Články: Aktuality

VC USA: V první řadě Hamilton a Vettel

22. října 2017, 01:07 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - VC USA: V první řadě Hamilton a Vettel
Zrak lidí se v kvalifikaci upíral na tři oblasti: Hamilton – Vettel, Sainz a Toro Rosso. Hamilton Vettela porazil, Sainz nezklamal a Kvyat nic nepokazil ale ani neoslnil, stejně jako Hartley.

Q1

Jezdci Mercedesu a Ferrari se do Q2 dostali na superměkké směsi, zbytek jezdců jezdil na ultraměkké směsi. Vyšetřováni za blokování budou Stroll, který blokoval Grosjeana a Magnussen, který blokoval Péreze.

Na prvním nepostupovém místě je Marcus Ericsson, porazil Strolla, Hartleyho, svého týmového kolegu i Magnussena. Švédský závodník byl jednoduše rychlý. Hartley bude pro penalizaci startovat z posledního místa, Magnussenovo poslední místo znamená velký faux-pas pro Haas, vzhledem na to, že VC USA je pro tým domácím závodem.

Q2

O Q3 bojovali hlavně jezdci Force Indie, Sainz a Massa. Alonso vytáhl dobré kolo a úplně schoval svého týmového kolegu, který se do Q3 nedostal. Za vzpomínanou čtveřicí skončil v Q2 Massa, Kvyat, který dělal, co mohl, ale stačilo to jen na dvanácté místo. Čtrnáctý Grosjean a patnáctý Hülkenberg. Jezdec Renaultu asi nevyjel z garáže, týmu zřejmě nestálo za to, zúčastnit se Q2.

V důsledku penalizace bude Hülkenberg startovat předposlední a Vandoorne sedmnáctý.

Q3

První jízdy absolutně ovládl Hamilton, týmového kolegu překonal o 4 desetiny sekundy, soupeře z Ferrari o tři čtvrtě sekundy. Prvních jízd se nezúčastnil Carlos Sainz, Pérez byl nejpomalejším z jezdců, kteří vyjeli na trať.

Vettel se Hamiltonovi sice vyrovnal v prvním sektoru, ale na konci kola měl ztrátu čtvrt sekundy. První řada, Hamilton – Vettel. Na třetím místě je Valtteri Bottas, čtvrtý Ricciardo a pátý Räikkönen zajel totožný čas.

Na šestém místě Verstappen, startovat bude z osmnáctého místa v důsledku penalizace. Nejlepší ze zbytku světa je Esteban Ocon, první kvalifikace v Renaultu dopadla pro Carlose Sainze v celku dobře, osmé místo. Devátý Alonso porazil Péreze, který uzavírá nejlepší desítku.

ONLINE: Velká cena USA 2017 (kvalifikace)

21. října 2017, 20:49 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - ONLINE: Velká cena USA 2017 (kvalifikace)
Živý komentář ke kvalifikaci na Velkou cenu USA 2017. Kvalifikace začíná ve 23:00

Všechny tréninky bez problémů ovládl Lewis Hamilton, který na Circuit of Americas vyhrál čtyři závody z pěti. Ze začátku víkendu to vypadalo, že Ferrari je až za Red Bullem, nicméně v posledním tréninku při simulaci kvalifikačních jízd se ukázalo, že mezi Mercedesem a Ferrari je to velmi blízké, zatímco Red Bull o něco zaostává. Favoritem pro pole-position samozřejmě zůstává Hamilton, nicméně Vettel umí z rukávu vytáhnout i skvělá kola a rozdíl není tak velký, jak se čekalo, proto se můžeme dočkat i překvapení.

Výsledky z prvního tréninku naleznete zde, z druhého zde a ze třetího zde.

Okruh Amerik je mezi piloty velmi oblíbený, víceméně je poskládaný z těch nejlepších kusů legendárních tratí jako je Silverstone, Red Bull Ring, Istanbul Park a dalších. První sektor a třetí sektor jsou velmi technicky náročné s rychlými zatáčkami, prostřední sektor se skládá především z velmi dlouhé rovinky. DRS zóny jsou zde dvě, první na cílové rovince, druhá na rovince za 11. zatáčkou.

Q1

18:00: Kvalifikace právě začala.

14:00: Daniil Kvyat jako první zaznamenal konkrétní čas, který má hodnotu 1:37.865.

13:00: Brendon Hartley ztrácí na svého týmového kolegu Daniila Kvyata necelé 3 desetiny sekundy.

10:00: Max Verstappen uvízl v provozu.

8:00: Fernando Alonso jde na 2. místo s časem 1:35.712.

5:00: Kevin Magnussen zablokoval Sergia Péreze.

4:00: Max Verstappen ztrácí na Lewise Hamiltona 77 tisícin sekundy.

00:00: V první části kvalifikace byl nejrychlejší Lewis Hamilton (1:34.822).

Do druhé části kvalifikace nepostoupili: Marcus Ericsson (Sauber), Lance Stroll (Williams), Brendon Hartley (Toro Rosso), Pascal Wehrlein (Sauber) a Kevin Magnussen (Haas)

Q2

15:00: Druhá část kvalifikace právě začala.

11:00: Lewis Hamilton - 1:33.560 (nový traťový rekord).

9:00: Piloti Mercedesu jsou v tuto chvíli absolutně nejrychlejší.

7:00: Nico Hülkenberg zatím nevyjel na trať.

6:00: Fernando Alonso je v tuto chvíli prvním nepostupujícím.

5:00: Všichni piloti jsou v boxech.

4:00: Daniil Kvyat vyjel na trať. Další piloti ho velmi rychle následují.

01:00: Nico Hülkenberg nezaznamená žádný konkrétní čas.

00:00: Ve druhé části kvalifikace byl nejrychlejší Lewis Hamilton (1:33.437).

Do závěrečné části kvalifikace nepostoupili: Felipe Massa (Williams), Daniil Kvyat (Toro Rosso), Stoffel Vandoorne (McLaren), Romain Grosjean (Haas) a Nico Hülkenberg (Renault)

Q3

12:00: Právě začala závěrečná část kvalifikace.

8:00: Esteban Ocon - 1:34.743.

7:00: Piloti Mercedesu jsou opět nejrychlejší, druhé je Ferrari a třetí Red Bull.

05:00: Všichni piloti jsou v boxech. Carlos Sainz ještě nezaznamenal žádný čas.

01:00: Lewis Hamilton může získat třetí pole position v řadě.

00:00: Pole position pro VC USA získal Lewis Hamlton.

Lewis Hamilton získal svoji 72. pole position. V první řadě ho doplní Sebastian Vettel. Druhou řadu obsadili Finové Valtteri Bottas a Kimi Räiikkönen. Ve třetí řadě se kvalifikovali piloti Red Bullu Daniel Ricciardo a Max Verstappen, který na startu dnešního závodu klesne o 15 míst. Penalizace obdrželi také Stoffel Vandoorne (5 míst), Nico Hülkenberg (20 míst) a Brendon Hartley (25 míst). Samotný závod začíná ve 21:00.

VC USA: Ve třetím tréninku opět nejrychlejší Hamilton, Vettel pouze desetinu za ním

21. října 2017, 20:27 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - VC USA: Ve třetím tréninku opět nejrychlejší Hamilton, Vettel pouze desetinu za ním
Lewis Hamilton si udržel svou pozici na čele tabulky i ve třetím tréninku, ale měl problémovější trénink než rival v šampionátu Sebastian Vettel.

Třetí trénink se jel za slunečných podmínek a piloti se soustředili především na simulaci kvalifikace. Hamilton si s Vettelem vyměnovali nejrychlejší kola, ale nakonec byl nejlepší Lewis Hamilton s časem 1:34.478. Vettel skončil pouze 0.092 sekundy za Britem. Oba svá nejlepší kola zajeli na růžové ultra-měkké směsi.

Valtteri Bottas a Kimi Räikkönen potvrdili formy svých týmů. Bottas měl na třetím místě na Hamiltona ztrátu 0.214 sekundy, čtvrtý Räikkönen 0.277 sekundy. Oba týmy jsou si tedy velmi blízko.

Max Verstappen, který na startu závodu zítra obdrží penalizaci patnácti míst za výměnu různých součástí motoru skončil na pátém místě se ztrátou přes šest desetin. Šestý byl Felipe Massa ve Williamsu, čímž navázal na dobré výkony z prvních dvou tréninků.

Renault obsadil sedmé a osmé místo, Nica Hülkenberga a Carlose Sainze dělily pouze čtyři setiny sekundy. Daniel Ricciardo se zmohl pouze na deváté nejrychlejší kolo před vozy Force Indie.

Romain Grosjean v Haasu způsobil „výjezd" Virtuálního Safety Caru poté, co se roztočil v zatáčce 7 a skončil ve štěrku. Daniil Kvyat zvládl odjet pouze pár kol. Stěžoval si na těžké řízení svého vozu, načež Toro Rosso nalezli problém na předku vozu a po zbytek tréninku na voze pracovali.

VC USA: Hamilton stále nejrychlejší i ve druhém tréninku, Vettel ztrácí

21. října 2017, 11:10 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - VC USA: Hamilton stále nejrychlejší i ve druhém tréninku, Vettel ztrácí
Nejrychlejší pilot byl ve druhém tréninku opět Lewis Hamilton, Ferrari na Vettelovo voze pracovalo celý trénink, od Hamiltona ho dělilo šest desetin.

Na rozdíl od prvního tréninku byl ten druhý slunečný. Všichni jezdci krom Romaina Grosjeana obuli ultra-měkkou směs. Nejrychlejší byl opět Lewis Hamilton, o téměř čtyři desetiny zaostal Max Verstappen.Vettel byl až třetí. V úvodě tréninku mu v předposlední zatáčce na obrubníku uklouzlo auto a skončil ve štěrkové zóně. Ferrari na jeho voze pracovalo celý trénink, ale od Hamiltona ho i tak dělilo šest desetin.

Pořadí Mercedes-Red Bull-Ferrari se opakuje i na čtvrtém až šestém místě. Na vynikajícím sedmém místě skončil Fernando Alonso, osmý Felipe Massa navázal na úspěšný první trénink. Nejlepší desítku jezdců uzavřeli jezdci Force Indie.

Daniil Kvyat skončil na třináctém místě, dvě místa za svým bývalým kolegou Sainzem. Brendon Hartley skončil sedmnáctý. Během obou tréninků si stěžoval, že se mu při jízdě posouvá nahoru přilba, velmi kuriózní problém, během jeho debutu.

Závěr tréninku jezdci strávili simulací závodů na ultra-měkké směsi.

PozíciaJazdecTímČasStrata
1 Flag   Lewis Hamilton Mercedes 1:34.668  
2 Flag   Max Verstappen Red Bull 1:35.065 0.397
3 Flag   Sebastian Vettel Ferrari 1:35.192 0.524
4 Flag   Valtteri Bottas Mercedes 1:35.279 0.611
5 Flag   Daniel Ricciardo Red Bull 1:35.463 0.795
6 Flag   Kimi Raikkonen Ferrari 1:35.514 0.846
7 Flag   Fernando Alonso McLaren 1:36.304 1.636
8 Flag   Felipe Massa Williams 1:36.460 1.792
9 Flag   Sergio Perez Force India 1:36.481 1.813
10 Flag   Esteban Ocon Force India 1:36.490 1.822
11 Flag   Carlos Sainz Renault 1:36.529 1.861
12 Flag   Nico Hulkenberg Renault 1:36.534 1.866
13 Flag   Daniil Kvyat Toro Rosso 1:36.761 2.093
14 Flag   Kevin Magnussen Haas 1:37.285 2.617
15 Flag   Stoffel Vandoorne McLaren 1:37.463 2.795
16 Flag   Lance Stroll Williams 1:37.788 3.120
17 Flag   Brendon Hartley Toro Rosso 1:37.987 3.319
18 Flag   Pascal Wehrlein Sauber 1:38.165 3.497
19 Flag   Marcus Ericsson Sauber 1:38.262 3.594
20 Flag   Romain Grosjean Haas 1:38.387 3.719

Haas chce od majitelů F1 vidět konkrétní plány

20. října 2017, 20:51 | Jaroslav Drgoňa | Komentáře
Ilustrační fotografie - Haas chce od majitelů F1 vidět konkrétní plány
Gene Haas řekl, že je nadšený vším, co majitelé F1, společnost Liberty Media, řekli o budoucnosti F1 a směrem, kterým se chce ubírat, zároveň ale řekl, že podle něho nastal čas udělat i nějaké kroky a nejen povídat.

Jako nový tým, který absolvuje svojí druhou sezónu v F1, je Haas mezi týmy, které dostávají od vedení sportu nejmenší peníze a jeho majitelé tedy musí investovat do vývoje víc jak majitelé Mercedesu a Ferrari. Gene Haas, majitel týmu, věří, že se to už brzy změní a Liberty Media se postará o férovější rozdělení financí mezi týmy.

„Všechno vidím pozitivně, ale už chci vidět nějaké konkrétní plány,“ řekl Haas pro Motorsport.com. „Co plánují udělat? Pro budoucí rok oficiálně potvrdili dva nové závody, a to je pozitivní. Řekli mnoho věcí a teď uvidíme, které mysleli vážně a které nesplní.“

„Určitě by bylo pro týmy pohodlnější, kdyby věděly, co přesně můžou očekávat, než když musí čekat na to, co se stane a co ne.“

Haas totiž ve velkým podporuje myšlenku rozpočtového stropu, který by výrazně pomohl týmům z druhé poloviny startovního pole. Tento systém se už nyní používá v mnohých sportovních odvětvích a ligách po celém světě a zabezpečuje vyrovnanost týmů: „Uvědomuji si, že by to pro nás byla leká výhoda. Jsme malý tým s malým rozpočtem a jakýkoliv rozpočtový strop by přinutil velké týmy utrácet méně.“

„Pro sport není dobré, když jeden tým dominuje každou sezónu. Musí se to nějak vyrovnat a majitelé musí něco udělat, proto aby i menší týmy měly při jistých neočekávaných podmínkách alespoň jednou za čas šanci bojovat o vítězství. Rozpočtový strop je něco, co by měli zavést ještě před uzavřením nové Concorské dohody. Kdyby s tím každý souhlasil, bylo by to super.“

„Jak jsem už řekl, upozornili jsme na mnoho věcí a nyní nastal čas napsat jim na papír a oficiálně potvrdit jejich platnost. Potřebujeme to na plánování naší budoucnosti, když už je další rok vlastně tady.“

Haas si také uvědomuje, že velké týmy asi nebudou s nadšením souhlasit s jakýmkoliv omezením, které by jim mohlo ublížit, a naopak, pomoci slabším týmům: „Budou kvičet jako prasata, to vám slibuji!“ žertoval Haas. „Jejich souhlas tak lehce nedostaneme.“

„Hledáme jen nějaké drobnosti. Jakmile nějaké drobnosti získáme na svoji stranu, bude to fajn. Vím. že jsme tu noví a nemůžeme mít hlavní slovo, ale věříme, že se misky vah nakloní na naši stranu. Do teď se nic velkého neudálo. Je to těžké zejména pro začínající tým, protože nedostáváme takové množství peněz jako ostatní čili musíme lovit hlouběji ve svých vlastních kapsách,“ uzavřel Haas.

VC USA: Nejrychlejší Hamilton, Alonso celý trénink v garáži

20. října 2017, 19:30 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - VC USA: Nejrychlejší Hamilton, Alonso celý trénink v garáži
Nejrychlejším jezdcem byl Lewis Hamilton, o půl sekundy před Vettelem, penalizace jsou již rozdány. Hülkenberg klesne o 20 pozic, Hartley o 25 a Vandoorne o 5 míst na startu.

Počasí na začátku tréninku bylo proměnlivé, ale nuda nehrozila. Na trati bylo rušno, protože není jasné, jaké počasí bude během závodů. Jezdci obuli zelené pneumatiky do přechodných podmínek.

Trať začala postupně osychat, v závěru se někteří jezdci odhodlali zkusit ultra-měkkou směs. Zatímco pršelo, ve smyku se ocitli Ricciardo, Gelael a Ocon. Gelael jezdil v monopostu Daniila Kvyata.

Nejrychlejším jezdcem byl Lewis Hamilton, o půl sekundy před Vettelem. Na třetím a čtvrtém místě Bottas s Verstappen. Od sedmého Räikkönena dělí čtveřici Vandoorne a Massa, ti zajeli své časy na ultra-měkké směsi.

Za Räikkönenem obě Force Indie, nejlepší desítku uzavírá Carlos Sainz, na Renaultu. Daniel Ricciardo až na šestnáctém místě, za sucha toho příliš nenajezdil. Po boku Marcuse Ericssona si zajezdil Charles Leclerc.

Opět tu máme penalizace! Za výměnu motoru budou pykat Hartley, Vandoorne a Hülkenberg. Závodník Renaultu a nováček Hartley budou mít nové MGU-H, Hülkenberg použije navíc nové turbo, Hartley novou baterii. Aby toho Novozélanďan neměl při svém debutu málo, Toro Rosso mu nasadí i novou elektroniku.

Hülkenberg klesne o 20 pozic, Hartley o 25 a Vandoorne o 5 míst na startu. S kostelním řádem není ani monopost Fernanda Alonsa. Závodník strávil celý trénink v garáži s poruchou hydrauliky, v závěru absolvoval jedno instalační kolo.

VirtualGP: Velké finále sezony proběhne již tuto sobotu!

20. října 2017, 17:53 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - VirtualGP: Velké finále sezony proběhne již tuto sobotu!
V sobotu nás čeká velké vyvrcholení celého šampionátu, kde se rozhodne, zda se již potřetí stane šampionem Michal Šmídl, nebo mu titul sebere Martin Štefanko. Poslední závod sezony se navíc pojede na legendární Suzuce, která je stálicí v kalendáři. Závodníci se ještě ke všemu utkají na herním veletrhu FOR GAMES.

Přímý přenos Virtual GP můžete sledovat od 11:00 s očekávaným startem závodu před dvanáctou hodinou zde.

Vše, co musí Michal Šmídl udělat pro zisk svého třetího titulu šampiona Virtual GP, je dojet před Štefankem. Na druhé straně Štefanko bude šampionem pokud:

  • Zvítězí
  • Dojede na pódiu, získá nej. kolo a porazí Šmídla alespoň o 1 příčku
  • Mimo pódium musí být minimálně o 2 pozice před Šmídlem
  • Pokud Šmídl zajede NEJ kolo, tak ho musí porazit o 3 pozice
  • Pokud Štefanko bude 8., získá nej. kolo, tak Šmídl musí být nejlépe 10., ale pokud nezíská nej. kolo, tak Šmídl nesmí bodovat a nesmí získat nej. kolo

Případná remíza je ve prospěch Šmídla, který zvítězí na počet vítězství.

Krom bitvy o titul se čeká i tvrdý souboj o čtvrtou pozici v šampionátu mezi Petrem Zoubkem, který má dvobodový náskok Vojtěcha Polesného.

Co se týče soupisky, tak za tým Effective Racing opět nastoupí Karel Baško, Richard Chlad se sice na veletrhu ukáže, ale poté odjíždí do Bratislavy na galavečer FIA CEZ. Ve voze LYNX opět pojede Jan Frajbiš a za tým TP-Link nastoupí Andrej Chlebec.

Co se týče pravidel, závodníci musí během závodu využít alespoň dvě směsi pneumatik. Tvrdá směs pneumatik je pro tento závod zakázaná.

Krátce po startu závodu můžete hlasovat pro Jezdce dne. Během závodu budete opět moci sledovat naši živou mapu. Tipovací soutěž o hodinky Certina byla ukončena a výsledky brzy oznámíme na Facebookové stránce Virtual GP.

Red Bull začal s vývojem auta pro rok 2018 brzy

20. října 2017, 17:50 | Jaroslav Drgoňa | Komentáře
Ilustrační fotografie - Red Bull začal s vývojem auta pro rok 2018 brzy
Red Bull začal s vývojem monopostu pro následující sezonu v porovnání s předchozími roky podstatně dříve. Chce tak předejít dalšímu slabému startu do nového ročníku. Prozradil to jejich pilot Daniel Ricciardo.

V posledních letech Red Bull vždy představoval svůj vůz jako jeden z posledních týmů. Chtěl si tak zabezpečit co nejvíce času na jeho vývoj. Tento rok mu to ale úspěch nepřineslo a i když možná má nejlepší šasi, je už příliš pozdě a na boj o titul pomýšlet nemůžou.

Max Verstappen už dříve řekl, že by se jeho tým možná neměl tolik snažit představit svůj vůz jako poslední, protože ne vždy to může přinést úspěch. V tom s ním souhlasí i jeho kolega Daniel Ricciardo.

„Mám pocit, že začátky sezon jsou z našeho pohledu slabší už od té doby, co jsem v týmu já. Ale určitě to není náš plán," řekl Australan. „Nejsem si moc jistý, proč to tak je. Určitě jsme nyní silnější než na začátku sezony a je pěkné, že se dokážeme zlepšovat, ale dobrý start do sezony je neméně důležitý a nyní nám body, které jsme tehdy ztratili, chybí. Stále hledáme odpověď na otázku, proč se tak stále děje."

„Každý rok si myslíme, že s vývojem našeho vozu začínáme dostatečně brzy. Možná to tak ale není. Letos jsme s vývojem nového vozu začali podstatně dříve než vloni."

Ricciardo také dodal, že je přesvědčen o konkurenceschopnosti svého týmu už od začátku další sezony. Pomoci by tomu mohla stabilizace pravidel, protože příští rok nenastanou žádné výraznější změny.

„Víme o tom, že pravidla se až na nějaké drobnosti nezmění. Měli bychom tedy být schopní využít silné stránky letošního auta a pokračovat ve zlepšování. To by nám mohlo pomoci v lepším startu. To je ale samozřejmě jenom plán a podobné plány má každý tým. Máme ale na čem stavět. Pokud ani potom všem nebudeme v příštím roce bojovat od začátku o nejvyšší příčky, pak to budeme muset řešit. Když se koukneme na to, jak jsme na tom nyní, máme všechny předpoklady k boji o titul v následující sezoně. Mercedesu už vyhrává příliš dlouho. Určitě se pokusíme to konečně změnit," uzavřel rodák z Perthu.

Alonso zůstává v McLarenu!

20. října 2017, 17:36 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - Alonso zůstává v McLarenu!
Detaily o tom, na jakou dobu Alonso v McLarenu zůstane, nebyly zveřejněné. Lidi z prostředí Formule 1 považují za rozhodující věc, která Alonsa přesvědčila v setrvání v týmu, změnu dodavatele motorů.

Fernando Alonso prodloužil kontrakt s McLarenem. Včera to potvrdily obě strany a vyvrátily tak spekulace o Alonsově přestupu do série IndyCar. Detaily o tom, na jak dlouho se Alonso McLarenu upsal nebyly zveřejněny, ale objevily se některé dohady o tom, že to je pouze na jeden rok. Lidé z paddocku mají za to, že rozhodující roli hrála změna dodavatele motorů. Po třech letech trápení se s nespolehlivou a pomalou Hondou totiž McLaren příští rok bude odebírat motory od Renaultu.

„Je skvělé, že můžu pokračovat ve vztahu se všemi v McLarenu," řekl Alonso. „Je to místo, kam mi moje srdce vždy kázalo jít, cítím se tu jako doma. Stejně tak je důležité, že McLaren má technické zdroje a finanční sílu, která mu umožní velmi rychle vyhrávat závody a světové tituly. I když byly poslední roky náročné, nezapomněli jsme na to, jak se vyhrává. A věříme, že brzy to dokážeme znovu."

„Těší mě, že můžu potvrdit, že Fernando zůstane v McLarenu," řekl šéf týmu Zak Brown. „Byl fantastickým přínosem celé naší organizaci v posledních třech letech. Jeho přítomnost nám umožní další zlepšení našeho potenciálu."

Renault se nebojí porážky od McLarenu v příštím roce

18. října 2017, 22:45 | Jaroslav Drgoňa | Komentáře
Ilustrační fotografie - Renault se nebojí porážky od McLarenu v příštím roce
Renault se nebojí toho, že by ho McLaren v příštím roce porazil. Francouzi budou dodávat týmu z Wokingu pohonné jednotky a nahradí tak Hondu, se kterou se McLaren trápil od roku 2015.

Po třech letech trápení došla McLarenu trpělivost a dohodl se na výměně dodavatelů motorů s Toro Rosso. Honda tak přejde právě k juniorskému týmu Red Bullu a Renault bude dodávat agregáty pro McLaren. Šéf Renulatu F1, Cyril Abiteboul, sice uznal, že od příštího roku bude asi McLaren silnější a mohl by být velkým konkurentem právě pro jejich tovární tým, ale konkurence se nebojí.

Přiznal také, že ohledně dohody s McLarenem bylo mnoho lidí v Renaultu skeptických, podařilo se mu je však přesvědčit o správnosti tohoto kroku, který má pomoct jak McLarenu, tak samotnému Renaultu.

„Samozřejmě, byly tam nějaké obavy, takže jsme museli hodně věcí vysvětlovat lidem ve vedení týmu, lidem v továrně v Enstone a každému, koho se to nějak týká. To je naše filosofie a tu neměníme," řekl Abiteboul pro Motorsport.com.

„Musíme myslet na taktiku a strategii a není žádným tajemstvím, že nám otevřenost v otázce dodávání motorů jiným týmům přinesla nové možnosti - například příchod Carlose Sainze. Ten by bez nových dohod, které jsme uzavřeli, nebyl možný. Moje ideologie je být otevřený a upřímný ke každému. Všechno tedy sdílím s lidmi s Enstone i Viry. Každý v týmu tedy ví, co a proč se v Renaultu děje."

„Myslím, že nyní už každý chápe naše krok. McLarenu se nebojíme, protože jestli chceme plnit naše plány a do pár let bojovat o nejvyšší příčky, musíme porazit každého. Navíc se naučíme spolupracovat s novou skupinou lidí, což tým jako takový vždy posune dál."

I když je dohoda s McLarenem celkově pro obě strany podle Abiteboula výhodná, před jejím definitivním uzavřením musely obě strany souhlasit s nějakými věcmi.

„Nebyli jsme zoufali a neměli jsme migrény kvůli aktivitám, které souviseli s našimi odběrateli motorů. Chceme pracovat s profesionálními týmy, které nám pomáhají a jsou nám loajální. S Red Bullem máme dlouhodobě dobrý vztah a podobně to bylo i s Toro Rosso."

„Jako každý vztah i tento měl své vrcholy a pády, ale celkově funguje dobře. Proto ho nechceme rušit. Rozhodli jsme se jen změnit jednoho zákazníka za druhého. Náš vývoj a dlouhodobý projekt by to nemělo nijak ovlivnit. Nechceme větší počet odběratelů, než jaký máme nyní. Nestane se tedy, že by naše motory poháněli více než tři týmy. Jestli chce někdo naše motory, musí se dohodnout s některým z našich současných odběratelů a vyměnit ho."

„I s výměnou Toro Rosso za McLaren jsme souhlasili jen při dodržení určitých podmínek - zejména těch finančních. Rovněž to muselo souhlasit s naší strategií - dohoda bude výhodná pro obě strany a spolupráce bude na vysoké úrovni. Když jsme všechny tyto podmínky splnili, nebyl důvod, proč smlouvu neuzavřít," uzavřel Abiteboul.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »