Články: Aktuality

Alonso je šťastný, že je zpět v USA

16. října 2018, 21:05 | Jiří Košta | Komentáře
Ilustrační fotografie - Alonso je šťastný, že je zpět v USA
Sice to je téměř rok, co se jela poslední Velká cena USA, nicméně Fernando Alonso se na Amerických tratích ukázal během roku 2018 již několikrát.

“Jsem opravdu velmi rád, že jsem zpět v USA,“ řekl jezdec McLarenu tento týden.

"Samozřejmě jsem zde závodil v lednu během závodu v Daytoně, potom jsem byl v Alabamě, kde jsem nedávno testoval vůz IndyCar.

"Nyní se ale vracím na další okruh, který je jedním z mých nejoblíbenějších. Je to Austin. Naposledy v rámci Formule 1 jsem v USA,“ řekl Alonso, přičemž potvrdil, že konec letošní sezóny je asi definitivním koncem ve Formuli 1.

“Jsem připravený tu zažít úžasnou atmosféru. Pro mě osobně je velmi skvělé závodit před americkými fanoušky.

"Doufejme, že se zpět vrátíme na bodované pozice, které potřebujeme do poháru konstruktérů. To by týmu dodalo extra energii a motivaci.“

I když má Alonso ambice k získávání bodů, zdá se, že tým McLaren začíná více ztrácet během posledních závodů.

“Měli jsme opravdu dobrý závod v Singapuru před pár týdny, ale od té doby jsme nebodovali. Takže to chceme v Austinu napravit.

Alonso se vrátil z Japonska, kde minulý týden absolvoval závod WEC. Organizátoři posunuli celý víkend o týden dřív, aby Alonso mohl závodit jak ve WEC, tak tento víkend ve Formuli 1.

Albon se stává hlavním kandidátem na sedačku u Toro Rosso

16. října 2018, 20:52 | Jiří Košta | Komentáře
Ilustrační fotografie - Albon se stává hlavním kandidátem na sedačku u Toro Rosso
Alexander Albon je momentálně spojován jako týmový kolega Daniila Kvjata u týmu Toro Rosso pro sezónu 2019.

Problémem v celé situaci ovšem je, že Alex Albon podepsal smlouvu u týmu Nissan pro nadcházející sezónu Formule E.

Helmut Marko, který je poradcem Red Bullu nyní řeší, jak by mohl Albona vyvázat ze současné smlouvy. Následující dny ukážou, jak byl Marko úspěšný

Nissan je pochopitelně velmi naštvaný, jelikož by přišel o svého jezdce. Sezóna Formule E startuje ještě letos, takže nebude snadné najít přijatelného náhradníka. Podrobnosti celého jednání jsou ale neznámá.

Albon měl testovat tento týden s týmem Nissan po boku týmového kolegy Sebastiana Buemiho, ale nestalo se tak.

Albon se rozhodl vzít místo ve Formuli E během Velké ceny Maďarska Formule 1, kde se neočekávalo, že by dostal možnost závodit přímo v královně motorsportu. Pilot tak podepsal víceletou smlouvu s Nissanem.

Nicméně kvůli velké jezdecké rošádě letošního roku se situace změnila. Albon byl v minulosti jezdcem, kterého podporoval Red Bull. Závodil se značkou během svých let v motokárách a ve Formuli Renault, ale po roce 2012 s ním Red Bull smlouvu ukončil.

Pokud Albon získá místo, bude už třetím nováčkem z Formule 2. Kromě něj se příští rok přidá k Williamsu George Russell a do týmu McLaren příjde Lando Norris.

Arrivabene: Vettel hodně připomíná Michaela Schumachera

16. října 2018, 18:25 | Jiří Košta | Komentáře
Ilustrační fotografie - Arrivabene: Vettel hodně připomíná Michaela Schumachera
I když se zdá, že má Sebastian Vettel letošní titul prohraný, šéf Ferrari Maurizio Arrivabene věří, že se německému jezdci podaří dříve či později titul pro Ferrari získat.

Ferrari se od léta trápí s výkonem. Několik chyb předvedl jak Sebastian Vettel, tak i samotný tým Ferrari. Zdá se tak, že porazit Mercedes už je prakticky nemožné.

Italský tým stále čeká na první konstruktérský titul od roku 2008. Hamilton v posledních závodech dominoval, a tak se zdá, že už je vše jasné.

Nicméně Arrivabene věří, že i kdyby se to nepovedlo letos, tak v budoucnosti určitě. Tým počítá s Vettelem i do vzdálené budoucnosti.

"Sebastian hodně připomíná Michaela Schumachera. Řekl Arrivabene pro La Republica. 

"Když ho slyším, je to jako mluvit s Michaelem, co se týká rádiové komunikace.

"Už od dětství chtěl být v Maranellu. Jsem si jistý, že dříve, či později přiveze titul zpátky domů."

Bývalý jezdec Jean Alesi vyjádřil názor, že pokud chce pilot získat titul, musí se vyhnout velkým chybám, které předvedl Vettel letos několikrát.

"V posledních závodech jsme byli překvapení, a zároveň naštváni za to, co se stalo. Nicméně Vettel nedělá chyby, protože je špatný, ale je pod velkým tlakem. Takže z toho všeho se může snadno udělat chyba.

"Momentálně ztratil on i tým trochu svůj směr. Nemusíme mluvit o tlaku na Ferrari, protože ten je zkrátka všude. Především díky novinářům a společnosti, kteří chtějí vidět, jak vítězí.“

Massa: Ferrari ztrácí vždy, když je pod tlakem

16. října 2018, 17:55 | Jiří Košta | Komentáře
Ilustrační fotografie - Massa: Ferrari ztrácí vždy, když je pod tlakem
Ferrari v posledních závodech zničehonic ztratilo tempo. Výsledkem je, že to, že ztrácí i boj o poháry mistrů světa. Podle Felipeho Massy za to může neustálý tlak na tým.

Lewis Hamilton se stane mistrem světa, pokud vyhraje a Vettel nebude lépe než třetí.

Massa, který závodil pro Ferrari v letech 2006 až 2013 si myslí, že konec sezóny vždy vytvoří na tým takový tlak, který poté nedokáže zvládat.

"Vyhráli jsme pohár konstruktérů v roce 2007 a 2008 také. Poté začalo mít Ferrari nějaké problémy, a už se nedokázalo vrátit zpátky k vítězství,“ řekl Massa pro motorsport.com.

"Možná když jsem odcházel ke konci roku 2013, byl to podobný pocit jako teď. Tlak, aby tým vyhrál, ale začali mít problém ten tlak zvládat. Začali mít problém s prací a efektivitou práce.

"Myslím si, že speciálně tento rok, i když ještě není rozhodnuto, tak zkrátka ztratili titul vlastní chybou. Udělali několik chyb ke konci boje o titul, protože pravděpodobně cítí větší tlak v porovnání s Mercedesem. Tým Mercedes na sebe má určitě mnohem menší tlak. I

"Mercedes vyhrál poslední čtyři roky. To jim dělá práci jednodušší, mají titul ve svých rukách. Na rozdíl od někoho, kdo potřebuje vyhrát. To všechno jen zvyšuje možnost chyb.“

Felipe Massa věří, že jedinou možností, jak získat titul pro tým Ferrari je, aby se vrátil do čela zase silný tým lidí v managementu.  Současné vedení prý nezvládá takové krizové situace.

"Myslím si, že potřebujete najít správný směr, jak pracovat, a hlavně v tichosti. Musíte se naprosto soustředit na to, co děláte.

"Je to opravdu dobrý a skvělý tým, a jejich auto funguje opravdu dobře. Nicméně je zde něco, co jim zkrátka chybí.“

Minulý týden pronesl bývalý technický šéf Ferrari Ross Brawn tvrzení, že tým se nedokáže srovnat od nešťastné smrti Sergia Marchionneho.

"Není pochyb o tom, že smrt Sergia Marchionneho nechala na týmu velkou prázdnosti. Je to opravdu šílené a nedá se ani pochopit, jaký význam to celé bude mít.

"Měl zkušenosti s mnoha krizemi v mých dobách u Ferrari. On zkrátka věděl, jak pracovat společně, dokázal zůstat neutrální, koukal se dopředu a nedělal moc chyb. Také dokázal hrát dobrou faleš.

"Jezdci, inženýři, a celý management vítězí a prohrávají společně. To je nepsané pravidlo každého sportu, nejen Formule 1. Všichni v Maranellu to vědí. Nyní je na čase vše otočit a dokončit sezónu ve velkém stylu,“ dodává bývalý inženýr týmu Ferrari.

Lohrová kritizuje W Series: Je to krok zpět, separace pohlaví je nesmyslná

16. října 2018, 16:55 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Lohrová kritizuje W Series: Je to krok zpět, separace pohlaví je nesmyslná
Jedni jsou pro sérii W, druzí jsou kategoricky proti ní. Lohrová patří k té druhé skupině. Podle ní je to krok zpět.

Od příštího roku se objeví v rámci programu německého šampionátu cestovních vozů DTM zbrusu nová W Series, která bude výhradně pro ženy. Ohledně zavedení šampionátu se vedou horlivé diskuze. Zatímco například bývalý pilot Formule 1 David Coulthard či Gerhard Berger jsou jejími zastánci, tak na druhém břehu stojí dokonce i některé ženy.

Šéf DTM Berger se nechal slyšet, že sérii W „miluje“ a je rád, že se pojede v rámci právě jeho šampionátu. „Na začátku jsem byl trochu skeptický, ale potom jsem zjistil, kdo všechno je do toho zapojen. Vědí, co dělají. A nedělají nic, co by nemělo šanci na úspěch,“ řekl Rakušan pro speedweek.com.

„Ženy mohou být podporovány a učit se. Se správným autem, správnou finanční podporou a správným míněním. Je to ohromná věc.“

Podle Tima Glocka, pilota BMW v DTM a někdejšího závodníka Formule 1, je W Series dobrým nápadem, protože i v ostatních sportovních odvětvích mají ženy právo na svůj vlastní šampionát.

Nicméně s tímto se nedokáže ztotožnit osoba, jejíhož pohlaví se to týká. Nejúspěšnější pilotka DTM Ellen Lohrová šampionát pro ženy kritizuje: „Jedná se o skutečný úpadek, absolutní krok zpět. Je to na popud Carmen Jordáové: Potřebujeme Formuli 1 pro ženy, protože my ženy jsme bohužel příliš slabé na to, abychom jezdily ve Formuli 1. Dělá to přesně to, co by to dělat nemělo. Separuje to pohlaví. Nedává to smysl.“

Zdůrazňuje, že v motorsportu může žena prokázat své schopnosti jen tehdy, když nastoupí proti mužům. Podle Němky je to naprostý nesmysl, protože závodnice účastí ve W Series ztratí rok své kariéry. Především pak doplatí na fakt, že měřily síly pouze s ostatními ženami, nikoliv s muži.

Podle 53leté rodačky z Möchengladbachu zisk angažmá ve formuli 1 není závislý na pohlaví a talentu, který bez pochyb má i mnoho žen, ale záleží na tom, jak výhodné je podepsání daného jezdce, jezdkyně z finančního hlediska.

„Zvrhlé a utopické,“ kritizuje Lohrová situaci juniorek. „Hranice pro normální talent s normálním rozpočtem a normálními kontakty je ve Formuli 3. Tam se musí něco udělat. Na tom to hapruje. V tom má David Coulthard pravdu.“

„Roky mluvíme o tom, proč se žádné ženy nedostanou do Formule 1. Je to jednoduché: Protože se o ně nikdo nestará, když jezdí ve Formuli 3,“ přitakává Lohrové Berger. „Když však dostanou šanci, uvidíme jednu nebo dvě ženy ve vrcholovém motorsportu, například ve Formuli 1 nebo DTM.“

Lohrová však připomíná, že to není pouze problém juniorských sérií, že se ženy nedostanou dále než do Formule 3. Důvodem je také fakt, že samotná královna motorismu se k celé situaci staví jaksi skepticky a nijak neprojevují zájem angažovat ženy na post závodního jezdce. Většinou to skončí u pozice pro vývoj.

„Postoj k tomu je ve formuli 1 stále zcela kontraindikován. Kdyby skončil ve Formuli 1 nepřátelský postoj k ženám, šance by byla. Ale formule 1 je také posledním uzavřeným mužským kruhem ve světě motorismu.“

Susie by to zvládla, inženýři ji však nevěřili

Lohrová je přesvědčená, že zavedení ryze ženské série aktuální problémy nevyřeší. Poslední ženou, která se svezla v rámci závodního víkendu F1, byla Susie Wolffová v roce 2015. Manželka Tota Wolffa byla rovněž poslední zástupkyní něžného pohlaví v DTM.

„Byla by to pecka, kdyby Susie bývala závodila. Jistě by jezdila ve středu pole a pro svoje sponzory by odvedla obrovský marketing. Už jen při představě mě to vytáčí: Proč si inženýr ve formuli 1 myslí, že Susie může odjet v kuse jen osm kol a potom se fyzicky zhroutí? Potom při jejím prvním testu vyjede na trať a odjede dlouhou jízdu. Na tom je vidět, že s postojem není něco v pořádku.“

Lohrová by místo zakládání speciální série pro ženy využila „prize money“ právě na podporu vybraných mladých závodnic, které by podporovala až do doby, kdy by dosáhly svého snu.

 „Vybrala bych si několik závodnic, které bych konsekventně podporovala až do Formule 1. Kdybych měla na palubě lidi jako Adrian Newey a David Coulthard, pak bych měla lidi, kteří mohou dovést ženu do Formule 1. Jen s talentem to do Formule 1 jako žena nedotáhnete.“

Další možností, jak se dostat do královny motorismu, by mohlo být například skrze podporu na simulátorech. Spousta žen si simulátory nemůže dovolit, tak třeba také toto by mělo být finančně podporované namísto, aby byli opravdové talenty separovány a závodili proti sobě. Na stejné lodi s Lohrovou je také britská závodnice ve Verizon IndyCar Series Pippa Mannová a sedmnáctiletá německá účastnice evropského šampionátu Formule 3 Sophia Flörschová.

Přesto však je o účast v sérii W očividně velký zájem. Vedení už obdrželo 50 žádostí, přičemž bude k dispozici 18 nebo 20 míst.

„Proč to ženy v motorsportu nedosáhnou vrcholu?“ zamýšlí se Berger. „Důvodem mohou být fyzické předpoklady. Ale vedl už někdo s touto podporou tři čtyři roky ženskou sérii Formule 3? Pak můžeme říci, zda to funguje nebo nikoliv. Pro mě je to otevřené.“

Stav Nikiho Laudy je stabilní, brzy by měl být propuštěn, informuje oe24.at

16. října 2018, 14:24 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Stav Nikiho Laudy je stabilní, brzy by měl být propuštěn, informuje oe24.at
Rakušan je na dobré cestě se zcela uzdravit po prodělané transplantaci plic.

Rodák z Vídně musel na začátku srpna podstoupit transplantaci plic poté, co zřejmě přechodil chřipku. Jelikož jeho plíce nejsou od hororové nehody na Nürburgringu plně funkční, tak se s nemocí nedokázaly poprat.

Nicméně transplantace pod taktovkou vyhlášených rakouských odporníků ve Vídni proběhla bez komplikací, přesto byl poradce Stříbrných šípů posléze v kritickém stavu. Po týdnu přišly z nemocnice dobré zprávy, že se jeho stav „neustále zlepšuje“. Ovšem více jak měsíc po zákroku ještě ležel na jednotce intenzivní péče a už tehdy bylo jasné, že se na žádné ze zbývajících velkých cen neukáže.

Nyní portál oe24.at informuje, že je trojnásobný šampion „z medicínského hlediska stabilní“, což znamená, že jeho tělo nové plíce již přijalo. Lauda tak může bez problémů dýchat i mluvit. Dokonce mu povolili opustit jednotku intenzivní péče na krátkou procházku.

Dále podstupuje pro znovunabytí svalů cvičení s fyzioterapeuty. Vzhledem ke zlepšujícímu se stavu by mohl nemocnici opustit už v nadcházejících týdnech, přičemž by jej poté čekala na konci října možná rehabilitace.

Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa je Lauda pořád stejný a „na svém suchém humoru nic neztratil. Má tolik síly. Je fenomenální bojovník a jsem opravdu přesvědčený, že se k nám do boxu Niki zase vrátí.“

Vedoucí oddělení hrudní chirurgie v AKH Walter Klepetko na začátku srpna přiblížil, jak to s Laudou po zákroku vypadá: „Budoucí aktivity pana Laudy by se neměli podstatně lišit od těch, které jim předcházely. Ale škála je otevřená. Situace pana Laudy je taková, že očekáváme, že se za dobrých okolností bude bude moci vrátit do normálního života. Jestli tohoto cíle 100 procentně dosáhneme, ukáže čas. Nelze nic garantovat.“

Formule E: Wehrlein nabídku od HWA odmítl, bude závodit pro Mahindru

16. října 2018, 09:06 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Formule E: Wehrlein nabídku od HWA odmítl, bude závodit pro Mahindru
Německý závodník se do F1 příští rok nevrátí. Zakotví v její elektrické sestřičce, Formuli E, kde bude hájit barvy týmu Mahindra.

Ačkoliv měl Pascal Wehrlein po neprodloužení smlouvy s Mercedesem větší šance pro comeback do královny motorismu, tak nakonec místo nenašel. Williams se nakonec rozhodl pro George Russella, přičemž druhý kokpit pravděpodobně bude i nadále patřit ruskému závodníkovi Sergeji Sirotkinovi. Jeho jméno bylo také spojováno s Toro Rosso, jenže tam podle posledních spekulací zamíří dvaadvacetiletý Brit Alexander Albon.

Pro Wehrleina však existovalo stále poměrně dost alternativ, kam by mohl v sezoně 2019 zamířit. A jednou z nich byla právě Formule E. V elektrickém šampionátu bylo logicky předpokládáno, že by mohl získat angažmá u nově příchozího HWA.

Z angažmá u HWA sešlo kvůli F1

Wehrlein údajně nabídku od německého týmu obdržel, ale odmítl ji. Že s ním HWA jednalo, potvrdil pro Motorsport.com sám šéf týmu Ulrich Fritz. Vedení týmu Němec oslovil svými dobrými výkony během testů. Jenže v tu dobu se ještě zaměřoval na návrat do Formule 1, ale tým už chtěl mít ohledně své jezdecké sestavy jasno.

„Ale tehdy, když jsme se už chtěli rozhodnout, byl Pascalův záměr zcela jasný – vrátit se do Formule 1, což chápu.“

„Na druhou stranu nechci stavět tým Formule E, ve kterém pilot po dvou závodech řekne, že odejde, protože chce do Formule 1,“ uvedl Fritz, jenž měl pro Wehrleina připravenou tříletou smlouvu, přičemž by se příští rok stal továrním jezdcem Mercedesu. „Naše očekávání bylo takové, že se Pascal rozhodne pro Formuli E dlouhodobě, a to v ten moment nemohl ani nechtěl. Pochopili jsme to, respektovali to a akceptovali to. Proto se projekt v této formě neuskutečnil.“

Dále Fritz prozradil, že byl Wehrlein jedním z horkých kandidátů na zisk jednoho z kokpitů. Ovšem kvůli Němcovo úmyslům se to nedalo zrealizovat, proto nedošlo ani k detailnějším jednáním. Nicméně v testech na členy týmu zapůsobil v dobrém světle: „O tom, že Pascal může být díky svým jezdeckým vlohám a umu pro něco takového kandidátem, si myslím, není pochyb.“

Fritz se s Wehrleinem dobře zná z německého šampionátu cestovních vozů DTM a mají spolu „velmi úzký vztah“. Tato dvojice se poznala v čase, kdy byla německá hvězda na vzestupu, tedy od roku 2014.

„Poznal jsem jej jakožto extrémně houževnatého jezdce, který byl extrémně soustředěný. Stále na mě dělá dojem, jak si dokáže poradit s tlakem. Nezná tlak, umí jej potlačit a s těžkými situacemi se vypořádat. Nehledě na jeho skvělý jezdecký talent. To bez debat,“ vychvaluje schopnosti bývalého pilota Sauberu a Manoru Fritz.

„Na jedné straně mám uplakané oko, protože nás opouští. Rozhodli jsme se na základě zkušeností z roku 2014/15, že letos ještě jednou zkusí DTM. Bohužel nebyl tak úspěšný, jak jsme si všichni představovali, z mnoha důvodů. Myslím si, že přesto to bylo správné rozhodnutí. Pro to, co před ním nyní stojí, mu přeji všechno nejlepší.“

Fritz si nemyslí, že by byly jeho výkony ovlivněny kvůli tomu, že si za dva roky ve formuli 1 navykl na jiný jezdecký styl, tudíž pro něj bylo obtížné se v DTM zase najít: „Pascal se rychle zorientoval. Hned na začátku sezony předvedl několik slibných výkonů. Dokonce přišly v potaz i vítězství v závodech.“

Avšak nakonec nezískal ani jednu výhru. Například v Budapešti to vypadalo nadějně, dokonce závod vedl. Jenže v průběhu závodu začalo pršet, na což vzápětí Wehrlein doplatil, jak připomíná Fritz.

Mahidra představila M5Electro a svou jezdeckou sestavu

Dnes ráno indický tým formule E prezentoval auto, se kterým bude nastupovat do příští sezony. Mahindra zůstala věrná svému už tradičnímu červeno-černo-bílému zbarvení.

Kromě nového M5Electro odhalila také svoji jezdeckou sestavu, která bude kompletně obměněná. Felix Rosenqvist odchází do IndyCar, kde bude hájit barvy týmu Chipa Ganassiho. Nick Heidfeld by mohl zamířit do rallykrosu. Avšak v Mahindře zůstává coby její poradce, rezervní a testovací jezdec. 

Jedno místo obsadí Jermome d’Ambrosio, který tak po čtyřech letech s Dragon Racing mění působiště. Po jeho boku bude závodit nováček šampionátu, Wehrlein.

„Jsem velmi šťastný, že se mohu připojit k Mahindře,“ raduje se rodák ze Sigmaringenu. „Poprvé jsem se setkal s Dilbaghem (Gill, šéf týmu – pozn. red.) v létě a s týmem jsem se poprvé setkal na testech.“

„Je to malý tým s velkými ambicemi a ty mám i já. Chci dosáhnout co nejlepšího možného výsledku. Mám pocit, že tento tým mi nabízí ty nejlepší příležitosti. Na sezonu se velmi těším a vydám ze sebe to nejlepší," říká odhodlaně celkově osmý muž letošní sezony DTM.

Toro Rosso dá v pátek v Austinu šanci Seanu Gelaelovi

15. října 2018, 22:20 | Pavel Fabry | Komentáře
Ilustrační fotografie - Toro Rosso dá v pátek v Austinu šanci Seanu Gelaelovi
Indonéského závodníka tak po čtyřech testovacích dnech čeká první letošní svezení ve volném tréninku v rámci velké ceny.

Sean Gelael se letos poprvé sveze v pátečním volném tréninku, Toro Rosso mu dá příležitost při nadcházející Velké ceně USA v Austinu.

Indonésan letos odjel pro italský tým čtyři testovací dny, dva v Barceloně a dva na Hungaroringu. Už loni přitom v jeho barvách absolvoval čtyři páteční tréninky.

„Jsem skutečně šťastný a nadšený, že se věci zase daly do pohybu,“ řekl Gelael, kterému aktuálně patří 15. místo v průběžném pořadí letošní Formule 2.

„Odjel jsem první trénink v Austinu také loni, takže je to trať, kterou znám, i když loni bylo trochu mokro.

Naposledy jsem v autě seděl během testů v Budapešti, takže se těším na další spolupráci s týmem, snad budou také nadšení.“

Gelael bude na Okruhu Amerik jedním ze tří třetích/rezervních jezdců za volantem. V barvách Force Indie se ve voze Estebana Ocona znovu představí Nicholas Latifi, u McLarenu se opět sveze jeho budoucí závodní pilot Lando Norris.

Wolff: McLaren a rok 2007 jsou pro nás varováním

15. října 2018, 16:45 | Jiří Košta
Ilustrační fotografie - Wolff: McLaren a rok 2007 jsou pro nás varováním
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff řekl, že se výpadek týmu McLaren v roce 2007 ukazuje, jak je souboj o titul ve Formuli 1 nepředvídatelný.

Díky čtyřem výhrám po sobě má Lewis Hamilton už náskok 67 bodů na druhého Sebastiana Vettela. Do konce sezóny už zbývají pouhé čtyři závody.

Pokud tento víkend Hamilton vyhraje a Vettel bude třetí nebo horší, bude to britskému pilotovi stačit k zisku letošního mistra světa.

I když je tým i Lewis Hamilton v dobré pozici, Wolff tvrdí, že se stále může stát něco neočekávaného, jako tomu bylo v roce 2007 u týmu McLaren.

Tehdy ve Formuli 1 bylo jiné bodování, kdy se za vítězství bralo 10 bodů. Hamilton měl náskok dva závody před koncem 17 bodů před Kimim Raikkonenem, který i tak dokázal získat titul.

Nicméně když Hamilton v předposledním závodě roku 2007 jel do boxů, zůstal zaseklý ve štěrkové zóně a z vedení závodu musel odstoupit. Poslední závod v Brazílii nejdřív vyjel mimo trať, aby nesestřelil Alonsa a poté se mu zasekl vůz na speed limiteru.

To všechno podle Wolffa jen ukazuje, co všechno se ještě může stát.

"Nic se nemění. V roce 2007 měl Lewis náskok při přepočtu na dnešní body náskok 45 bodů, ale i tak přišel o titul mistra světa.

"Jak by někdo mohl ztratit titul, když má dva závody před koncem náskok 45 bodů? Řeknete si, to není možné.

"Závody jsou v neděli a nemusí zvítězit vždy nejrychlejší auto. Během léta jsme nejrychlejší vůz neměli, ale i tak jsme dokázali některé závody ovládnout a vyhrát.

"Určitě nechceme polevovat, protože může přijít náročný závod, nebo nedokončení závodu a všechno se smaže. Nic se tedy pro nás nemění."

Tým Mercedes zatím úspěšně pracuje od Velké ceny Belgie na zlepšení. Tým se hodně posunul v rychlosti během klíčových závodů. Například Singapur neměl Mercedesu vůbec vyhovovat, ale i tak dovezl Lewis Hamilton vítězství.

"Zvláštní náhody se stávají všude, a pokud budete mít nedokončený závod nebo zkrátka etapu špatných závodů, můžete o vše velmi jednoduše přijít.

"Zdá se, že se nic takového nestane, ale tohle je motorsport, sport. Tady se může stát opravdu cokoliv. Nechci o tom přemýšlet a rozhodně nechci nic přivolat.

"Nechci říkat nic špatného, protože pak můžeme mít špatnou karmu, takže to nechme být. Pojďme do Austinu, kde budeme mít silný víkend, a doufejme, že se nám už podaří vyhrát mistrovský titul,“ dodal šéf Mercedesu Toto Wolff.

Pérez je překvapený výkonem Force Indie po převzetí týmu

15. října 2018, 15:48 | Jiří Košta | Komentáře
Ilustrační fotografie - Pérez je překvapený výkonem Force Indie po převzetí týmu
Po náročném období pro Force India byl konečně tým převzatý novými vlastníky. I když tým musel začít s body do poháru konstruktérů od nuly, týmu se celkem daří. Sergia Péreze to překvapilo.

Celý tým šel do nucené správy, nicméně později do něj investoval miliardář Lawrence Stroll.

Pod novým vedením dokázala Force India skončit ve Velké ceně Belgie hned na páté a šesté pozici.

"Když vidíte, jak se týmu teď daří, a jak funguje, skrze všechny ty věci, tak si myslím, že jsme opravdový závodní tým,“ řekl Pérez pro crash.net

"Prošli jsme si opravdu náročným obdobím, kdy se vše zaseklo. Nicméně výkon byl tou poslední věcí, co jsme tehdy jako tým řešili.

"Je opravdu skvělé vidět, jak jsme to tehdy zvládali. Skončili jsme na pódiu a máme skvělé vzpomínky, jsem opravdu rád, co jsme dokázali.“

Pérez osobně se ujal iniciativy, a byl jedním z lidí, kteří přiměli Force Indii jít do nucené správy. Mexický pilot si myslí, že to byl správný krok.

"Bylo to velmi těžké. Museli jsme udělat některá rozhodnutí, abychom zachránili tým, nicméně to bylo i velmi riskantní.

"Nebylo to lehké ani pro mě, ani pro tým. Nepamatuji si, kdyby nějaký jezdec řešil podobné věci. Byl jsem v těžké pozici. Přesto jsem opravdu rád, jakým směrem se teď tým ubírá.“

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »