Články: Aktuality

McLaren a Haas dnes ve Španělsku provětraly nové vozy

23. února 2018, 18:35 | Pavel Fabry | Komentáře
Ilustrační fotografie - McLaren a Haas dnes ve Španělsku provětraly nové vozy
McLaren krátce po oficiálním představení v Navaře využil filmovacího dne, aby poprvé vyzkoušel svůj nový MCL33. Haas svůj VF18 ukázal světu už minulou středu, teprve dnes s ním však v Barceloně poprvé vyjel Romain Grosjean.

McLaren dnes brzy ráno světu ukázal svůj letošní monopost MCL33. Vinou nepozornosti už včera na internet unikl snímek vozu vyváženého z týmového kamionu v momentě, kdy vítr nadzvedl krycí plachtu. Poodhaleno tak bylo oranžové zbarvení. V pátek však tým z Wokingu svůj model ukázal oficiálně. Dlouho přitom neotálel a ve španělské Navaře, kde představení proběhlo, s letošním vozem v rukou dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa vyrazil na trať.

Z Navarry čeká na McLaren přesun přibližně 500 kilometrů do Barcelony, kde už v pondělí startuje první série letošních předsezónních testů. Britský tým vstupuje do letošního ročníku s velkým očekáváním, neboť se po třech letech trápení zbavil pohonných jednotek Honda a přešel k francouzskému Renaultu. Ten sice stále pouze doufá, že výkonnostně dostihne konkurenční Mercedes a Ferrari, přesto však již v nové éře hybridních turbomotorů potenciál ukázal a McLaren věří v návrat na přední příčky.

Právě v Barceloně se dnes po okruhu proháněl další monopost F1. Minulou středu jako první ze všech představený Haas VF18 se totiž dočkal svého filmovacího dne a s Romainem Grosjeanem za volantem najel své první kilometry.

Jízdy McLarenu a Haasu znamenají, že již šest z deseti vozů pro rok 2018 absolvovalo svůj debut na závodní dráze. V pondělí se jako první na trati v Silverstone představil Red Bull RB14, ačkoliv premiéra dopadla neslavně, když Daniel Ricciardo vyjel z trati a naboural do zdi.

Ve středu se se svým monopostem v Barceloně poprvé projel Sauber, ve stejný den v Itálii zahájilo letošní sezónu Toro Rosso. To sice oficiální prezentaci svého STR13 plánuje na pondělní ráno před prvním testem, už ve středu ale jezdilo v Misanu. O den později opět na Silverstonu tzv. "shakedown" absolvoval obhájce titulu Mercedes, když Valtteri Bottas vyrazil na trať s novým W09.

Posledním týmem, jehož vůz zatím zůstává veřejnosti skryt, je tak Force India, která se chystá vyjít s kůží na trh v Barceloně v pondělí ráno. První svezení přímo na trati pak stále ještě čeká na Ferrari, Williams a Renault.

Překvapení se nekoná, je to oranžová papája – McLaren představil MCL33

23. února 2018, 11:30 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - Překvapení se nekoná, je to oranžová papája – McLaren představil MCL33
Další tým, na jehož vůz se netrpělivě čekalo, odhalil monopost pro letošní sezónu – McLaren představil nový MCL33.

Britský tým dnes ráno oficiálně představil nový vůz, který na okruhu Circuito de Navarra rovnou otestoval.

Překvapení se nekonalo, především kvůli včerejší fotografii, která unikla na internet, kde při vykládání nového MCL33 z kamiónu zafoukalo pod špatně upevněnou plachtu a byl částečně odhalen bok nového auta.

Nový monopost je tedy oranžový v kombinaci s trochou modré barvy. Ochranný systém Halo ovšem obarvený nebyl, zůstane v černé barvě. Více oranžové na novém monopostu rozhodně potěší fanoušky, kteří si přáli vidět legendární zbarvení, s nímž Bruce McLaren na svých vozech začínal.

Nový design je podobný tomu, se kterým vloni při závodě na 500 mil v Indianapolis závodil Fernando Alonso.

McLaren se po tříletém partnerství s Hondou rozhodl na konci loňského roku ukončit spolupráci na základě nepřesvědčivých výsledků a prakticky nulového zlepšení tří sezón, ve kterých došlo mimo jiné také ke kompletní změně filosofie pohonné jednotky.

Nově bude oranžový McLaren poháněn pohonnými jednotkami Renault. Bude se tak moci měřit s Red Bullem, který bude závodit se stejnými motory, ale pod označením Tag Heuer.

S letošním monopostem bude závodit stejná jezdecká sestava jako vloni. Pro Fernanda Alonsa to ovšem nebude jediná závodní povinnost – letos bude startovat v dalších 5 závodech, které patří pod hlavičku vytrvalostního šampionátu WEC a bude součástí továrního týmu Toyota v honbě za tzv. Triple Crown (vítězství v ulicích Monte Carla, vítězství v závodě na 500 mil v Indianapolis a také výhra v legendárním závodě na 24 hodin Le Mans). 

 

Čekání Tifosi je u konce – SF71H představeno!

22. února 2018, 15:48 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - Čekání Tifosi je u konce – SF71H představeno!
Po Mercedesu své auto dnes představili také v Maranellu – Ferrari ukázalo světu nový monopost s označením SF71H.

Tým vzpínajícího se koníka vloni zaútočil na mistrovský titul, ovšem neúspěšně. Souboj Sebastiana Vettela a Lewise Hamiltona byl narušen nejen chybami čtyřnásobného mistra světa, ale také technickými problémy.

Letos chce Ferrari naplnit nesplněné cíle z loňského roku – po 10 letech zvítězit v mistrovství světa konstruktérů a po 11 letech získat titul mezi jezdci.

 

Ferrari je pověstné svou nekonzistentností ve výběru názvů nových monopostů, letos ovšem udělali výjimku a nástupce loňské SF70H se pojmenovali SF71H.

Od letošní sezóny nebude Ferrari spolupracovat se španělským Santanderem. Právě to je důvodem odlišného zbarvení, které je oproti loňské sezóně více červené. Jako jeden z mála týmů také pozměnili barvy ochranného systému Halo, které není typicky bílé nebo černé, nýbrž červené.

Prezentaci v Maranellu uváděl bývalý jezdec F1 a současný testovací jezdec Ferrari Marc Gené.

Povede se italskému týmu zdolat dominující Stříbrné šípy? Zda nový vůz funguje dle představ budeme moci zjistit už příští týden během předsezónních testů v Barceloně.

 

Mercedes odhalil monopost pro letošní sezónu

22. února 2018, 13:44 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - Mercedes odhalil monopost pro letošní sezónu
Šestým týmem, který letos představil své auto, je Mercedes. Vůz s označením W09 EQ Power+ už také odjel několik kol na Silverstonu.

Nový monopost úřadujících mistrů světa není pouze evolucí loňského modelu. Mercedes pro letošní rok kompletně přepracoval šasi dle vzoru Red Bullu a Ferrari, jelikož jejich loňský koncept nevyhovoval původním představám. Dále Mercedes přepracoval pohonnou jednotku, od které si nyní slibuje větší spolehlivost a výkonnost.

Mercedes chce v letošním roce obhájit oba mistrovské tituly. Zatím je německá automobilka jediným týmem, kterému se podařilo získat konstruktérský titul v moderní turbo-hybridní éře F1. I mezi jezdci dominují, ve čtyřech sezónách získal Lewis Hamilton tři mistrovské tituly a Nico Rosberg jeden.

To, jestli se Mercedesu podařilo postavit dobrý vůz pro letošní sezónu, zjistíme už příští týden během předsezónních testů v Barceloně. Testy sice nenapoví přesnou rychlost jednotlivých týmů, ale minimálně poodkryjí otázku spolehlivosti.

 

První fotografie Mercedesu a neupevněná plachta McLarenu

22. února 2018, 11:51 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - První fotografie Mercedesu a neupevněná plachta McLarenu
Na internetu se dnes objevila fotka nového Mercedesu W09, se kterým se na Silverstonu proháněl Valtteri Bottas. K oficiálnímu představení nového vozu by pak mělo dojít v 13:10.

Nový W09 prošel několika výraznými změnami. Tým už na konci loňského roku oznámil, že předělají šasi svého auta, jelikož koncept, který použili vloni, jim nevyhovoval a dle slov Jamese Allisona ho nešlo dále vyvíjet.

Změnou prošla také pohonná jednotka Mercedesu. Vývoj nového motoru probíhal postupně již několik měsíců, s oficiálním oznámením však tým přišel teprve na začátku ledna.

První fotografie McLarenu

McLaren má za sebou také nejspíše první filmovací den. Do španělské Navarry byl přepraven letecky. Díky nesprávně upevněné plachtě se tak při vykládání odhalilo nové oranžové zbarvení McLarenu. 

McLaren už pro Melbourne plánuje výrazné úpravy svého vozu

22. února 2018, 07:44 | Pavel Fabry | Komentáře
Ilustrační fotografie - McLaren už pro Melbourne plánuje výrazné úpravy svého vozu
Letošní monopost týmu z Wokingu se ještě ani neukázal veřejnosti a už je jasné, že do víkendu první velké ceny dozná výrazných změn. Tým totiž prozradil, že pro závod v australském Melbourne má v plánu připravit velký balík nových dílů.

McLaren má v plánu odhalit svůj letošní MCL33 v pátek, už nyní je však jasné, že půjde pouze o představovací verzi. Úpravy vozů před prvním závodem jsou sice zcela obvyklým postupem všech týmů, šéf aerodynamiky McLarenu Peter Prodromou však oznámil, že na první víkend v Austrálii skutečně velké množství nových dílů z vývoje.

”Snažíme se vyvíjet auto stejným způsobem, jako jsme to dělali v předchozích třech letech,” vysvětlil Prodromou. ”Snažili jsme se ho vyvíjet evolučně. Pro veřejné představení můžete očekávat něco koncepčně podobného, poslední dva, tři měsíce jsme se ale soustředili na vývojový balík pro první závod.

Na to jsme se soustředili především, a stále soustředíme, pokusit se připravit slušné vylepšení jako po aerodynamické, tak po mechanické stránce, abychom v Melbourne vyrazili tou správnou nohou. Skutečně velice silně doufáme a očekáváme, že už od začátku (testů - pozn. redakce) se vůz bude chovat velice podobně tomu, jak se choval ke konci loňského roku a bude podávat podobné výkony.

Snad jsme udělali krok vpřed a pak se pokusíme udělat něco výrazného pro Melbourne.”

Cílem 500 km denně

McLaren pojede na letošní předsezónní testy s nadějí, že se mu bude dařit mnohem lépe než v těch loňských. Kvůli propadáku Hondy v oblasti výkonnosti a spolehlivosti totiž odjel velmi málo kilometrů. S pohonnými jednotkami od Renaultu chce letos dát na loňské trápení zapomenout.

Šéfinženýr týmu Matt Morris říká, že plánem McLarenu je odjet alespoň 500 kilometrů každý den, tedy dohromady nejméně 2000 během každé série testů.

Na otázku, jak na tom podle něj tým je v porovnání s rokem 2017, Morris odpověděl: “Vždycky je hezké být o něco více vpředu, ať už jste na tom jakkoliv. Ve smyslu přípravy celého auta a díky jeho spojení s motorem Renault bychom měli do zimních testů vstupovat v nejlepší kondici, jaké jsme schopni. I kdybychom bývali změnili dodavatele motoru dřív, jsou věci, které bychom dřív udělat stejně nemohli.”

Na internetu se objevily první fotografie nového Toro Rossa

21. února 2018, 18:43 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - Na internetu se objevily první fotografie nového Toro Rossa
Nové Toro Rosso s označením STR13 se i přesto, že ještě nebylo oficiálně představeno, prohánělo po trati v Misanu. Na internet se také dostaly první fotografie. Svůj vůz otestovala už i Alfa Romeo Sauber.

Filmovací den a také první testy má za sebou dnes Toro Rosso s novou STR13, která je nově poháněna pohonnými agregáty Honda. Vůz se proháněl na trati v Misanu a zdá se, že odkroužil všechna plánovaná kola.

Na trať vyjela také nová Alfa Romeo Sauber C37

Zatímco Toro Rosso a Red Bull otestovaly své nové vozy na mokré trati, na novou Alfu Romeo čekaly v Barceloně daleko lepší podmínky. Podívat se můžete zde.

Oficiální předsezónní testy pak začnou příští pondělí a budou trvat čtyři dny. Další čtveřice testovacích dní nás pak čeká od 6. do 9. března.

Britský výrobce energetických nápojů nejspíše koupí Force Indii

21. února 2018, 12:14 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - Britský výrobce energetických nápojů nejspíše koupí Force Indii
Některá britská média přišla v posledních dnech k zajímavé zprávě – dle jejich zdrojů by měl výrobce energetických nápojů Rich Energy koupit tým čtvrtý nejlepší tým loňské sezóny, Force Indii.

 Server Sportsmail (patřící pod britský Daily Mail) přišel se zprávou, že dohoda mezi Force Indií a Rich Energy bude během letošního roku uzavřena. Britský výrobce energetických nápojů by pak měl tým koupit za více než 200 milionů liber.

Force India, která má základnu nedaleko Silverstonu, skončila vloni jako nejlepší tým ze zbytku pole, když v šampionátu konstruktérů získala čtvrté místo. I přes skvělé výsledky v posledních letech se dalo předpokládat, že tým bude brzy prodán, zejména kvůli trestnému stíhání současného majitele Vijaye Mallyi, který v tuto chvíli bojuje proti svému vydání zpět do své vlasti.

Společnost Rich Energy byla založena Williamem Storeym, mezi akcionáře pak patří například bývalý fotbalový hráč Rob Lee.

I přestože není společnost v Británii tolik známá, ve Formuli 1 by nebyla úplným nováčkem. V tuto chvíli má uzavřeno několik partnerství s různými okruhy, zejména pak s monackou Grand Prix.

S nápadem odkoupení Force Indie prý přišel sám majitel společnosti William Storey. Pokud by k dohodě nakonec došlo, stala by se Force India teprve druhým týmem v současném poli, který by byl vlastněn britskou společností. Doplnili by tak devítinásobné mistry světa v poháru konstruktérů, tým Williams.

Dohoda by měla být uzavřena během letošního roku. Zatím ovšem ani Force India, ani společnost Rich Energy neoznámili, že by spolu o koupi jednali. 

Renault RS18 spatřil světlo světa

20. února 2018, 18:00 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - Renault RS18 spatřil světlo světa
Nový Renault je venku, tým ho světu ukázal prostřednictvím sociálních sítí.

Renault představil svůj nový monopost pro sezónu 2018. Nese název RS18 a tým ho zveřejnil na svém Facebooku a Twitteru. Vůz je v loňských žlutočerných barvách, nechybí ochrana hlavy Halo v černé barvě.

Oproti loňskému modelu působí nový Renault, stejně jako v případě ostatních týmů, agresivněji. Ne však tolik jako nový Williams, který nejspíše prošel největší změnou.

Tým se v roce 2017 umístil na šestém místě, to je zlepšení o tři místa oproti sezóně 2016. Pokud by se i letos zlepšil Renault o tři místa, byli bychom jen rádi za vyrovnanější souboj.

„Minulý rok byl v mnohých směrech úspěšný,“ řekl Cyril Abiteboul. „Byl to druhý rok naší přestavby a další krok k dlouhodobým plánům a záměrům.“

Od návratu továrního týmu do F1 Renault slibuje, že bude bojovat vpředu. V podobě Hülkenberga a Sainze bude mít od začátku sezóny silné jezdecké duo a měřítkem toho, co je slabostí motoru a co je slabostí šasi, budou McLaren (který o svém šasi již několik let mluví jako o nejlepším v poli) a Red Bull.

 

Ricciardo během filmovacího dne naboural novou RB14

20. února 2018, 16:31 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - Ricciardo během filmovacího dne naboural novou RB14
Red Bull včera představil svůj letošní monopost s názvem RB14 a ihned s ním vyjel na trať v Silverstonu. Filmovací den ovšem skončil předčasně, Ricciardo totiž naboural.

Filmovací dny jsou dnes jednou z mála možností vyjet s vozem současné specifikace na závodní trať mimo závodní víkend. Mnoho týmů je využívá před prvními předsezónními testy, aby vyzkoušely svá auta dříve než během oficiálních testů.

Během filmovacího týdne může tým odjet vzdálenost 100 km. Dle serveru Motorsport.com a také dle Auto Motor und Sport však nebylo hranice 100 km dosaženo. Důvodem byl Ricciardův kontakt s bariérou.

Ricciardo údajně nezvládl řízení na mokré trati, ztratil kontrolu nad vozem a naboural do bariéry. Poškozená byla zejména přední část vozu – přední křídlo, nos, deflektory a část podlahy.

Normálně by se nejednalo o problém a poškozené části by byly nahrazeny, ale v toto předsezónní období se může stát, že náhradní díly nebudou vyrobeny v čas a nestihnou se přepravit do Barcelony.

Red Bull ovšem oznámil, že by se nemělo jednat o problém a vše by mělo být v čas napraveno.

I přesto, že neměl Red Bull ideální první den, naplnil většinu bodů ve svém programu, včetně zkušebních pit stopů. Daniel Ricciardo je po prvních kilometrech v nové RB14 celkem optimistický.

„Je těžké vyvádět nějaké závěry po pár odjetých kolech, ale počáteční pocity z jízdy jsou dobré. Zdá se, že zadní část vozu funguje tak jak má, dokonce i v těchto špatných podmínkách. To jsou povzbudivé zprávy,“ řekl Ricciardo.

Australan také tvrdí, že nebyly žádné problémy způsobené přítomností ochranného systému Halo.

„S viditelností není žádný problém,“ dodal. „Zatím jsem s tím odjel pouze pár instalačních kol, takže je to pro nás pořád nová záležitost, ale během jízdy jsem pomalu ani nezareagoval, že by tam Halo bylo, což je dobré.“

„Byl to dlouhý den. Snažili jsme se všechno připravit, vyzkoušet a také dokončit natáčení – ale je lepší zajistit to všechno zde než během testů v Barceloně.“

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »