Články: Aktuality

McLaren pojmenoval svůj nejnovější supersport na počest motoristické legendy

10. prosince 2017, 15:45 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - McLaren pojmenoval svůj nejnovější supersport na počest motoristické legendy
McLaren odhalil nejnovější supersport, který dostal velice zajímavé a známé jméno. Na počest trojnásobného mistra světa F1 byl projekt s kódovým označením P15 pojmenován jako McLaren Senna.

Ayrton Senna závodil za tým McLaren v letech 1988 až 1993. Spolupráce se vyvinula ve velice úspěšnou, za 6 sezón získal Brazilec 3 mistrovské tituly v poháru jezdců a 4 mistrovské tituly mezi konstruktéry. Stalo se tak v letech 1988, 1990 a 1991 (konstruktérský titul získal tým také v roce 1989). Společně s britským týmem vyhrál Ayrton Senna 35 závodů, získal 57 pódií a celkem 46krát stál na pole position.

S britským týmem se rozešel na konci roku 1993, aby podepsal s tehdy dominantním Williamsem. Bohužel, toto spojení skončilo tragicky během GP San Marina 1994, kde Senna havaroval a svým zraněním podlehl.

Supersport McLaren Senna se pyšní motorem vlastní výroby, přesněji čtyřlitrovým přeplňovaným osmiválcem s dvěma turby o výkonu přes 800 koní. Stejný motor je také ve verzi 720S. Bez hybridních pohonů to z něj dělá nejvýkonnější vůz vyráběný pro běžný provoz, který není doplněn elektrickým motorem.

Mimo jiné vůz oplývá karoserií z uhlíkových vláken, je tedy lehčí než předchůdce 720S, váží 1200 kg, což je zhruba o 200 kg méně. Využívá, stejně jako vozy formule 1, pneumatik značky Pirelli, které byly pro tento unikát speciálně navrženy.

Důležité je také zmínit vývojového jezdce projektu P15. Tím nebyl nikdo jiný než synovec zesnulé legendy, Bruno Senna. I Bruno Senna má za sebou kariéru ve formuli 1. Jezdil zde v letech 2010 až 2012 za týmy Hispania Racing, Lotus Renault a také za Williams. Bohužel nenásledoval stopy svého strýce, nejlepším umístěním v jeho kariéře tak zůstává 6. místo z Malajsie v roce 2012.

Supersport uvidíme poprvé naživo při výstavě na autosalonu v Ženevě. Jeho výroba pak začne až v září příští rok. Mělo by vzniknout 500 kusů, každý bude stát 750 tisíc liber, což je v přepočtu 22 milionů korun. Pokud vás napadlo, že byste si „Sennu“ i přes jeho cenu koupili, musím vás zklamat. Všechny zatím ještě nevyrobené kousky jsou již prodané. 

Uvidíme Rowlanda u Williamsu?

9. prosince 2017, 23:37 | Dušan Bouzek | Komentáře
Ilustrační fotografie - Uvidíme Rowlanda u Williamsu?
Třetí muž letošní sezóny Formule 2 prý vede jednání se stájí z Grove.

Britův manažerský tým včera vydal zprávu, ve které stojí, že současný vývojový jezdec Renaultu vede jednání s týmem Williams o místě pro sezónu 2018. Tuto zprávu potvrdil i samotný jezdec. "Můj tým momentálně vede rozhovory s Williamsem, stejně jako s ostatními týmy. Britský vůz a britský pilot, to jde k sobě." prohlásil Rowland.

Na tato vyjádření ovšem reagoval Williams, který popřel, že by Rowland patřil mezi kandidáty na volné místo po boku Lance Strolla pro sezónu 2018, zároveň ale nevyloučil, že mezi oběma stranami probíhají jednání ohledně účastí ve volných trénincích.

Pětadvacetiletý závodník, který je mimo jiné posledním šampionem Světové série Renault 3.5, byl od loňské sezóny, kdy se francouzská automobilka vrátila do Formule 1, členem programu Renaultu. V letošním roce zastával úlohu vývojového jezdce a věřil, že by si svými výkony mohl vybojovat závodní sedačku pro rok 2018. Pro Renault ovšem budou v příští sezóně závodit Nico Hülkenberg s Carlosem Sainzem jr. a zdá se tedy, že Rowland hledá jinou cestou, která by jej dovedla do královny motorsportu.

Red Bull nevidí výhody menšího počtu motorů na sezónu, tvrdí Lowe

9. prosince 2017, 20:17 | Jan Dohnal | Komentáře
Ilustrační fotografie - Red Bull nevidí výhody menšího počtu motorů na sezónu, tvrdí Lowe
Příští rok budou moci jezdci využít pouze tři motory na celou sezónu, která bude mít dvacet jedna závodů. Christian Horner toto rozhodnutí hodně kritizuje. Paddy Lowe v tom vidí určité výhody.

Není žádným tajemstvím, že šéf Red Bullu Christian Horner hodně kritizuje rozhodnutí snížení počtu motorů na sezónu ze čtyř na tři.

Technický šéf Williamsu Paddy Lowe si ale myslí, že Red Bull může mít výhodu, protože je zákazník. Dodavatelé motorů totiž musí přijít na to, jak zvýšit spolehlivost. Další výhodou mají být nižší náklady.

Od roku 2015 se snižují náklady na výrobu motorů. Zároveň se snižuje i cena jednoho motoru pro zákaznické týmy. Nyní musí továrny zvýšit spolehlivost svých motorů, aby vydržely co nejvíce závodů a jejich týmy nebo zákazníci nedostávali penalizace. Pokud se jim to nepovede, bude to pro ně negativní reklama. Pokud se jim to povede, zákazníci nebudou muset kupovat tolik motorů,“ řekl Lowe pro Crash.net

„My jsme zákazníci, takže v tom vidíme určitou výhodu, jak mít nižší náklady. Pokud bychom mohli využívat čtyři motory na sezónu, měli bychom vyšší náklady.“

Paddy Lowe je rád, že jeho tým používá motory od Mercedesu, protože jsou velmi spolehlivé. Co se týče ostatních motorů, budou se muset jejich odběratelé smířit s penalizacemi.

„Neznám ostatní motory. Myslím si ale, že když nebudeme naší pohonnou jednotku od Mercedesu využívat na maximální výkon, tak si se třemi motory na sezónu vystačíme,“ uzavřel Lowe.

Nový kontrakt bude nejdůležitějším rozhodnutím mé kariéry, říká Daniel Ricciardo

9. prosince 2017, 09:16 | Jan Fridrich | Komentáře
Ilustrační fotografie - Nový kontrakt bude nejdůležitějším rozhodnutím mé kariéry, říká Daniel Ricciardo
Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo říká, že potenciál vozu bude pro něj rozhodující, pokud jde o vyjednávání nového kontraktu ve Formuli 1. Rozhodnutím ovlivní, jestli dosáhne svého cíle stát se mistrem světa Formule 1.

Daniel Ricciardo, který má aktuální smlouvu do konce sezóny 2018 v Red Bullu. Poprvé ve své kariéře se bude rozhodovat za jaký závodní tým pojede v roce 2019.  Samozřejmě už existují spekulace o tom, který tým to bude.

Od roku 2014, kdy vstoupil do „A“ týmu vyhrál 5 závodů, ale nikdy neměl vůz, který by dokázal vyhrát šampionát. Mercedes dominuje Formuli 1 čtvrtou sezónu v řadě, kdy Lewis Hamilton získal tři tituly (2014, 2015, 2017) a Nico Rosberg jeden titul (2016). Poprvé za čtyři sezóny se objevil vážný soupeř jménem Ferrari, který se snaží přetnout své dlouhé čekání na titul.

Po zahájení sezóny 2017 bojoval Red Bull se spolehlivostí svého vozu, které se podařilo vychytat až ke konci sezóny. Rakouský tým doufá, že příští rok budou bojovat o titul. Daniel Ricciardo říká, že počká a až uvidí, jakou výkonnost bude mít jeho současný tým, tak se rozhodne o své budoucnosti.

„Je to pro mě velké rozhodnutí, takže pokud budu potřebovat čas na rozmyšlenou, udělám si ho. Plánuji, abych byl v tomto sportu ještě dlouho, ale kdybych měl podepsat, řekněme, tříletý kontrakt, tak to je velká část mé kariéry. Nebudu proto pospíchat s rozhodnutím a nenechám se kvůli tomu rozhodit.“

„Je mi 29 let a příští rok mi bude 30, takže to není stejné jako kdybych byl mladý kluk, který nemá smlouvu, a proto podepíše cokoliv, aby se dostal na startovní rošt. Nejsem ani ten typ člověka, který je na konci své kariéry a podepisuje každý rok novou smlouvu. Jestliže se podíváte na Lewise Hamiltona, když podepsal smlouvu s Mercedesem, tak byl stejně starý jako teď já, jestli si dobře pamatuji. Vedl si dost dobře už tehdy a podívejte se, kde je teď. Takže je toho hodně, co je třeba vzít v úvahu.“

Daniel Ricciardo naznačil, že upřednostní výkon vozu nad finančními podmínkami nové smlouvy a těší se na své rozhodnutí, které udělá před sezónou 2019.

„Můžu se na to dívat z různých úhlů, takže to proberu se svou rodinou. Nemám rád, když je do rozhodování zapleteno moc lidí. Musím si to rozhodnout sám, protože já budu žít ten život. Vím, co chci a výkonnost je pro mě nejdůležitější. Mít šanci bojovat za něco smysluplného pro mě jako jsou závody a šampionáty. To je hlavní priorita.“

„Jsem v pozici, kdy mé rozhodnutí může být parádní, neobvyklé a budu cítit, že se toho dost naučím. Bez ohledu na to, co se stane, bude to pro mě stále velká zkušenost, protože je to něco, čím jsem si ještě neprošel. Bude hezké udělat nějaké to dospělé rozhodnutí. Například chovat se jako dospělý! Je to vše součást evoluce, jak mi bylo řečeno.“
  
Některé sedačky u top týmů jsou už obsazené na několik dalších let. To platí například pro týmového kolegu Maxe Vestappena, který prodloužil kontrakt s Red Bullem až do sezóny 2020 a stejné je to u Ferrari se Sebastianem Vettelem. Lewis Hamilton má kontrakt pouze do konce příští sezóny u Mercedesu, ale očekává se, že prodloužení smlouvy pro následující roky, bude pouze formalita.

Šéfové týmů F1 vybrali deset nejlepších jezdců letošní sezóny

7. prosince 2017, 23:19 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - Šéfové týmů F1 vybrali deset nejlepších jezdců letošní sezóny
Šéfové týmů dostali za úkol ohodnotit jezdce letošní sezóny dle jejich kvalit a výsledků. Bez překvapení byl nejlepším jezdcem zvolen mistr světa letošní sezóny, Lewis Hamilton, který tuto anketu vyhrál počtvrté v řadě. Naopak jeho rival, Sebastian Vettel, skončil třetí.

Hodnocení jezdců šéfy týmů se stalo v paddocku F1 tradicí a již několikátým rokem dostaly hlavy jednotlivých závodních týmů za úkol, aby jezdce ohodnotily. Body byly přidělovány stejným způsobem jako během závodních víkendů, nejlepšího jezdce tedy ohodnotily 25 body, druhého 18 body atd.

Hodnocení jednotlivých šéfů týmů se udržuje v tajnosti. Důvodem je zajištění upřímného bodování jednotlivých závodníků dle jejich kvalit.

Stejně jako vloni vyhrál tuto anketu Lewis Hamilton. Tomu se povedlo získat z 250 možných bodů celkem 233. Své soupeře tak překonal neuvěřitelným rozdílem 90 bodů. Jako druhý také stejně jako v loňském roce skončil Max Verstappen, který získal 143 bodů. Není tajemstvím, že mu pomohly dvě výhry v závěru sezóny.

Na třetí místo se posunul Sebastian Vettel, který s Lewisem Hamiltonem letos bojoval o titul. Čtvrté místo obsadil Daniel Ricciardo. Nejlepším jezdcem ze „zbytku světa“ se stal Esteban Ocon, který svým letošním účinkováním získal páté místo.

Do nejlepší desítky se dále dostal také Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Carlos Sainz, Nico Hülkenberg a Valtteri Bottas. Právě finský závodník se jako jediný z nejlepší desítky posunul pořadím dolů, vloni se mu v barvách Williamsu povedlo získat deváté místo.

V porovnání s oficiálními výsledky mistrovství světa jezdců letošní sezóny chyběl mezi nejlepšími deseti jezdci Sergio Pérez, který v celkovém pořadí mistrovství světa obsadil sedmou příčku a byl nejvýše umístěným jezdcem letošní sezóny, který nezískal ani v jednom závodě stupně vítězů.

Oproti loňsku také hodnotilo pouze 10 šéfů týmů, důvodem je absence týmu Manor v letošním šampionátu.

 

Výsledky ankety

V závorce je uveden rozdíl oproti loňským výsledkům. Maximální možný počet byl 250 bodů.

1. Lewis Hamilton, Mercedes: 233 bodů (-)
2. Max Verstappen, Red Bull: 143 bodů (-)
3. Sebastian Vettel, Ferrari: 141 bodů (+2)
4. Daniel Ricciardo, Red Bull: 112 bodů (-)
5. Esteban Ocon, Force India: 73 bodů (nově)
6. Fernando Alonso, McLaren: 65 bodů (-)
7. Kimi Räikkönen, Ferrari: 49 bodů (-)
8. Carlos Sainz, Renault: 49 bodů (+2)
9. Nico Hülkenberg, Renault: 47 bodů (nově)
10. Valtteri Bottas, Mercedes: 39 bodů (-1)

Hlasující

Toto Wolff, Mercedes
Maurizio Arrivabene, Ferrari
Christian Horner, Red Bull
Vijay Mallya, Force India
Claire Williams, Williams
Cyril Abiteboul, Renault
Franz Tost, Toro Rosso
Gunther Steiner, Haas
Eric Boullier, McLaren
Fred Vasseur, Sauber

Nový systém penalizací pro sezónu 2018

7. prosince 2017, 22:43 | Jan Fridrich | Komentáře
Ilustrační fotografie - Nový systém penalizací pro sezónu 2018
Systém penalizace pohonných jednotek Formule 1 bude upraven na příští sezónu ve snaze vyhnout se zmatkům ohledně sestavení výsledného startovní roštu.

Systém penalizací, který platil v roce 2017, kdy piloti, kteří měnili více komponentů pohonných jednotek, nahromadili často takový počet odsunutých míst, že přesahoval celkový počet monopostů na startu.

Od tohoto okamžiku každý pilot, který získá penalizaci ve výši 15 a více míst, bude automaticky startovat z konce startovního pole. Pokud dostane více pilotů trest přesahující počet 15 míst na startu, budou uspořádáni na konci startovního pole v pořadí, ve kterém měnili součásti pohonných jednotek. Upravení penalizací je z důvodu, že každá pohonná jednotka bude muset vydržet mnohem více než dnes a očekává se, že přibude trestů za pohonné jednotky.

Změna pravidel, kterou potvrdila FIA na setkání v Paříži ve středu, je zvláště důležitá s ohledem na počet pohonných jednotek, který klesá ze 4 kusů na 3 kusy za sezónu 2018. 

Další změny, které byly schváleny v Paříži:

  • Zveřejnění kalendáře závodů pro rok 2018 (více zde
  • Upravení předpisů pro start nebo obnovení závodu za Safety car
  • Časová změna závodního víkendu pro zvýšení flexibility
  • Zajištění, že testování monopostů bude probíhat pouze na tratích, které jsou v současné době držitelem licence FIA ​​Grade 1 nebo 1T
  • Ustanovení o předváděcích dnech. Žádná akce nesmí překročit 50 km a mohou být použity pouze pneumatiky vyrobené speciálně pro tento účel od firmy Pirelli
  • Olej se nesmí použít jako palivo
  • Zavedení podrobné specifikace pro olej
  • Minimální hmotnost a objem pro ukládání energie (baterie)
  • Změna polohy televizních kamer a zpětných zrcátek pro přizpůsobení Halo systému

 

 

Daniel Abt: Můj nejlepší a zároveň nejhorší den kariéry (+VIDEO)

7. prosince 2017, 21:31 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Daniel Abt: Můj nejlepší a zároveň nejhorší den kariéry (+VIDEO)
Německý závodník měl výborný vstup do sezony. V ulicích Hong Kongu se mu dařilo jak v sobotu, tak v neděli. A právě v neděli si nadělil ke svým 25. narozeninám vítěství a vedení v šampionátu. Lídrem a vítězem byl však jen na chvíli...

Abt je jezdcem nově příchozího továrního týmu Audi, ovšem stáj jako taková v šampionátu elektrických formulí působí už od samotného vzniku. Do loňské sezóny soutěžila pod názvem 'Abt Schaeffler Audi Sport Team'. A Audi okamžitě ukázalo svou sílu. 

Pětadvacetiletý rodák z Kemptenu se v úvodní kvalifikaci dostal do boje o Super Pole a do závodu odstartoval ze čtvrtého místa, přičemž porazil svého kolegu a úřadujícího mistra světa Lucase Di Grassiho, který startoval dvě pozice za ním. Abt se po startu dostal na třetí místo. Ale během zastávky v boxech jej zdržel technický problém, díky čemuž se o několik pozic propadl. Cílem projel na pátém místě.

Ovšem neděle měla mnohem lepší průběh, tedy co se kvalifikace a závodu týče. O tom, co se dělo poté, se to tvrdit nedá...

Abt se opět dostal do boje o Super Pole, tentokrát byl pátý nejrychlejší a opět porazil di Grassiho. Ten zajel až 13. čas. Ale vraťme se k Danielovi. Hned po startu ze třetího místa (druhý Evans dostal penalizaci), stejně jako ostatní, vytěžil z chyby prvního Rosenqvista, který se v první zatáčce roztočil, a posunul se na druhé místo. Těsně před koncem mu vedoucí Mortara vítězství doslova daroval, neboť i on neukočíroval svůj vůz a skončil v hodinách. Abt tak po pěti letech stál opět na stupínku nejvyšším. Lepší dárek ke svým 25. narozeninám než 25 bodů za vítězství a vedení v šampionátu si přát nemohl.

"Neuvěřitelné, nemůžu najít ta správná slova. Ráno jsme říkali, že chceme 25 bodů k 25. narozeninám, ale že to opravdu vyšlo je..." odmlčel se s úsměvem Abt v rozhovoru těsně po závodu. "Jsem štěstím bez sebe. Už je to dlouho od mého posledního vítězství a v posledních měsících všichni pracovali tak tvrdě na tom, aby mi dali auto, které může vyhrát a my to zvládli."

Jenže posléze vystřídalo euforii hořké zklamání. Krátce po závodě byl totiž Abt diskvalifikován kvůli chybě týmu. Na technické prohlídce po závodě se totiž zjistilo, že byla při přijímce zanesená špatná čísla součástek vozu. Audi se rozhodlo proti rozhodnutí neodvolávat, vítězem se tedy stal nakonec Rosenqvist.

Abt ve videu na svém youtube kanálu označil neděli za jeho nejlepší a (zároveň) nejhorší den v kariéře.

"To by byly dojmy ze závodního víkendu v Hong Kongu," okomentoval záběry, na kterých oslavuje se svým týmem první vítězství ve Formuli E."Myslím, že fotky mluví sami za sebe. Byly to ryzí emoce. Neuvěřitelné, co jsme tento víkend zažili."

"Chtěl bych začít úplně od začátku. Když jsme tento víkend přijeli, byli jsme dobře připraveni a měli dobrý pocit. Byli jsme vysoce motivovaní. Od začátku jsme říkali 'získáme 25 bodů na 25. narozeniny'. Zpočátku to byl asi trochu vtip nebo jakési rčení, ale v průběhu týdne jsme tomu začali věřit. Každý v týmu věřil tomu, že to dokážeme. A potom v sobotu, když jsme přišli o pódium kvůli technickému problému, jsme v neděli nastupovali do závodu a už ráno jste si všimli, že každý v týmu věří tomu, že bychom to mohli zvládnout. Když se to pak opravdu stalo a já projel cílem jako první, tak vám nemůžu říci, co se mi hodilo hlavou, jaké emoce ze mě vycházely. Nejdříve jsem nemohl do vysílačky téměř mluvit, vytryskly jen slzy. Byla to zátěž, která ze mě najednou opadla a pocit štěstí, který nemůžu popsat. Neuvěřitelné, opravdu neuvěřitelné. Rovněž potom ty emoce s kluky z týmu, na pódiu, oslava, kterou jsme tam měli. To je něco, na co nikdy nezapomenu," popisuje Abt.

Do tohoto okamžiku bylo vše jak z pohádky, která se v mžiku stala hororem. Že něco není v pořádku, Abt vycítil, když se jeho mechanici vraceli do boxů.

"Tak dlouho jsem na to čekal. Potom se to stane, všechno se zdá být perfektní. Dělám všechny ty rozhovory po závodě a vidím, jak se kluci vrací do boxů a bylo na nich vidět, že něco není v pořádku. Při kontrole auta zjistili, že čísla částí - každá část vozu, mluvíme-li o motoru, převodovce a dalších částech, je očíslovaná -, se kterými se jezdilo, nebyla stejná jako ta, která měla FIA zanesená v pasu (při každé přejimce tým zanáší do speciálního dokumentu čísla součástek, které jsou ve voze nasazeny, pozn. redakce)."

Byť díky této nepozornosti svého týmu přišel o vítězství, tak jej obhajuje: "Nestalo by se to proto, že bychom se někoho snažili oklamat, získat výhodu, nebo něco v tomto smyslu, ale před víkendem jsme nasadili do auta nové díly, což je absolutně v pořádku. Udělali jsme to proto, abychom startovali s úplně novými součástkami. Všechny byly tak jako tak homologovány a zkontrolovány a všechny 100% odpovídaly pravidlům, ale stala se chyba v tom, že jsme zanesli špatná, respektive stará čísla do tohoto pasu. FIA je FIA a pravidla jsou v tom okamžiku taky pravidla, proto jsme se rozhodli se proti tomu neodvolávat."

V závěru videa dodal, že trest akceptuje a ačkoliv by se to stávat nemělo, tak chybovat je lidské a zdůraznil, že auto bylo v naprostém souladu s pravidly. "Ale vím, že naše auto100% souhlasilo s pravidly a že jsme vyhráli férově na trati a byli jsme v tento den na trati nejlepší. Což je fakt, který si nenecháme vzít."

Kalendář F1 2018 má konečnou podobu!

7. prosince 2017, 19:00 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Kalendář F1 2018 má konečnou podobu!
Světová rada motorsportu se ve středu sešla, aby potvrdila kalendář pro příští sezónu, která bude čítat dohromady 21 závodů, včetně navrátilců Francie a Německa. Vůbec poprvé v historii se pojedou tři závody za sebou.

V sezoně 2018 se cirkus Formule 1 po deseti letech vrátí na francouzskou půdu, a to do Le Castallet, kde se pojede na konci června. Po roční odmlce si na své přijdou i němečtí fanoušci a jejich domácí hrdinové Vettel a Hülkenberg, kteří se budou prohánět v červenci na Hockenheimringu. 

Vůbec poprvé v historii F1 se budou závody konat tři po sobě jdoucí víkendy. Jedná se o GP Francie (24. června), GP Rakouska (1. července) a GP Británie (8. července). Tímto řešením tak bylo zabráněno kolizi s legendární 24 hodinovkou Le Mans.

Mimo to si prohodily termíny Bahrajn s Čínou, VC Ázerbájdžánu se posunula na duben, zatímco Rusko přivítá královnu motorismu až na konci září.

Datum Velká cena
25. března Austrálie (Melbourne)
8. dubna Bahrajn (Sáchir)
15. dubna Čína (Šanghaj)
29. dubna Ázerbájdžán (Baku)
13. května Španělsko (Barcelona)
27. května Monako (Monako)
10. června Kanada (Montréal)
24. června Francie (Le Castellet)
1. července Rakousko (Spielberg)
8. července Velká Británie (Silverstone)
22. července Německo (Hockenheim)
29. července Maďarsko (Budapešť)
26. srpna Belgie (Spa-Francorchamps)
2. září Itálie (Monza)
16. září Singapur (Singapur)
30. září Rusko (Soči)
7. října Japonsko (Suzuka)
21. října USA (Austin)
28. října Mexiko (Mexico City)
11. listopadu Brazílie (Sao Paulo)
25. listopadu Abu Dhabi (Yas Marina)

Ross Brawn se obává Mercedesu v sezóně 2018

6. prosince 2017, 21:43 | Jan Fridrich | Komentáře
Ilustrační fotografie - Ross Brawn se obává Mercedesu v sezóně 2018
Ředitel Formule 1 pro motorsport Ross Brawn se domnívá, že Mercedes bude silný i v následující sezóně.

Od zavedení současných pohonných jednotek v roce 2014, Mercedes získal 4 tituly konstruktérů
a vyhrál 62 ze 72 možných výher. Změna technických pravidel pro sezónu 2017 vedla k tomu,
že Ferrari se dotáhlo na špičku pole, ale Stříbrné šípy přesto vyhrálo titul konstruktérů o 146 bodů.
Pro tým, který sídlí v Brackley, byl velký šok odchod Nica Rosberga na konci sezóny a jako náhrada za Paddyho Lowa (odešel do Williamsu) přišel Jame Allison.

Ross Brawn, který působil v Mercedesu v letech 2010 až 2013, se domnívá, že jeho bývalý tým by mohl v příštím roce zvýšit svůj náskok nad jeho konkurenty.

„Mají skvělou skupinu lidí, ale mám strach, že se stanou ještě silnějšími" řekl pro ESPN na červeném koberci na Autosport Awards. „Měli změnu uprostřed vývoje nového monopostu (Paddy Lowe odešel a James Allison přišel) což není snadné. Podle jejich slov, auto měli tento rok horší na nastavení
a mám silné podezření, že se to nebude opakovat. Doufejme, že se mýlím! 


Ross Brawn se domnívá, že z hlediska předjíždění sezóna špatná nebyla, ale slíbil, že zavede pravidla, která by měla pomoct ke zlepšení předjíždění.

„Musíme udržet vyvážený pohled. Měli jsme několik skvělých závodů v této sezóně. Myslím si, že to závisí na kombinaci okruhů, monopostů, pilotů a jejich vyrovnanosti, takže jsem optimistický a můžeme mít příští rok velice vyrovnaný. Ale pokud jde o změnu vozů, vylepšení okruhů a vývoji pneumatik, které by pomohly zlepšit závodění, bude to trvat nějaký čas. V příštích několika letech uvidíte, že každé rozhodnutí, které uděláme půjde směrem ke zlepšení závodění a show, zatímco v předchozích letech to nebylo vždy cílem."

Závody F2 by neměly být zajímavější než závody F1, tvrdí Hamilton

6. prosince 2017, 20:15 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - Závody F2 by neměly být zajímavější než závody F1, tvrdí Hamilton
Čtyřnásobný mistr světa Formule 1 Lewis Hamilton se nechal slyšet, že je nepřijatelné, aby závody nižší kategorie Formule 2 produkovaly nejen lepší souboje na trati, ale také lepší zvuk.

Během udělování cen na akci pojmenované BRDC Awards konané v neděli 3. prosince v Londýně, které se mimo jiné účastnil například ředitel F1 Chase Carey, prozradil úřadující mistr světa Lewis Hamilton, že by si přál nejen hlasitější motory a větší pneumatiky, ale také větší schopnost auta udržet se ve větrném pytli za jiným soupeřem.

Nepřímo také požádal nové šéfy F1, aby udělali sport drsnějším a pronesl, že je nepřijatelné a úsměvné, aby závody nižší kategorie F2 (dřívější GP2) produkovaly lepší podívanou než závody královny motorsportu.

„Z pohledu závodního jezdce chcete závodit co nejblíž svému soupeři, přesně jako v motokárách. Právě proto jsou motokárové závody nejlepší formou motoristického závodění, jelikož mohou závodníci jezdit blízko sebe a bojovat o každý milimetr na trati,“ řekl Hamilton.

„Letošní specifikace vozů F1 je nejlepší, jakou jsme v historii měli. Musíme se ale dívat dopředu a já věřím, že týmy, Ross Brawn a Chase Carey tvrdě pracují na monopostech pro sezónu 2021 za cílem udělat je o něco drsnější a na pohled estetičtější,“ dodal čtyřnásobný mistr světa.

Hamilton mimo jiné poukázal také na problematiku aerodynamiky, která v dnešní době spíše znemožňuje závodění v těsné blízkosti.

„Proč měl Jackie Stewart větší pneumatiky a my v dnešní době máme menší? Možná kdyby se snížil přítlak, mohli bychom závodit o něco těsněji. Také nevidím důvod, proč by měly být závody F2 hlasitější a proč by měly jejich vozy znít lépe. Není férové, že mohou závodit blíž k sobě a mohou mezi sebou mít těsnější bitvy."

I přes kritiku na současný problém královny motorsportu ale Lewis Hamilton nezapomněl pochválit práci nových majitelů F1. I podle něj je důležité, aby se tento sport dostal víc mezi diváky pomocí sociálních médií. Také zdůraznil, že si královna motorsportu zaslouží být mezi lidmi stejně známá jako NFL nebo jiné klasické sporty.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »