tak upozorňuji, že tam nejsou započítány závody, ve kterých nedokončil jeden z pilotů (popř. oba).

Wehrlein dokáže svoje výkony přetavit i v dobrý výsledek v nedělních závodech. Doposud se mu to povedlo ve všech Velkých cenách, ve kterých dokončil i Ericsson. To se nedá říci o Kvyatovi. „Torpédo“ zatím pokaždé vyhořelo. Ovšem musím zmínit to, že oba piloti Toro Rosso projeli společně cílem jen třikrát, přičemž tři pomyslné góly vstřelil jeho parťák Sainz.

Hned ve třech stájích to je na chlup vyrovnané. Řeč je o Mercedesu, Haasu a McLarenu. Aktuální skóre v německé stáji je 4:4, u Američanů je to 3:3 a nejbídnější stav je u stáje z Wokingu. Duo vidělo šachovnicovou vlajku jen jednou!

Byť Stroll překonal Massu jen dvakrát, tak se jeho reputace pomalu ale jistě zlepšuje. Nyní se díky posledním několika závodům dostal na 29%.

Ačkoliv je Verstappen ještě poměrně mladý na rozdíl od jeho kolegů, tak nebojí jít do ostřejších soubojů, možná i díky tomu, je v tabulce úspěšnosti mnohem lepší než týmový kolega Ricciardo.

U italské stáje má téměř 100% úspěšnost Vettel. Räikkönen jen jednou z jedenácti GP dojel na lepším místě než jeho německý parťák.

Stejně jako Wehrlein a Vestappen na trend úspěšnosti z kvalifikace navazuje také Hülkenberg, který Palmera zajíždí doslova do země. S rodákem z Emerrichu si může podat ruce rovněž Pérez. Jenže Mexičan má v každém závodě plné ruce práce udržet hladového Ocona za sebou, což se duu z Renaltu určitě říci nedá.

*Paul di Resta byl v Maďarsku náhradou za nemocného Felipeho Massu

**Button byl povolán do služby v Monaku, Alonso se zúčastnil závodu v Indy500

***Wehrlein se zranil během lednového Závodu šampionů, proto jej na úvodní dva závody nahradil Giovinazzi

Největším smolařem je Alonso, na záda mu dýchá Verstappen

Alonso s Vandoornem doplácí na nekvalitní pohonnou jednotku od Hondy. Prakticky každý závod alespoň jeden z dua McLarenu odstoupí kvůli poruše motoru a o směšně vysokých penalizacích nemluvě. Španěl dovezl svůj vůz do cíle jen 5x. Z toho jednou do závodu ani neodstartoval. Druhým nejnespolehlivějším agregátem je Renault, který pohání vozy Red Bullu a Toro Rosso. Na krátkou životnost doplácí hlavně Verstappen v závěsu s oběma jezdci italské stáje z Faenzi. 

Grosjean má sice třetí nejvyšší počet odstoupení, ale v jeho případě nehraje žádnou roli motor.Na vinně jsou převážně brzdy, se kterými se trápí už od poloviny loňské sezóny.

Na druhé straně ostrůvku stojí s čistým kontem duo bojující o titul  Vettel s Hamiltonem a Ocon. 

Závěrem...

Příjemně mne překvapila raketová adaptace Bottase, který nedává Hamiltonovi zhola nic zadarmo a skvělá forma Ferrari. Ocon po povýšení do Force Indie také podává solidní výkony. To se však nedá říci o Palmerovi. Mezi ním a Hülkenbergem je přímo propastný výkonnostní rozdíl. Zklamala mě forma McLarenu, potažmo Hondy. Ta se již třetím rokem plácá kdesi a není schopná se zbavit výkonnostního deficitu a enormně vysoké nespolehlivosti. Není tedy divu, že se McLaren poohlížel po jiném dodavateli, pokud chce opět promluvit do bojů o přední pozice. 

Sauber-Ferrari: Kariéra Wehrleina v F1 na spadnutí

5. srpna 2017, 21:09 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Sauber-Ferrari: Kariéra Wehrleina v F1 na spadnutí
Pascal Wehrlein je v poměrně prekérní situaci. Ačkoliv svého týmového kolegu Marcuse Ericssona poráží, tak je jeho budoucnost ve Formuli 1 na spadnutí.

Je letošní sezóna pro Wehrleina poslední v F1?

Mladý Němec už vloni dokázal, že je kvalitním jezdcem, když vyjel v Rakousku s týmem z chvostu pole, stájí Manor, jeden bod. Pro letošní rok přešel k Sauberu, kde svého parťáka s přehledem poráží, ale paradoxně se vznáší otazníky právě nad jeho dalším působením v královně motorismu.

Švýcarská stáj původně měla od následující sezóny odebírat motory od Hondy. Tato spolupráce však skončila dříve, než vůbec pořádně začala. Nové vedení, Longbow Finance SA, se nepohodlo s šéfkou Monishou Kaltenbornovou, která následně z týmu odešla, čímž padla i dohoda mezi Sauberem a Hondou.

Sauber nakonec sáhl po motorech od italské automobilky Ferrari, která bude chtít logicky protlačit za volant jednoho ze svých juniorů – buďto bezesporu talentovaného devatenáctiletého Monačana Charlese Leclerca, který v F2 zajíždí své konkurenty do země, nebo třiadvacetiletého italského závodníka Antonia Giovinazziho.

Médii kolovaly zvěsti, že jednou z neshod mezi Kaltenbornovou a Longbow Finance bylo určení týmové jedničky a dvojky, přičemž by měl mít vedoucí pozici podle nového vedení Ericsson. Byť Švéd jezdí většinu času ve Wehrleinově stínu, tak místo pro příští rok, jak se zdá, má více méně pojištěné, protože jej sponzoruje právě Longbow Finance.

„Všech pět bodů jsem získal já a v kvalifikacích je to pro mě 7:2. Co mám tedy ještě udělat?“ zamýšlí se Wehrlein, jak si má udržet angažmá ve Formuli 1, v rozhovoru pro německý Bild.

Dvaadvacetiletý rodák ze Sigmringenu spadající pod křídla Mercedesu je sice jejím rezervním pilotem, ale co se týče sedačky, tak ta nepřipadá v úvahu. Stáj s trojcípou hvězdou ve znaku je se svoji aktuální dvojicí Lewis Hamilton – Valtteri Bottas nadmíru spokojená a Force India, jenž odebírá německé agregáty, si ponechá nadále Estebana Ocona se Sergiem Pérezem.

Místo není ani u Williamsu, ve kterém pravděpodobně zůstane jak ostřílený mazák Felipe Massa, tak i nováček Lance Stroll. Haas je pro Wehrleina taktéž passé, neboť Steiner nedávno potvrdil, že si ponechá Kevina Magnussena a Romaina Grosjeana.  Ze seznamu si může vyškrtnout také McLaren.

Red Bull s Toro Rosso vsází na své juniory, takže ani tam zřejmě nepochodí. Jako jediná možnost by se mohl jevit Renault, kde to má pěkně nahnuté Jolyon Palmer, který nepodává nijak oslnivé výkony. Avšak i to má háček. U Francouzů již jeden německý pilot jezdí, a sice Nico Hülkenberg. Je reálné, aby jezdili v továrním týmu francouzského motoráře hned dva Němci? Upřímně, asi ne…

Návrat do DTM nepravděpodobný

Wehrlein by se mohl vrátit do německého šampionátu cestovních vozů DTM, jenže po překvapivém oznámení o odchodu Mercedesu ze seriálu na konci příští sezóny, není ani budoucnost této série jistá.

Závodit ve Formuli E? V žádném případě

Logickým krokem by mohlo být angažmá u Mercedesu ve Formuli E, jejíž popularita v současné době stoupá rapidním tempem. Avšak tuto alternativu Werhlein rázně odmítá, neboť elektrické formule nepodporuje.

Mám rád ten rámus a výkon. Nedokážu si představit, že bych jezdil ve Formuli E,“ vysvětluje Wehrlein, s nímž souhlasí i prezident Ferrari Sergio Marchionnne. Ital si totiž rovněž neodkáže představit budoucnost Ferrari v této sérii.

Wolff uklidňuje

Spekulace o Wehrleinově budoucnosti mírně bagatelizuje sportovní šéf Stříbrných šípů Toto Wolff: „Trh (s jezdci) je v pohybu. V následujících dvou týdnech se toho může udát spoustu zajímavého,“ zkonstatoval Rakušan.

McLaren má převratné řešení, které může Alonsa udržet v týmu

2. srpna 2017, 18:58 | Aleš Mrázek
Ilustrační fotografie - McLaren má převratné řešení, které může Alonsa udržet v týmu
Nekonečný příběh McLarenu a jeho pohonných jednotek by už brzy mohl mít svůj šťastný konec. Čas se ale krátí a vše musí být rozhodnuto nejdéle na začátku září.

V Maďarsku sice McLaren dokončil závod s oběma vozy na bodované pozici a mohlo by se tak zdát, že vše začíná být v pořádku, jenže tomu tak stále není. Tamní okruh je svou charakteristikou totiž velmi specifický a dává možnost uspět i týmům, které nemají zrovna ten nejsilnější motor.

Honda se až s letošní třetí specifikací svého motoru podle dostupných informací dostala na loňskou výkonnostní úroveň, což je velkým zklamáním a její nespolehlivost jí také žádné kladné body k dobru nepřidává. Sauber navíc předčasně ukončil partnerství s japonskou automobilkou, které vlastně ani nestihlo začít a oznámil spolupráci s Ferrari.

Provozní ředitel McLarenu Neale se nechal slyšet, že na spekulacích o vyjednávání Hondy s Toro Rosso je něco pravdivého. Zároveň potvrdil, že rozhodnutí o pohonných jednotkách pro rok 2018 musí padnout nejpozději na začátku září.

Spekulace o vyjednávání mezi Hondou a Toro Rosso naznačují, že možným řešením je výměna dodavatelů motorů mezi McLarenem a Toro Rosso. McLaren by tak mohl být poháněn motory Renault, ale otázkou zůstává, zda je to dost pádný argument pro setrvání mistra světa Alonsa ve Wokingu?

Na druhou stranu by právě motor Renault mohl být pro Alonsa dostatečným důvodem k setrvání s ohledem na to, že odchod do týmu Renault by dost možná nemusel znamenat posun vpřed z pohledu šasi a navíc by jejich motor měl i tak v útrobách svého monopostu.

Sám Alonso vlastně ani lepší možnost zřejmě nemá, protože u Mercedesu jsou s Bottasem spokojeni a Hamilton je podepsán, u Ferrari vše vypadá na podepsání obou současných pilotů a v Red Bullu také prostor pro změny momentálně nemají.

Marchionne: Je více jak 50% šance, že oba piloti v týmu zůstanou

31. července 2017, 18:00 | Aleš Mrázek | Komentáře
Ilustrační fotografie - Marchionne: Je více jak 50% šance, že oba piloti v týmu zůstanou
Prezident Ferrari je během posledních závodů často přítomen přímo na závodních okruzích a musí čelit různým dotazům. Tentokrát se vyjádřil k budoucnosti současných pilotů Ferrari, kterým na konci letošního roku končí smlouvy.

Italský tisk uvedl, že nové smlouvy obou současných pilotů Ferrari byly již podepsány a nyní se jen čeká na oznámení jezdecké sestavy na domácí závod italského týmu v Monze. To je ale v rozporu s tím, co tvrdil nedávno vedoucí muž průběžného pořadí Sebastian Vettel. Ten totiž řekl, že na prodloužení své smlouvy nespěchá a raději se soustředí na závodění.

Samotný prezident Ferrari a šéf týmu Arrivabene včera shodně oslavovali výkon svého týmu a zejména pak Kimiho Räikkönena, který třičtvrtě závodu kryl Vettelovi záda a v závěrečné části dokázal úspěšně odrazit všechny útoky od dotírajícího Hamiltona. Díky svému výkonu se navíc stal v internetové anketě také jezdcem dne.

"Byl jedním slovem skvělý. Ferrari je jednotný tým a všichni pracujeme společně. Je potřeba si uvědomit, že Kimi Räikkönen je doposud posledním šampionem s Ferrari, což dnes jednoznačně prokázal. Jenom mistr jako on dokáže bránit svého týmového kolegu jako udatný Viking, bez triků a podrazů," chválil Marchionne, který Räikkönena jinak většinou kritizuje.

"Je více než padesátiprocentní pravděpodobnost, že oba piloti v týmu zůstanou. Společně jsou úžasní, takže by bylo velkým rizikem to nyní ukončit. Uvidíme, jestli se nám náš záměr pro rok 2018 podaří. Myslím si, že by oba rádi zůstali. Konečný verdikt bychom měli být schopni oznámit našim pilotům na Monze," dodal Marchionne.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »