Články: Aktuality

K čemu jsou hypersofty?

21. dubna 2018, 10:44 | Jan Fridrich
Ilustrační fotografie - K čemu jsou hypersofty?
Hypersofty jsou nejměkčí směsí, kterou má Pirelli k dispozici a poprvé ji uvidíme v Monaku a následně v Kanadě. Pneumatiky s růžovým zbarvením vyvolávají řadu otázek. Budou to pneumatiky, které uvidíme pouze v kvalifikaci? Použijí je týmy i v závodu kvůli své životnosti?

Podle italského výrobce Pirelli bylo cílem navrhnout hypersofty tak, aby je týmy využily během závodu. Někteří šéfové stájí s tím ale nesouhlasí. Toto Wolff je nazval jako „kvalifikační pneumatiky“. Podle šéfa Mercedesu nemůžou piloti startovat na nejměkčí směsi do závodu.

Proto byl osloven sportovní ředitel Pirelli pro F1 Mario Isola, jestli se ztotožňuje s názorem šéfa Mercedesu. „Pokud jsou hypersofty nominovány na závodní víkend, je velká šance, že většina pilotů použije tuto směs v kvalifikaci. Pro nás bylo cílem vyvinout hyperosofty tak, aby byly součástí strategie týmů pro závod a ne pouze jako pneumatika pro kvalifikaci. Životnost bude záležet na několika proměnných jako je typ okruhu a umění pilota (a auta – pozn. red.) pracovat s pneumatikami. Pokud hypersofty porovnáme s ostatními pneumatikami, budou mít kratší životnost,“ řekl Mario Isola o nejměkčí sadě pneumatik.

Na rozdíl od Toto Wolffa, Pirelli očekává, že na růžově zbarvených pneumatikách budou jezdci startovat do závodu. „Je to předpokládané. Očekáváme, že minimálně prvních deset pilotů (jezdci ze třetí části kvalifikace – pozn. red.) odstartují na hypersoftech do závodu, ačkoliv je možné, že někteří piloti v druhé části kvalifikace zvolí jinou sadu kvůli strategii. To nám dělá zajímavý mix. První závod, kde uvidíme hypersofty bude Monako. Tradičně se jede pouze na jednu zastávku v boxech a očekáváme, že jezdci pojedou na hypersoftech celý první stint,“ uvedl dále sportovní ředitel Pirelli.

Nakonec Marko Isola vyjádřil svůj názor na provedení pneumatik pro rok 2018.
„Jsme stále na začátku sezóny, ale prozatím si myslím, že všichni jsou spokojení s provedením a životností pneumatik. V Austrálii jsme správně odhadli životnost pneumatik, ale asi lepším příkladem, čeho se snažíme dosáhnout, byl Bahrajn. Byl to napínavý závod až do posledního kola,“ dodal Mario Isola.

IndyCar: Akcemi nabitou Long Beach GP vyhrál Alexander Rossi

16. dubna 2018, 18:42 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - IndyCar: Akcemi nabitou Long Beach GP vyhrál Alexander Rossi
Bývalý jezdec Formule 1 Alexander Rossi se včera parádně předvedl během GP Long Beach, která je mimo jiné nazývána také jako „americké Monako“. Pro 26letého Američana je to již třetí vítězství v IndyCar, mezi které se kromě loňské výhry ve Watkins Glen řadí také titul šampióna Indy 500 z roku 2016.

Už sobotní kvalifikace naznačila, že mladý Američan bude velice těžkým soupeřem, který se nenechá snadno porazit. S náskokem 35 setin vteřiny před druhým Willem Powerem z týmu Penske získal svou druhou pole position. Do druhé řady se kvalifikovali Simon Pagenaud z týmu Penske a Scott Dixon z týmu Chip Ganassi Racing. Třetí řadu obsadil Graham Rahal ze stejnojmenného týmu před úřadujícím šampiónem z týmu Penske, Josefem Newgardenem.

Hned po startu se podařilo Rossimu lehce poodjet, zatímco Power reagoval na zelené vlajky trochu opožděně a místo souboje o první místo se musel bránit útokům zezadu. Na venkovní linii před nájezdem do první zatáčky došlo ke kontaktu, když Graham Rahal narazil do Simona Pagenauda. Tento manévr poslal Francouze do zdi a okamžitě ho vyřadil ze závodu.

Okamžitě byly vyvěšeny žluté vlajky a na trati se objevil pace car (americký výraz pro safety car – pozn. red.) Rahal se dokázal dostat na třetí místo za Rossiho s Powerem, ale brzy dostal penalizaci průjezdu boxem za způsobenou nehodu. Hunter-Reay z týmu Andretti Motorsport měl také divokou chvilku, když zezadu vrazil do Scotta Dixona. Američan musel zajet do boxů pro výměnu předního křídla.

Před obnovením závodu byla situace v první pětce následující: Rossi, Power, Dixon, Newgarden, Hinchcliffe (Schmidt Peterson Racing).

Po restartu v 7. kole se na 7. místo před nováčka Roberta Wickense z týmu Schmidta Petersona dostal velezkušený Tony Kanaan jezdící za tým A. J. Foyta. Mezitím si Rossi polepšil a svůj náskok na druhého Powera navýšil na 3,5 vteřiny.

V 11. kole se Hinchcliffe dopustil chyby a umožnil tak Sébastienu Bourdaisovi (Dayle Coyne Racing) dostat se na páté místo. Hinchcliffe se nakonec propadl až na deváté místo. Tato chyba nakonec navedla Hinchcliffa ke změně strategie na tři zastávky, stejně jako se rozhodli Graham Rahal a Ed Jones z týmu Chipa Ganassiho.

O dvě kola později do boxů zavítal Josef Newgarden. Nebyl jediným, ke svým mechanikům zavítal také Matheus Leist z týmu A. J. Foyta.

Díky strategii tří zastávek se v boxech mohl Hunter-Reay rychle posouvat vpřed. V 15. kole již byl v nejlepší desítce. V 17. kole, kdy jezdil na osmém místě, zajel Tony Kanaan ke svým mechanikům.

Hunter-Reay doslova létal a brzy se dostal před týmového kolegu Zacha Veache. Tím stíhací jízda neskončila, rychle se blížil také k dalšímu z nováčků, Jordanu Kingovi z týmu Eda Carpentera.

Mezitím na prvních příčkách provoz jezdců okolo pozadu umožnil druhému WIllu Powerovi udržovat rozdíl mezi ním a vedoucím Rossim na necelých 3,5 vteřinách. Na třetím místě jedoucí Dixon ztrácel 1,5 vteřiny.

Ve 24. kole byl nováček Robert Wickens na pátém místě se ztrátou 7 vteřin na čtvrtého Sébastiena Bourdaise. V tomto kole také zajel do boxů, ale nezdálo se, že by zastávka byla plánovaná, kromě výměny pneumatik neznělo auto tak, jak by mělo, na voze se ocitly problémy s převodovkou. Bohužel, dlouho po návratu na trati nezůstal, ihned o kolo později zajel znova do boxů.

O kolo později si pro výměnu pneumatik a doplnění paliva dojel vedoucí Alexander Rossi. Jednalo se o velice rychlou a bezproblémovou zastávku. Rossiho následovali také Marco Andretti z týmu Andretti Motorsport a Max Chilton z týmu Carlin. Ve vedení se na nějakou chvíli ocitl Will Power před Scottem Dixonem a Sébastienem Bourdaisem. Teoreticky se z jejich strany mělo jednat o strategii dvou pit stopů.

Jordan King, jeden z vedoucích jezdců, kteří ještě do boxů nezajeli, navštívil své boxové stání ve 28. kole. Power ve vedení sice ztrácel kvůli provozu, ale i přesto zajel až o kolo později. Jeho rozhodnutí následovali také Dixon a Bourdais.

Tým Chipa Ganassiho odvedl lepší práci a Scotta Dixona odbavili dříve než Sébastiena Bourdaise, právě proto se Australan dostal před Francouze. Power byl velice brzy předjet Newgardenem na zahřátých pneumatikách. Ve vedení se ocitl Hunter-Reay, který zastavil o kolo později.

Alexander Rossi převzal zpět vedení a náskok navýšil na 8 vteřin před Scottem Dixonem, Josefem Newgardenem, Willem Powerem a Sébastienem Bourdaisem. V tuto chvíli se do boxů již potřetí podíval Graham Rahal (teprve podruhé z důvodu výměny pneumatik a doplnění paliva).

Sébastien Bourdais na rychlejší červeně označené směsi pneumatik překonal Willa Powera a získal 4. příčku. Stejný manévr zopakoval na Josefa Newgardena pouhé dvě kola později. O 8. místo bojovali Takuma Sato s Jordanem Kingem. Japonský šampión loňské Indy 500 se před mladého závodníka nakonec dostal. V 39. kole zajel Newgarden ke druhé zastávce v boxech.

V polovině závodu dokázal Scott Dixon stáhnout náskok Alexandera Rossiho na pouhé 4 vteřiny, ale stíhací jízdu přerušila žlutá fáze – Kyle Kaiser z týmu Juncos Racing skončil v únikové zóně na konci první zatáčky a potřeboval znovu nastartovat.

Tony Kanaan dokázal vjet do boxové uličky právě včas a z pátého místa klesl na výjezdu na desáté.

Rossi po restartu dokázal ujíždět, důvodem byly tři vozy o kolo zpět, které zůstaly mezi ním a Scottem Dixonem na druhém místě. Hlouběji v poli se ovšem nedařilo Hunter-Reayovi, který po kolizi s Takumou Satem musel znovu zajet do boxů, na jeho voze došlo k defektu zadní pneumatiky. Pit stop odsunul Hunter-Reaye na 19. příčku.

Ve 48. kole předvedl Sébastien Bourdais nejkrásnější manévr včerejšího dne a tento útok se s jistotou bude moci ucházet na konci sezóny o cenu „manévr roku“. Scott Dixon měl problém dostat se před jednoho z o kolo zpět jedoucích závodníků. Bourdais předjel oba po vnější straně, a ještě před nájezdem do první zatáčky změnil směr jízdy, šel později na brzdy, a předjel vpravo jedoucího Matheuse Leista.

Francouz sice získal druhou příčku, ale o tu byl rychle připraven vedením závodu. Sébastien Bourdais předjel Scotta Dixona ve chvíli, kdy obě jeho pravá kola přečnívala přes závodní trať mimo povolenou zónu. Australana před sebe pustil, ale o chvilku později se před něj opět dostal.

Tým Alexandera Rossiho využil příležitosti navýšeného náskoku díky nucenému prohození pozic mezi Dixonem a Bourdaisem a s náskokem 7 vteřin zajel do boxů na konci 56. kola. Will Power zajel před svým pit stopem v 59. kole několik velice rychlých kol, stejně jako Jordan King, kterému se v Long Beach velice dařilo.

Opět však nastal problém, byla vyvěšena žlutá vlajka a na trať vyjel pace car. Viníkem zpomalení byl tentokrát Zachary Claman De Melo, který naboural do zdi a nemohl pokračovat v závodě. To znamenalo problém pro Scotta Dixona a Sébastiena Bourdaise, jelikož během žluté fáze zajeli do boxů, které byly podle vedení IndyCar zavřené.

Tým Chipa Ganassiho se rozhodl Dixona odbavit, zatímco u Dayla Coyna nechali Bourdaise projet boxem a zajet teprve ve chvíli, kdy bude pit lane otevřena.

Jakmile dalo vedení závodu povolení k opětovnému zajíždění do boxové uličky, plno jezdců okamžitě využilo příležitosti. Mezi nimi byl Newgarden, Kanaan, Bourdais, Hinchcliffe a Jack Harvey ve voze Michael Shank Racing. Bohužel pro Jordana Kinga, jeho slibně rozjetý závod v Long Beach ovlivnily brzdy, které přestaly fungovat tak, jak měly. V závodě ale pokračovat mohl.

Před restartem vedl Rossi před Dixonem, Powerem, Jonesem a Veachem. Josef Newgarden byl v tu chvíli až na 9. místě, Sébastien Bourdais byl 11. V 66. kole dostal Dixon penalizaci průjezdu boxy za provedení nepovolené zastávky v boxech ve chvíli, kdy byla pit lane uzavřena. Tuto penalizaci naplnil v 68. kole, zatímco Newgarden vybojoval osmé místo a o dvě kola později překonal Rahal Andrettiho, čímž získal páté místo.

17 kol do konce vedl Rossi před Powerem, ale náskok 2,4 vteřin, který Američan na jezdce týmu Penske měl, zůstával pořád stejný. V poslední zatáčce se pokoušel Jordan King vrátit zpět mezi špičku startovního pole, ale jeho manévr na Hinchcliffa byl přehnaný, neubrzdil to a vrazil zezadu do Sébastiena Bourdaise, který skončil v hodinách.

Opět se objevila žlutá fáze, tentokrát dalo ředitelství závodu pokyn jezdcům o kolo vpřed projet boxy, aby nepřekáželi lídrům závodu v boji o vítězství. Po zajetí pace caru do boxů a opětovnému restartování, Rossi udržel vedení před druhým Powerem. Třetí Jones se ovšem musel začít bránit čtvrtému Veachovi.

O pár pozic vzad se Newgarden vrátil zpět před Kanaana, který na úřadujícího šampióna úspěšně zaútočil po zajetí pace caru zpět do boxů. Kimball na Carlinu ztratil svou 9. příčku poté, co byl předjet Jamesem Hinchcliffem.

Ke konci se snažil Will Power vyždímat z vozu co nejvíce výkonu mu zbývalo, ale Alexander Rossi si vedení bezpečně střežil. V cíli byl rozdíl mezi prvními dvěma 1,241 sekundy.

Pódiové příčky doplnil Ed Jones, který získal své první pódium za tým Chipa Ganassiho. Čtvrtý skončil nováček Zach Veach před pátým Rahalem, šestým Andrettim, sedmým Newgardenem, osmým Kanaanem, devátým Hinchcliffem a desátým Kimballem. Sébastien Bourdais dojel až jako 14.

V poháru šampionátu došlo k několika změnám. Po třech pódiích a nyní i po vítězství se do čela pořadí dostává Alexander Rossi s 22bodovým náskokem na Josefa Newgardena. Graham Rahal je třetí s 5bodovým náskokem na čtvrtého Bourdaise.

Nejvýše umístěným nováčkem je stále Robert Wickens (dvanáctý), ale ten po dvou nešťastných závodech v Saint Petersburgu a nyní i v Long Beach není o tolik vpředu před Zachem Veachem, který ztrácí pouhých 5 bodů.

Další závod se jede již tento týden v Alabamě na okruhu Barber Motorsports Park. 

Pozice Jezdec Tým Ztráta Body
1 Alexander Rossi Andretti Autosport Vítěz/85 kol 54
2 Will Power Team Penske 1.2413 41
3 Ed Jones Chip Ganassi Racing 9.2906 35
4 Zach Veach (R) Andretti Autosport 10.1050 32
5 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 10.7466 30
6 Marco Andretti Andretti Herta Autosport 11.5513 28
7 Josef Newgarden Team Penske 12.2175 26
8 Tony Kanaan A. J. Foyt Enterprises 16.1048 24
9 James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports 16.4757 22
10 Charlie Kimball Carlin 17.0119 20
11 Scott Dixon Chip Ganassi Racing 17.3331 19
12 Jack Harvey (R) Michael Shank Racing with SPM 18.3469 18
13 Matheus Leist (R) A. J. Foyt Enterprises 18.7729 17
14 Sébastien Bourdais Dale Coyne Racing 18.9443 16
15 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing + 1 kolo 15
16 Kyle Kaiser (R) Juncos Racing + 1 kolo 14
17 Max Chilton Carlin + 1 kolo 13
18 Jordan King (R) Ed Carpenter Racing + 1 kolo 12
19 Gabby Chaves Harding Racing + 2 kola 11
20 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport + 4 kola 11
21 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Racing + 11 kol 9
22 Robert Wickens (R) Schmidt Peterson Motorsports + 12 kol 8

23

Zachary Claman De Melo (R) Dale Coyne Racing + 27 kol 7
24 Simon Pagenaud Team Penske - 6

Ricciardo: Zastávka pod safety carem byla klíčem k vítězství

15. dubna 2018, 16:19 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Ricciardo: Zastávka pod safety carem byla klíčem k vítězství
Ještě před 24 hodinami to vypadalo, že bude startovat z chvostu startovního pole. Tým však odvedl fantastickou práci, vůz dal do kupy a Ricciardo se tak mohl na poslední chvíli zapojit do boje o pole position. Ovšem absolutně nikdo nečekal, že by právě on mohl zvítězit.

V sobotu mu při závěrečném tréninku explodoval motor a nebylo jisté, zda tým stihne jeho RB14 do konce kvalifikace opravit. Mechanici ale odvedli perfektní práci a těsně před koncem prvního segmentu jej mohli vyslat na trať. Australan se jen tak tak protlačil do druhého části, kde už dostal větší prostor. Nakonec si zajistil start z šestého místa.

V závodě všechno fungovalo, jak mělo. Vytěžili především z jejich bleskové reakce během fáze safety caru, který musel vyjet na trať kvůli velkému množství povalujících se karbonových úlomků po kolizi pilotů Toro Rosso. Tým Ricciarda povolal do boxů pro čerstvou sadu pneumatik, na kterých potom mohl zaútočit na soupeře jedoucí před ním již na opotřebovanějším obutí.

Po restartu se dal Ricciardo na stíhací jízdu a předjížděl jednoho soupeře za druhým. Nejprve si smlsnul na Kimim Räikkönenovi, potom následoval tvrdý souboj s Hamiltonem a nakonec překonal v šesté zatáčce famózním manévrem i zuby nehty bránícího se Valtteriho Bottase a ujal se vedení.

Osmadvacetiletý rodák z Perthu si nemohl odpusit na pódiu jeho tradiční „shoey“ (pití šampaňského z vlastní boty, pozn. red.).

„Vždycky vyhrávám bláznivé závody! Před 24 hodinami jsem si myslel, že budu startovat úplně zezadu. Kluci ale odvedli neuvěřitelnou práci, aby mě dostali zpět do hry – tohle vítězství patří jim,“ radoval se Ricciardo. Zajímavostí je, že do všech šesti velkých cen, které vyhrál, startoval z horší jak třetí pozice.

V roce 2014 startoval v Kanadě z šesté příčky, v Maďarsku ze čtvrté a v Belgii z pátého místa. O dva roky později v Malajsii se kvalifikoval na čtvrtém místě, vloni stál na startu dokonce až na 10. místě a tento víkend to byla šestá pozice.

„Slyšel jsem ‚Safety car‘ ve 14. zatáčce. Tým mě okamžitě povolal do boxů, což bylo chytré a bylo to klíčem k vítězství.“

A jak by ohodnotil odvážný manévr na Hamiltona? Dostal příležitost, tak jí chytil za pačesy: „Občas musíte riskovat. Při brzdění jsem měl více gripu díky měkčím pneumatikám. A podle mě když se naskytne šance, musíte se jí chopit!“

Další mistrovský kousek předvedl při předjíždění Bottase. „Byl tvrdý, ale férový (souboj). Stále se přibližoval, ale místo tam stále bylo. Věděl jsem, že když útok přeruším, tak ještě budu mít další pokusy. Naštěstí to vyšlo.“

Za dva týdny se kolotoč Formule 1 přestěhuje do hlavního města Ázerbájdžánu, Baku, kde minulý rok triumfoval. Podaří se mu vítězství obhájit? „Pro mě za mě to tam může klidně zase trochu chaotické,“ směje se Ricciardo.

Díky mechanikům posílá také Marko

„S druhým výběrem pneumatik jsme také byli v dobré kondici, ale samozřejmě tady relativně často vyjíždí safety car a my jsme v tu chvíli zareagovali,“ popisuje bleskovou reakci týmu poradce Red Bullu Helmut Marko, který se rozhodl pro tzv. double pitstop, tedy povolat do boxů oba jezdce těsně za sebou. „Ale všechno to začalo v sobotu, kdy naši mechanici zvládli vyměnit motor. Jinak by Ricciardo startoval poslední, pak by podle mě nebyl tento výsledek možný. Takže velké díky celému týmu. Všichni odvedli fantastickou práci.“

Vettel vs. Verstappen: Nizozemec uznal chybu a Vettelovi se omluvil

15. dubna 2018, 15:01 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Vettel vs. Verstappen: Nizozemec uznal chybu a Vettelovi se omluvil
Max Verstappen bývá občas velmi zbrklý a ve většině případů na to doplatí jak on tak i jeho soupeři. Tentokrát pokazil závod sobě a Sebastianu Vettelovi. Ovšem tentokrát svou chybu pokorně přiznal a šel za německým závodníkem s omluvou.

Z Verstappena s Vettelem se pravděpodobně přátelé nikdy nebudou. Dnešní kolize totiž nebyla první, která se odehrála mezi touto dvojicí. Stačí si vzpomenout na loňskou Velkou cenu Singapuru, kde spolu kolidovali v samotném úvodu závodu. Tentokrát tomu bylo přesně naopak, protože se incident stal pár kol před šachovnicovou vlajkou.

K incidentu došlo ve 43 kole, kdy se Verstappen z dálky přiřítil na vnitřek vlásenky a najel na levou část Vettelova vozu, což oba roztočilo. Zatímco Verstappen zůstal na čtvrtém místě, tak Vettel se propadl až na místo sedmé.

FIA nizozemského pilota potrestala 10 sekudnovou penalizací, což mu bylo přičteno na konci závodu, tudíž klesl ze čtvrté na pátou pozici.

Avšak dnes penalizaci přijmul bez jakýchkoliv námitek, neboť si byl svého selhání dobře vědom. „Viděl jsem, že se na těch pneumatikách trápí a že se snaží do zatáček brzdit později,“ vysvětluje Verstappen v rozhovoru pro Motrosport.com, který v tu dobu jel na čerstvějších pneumatikách než Vettel. Mrzí ho, že tímto závod oběma pokazil: „Zablokoval jsem zadní kola a narazil do něj. Byla to samozřejmě moje chyba. Nechtěl jsem to.“

 „Lehko se potom říká, že jsem měl počkat. Možná, že by to byl ten nejlepší nápad, ale bohužel se to stalo.“

Vettel se Verstappena zastal, ten se mu omluvil

 „Až do poslední chvíle jsem ho neviděl. Nechal jsem mu také trochu místaUpřímně, čekal jsem, že zaútočí trochu dříve. Neměl jsem v úmyslu se bránit, protože už u Daniela (Ricciarda) jsem viděl, že to nemá smysl. Na čerstvějších pneumatikách byli příliš rychlí,“ popisuje Vettel. „Nechtěl jsem ovlivnit závod klukům za mnou. On (Verstappen) však chyboval. Zablokoval kola, což se stává. Myslím, že to neodhadl a ovlivnil výsledek nás obou.“

Potřebuje Verstappen vychladnout?  „Má za sebou dostatek závodů, ale tohle se může stát, i když máte odjetých 300 závodů,“ překvapivě se zastal Verstappena rodák z Heppenheimu.

„Nesmíte zapomínat, že rozhodování se uvnitř auta je velmi těžké, ale musíte mít tyto věci na paměti a ujistit se, že nenabouráte. Snadno si mohl urazit přední křídlo nebo si prorazit pneumatiku. Oba jsme měli štěstí,“ uzavřel čtyřnásobný mistr světa.

Po závodě si oba aktéři spolu promluvili, aby si vyjasnili inkriminovaný okamžik, díky kterému dojel Vettel za Fernandem Alonsem na osmém místě.

„Těsně po závodě za mnou přišel. Uvědomil si, že udělal chybu. Řekl jsem mu: Podívej se, závod je dlouhý a ty jsi takto zahodil svoje pódium. Měl štěstí, že mohl pokračovat, tak i já, ale nebylo to nutné. Myslím, že to pochopil. Byl celkem klidný a uvědomil si, že to pokazil,“ řekl Vettel, který podotýká, že Verstappenova neuváženost není ovlivněná jeho nízkým věkem.

„Oceňuji skutečnost, že za mnou okamžitě přišel. Řekl jsem mu, že takto se mají řešit problémy, tváří v tvář a ne skrze média.“

Marka mrzí, že Verstappen vítězství svojí přemotivovaností daroval

Šéf Red Bullu Helmut Marko také uznal v rozhovoru pro Movistar, že za nehodu může jeho svěřenec. „Max to při pokusu o předjetí Vettela přehnal. Byla to jeho chyba. Omluvil se. To se při závodění může stát.“

Rakušan byl dotázán, co s Maxem po závodě probírali: „Že jeho čas přijde. Jen to nesmí přehánět. Ví, co ztratil. Vítězství pro něj bylo naservírované, ale on ho daroval. Ale přesto to byla v podání obou našich jezdců skvělá jízda,“ chválí dnešní hořskosladký výsledek Marko. „Je mu 19 nebo 20, je ještě zatraceně mladý. Může se to stát.“

Fernando Alonso již nasbíral více bodů než loni

15. dubna 2018, 13:21 | Dušan Bouzek
Ilustrační fotografie - Fernando Alonso již nasbíral více bodů než loni
Španěl hájící barvy Mclarenu si během loňského roku připsal dohromady 17 bodů. Po letošní Velké ceně Číny jich má na svém kontě ovšem již 22.

Fernandu Alonsovi se v letošním sezoně zatím podařilo bodovat v každé velké ceně. Po zisku 10 bodů za páté místo v Melbourne a po sedmé pozici v cíli Velké ceny Bahrajnu, za kterou si na své konto připsal šest bodů. Na bodovaných pozicích se Španěl dokázal umístit také dnes, když zopakoval sedmé místo z Bahrajnu, které ukořistil v předposledním kole závodu po tvrdém útoku na s poškozeným vozem jedoucího Sebastiana Vettel. Na tento předjížděcí manévr si po skončení závodu posvítili také sportovní komisaři, kteří se ovšem rozhodli ponechat tuto záležitost bez trestu. Alonsův týmový kolega Stoffel Vandoorne skončil dnes na 13. pozici a poté, co stejně jako Alonso bodoval v úvodních dvou velkých cenách, odjíždí ze Šanghaje s nulou.

Dnešní Alonsův bodový zisk ovšem znamená také jeden zajímavý fakt. Mistr světa z let 2005 a 2006 se totiž po Velké ceně Číny nachází v celkovém pořadí na šesté pozici a na svém kontě má 22 bodů, což je o pět bodů více než jeho bodový zisk z loňské sezony, ve které se umístil na 17. příčce. Loni navíc neměl Alonso po třech odjetých velkých cenách na svém kontě jediný bod. Stejný scénář se odehrával také v roce 2016, která byla Španělovou nejúspěšnější v jeho druhém působení u McLarenu, a rovněž v sezoně 2015. V těchto sezonách ovšem Alonso nenastoupil do všech třech úvodních závodů ročníku. Zatímco roku 2015 musel po nehodě v předsezonních testech vynechat úvodní podnik v Melbourne, kde za něj zaskočil současný pilot Haasu Kevin Magnussen, v sezoně 2016 mu lékaři po hrůzostrašně vypadající nehodě v úvodní Velké ceně Austrálie s Esteban Gutierrezem nedovolili nastoupit do Velké ceny Bahrajnu. V ní jej zastoupil jeho současný stájový kolega Stoffel Vandoorne, který si tehdy úpěšně odbyl svůj debut ve Formuli 1, když skončil na desáté pozici.

Naposledy se Alonsovi podařilo bodovat v úvodních třech závodech sezony v roce 2014, která byla jeho poslední sezonou ve voze týmu Ferrari. Díky čtvrtým pozicím z Austrálie a Malajsie a devátému místu ve Velké ceně Bahrajnu z nich vytěžil dohromady 26 bodů, což je pouze o čtyři body více než letos.

Jezdcem dne se v Číně stal Daniel Ricciardo

15. dubna 2018, 13:21 | Dušan Bouzek
Ilustrační fotografie - Jezdcem dne se v Číně stal Daniel Ricciardo
V anketě Jezdec dne zvítězil ve Velké ceně Číny Daniel Ricciardo. Australský pilot Red Bullu si dnes dojel v Šanghaji pro své první letošní vítězství, které bylo jeho šestým triumfem ve Formuli 1.

V anketě Jezdec dne jsme v úvodních třech závodech letošní sezony byli svědky trojice různých vítězů. Po vítězství Fernanda Alonsa v Melbourne(5. místo) a Pierre Gaslyho v Bahrajnu(4. místo) fanoušci zvolili nejlepším jezdcem Velké ceny Číny Daniela Ricciarda, který si dnes dojel pro vítězství.

Pilot Red Bullu odstartoval do dnešního závodu ze šesté příčky. Tu držel také po jeho startu. Po zastávce v boxech ovšem spadl Kimi Räikkönen až na šestou pozici, neboť na závodní dráze setrval před svým pitstopem příliš dlouhou dobu a ztratil tak drahocenný čas. V tu chvíli patřila Australanovi pátá příčka. Zlom ve třetím závodě letošní sezony nastal ovšem v 31. kole, kdy Pierre Gasly sestřelil svého stájového kolegu Brendona Hartleyho. Po tomto incidentu zůstaly ve 14. zatáčce ležet úlomky a ředitelství závodu se rozhodlo povolat na trať safety car. Výjezdu zpomalovacího vozu se rozhodl Red Bull využít k zavolání svých pilotů ke druhému pitstopu. A tento risk se nakonec stal ziskem. Ricciardo sice za svou druhou návštěvu mechaniků zaplatil pádem na šesté místo, na něm ale ovšem nesetrval příliš dlouho. Australský závodník se totiž postupně vypořádal s Kimi Räikkönenem, poté využil chyby svého stájového kolegy Maxe Verstappena, jeho další obětí se stal Lewis Hamilton, po němž přišel na řadu Sebastian Vettel a nakonec si Ricciardo smlsnul také na lídrovi závodu Valtterim Bottasovi. Své vedení se po posunu na první místo již nikomu nepřepustil a s náskokem téměř devíti vteřin si dojel pro své šesté vítězství v kariéře, na které čekal od loňské Velké ceny Ázerbajdžánu.

Z ocenění Jezdec dne se dnes Ricciardo mohl těšit již počtvrté. V minulosti v této anketě zvítězil také ve Velké ceně Německa 2016, Velké ceně Velké Británie 2017 a naposledy ve Velké ceně Itálie 2017.

 

VC Číny s dramatickým koncem vyhrál Ricciardo před Bottasem a Räikkönenem

15. dubna 2018, 11:58 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - VC Číny s dramatickým koncem vyhrál Ricciardo před Bottasem a Räikkönenem
Mezinárodní okruh v Šanghaji nabídl závod s velmi překvapivým vyvrcholením, pro vítězství si dojel po fantastickém výkonu Daniel Ricciardo. Bottas si napravil po předchozím podniku v Barhajnu reputaci, zatímco Vestappen si nadělal spíše další nepřátele.

Start závodu byl poměrně klidný, obešel se bez jakýchkoliv kolizí. Vettel se odlepil od svého startovního slotu bez problémů a první pozici si uhájil, zatímco jeho týmový kolega Räikkönen se propadl z druhého až na čtvrté místo za Vestappena.

I ve středu pole se pořadí mírně změnilo. Alonso se posunul o dvě pozice výš, ze 13. na 11. místo. Solidní start měl také Sergej Sirotkin, který překonal šest závodníků. Oproti tomu Pérez neodstartoval zrovna ideálně a propadl se až na 14. místo za svého kolegu Ocona. Ten se při pozdějším souboji o pozice s Alonsem mírně ťukl, ale naštěstí to bylo bez následků.

Toro Rosso zažilo tento týden pořádný výkonnostní propad, oba piloti startovali z chvostu startovního pole. Italové se už v šestém kole rozhodli aplikovat týmovou režii, když Hartleymu přikázali, aby před sebe před 14. zatáčkou pustil Gaslyho. Ačkoliv nejprve protestoval, tak nakonec opravdu pustil. O pár kol později to byl právě Novozélanďan, kdo odstartoval povinné zastávky v boxech.

Vettel si mezi tím už bodoval vpředu pohodlný náskok na Bottase, který byl něco přes dvě sekundy. Třetí Vestappen ztrácel další dvě vteřiny. Alonso se několik kol snažil překonat desátého Grosjeana, ale správný recept nenašel.

Red Bull se rozhodl pro double pitstop, který se jim vydařil a jeho piloti se vrátili zpět na trať na čtvrtém, resp. pátém místě.

Z vedoucí trojce zajel ke svým mechanikům jako první Bottas pro bíle označenou sadu. Mercedes se tak snažil o undercut na Räikkönena, který následně i vyšel. U Ferrari nejprve povolali do boxů Vettela. Räikkönen se tak dostal do vedení, avšak nedařilo se mu vybudovat dostatečný náskok na Bottase, který okolo něj prosvištěl při výjezdu z boxů. Netrvalo dlouho a Icemana překonal i Vettel, ale v tomto případě se to spíše jevilo, jakoby Räikkönen Vettela poslušně pouštěl před sebe, neboť se příliš nebránil.

Nováček letošní sezony Leclerc, který je označován za velký talent, je zřejmě přemotivovaný, proto i v tomto závodě vytvářel jednu chybu za druhou a několikrát se roztočil.

V polovině závodu vypadalo pořadí následovně: Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Alonso, Hülkenberg, Sainz a Magnussen.

Po té, co oba piloti Toro Rosso absolvovali zastávku v boxech, se ocitl Gasly opět za Hartleym. Francouz jej však při snaze o předjetí zezadu nabral, čímž oba roztočil. Jelikož bylo po této kolizi na trati spoustu karbonových úlomků, tak se ředitelství závodu rozhodlo povolat Bernda Mayländera. Během fáze safety caru se někteří piloti objevili v boxech pro čerstvou sadu pneumatik. Tento krok klapl perfektně u Red Bulu. Oba se vrátili na trať na pozicích, na kterých byli i před zastávkou, tedy na pátém a šestém místě.

Bottas si zatím držel vedení, za ním se však děly velké věci. Ricciardo totiž po svém pitstopu nasadil vražedné tempo a postupoval bleskurychle výš a výš, během čehož opět předvedl svůj jezdecký um. Zatímco jeho týmový kolega Verstappen sváděl tvrdý souboj se třetím Hamiltonem. Aby nedošlo ke kontaktu, musel Nizozemec ubrat a ocitl se dokonce mimo trať, čímž se propadl za Ricciarda, který se následně vytáhl fantastickým manévrem právě na Brita v Mercedesu a o chvíli později byl už i před druhým Vettelem.

Na Němcova záda dýchal hladový Verstappen, který to však neodhadl a oba dva roztočil. Při kontaktu zřejmě došlo k poškození Vettelova vozu, proto se propadl až na sedmé místo za Hülkenberga.

Také Ricciardo musel korigovat svůj RB14 při drobném kontaktu o vedení v závodu s Bottasem. Australan tento souboj vyhrál a ujmul se vedení. 

Krátce před koncem závodu odstoupil Hartley, jehož vůz se pravděpodobně poškodil při kolizi s Gaslym. O druhé místo urputně bojovali finští závodníci, díky čemuž se jim přiblížil čtvrtý Vestappen. Ovšem ťukancům ještě nebyl konec. Opět se toho účastnil Vettel, který se bránil dotírajícímu Alonsovi. Španěl se nakonec před něj dostal, ovšem nejednalo se o nejčistší manévr, neboť Vettela vytlačil z trati.

Velkou cenu Číny vyhrál po fantastické jízdě Daniel Ricciardo. Druhý Bottas si po kritice, která se na něj sesypala po Bahrajnu, zlepšil reputaci, když šel do soubojů více po hlavě. Na pódiu je doplnil Räikkönen. 

PoziceJezdecTým ZtrátaBody
1    Daniel Ricciardo Red Bull   25
2    Valtteri Bottas Mercedes 8.894 18
3    Kimi Raikkonen Ferrari 9.637 15
4    Lewis Hamilton Mercedes 16.985 12
5    Max Verstappen Red Bull 20.436 10
6    Nico Hulkenberg Renault 21.052 8
7    Fernando Alonso McLaren 30.639 6
8    Sebastian Vettel Ferrari 35.286 4
9    Carlos Sainz Renault 35.763 2
10    Kevin Magnussen Haas 39.594 1
11    Esteban Ocon Force India 44.050 0
12    Sergio Perez Force India 44.725 0
13    Stoffel Vandoorne McLaren 49.373 0
14    Lance Stroll Williams 55.490 0
15    Sergey Sirotkin Williams 58.241 0
16    Marcus Ericsson Sauber 62.604 0
17    Romain Grosjean Haas 65.296 0
18    Pierre Gasly Toro Rosso 66.330 0
19    Charles Leclerc Sauber 82.575 0
20    Brendon Hartley Toro Rosso   0

 

Pohár konstruktérů je momentálně na prvních dvou místech opravdu vyrovnaný. Ferrari dělí od Mercedesu pouhý jeden bod! V šampionátu jezdců Vettel mírně navýšil náskok na Hamiltona, který nyní činí 11 bodů. Ještě menší rozdíl je mezi Hamiltonem a třetím Bottasem, tam jsou to tři body. Na bodový příděl čeká stále hned šest jezdců, a to Pérez, Leclerc, Hartley, Grosjean a oba piloti Williamsu.

Mercedes nečekal, že bude v kvalifikaci Ferrari tak silné

14. dubna 2018, 16:25 | Aleš Mrázek
Ilustrační fotografie - Mercedes nečekal, že bude v kvalifikaci Ferrari tak silné
Tým Ferrari zvládl kvalifikaci na VC Číny letos bravurně a oba jeho vozy se v neděli postaví do první řady na startovním roštu.

Dnešní kvalifikace na VC Číny měla být podle předpokladů z tréninků bitvou zejména mezi jezdci Mercedesu a Ferrari. Sobotní odpoledne však nakonec přineslo poměrně jasný výsledek, kdy italský tým deklasoval konkurenci půlsekundovým rozdílem. Takovou převahu Ferrari nečekal ani nejbližší soupeř Mercedes.

DOPORUČUJEME: VC Číny: Obě Ferrari opět v první řadě

"Nečekali jsme, že bude Ferrari tak silné. Byli rychlí celý den," komentoval šéf Mercedesu Wolff.

"Je to těžké, chyběla nám přilnavost. Pneumatiky mohou přestat správně fungovat, někdy jsou příliš horké nebo naopak studené. Jsou to dva extrémy jako v Bahrajnu a myslím, že to byl problém s pneumatikami. Čekáme zítra teplejší počasí, takže doufám, že jsme udělali vše správně z pohledu nastavení a že budeme v závodě rychlejší než Ferrari," dodal Wolff.

Valtteri Bottas měl podle svých slov v plánu dnes bojovat o pole position, jenže soupeři v rudých kombinézách mu tu možnost nedali a vybojoval tak jen 3. místo na startu.

"Jsme tím náskokem Ferrari trochu zaskočení. Mysleli jsme, že budeme bojovat o pole position, ale vůbec to dnes nebylo v našich silách. Nemohl jsem jet jinak a získat tak moc. Co se pneumatik týče, možná o něco málo, ale ne půl sekundy. Mají silné auto, což jde vidět v dlouhých zatáčkách, kde nám ujížděli a je tam rozdíl i na rovinkách, takže máme před sebou kus práce," okomentoval svou výchozí pozici pro závod finský jezdec.

Lewis Hamilton své poslední kvalifikační kolo dnes vzdal, protože nebylo dostatečně rychlé a v neděli se postaví na startu závodu hned za svého týmového kolegu na 4. místo.

"Auto bylo ok. Myslím si, že tohle je jeden ze tří okruhů, kde se lehce předjíždí. Ferrari bylo dnes na rovinkách příliš rychlé, takže to bude zajímavé. Zítra ale bude tepleji a bude to výzva, uvidíme, zda s nimi dokážeme držet krok. Nevím, jestli se nám to ale podaří, protože jsme dnes byli o půl sekundy za nimi. V posledním závodě jsme byli rychlejší, ale udrželi nás za sebou a zítra pravděpodobně udělají to samé," zhodnotil své šance pro závod Hamilton.

VC Číny: Obě Ferrari opět v první řadě

14. dubna 2018, 14:12 | Jan Dohnal | Komentáře
Ilustrační fotografie - VC Číny: Obě Ferrari opět v první řadě
Kvalifikace na VC Číny vrcholila a zdálo se, že pole position získá Kimi Räikkönen. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel byl totiž v prvním a ve druhém sektoru pomalejší, ale v poslední třetině okruhu Němec zrychlil, a nakonec to byl právě on, kdo se radoval z prvního místa. Piloti Mercedesu obsadili druhou řadu.

První část kvalifikace (Q1)

Sobota nabídla na čínském mezinárodním okruhu v Šanghaji zajímavou podívanou už v tréninku, kdy Danielu Ricciardovi selhalo turbo a do poslední chvíle nebylo jisté jestli do kvalifikace vůbec nastoupí. Mechanici Red Bullu ale odvedli skvělou práci a v samotném závěru úvodní části kvalifikace Australan vyjel na trať. Na postup do druhé části kvalifikace měl ale jeden pokus. Jakákoliv chyba mu mohla pokazit celý závod. Ricciardo tedy jel velmi opatrně a do druhé části kvalifikace postoupil ze čtrnáctého místa. Pilot Red Bullu tedy byl určitě spokojený s tím, jak to všechno dopadlo.

S výsledkem úvodní části kvalifikace ale nebyl spokojený Rus Sergej Sirotkin, kterého od postupu do druhé části kvalifikace dělilo pouze 49 tisícin sekundy. Nedařilo se ani Gaslymu, který v Bahrajnu startoval ze třetí řady. O týden později se kvalifikoval na sedmnáctém.

Dalšími nepostupujícími byli Lance Stroll z Williamsu a piloti Sauberu Charles Leclerc a Marcus Ericsson. Leclercovi ale přálo štěstí. Jeho Sauber se totiž "splašil" a Monačan se těsně vyhnul bariérám. Naopak trochu smůly měl jeho týmový kolega Marcus Ericsson, který dostal penalizaci ztráty pěti míst za nedostatečné zpomalení pod dvojitou žlutou vlajkou, i tak byl ale startoval poslední.

Druhá část kvalifikace (Q2)

Už v této části se přemýšlelo o závodní strategii. Většinou to bývá tak, že většina jezdců jede na těch nejměkčích dostupných pneumatikách, na kterých zároveň startují do závodu. Dnes to ale bylo jiné. Ferrari a Mercedes se rozhodli použít v této části kvalifikace tvrdší sadu pneumatik, kterou je v Číně měkká žlutě označená sada. A právě tato sada pneumatik nejvíce sedí německé stáji, která by mohla mít v úvodní části závodu výhodu.

Piloti Mercedesu, Ferrari a Red Bullu postoupili do závěrečné části kvalifikace bez větších problémů. Už se zdálo, že do závěrečné části postoupí také oba piloti Haasu. Proti tomu byl ale Carlos Sainz z Renaultu, který se na poslední chvíli posunul na desáté místo a zpečetil tak osud nejlepšímu pilotovi v Austrálii i Bahrajnu Kevinu Magnussenovi, který se tedy stal prvním nepostupujícím.

Dalšími nepostupující byli Esteban Ocon z Force Indie, piloti McLarenu Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne a Brendon Hartley z Toro Rosso. 

Třetí část kvalifikace (Q3)

Po prvních pokusech byl na prozatímním pole position Kimi Räikkönen z Ferrari. Druhý byl Sebastian Vettel a třetí Valtteri Bottas z Mercedesu se ztrátou čtyř desetin.

Ve druhém pokusu se Bottas ještě dokázal zlepšit, ale i přes to zůstal třetí. Lewis Hamilton vyrobil několik chyb a svůj pokus vzdal.

Kimi Räikkönen během svého druhého pokusu ještě zrychlil v prvním a ve druhém sektoru a zdálo se, že poprvé od VC Monaka 2017 získá pole position, třetí sektor se mu ale nepovedl. Velmi rychle ale tuto část tratě projel Sebastian Vettel a smazal tak náskok svého týmového kolegy z úvodních dvou sektorů a získal tak další pole position. Pro italskou stáj to je mimo jiné první pole position na tomto okruhu od roku 2004, kdy se zde jelo poprvé.

Třetí řadu obsadili piloti Red Bullu Max Verstappen a Daniel Ricciardo. Ze sedmého místa již pošesté v řadě odstartuje Nico Hülkenberg.

Na osmém místě se kvalifikoval Sergio Pérez z Force Indie. Z devátého místa pak do závodu odstartuje Carlos Sainz z Renaultu a bodovoanou desítku uzavírá Romain Grosjean z Haasu. 

Zajímavosti

Ferrari podruhé v řadě ovládlo první řadu. Naposledy se tak stalo v roce 2006 v USA a ve Francii. Obě pole position tehdy získal Michael Schumacher, pro kterého to zároveň byly poslední dvě pole position v F1.

Sebastian Vettel dnes vybojoval svoji čtvrtou čínskou pole position. Celkově jich ale nasbíral již 52.

Kimi Räikkönen i zítra odstartuje do závodu z druhého místa.

Valtteri Bottas byl podruhé v řadě v kvalifikaci lepší než úřadující mistr světa Lewis Hamilton.

Daniel Ricciardo byl v čínské kvalifikaci poprvé poražen svým týmovým kolegou.

Charles Leclerc se poprvé kvalifikoval před Marcusem Ericssonem.

Sergio Pérez se letos poprvé dostal do závěrečné části kvalifikace.

Do závěrečné části čínské kvalifikace se vůbec poprvé probojoval také americký tým Haas.

 

Závod začíná v 8:10 středoevropského letního času. 

Konečné výsledky kvalifikace na VC Číny:

 

VC Číny: V posledním tréninku Vettel daleko vpředu, problémy Red Bullu s Renaultem

14. dubna 2018, 06:41 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - VC Číny: V posledním tréninku Vettel daleko vpředu, problémy Red Bullu s Renaultem
V závěrečném tréninku před kvalifikací na VC Číny bylo nejrychlejší duo italské stáje s Vettelem v čele. Motor od Renaultu opět dělá Red Bullu vrásky na čele.

Nad okruhem nedaleko Šanghaje panovaly poměrně chladné teploty, přičemž vzduch měl pouhých 12,8 °C a trať jen o tři stupně více. Kromě toho byl silný vítr. Ovšem piloti nezaháleli a okamžitě po rozsvícení světel vyjeli na trať. 

První měřené kolo na nejměkčí specifikaci pneumatik zaznamenal Kimi Räikkönen v hodnotě 1:45.080. McLaren měl na začátku problém se systémem. Inženýr Vandoorna informoval, že na boxové zídce nevidí data z jeho monopostu, problém však následně vyřešily.

V boxech se pracovalo na voze Daniela Ricciarda, který se na trati ukázal teprve v polovině tréninku. Nicméně trable pro Red Bull nekončí. Po náhlém vypnutí systému v Bahrajnu tentokrát na Australanově voze selhalo turbo. Ačkoliv se mechanici snaží dát auto do kupy, tak není jisté, jestli to do začátku kvalifikace stihnou. Ricciardovi dokonce hrozí penalizace, pokud dostane nové komponenty. Problémy se nevyhnuly ani druhému Red Bullu Maxe Verstappena (4. místo), jenž na samotném konci tréninku hlásil, že ztrácí rychlost.

Mezitím se na čele usadil Sebastian Vettel po bezchybném zajetí kola na ultraměkké sadě v hodnotě 1:33.018. Räikkönen sice zrychlil, ale na jeho kolegu nestačil a ztratil 0.451 vteřiny.

Zatímco Mercedes překvapivě i na ulraměkkých pneu na rozjetou dvojici z Ferrari značně ztrácel. Třetí Bottas dal dohromady kolo o 0.7 pomalejší, než bylo to Vettelovo, a Hamilton byl dokonce o další tři desetiny horší než jeho finský parťák. Brit během tréninku také poměrně dost chyboval, což u něj není obvyklé.

Nepříjemnosti potkaly také Haas. Romain Grosjean zajížděl do boxů s hořícími zadními brzdami a skončil na posledním místě. Druhý VF-18 Kevina Magnussena obsadil šestou příčku před jezdci Force Indie, Sergiem Pérezem a Estebanem Oconem. Do první desítky se ještě vešel Renault Carlose Sainze a solidní výkon předvedl desátý Sergey Sirotkin.

 

PoziceJezdecTýmČasZtrátaKola
1 Flag   Sebastian Vettel Ferrari 1:33.018   14
2 Flag   Kimi Raikkonen Ferrari 1:33.469 0.451 21
3 Flag   Valtteri Bottas Mercedes 1:33.761 0.743 16
4 Flag   Max Verstappen Red Bull 1:33.969 0.951 14
5 Flag   Lewis Hamilton Mercedes 1:34.057 1.039 14
6 Flag   Kevin Magnussen Haas 1:34.329 1.311 25
7 Flag   Sergio Perez Force India 1:34.445 1.427 14
8 Flag   Esteban Ocon Force India 1:34.456 1.438 16
9 Flag   Carlos Sainz Renault 1:34.582 1.564 20
10 Flag   Sergey Sirotkin Williams 1:34.741 1.723 13
11 Flag   Nico Hulkenberg Renault 1:34.841 1.823 16
12 Flag   Fernando Alonso McLaren 1:34.851 1.833 13
13 Flag   Stoffel Vandoorne McLaren 1:34.977 1.959 16
14 Flag   Brendon Hartley Toro Rosso 1:34.991 1.973 20
15 Flag   Daniel Ricciardo Red Bull 1:35.061 2.043 4
16 Flag   Pierre Gasly Toro Rosso 1:35.079 2.061 16
17 Flag   Lance Stroll Williams 1:35.375 2.357 16
18 Flag   Charles Leclerc Sauber 1:35.497 2.479 14
19 Flag   Marcus Ericsson Sauber 1:35.679 2.661 13
20 Flag   Romain Grosjean Haas 1:35.756 2.738 6

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »