Články: Aktuality

Sauber a Honda? Smlouva je na spadnutí

26. dubna 2017, 21:18 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - Sauber a Honda? Smlouva je na spadnutí
Sauber je podle stránky Motorsport.com blízko k podepsání smlouvy s Hondou. Ani jedna strana ještě oficiálně nic nepotvrdila.

Švýcarský tým používá od roku 2010 motory Ferrari, ale již delší dobu pracuje na zabezpečení nového dodavatele. Jednání z Hondou už nějaký čas probíhají, nyní se má přejít k finálním krokům uzavření smlouvy.

Ferrari Sauber dodává rok staré pohonné jednotky, od Hondy bude mít tým nejnovější specifikace. Tato smlouva je posledním krokem přestavby týmu započaté novými investory, kteří do týmu přišli uprostřed minulé sezóny.

Když se Honda vrátila v roce 2015 do F1 jako dodavatel motorů týmu McLaren, dohoda zněla jasně. Dodávání motorů jinému týmu musí schválit i McLaren. S novými pravidly se tato situace trochu pozměnila - FIA má páky na to, aby donutila továrny s nejmenším počtem zákazníkům dodávat motory týmům, které to potřebují.

Honda si zpočátku smlouvou nebyla jistá, vzhledem k tomu, že zejména spolehlivostí nedokáže naplnit potřeby svého nynějšího jediného zákazníka v F1 - McLarenu. To dalo prostor Sauberu, aby případně mohl komunikovat s dalšími dodavateli. Nakonec to ale vypadá tak, že je smlouva na spadnutí.

Továrny musí informovat FIA o tom, komu budou dodávat motory v sezóně 2018 nejpozději do 6. května 2017. Zda bude Honda dodávat motory dvěma týmům ve startovním poli se tedy dozvíme nejpozději příští sobotu.

"Myslím, že v tomto konkrétním případě je to lepší," řekl Eric Boullier, šéf McLarenu, na dodávání motorů více týmům. Hondě by to dalo prostor na více testovacích kilometrů a mohla by vychytat mouchy, zejména co se spolehlivosti týče. "Myslím, že je lepší, když je více týmů a více používání motoru je také lépe. Je tu ale cena, kterou je třeba zaplatit. Více motorů vyžaduje více zdrojů.“

"Cokoliv se stane, jsme partneři. Přijde čas, kdy bude otázka druhého týmu na stole a myslím, že to budeme muset podpořit. Chceme se ale ujistit, že to neuškodí našemu partnerství."

Berger: Vettel by si určitě rád DTM vyzkoušel, kdyby mohl

23. dubna 2017, 13:08 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Berger: Vettel by si určitě rád DTM vyzkoušel, kdyby mohl
Nový šéf německé závodní série cestovních vozů Gerhard Berger je přesvědčený, že by si čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel rád zazávodil v DTM. K nápadu jej přivedlo hostování Fernanda Alonsa v legendárním závodě v Indianapolis.

V letošní sezóně bude v DTM startovní pole značně prořídlé. Místo 24 závodníků jich bude startovat pouhých 18. Ale i přes tento „menší početní hendikep“, je Rakušan s roštem spokojený: „Startovní pole je naprosto super. Je vyrovnané, kompetentní a se skvělými piloty. Možná bychom mohli někoho podporovat, aby byl ještě lepší a hvězdou se stal rychleji.“

Alonso nedávno oznámil, že nastoupí do prestižního oválového závodu 500 mil Indianapolis, což přivedlo Bergera právě k myšlence přivést čtyřnásobného mistra světa do svého seriálu. Podle něj je z Němcovi strany zájem vyzkoušet si závod DTM. Ono by se nebylo ani čemu divit, jelikož Vettel pochází z Německa, kde je DTM velmi populární. Byl by to pochopitelný a skvělý tah pro obě strany.

V minulosti jsme tam mohli také spatřit několik bývalých pilotů Formule 1, jako například Hanse-Joachima Stucka, Christiana Dannera či otce úřadujícího mistra světa Nica Rosberga, Kekeho.

„Jsem si jistý, že Vettel by si mimo to (Formuli 1) rád zazávodil v DTM, kdyby mohl,“ je přesvědčený bývalý pilot Ferrari a McLarenu. Dnešní piloti mají mnohem více času, než jsme měli dříve my, protože testovací jízdy jsou už jen zřídka,“ 

Dále připomíná, že v minulosti byla účast pilotů královny motorsportu i v jiných závodních sériích běžná. Dnes je ovšem pro závodníky obtížné dostat povolení závodit jinde. O to větším překvapením bylo Španělovo 'propuštění' do Indianapolis. Berger doufá, že tato skutečnost je začátkem nového trendu: „Jako za starých časů. Tyto formality musíme překonat.“

„V roce 1985 jsem v Adelaide jezdil ve Formuli 1 pro Arrows a den před tím jsem závodil pro Boba Janeho v tamním mistrovství cestovních vozů. Tehdy to bylo možné a všechny to bavilo,“ vzpomíná sedmapadesátiletý rodák z Wörglu na doby dávno minulé pro Auto Motor und Sport.

Alonso se vzdá kvůli Indy 500 účasti v jednom z klenotů Formule 1, závodu v úzkých uličkách Monte Carla. Od jeho kolegů se mu ale pochopení o vynechání Velké ceny Monaka nedostalo.

První testovací jízdy na oválu jej čekají ve středu 3. května po Velké ceně Ruska na olympijském stadionu v Soči. Na seznámení se s vozem IndyCar dostane osm hodin. O necelé dva týdny později, tedy 15. května, den po Alonsově domácí Grand Prix v Barceloně je na programu první oficiální trénink Indy 500.

Renault představil svou vizi: Takto bude vypadat Formule 1 v roce 2027

19. dubna 2017, 10:07 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Renault představil svou vizi: Takto bude vypadat Formule 1 v roce 2027
Francouzská automobilka se v loňském roce po letech odmlčení znovu vrátila do Formule 1 a zdá se, že v ní také hodlá nějaký čas zůstat. Představila totiž vizi toho, jak budou monoposty vypadat za deset let.

Futuristickému monopostu automobilky Renault nechybí typické žluto-černé zbarvení ani uzavřený kokpit, o kterém se v posledních měsících tak intenzivně spekuluje. Jiné jsou také proporce samotného vozu, který má přepracovaná křídla a uhlazenější design.

Model nese označení R.S. 2027 a podle informací od Francouzů se má v útrobách schovávat hybridní pohonná jednotka o výkonu 1 341 koní. Renault však myslí na ochranu životního prostředí, vůz tedy může jezdit s poloviční spotřebou paliva. Společně s motorem má vůz vážit pouhých 600 kilogramů.

Další zajímavou novinkou jsou displeje na kolech, které divákům pomohou s orientací. Prozradí, na které pozici se závodník nachází, případně v kolikátém je kole. Podobný displej, byť v podstatně menším provedení, se už využívá v zámořské závodní sérii IndyCar.

A to stále není všechno. Futuristická formule by měla převzít řízení, pokud by na trať vyjel safety car. Francouzská automobilka si od toho slibuje vyrovnané podmínky pro všechny jezdce.

Uvidíme, jestli za deset let budou vozy Formule 1 skutečně vypadat takto. Jak se koncept líbí vám?

První den testů v Bahrajnu ovládl Hamilton

18. dubna 2017, 18:22 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - První den testů v Bahrajnu ovládl Hamilton
Dvoudenní test v Bahrajnu začal dnes ráno a nejrychlejším byl Mercedes v rukou Lewise Hamiltona.

Hamilton měl v úvodu testu problémy a jeho vůz W08 zastavil na trati. Rychle se ale zotavil a ke konci dne Hamilton zajel čas 1:31.358 na měkké směsi pneumatik. Během svého snažení odjel 97 kol. Jeho čas byl o dvě a půl sekundy pomalejší než čas sobotního pole-position získaného Valtterim Bottasem.

Druhý nejrychlejší byl dnes Antonia Giovinazzi ve Ferrari. Na Hamiltona ztratil 0.626 sekundy a při své premiéře v rudém voze SF70-H odjel 93 kol.

Daniel Ricciardo se musel smířit s brzkým ukončením dnešní jízdy. Odpoledne se jeho Red Bull zastavil v 1. zatáčce kvůli problému s pohonnou jednotkou. Za dnešek tedy dokázal odjet pouze 45 kol.

Romain Grosjean s Haasem získal čtvrtý nejrychlejší čas. Williams dnes v půlce dne piloty vystřídal. Felipe Massa skončil na pátém místě a Lance Stroll na sedmém, mezi ně se vešel Nico Hülkenberg v Renaultu.

Svou premiéru ve voze Formule 1 si odbyl Sean Gelael, který závodí ve Formuli 2. Dnes ale usedl do vozu Toro Rosso a i když na začátku dne dvakrát zůstal stát na trati, dokázal odjet 78 se ztrátou 2,5 sekund na Hamiltona. Letos má v plánu objevit se ještě při dvou příležitostech v kokpitu vozu Formule 1.

Ferrari dnes jezdilo s dvěma vozy, Sebastian Vettel dnes pro Pirelli testoval prototypy pneumatik pro příští sezonu. Na začátku dne ale strávil nějakou tu dobu v garáži kvůli problémům se spolehlivostí a proto mu bude čas na trati prodloužen a bude jezdit až do 21:00 tamějšího času. Mezi ostatními se ale umístil na devátém místě v tabulce.

Vývojový pilot Force Indie Alfonso Celis Jr. znovu usedl za volant VJM10 a skončil na desátém místě. Marcus Ericsson v Sauberu dnes odjel nejvíce kol (106) a skončil na jedenáctém místě.

Nebohý McLaren s Hondou ve svých útrobách prožil další skličující den. Oliver Turvey strávil většinu dne v garáži kvůli úniku vody ze systému ERS. McLaren musel vyměnit pohonnou jednotku a Turvey se na delší dobu na trati objevil až v závěrečné hodině testu, skončil poslední s časem o 3,6 sekundy pomalejším než Hamilton a odjel pouze 16. kol.

Komentář: Noční můra z Japonska, trojboj, nováček převlečený za smolaře a německá primadona

18. dubna 2017, 02:11 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Komentář: Noční můra z Japonska, trojboj, nováček převlečený za smolaře a německá primadona
Máme za sebou již třetí podnik sezóny na okruhu v Sachíru, po kterým jsou mnozí hladoví, jak se bude sezóna dál vyvíjet. Poslední dvě velké ceny nám nabídly senzační souboje kolo na kolo, zdá se, že jsme se také konečně dočkali konce nadvlády Mercedesu, ale na druhé straně tu máme i jedno obrovské zklamání…

Po úvodním závodě v australském Melbourne zavládlo menší rozpoložení kvůli vysoké absenci předjížděcích manévrů, to ale bylo přičítáno mimo jiné na účet netradiční specifikaci okruhu.

V ostatních ohledech si dovolím tvrdit, že vládlo nadšení – vozy jsou rychlejší, vzhledově mnohem hezčí, vypadají agresivněji, a hlavně nám Velká cena u protinožců dala naději na opravdu napínavý průběh letošní sezóny dlouho očekávanou porážkou Mercedesu a fantastickým triumfem Sebastiana Vettela na Ferrari. Tímto vítězstvím zvedla stáj z Maranella výhružný prstík.

I střed pole slibuje tento rok velmi vyrovnaný souboj. Je tu však jeden tým, jehož výkony snad všem, kteří se o královnu motorsportu zajímají, trhají srdce. Myslím, že je Vám jasné, o koho se jedná.

A u toho rovnou začneme. Pokud bychom měli vybrat nějaký trefný název filmového žánru pro popsání katastrofální formy agregátu Hondy, jenž hřmí – no, spíš by bylo příhodnější napsat „skonává“, ne? – v útrobách McLarenu, byl by to bez pochyb horor.

Všichni doufali, že třetí sezóna legendárního spojení McLaren-Honda bude mnohem lepší a jejich jezdce uvidíme bojovat o přední pozice.

Po třech odjetých závodech to ale spíše vypadá, že se Hondě podařil přesný opak – ze špatné pohonné jednotky udělat ještě horší a noční můra v podání super-nespolehlivého a nevýkonného motoru z Japonska se stáje z Wokingu drží jak klíště.

Že to nejsou ukvapené závěry, dokazují výroky samotného Fernanda Alonsa, který výkonnostní ztrátu na zbytek pole označil za „pozoruhodnou“. Soupeři jej bez menších problémů zdolají, a to i týmy, které by měly být papírově slabší.

Šéf Hondy Yusuku Hasegawa nedávno připustil, že k vývoji nového motoru přistupovali lehkovážně a nyní je velmi těžké ztrátu dohnat. Jak tohle ale chce vysvětlit jezdcům a týmu samotnému, netuším. S tímhle u nich rozhodně nepochodí…

V průběhu nedělního závodu na okruhu v Bahrajnu Alonso hned dvakrát do vysílačky rozčíleně hlásil, že vozy, které byly několik metrů za ním, se z ničeho nic objevily na rovince po boku jeho MCL32, což je nepřípustné.

Jeho frustrace byla v rádiové komunikaci zcela evidentní. Posuďte sami.

Jak mě můžou předjíždět? Jsou 300 metrů za mnou a na rovince mě předjedou. Ještě nikdy v životě jsem nezávodil s menším výkonem,“ proletěla éterem slova naštvaného Alonsa, který si rozhodně nebral servítky: „*píp*, co je, 300 metrů za mnou na rovince!“

„Fernando, zvažujeme plán B, jak se chovají pneumatiky?“ Závodní inženýr pravděpodobně čekal od Alonsa jinou odpověď, než jaká se mu dostala: „Pánové, dělejte, co chcete!“

Pětatřicetiletému rodákovi z Ovieda zřejmě na konci závodu ruply nervy a podle všeho se ji rozhodl sabotovat tím, že svůj monopost dobrovolně zaparkoval do garáže.

„Problém s motorem. Jedu do boxů. Konec,“ informoval svůj tým Alonso. Ovšem taková rozhodnutí by měl činit tým, nikoli jezdec sám.

Mohlo by se zdát, že Alonsova nechuť z ne-fungování motoru došla až tak daleko, že se rozhodl oželet Velkou cenu Monaka a pročistit si svou mysl za mořem ve slavném závodě 500 mil Indianapolis.

I druhý pilot McLarenu, Stoffel Vandoorne, bohužel na nespolehlivý motor od Japonců doplácí a nemohl pořádně ukázat, co se v něm skrývá.

Myslím si, že je tedy jen otázkou času, než dojde McLarenu trpělivost a třískne Hondě dveřmi před nosem. Protože tohle už nemůže mít dlouhé trvání, i přesto, že se Wokingští kasají tím, že nad nimi hůl jen tak nezlomí. Pomalu se ale začínám obávat, že i oni sami tomu přestávají věřit…

Pro zlepšení nálady musím říct, že se na čele, doufejme, schyluje k fantastickému trojboji, na který jsme dlouhá léta, v dobách nadvlády Mercedesu, čekali. Zdá se totiž, že naprostá dominance Stříbrných šípů je u konce.

Ferrari se po loňské nevydařené sezóně vzpamatovalo, rovněž Red Bull. Sebastian Vettel se radoval z vítězství dokonce už dvakrát, a to v Austrálii a minulý víkend v Bahrajnu. Dvojitý triumf v úvodních třech závodech zaznamenalo Ferrari naposledy v roce 2008.

Také Red Bull ukazuje svými silnými výkony, že by se s ním mělo vpředu počítat. To dokazuje i skvělé počínání mladé pušky Maxe Verstappena v Bahrajnu, který hladově dorážel na pódiové umístění, než mu do jeho snah promluvila technika.

Ani ve středu pole není nouze o pěkné souboje. Výrazné zlepšení formy je vidět u Renaultu, které lze zpozorovat prakticky jen skrze výsledky nováčka v týmu Nica Hülkenberga. Němec se u Francouzů zabydlel opravdu bleskově a svého týmového kolegu Jolyona Palmera doslova zajíždí do země. Dvakrát se probojoval do třetí části kvalifikace – v Číně mu Q3 unikla o vlásek, zatímco Palmer se tam dostal jednou, v ostatních případech jeho čas nestačil ani na postup do prostřední fáze. O závodech ani nemluvě. Rodák s Emerichu to celé stvrdil ziskem prvních bodů za deváté místo v uplynulé Grand Prix.

Za zmínku také stojí výkony Force Indie. Oba piloti dovezli své vozy ve všech závodech v nejlepší desítce. Ačkoli Sergio Pérez je tím lepším, tak se nesmí zapomínat na fakt, že Esteban Ocon se v týmu teprve rozkoukává poté, co zaujal místo po Hülkenbergovi.

Haas je zase zářným příkladem toho, že i přes všechny „nováčkovské hendikepy“ lze bojovat s již zajetými stájemi o bodované pozice. V poháru konstruktérů jim patří solidní sedmé místo s osmi body na kontě, přičemž si je mohou Romain Grosjean s Kevinem Magnussenem rozdělit stejným dílem.

U Williamsu se o bodový příděl zatím postaral pouze bývalý důchodce Felipe Massa, který dováží týmu slušné výsledky. Smolařem je právě Brazilcův kolega a jediný nováček na startovním roštu, Lance Stroll.

Osmnáctiletý Kanaďan si při předsezónních testech příliš dobrou vizitku nedělal a svrhla se na něj lavina kritiky, že místo u stáje z Grove získal jen díky tučnému balíku od papá Lawrence. Svoji reputaci však zatím neměl jak napravit, protože se mu smůla lepí na paty. V Austrálii jej zradila po 44 kolech technika, v Číně ho v prvním kole sestřelil Sergio Pérez a v Bahrajnu to byl pro změnu Carlos Sainz, který ho kamikadze manévrem á la Pastor Maldonado v patnáctém kole nabral ze strany a postaral se tak o Strollův brzký konec.

Stroll vévodí jedné nepříliš lichotivé tabulce, a sice vede v nejmenším počtu odjetých kol. Na svém kontě jich má 52, tudíž se ještě nedostal ani na regulérní počet kol jedné velké ceny. Paradoxně jich má odjeto více i Pascal Wehrlein, který zameškal první dva závody. Tím se dostáváme k poslednímu tématu tohoto článku.

Dvaadvacetiletý Němec se necítil po lednové nehodě v Závodu šampionů dostatečně fyzicky připravený, což potvrdil i v oficiálním stanovisku Sauberu a závody vynechal. Volný čas věnoval rekonvalescenci.

Mnozí jej odsuzovali a označovali za primadonu. To bylo ale také způsobeno tím, že Švýcaři, ale i sám Wehrlein, pravé důvody rozhodnutí neodhalili a schovávali se za tvrzení, že by celý závod z fyzického hlediska nezvládl odjet.

Celou situaci pomohl rozuzlovat až sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff. „Je načase říci, jak to doopravdy je a zastat se Pascala. Pascal si během nehody zlomil krční obratel. Měl štěstí, že nepřišel k dalším zraněním,“ prozradil Rakušan v rozhovoru pro německou stanici RTL, jehož slova potvrdil šampion DTM z roku 2015 zveřejněním fotografie po nehodě, na které je vyfocen v korzetu. Připsal k tomu: „Tohle je historie. Velké díky těm, kteří se mnou od mého zranění tvrdě makali. Obzvlášť Sauberu a Mercedesu.“

Pascal po nehodě, © Twitter / Pascal Wehrlein

Ačkoli se během víkendu v bahrajnské poušti stěžoval na bolesti, tak závod dokončil na solidním jedenáctém místě, což je nejlepší letošní výsledek Sauberu.

Uznání se dočkal od Damona Hilla, který ve svém tweetu napsal: "Někdy je odvážnější nezávodit. Gratuluji k úspěšnému návratu."

 

Massa varuje Verstappena: Važ svá slova, ještě budeš muset závodit v Brazílii

17. dubna 2017, 17:54 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Massa varuje Verstappena: Važ svá slova, ještě budeš muset závodit v Brazílii
Max Verstappen si poštval proti sobě po kvalifikaci na VC Bahrajnu svým výrokem ‚No jo, je to Brazilec,‘ nejen Felipe Massu, ale také brazilské fanoušky. Massa jej varuje, ať si dává pozor, co říká, aby na Interlagosu na konci roku nelitoval.

„Je to škoda. Můžeme se navzájem respektovat, přičemž si necháme mezi sebou rozestup místo toho, abychom se v poslední zatáčce snažili cpát před sebe,“ stěžoval si Verstappen na počínání kolegy z Williamsu během poslední části kvalifikace. Na následující otázku, zda si o tom s Massou promluví, zavtipkoval: „No jo, je to Brazilec, takže tam není příliš o čem diskutovat!“

Jenže brazilští fanoušci jeho vtip nepochopili a dostal od nich pořádnou sprchu kritiky. Ono ani sám Massa z jeho vyjádření nebyl nadšený.

„Važ svá slova, protože na konci roku máme ještě Velkou cenu Brazílie, ve které budeš muset závodit. Takže buď opatrný na to, co říkáš,“ varuje devatenáctiletého pilota Red Bullu v rozhovoru pro brazilské rádio UOL Exporte. „Samozřejmě, že nebylo správné mluvit o Brazilcích, aniž by věděl, co říká.“

Co vlastně Verstappena k takovéto reakci vedlo? V přípravném kole jej v poslední zatáčce předjel Massa na Williamsu, tudíž musel Nizozemec přibrzdit, díky čemuž se jeho pneumatiky opět ochladily. Brazilcův manévr mohl pravděpodobně do jisté míry za to, že se Vertappenovi už nepovedlo zajet rychlejší čas a musel odstartovat z šesté pozice.

„Felipe se protlačil přede mě. Potom jsem musel jet na jedničku, abych měl od něj opět dostatečný odstup. Kvůli tomu se ale pneumatiky ochladily a první sektor byl v pytli,“ popisuje situaci ze svého pohledu rodák z Hasseltu. Ovšem Massa se provinile necítí: „Nevěděl, o čem mluví, protože jsem neudělal nic špatného. Možná, že chtěl najít důvod, proč jej porazil týmový kolega, tudíž měl potřebu někoho obvinit.“

„Řekl jsem mu: Přesně to samé se stalo mezi mnou a Nicem Hülkenbergem a slyšel si snad, že by se někdo stěžoval? Než začneš kolo, musíš být v nejlepší možné pozici. Pokud to nezvládneš, pak je to tvoje chyba,“ uzavřel pětatřicetiletý matador.

Alonsova účast v Indy 500 byl původně vtip, říká sportovní šéf Hondy

17. dubna 2017, 15:43 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Alonsova účast v Indy 500 byl původně vtip, říká sportovní šéf Hondy
Španěl se snažil dlouhou dobu svou frustraci z katastrofální formy pohonné jednotky z Japonska skrývat. To nejde pochopitelně věčně a poslední závody ji dává pořádně najevo. I přes to ale nikdo nečekal, že by dal přednost závodění v jiné sérii před Velkou cenou Monaka. Masashi Yamamoto nejprve nevěřil, že by ji byl Alonso ochoten vynechat.

Celý nápad o účasti v Indy 500 se zrodil už při úvodním víkendu v australském Melbourne. Alonso odhalil během sobotní snídaně s Yamamotem v hotelu Hilton své touhy ohledně vyzkoušení si slavného závodu Indy 500 – v tu dobu to ale ještě všichni brali za vtip. To ale netušili, co se odehraje o dva dny později…

V pondělí po závodě v Albert Parku totiž kontaktoval Zak Brown Michaela Andrettiho, aby se s ním podělil o Španělův žertík, že by se rád zúčastnil Indy 500. Netrvalo dlouho a internetem proletěla jako kulový blesk šokující zpráva, že místo VC Monaka bude závodit „za louží“ v Indy.

Aprílový žertík jako reakce na nezdary v F1 a úspěchy v IndyCars?

„Vznikl v sobotu při snídani v Austrálii. Jevilo se to jako malý žertík poté, co jsme měli ve Formuli 1 spoustu potíží, zatímco v IndyCars je Honda úspěšná. Jednali jsme o tom jen jednou. Ale potom v Šanghaji se jsme to závazně uzavřeli. To nebyl žádný aprílový žert, “ popisuje pro Speedweek.com Japonec, který Alonsova slova zprvu nebral vůbec vážně, protože nevěřil tomu, že by obětoval závod Formule 1 pro Indy: „Když Alonso řekl, že by chtěl závodit v Indianapolis, myslel jsem si: ‚To nemůže myslet vážně, protože zmešká GP Monaka.‘ První, co mě napadlo, bylo, že to nemůže být pravda, aby ji zameškal.“

Bývalý pilot F1 Sato bude pro Alonsa pomocnou rukou

V IndyCars závodí dva Alonsovi bývalý kolegové z královny motorismu -  Max Chilton a Takuma Sato. Právě s Japoncem budou stájovými kolegy u Andretti Motorsport.

„Smlouvu udělal Zak Brawn. Kromě toho je v týmu Andretti Takuma Sato, jenž je Alonsův blízký přítel. Celkově vzato to byl dobrý plán. Andretti přemýšlel o nasazení čtyř aut. Ale Zak s ním jednal o tom, aby nasadil i páté pro Alonsa. Při posledním závodě Indy 500 jsme jich měli šest, takže jsme kontaktovali Honda Performance Developemet.“

Kdo si Alonsa vezme do parády? „Sám Andretti,“ reagoval Yamamoto na otázku, kdo bude dávat dvojnásobnému mistru světa instrukce. „Samozřejmě mu poskytne také co nejvíce informací jeho týmový kolega Takuma Sato.“

Přes bohaté zkušenosti stále začátečníkem

Přestože jsou si v Indy vědomi jeho kvalit, tak od něj coby začátečníka nečekají žádné zázraky, jelikož jsou oválové závody přeci jen něco jiného než Formule 1.

„Přáli bychom si, abychom vyplnili Alonsovy sny. Ale přes jeho dovednosti je začátečník, přitom ale doufáme, že se nic nestane a po Monaku se vrátí zpátky.“

Button „na skok“ zpět v kokpitu McLarenu

Jenson Button přeruší na jeden závod svoji „dovolenou“, která mu byla udělena na konci loňské sezóny skrze angažování talentovaného pětadvacetiletého Belgičana Stoffela Vandoorna. Pro McLaren byl Brit tou nejlepší volbou. Stejně to vidí i Yamamoto: „Nemohl to být nikdo lepší než Jenson Button. Je to excelentní a zkušený jezdec. Pro nás je velmi důležitý.

Vettel vítězí v Bahrajnu!

16. dubna 2017, 18:56 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - Vettel vítězí v Bahrajnu!
Velkou cenu Bahrajnu vyhrál v napínavém závodu Sebastian Vettel ve Ferrari. Na pódiu ho doplnil Lewis Hamilton a Valtteri Bottas.

Na startu závodu se Vettelovi podařilo dostat před Hamiltona na druhém místě, poté se byl ale zaseknutý za Bottasem a zvolil brzký pitstop, který se mu vyplatil a díky Safety Caru o pár kol později se ocitl na prvním místě. Které pak držel až do druhého pitstopu. Hamilton navíc dostal penalizaci za zbytečné zdržování při vjezdu do boxů právě při pitstopech během Safety Caru. I díky tomu Vettela na konci závodu nestihl dostihnout a musel se smířit s druhým místem.

Bottas po dobrém startu velmi brzo začal mít problémy s svými zadními pneumatikami a zdržoval zbytek pole za sebou, po pitstopech se ocitl za Vettelem. Hamilton nazul měkké pneu, na kterých se postupně dokázal dostat před Ricciarda i Bottase, který dostal příkaz ho před sebe pustit. Od té doby byl Bottas odsunut na třetí místo, kde už ho nikdo neohrožoval - Räikkönen po špatném prvním kole měl velkou ztrátu, kterou sice v posledním stintu zmenšil na pouhé dvě sekundy, ale trápícího se Bottase ohrozit nezvládl.

Skvělý závod měl Massa na šestém místě, v první polovině závodu bojoval o čtvrté místo. Dobrý závod měly i vozy Force Indie, oba piloti v TOP10. Perez se po startu ze zádi pole probojoval až na sedmé místo, Ocon skončil desátý. Hülkenberg posbíral body za deváté místo a Grosjean za osmé.

Dnes jsme viděli mnoho odstoupení. Vandoorne ani nenastoupil do závodu kvůli problému s pohonnou jednotkou, který tým nestíhal vyřešit. Po pár kolech odstoupil i Magnussen s Haasem. Verstappen odstoupil po svém brzkém pitstopu poté, co mu selhaly brzdy, zřejmě kvůli přehřání. Krátce na to spolu kolidovali Sainz se Strollem, což mělo za následek vyjetí již zmiňovaného Safety Caru. Ericsson odstoupil kvůli selhání převodovky a posledním mimo závod byl Alonso kvůli motoru, ale odstoupil těsně před koncem závodu, tudíž oficiálně je klasifikován na čtrnáctém místě.

ONLINE: Velká cena Bahrajnu 2017

16. dubna 2017, 16:43 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - ONLINE: Velká cena Bahrajnu 2017
Živý komentář k Velké ceně Bahrajnu 2017

Závod začíná v 17:00

Včerejší velmi těsnou kvalifikaci ovládl Valtteri Bottas v Mercedesu, poprvé se mu podařilo překonat v kvalifikaci Lewise Hamiltona, i když pouze o pár setinek. Ten se postaví vedle něj do první řady. Třetím nejrychlejším byl Sebastian Vettel ve Ferrari, v druhé řadě ho doplní Daniel Ricciardo v Red Bullu. Třetí řadu začíná na pátém místě Kimi Räikkönen, vedle něj ze šestého bude startovat Max Verstappen. Za nimi jsou Massa, Hülkenberg, Grosjean a Palmer, kteří doplňují první desítku.

Pozor si budeme dávat na Sergia Pereze s Force Indií, který včera vypadl už v první části kvalifikace a bude se snažit probojovat dopředu, stejně tak i Carlos Sainz, kterému v první části kvalifikace vypověděl službu jeho vůz.

PozPilotTým ČasZtráta
1 Flag   Valtteri Bottas Mercedes Car Icon 1:28.769  
2 Flag   Lewis Hamilton Mercedes Car Icon 1:28.792 0.023
3 Flag   Sebastian Vettel Ferrari Car Icon 1:29.247 0.478
4 Flag   Daniel Ricciardo Red Bull Car Icon 1:29.545 0.776
5 Flag   Kimi Raikkonen Ferrari Car Icon 1:29.567 0.798
6 Flag   Max Verstappen Red Bull Car Icon 1:29.687 0.918
7 Flag   Nico Hulkenberg Renault Car Icon 1:29.842 1.073
8 Flag   Felipe Massa Williams Car Icon 1:30.074 1.305
9 Flag   Romain Grosjean Haas Car Icon 1:30.763 1.994
10 Flag   Jolyon Palmer Renault Car Icon 1:31.074 2.305
11 Flag   Daniil Kvyat Toro Rosso Car Icon 1:30.923  
12 Flag   Lance Stroll Williams Car Icon 1:31.168  
13 Flag   Pascal Wehrlein Sauber Car Icon 1:31.414  
14 Flag   Esteban Ocon Force India Car Icon 1:31.684  
15 Flag   Fernando Alonso McLaren Car Icon    
16 Flag   Carlos Sainz Toro Rosso Car Icon 1:32.118  
17 Flag   Stoffel Vandoorne McLaren Car Icon 1:32.313  
18 Flag   Sergio Perez Force India Car Icon 1:32.318  
19 Flag   Marcus Ericsson Sauber Car Icon 1:32.543  
20 Flag   Kevin Magnussen Haas Car Icon 1:32.900

Okruh v Bahrajnu kdysi byl označován za velmi nudný, nicméně společně s přeměnou na noční závod a úpravou tratě posledních pár let produkuje památné závody a piloti ho mají velmi rádi. Začíná velmi dlouhou rovinkou s tvrdou brzdnou zónou na konci, po třech zatáčkách další rovinka, třetí sektor je trochu více technický s dvěma šikanami a další rovinkou. Ve druhém sektoru je také nejtěžší zatáčky okruhu, číslo 9 a 10, do které piloti brzdí a zároveň zatáčí a je velmi těžké ji projet ideálně. Třetí sektor se skládá víceméně ze dvou zatáček a dlouhé rovinky. DRS je zde k dispozici na cílové rovince a na zadní rovince v druhém sektoru. Více informací o okruhu naleznete zde.

START

Hned na začátku máme špatné zprávy z garáže McLarenu, který potvrdil, že Stoffel Vandoorne do závodu nenastoupí kvůli poruše pohonné jednotky.

ZK - Zahřívací kolo bylo zahájeno, Valtteri Bottas vede 18 vozů za sebou na prohlídku tratě a zahřátí pneumatik a brzd.

1/57 - Závod byl zahájen! Bottas si udržel první místo! Vettel se dostal na druhé místo před Hamiltona! Verstappen se dostal před Räikkönena! A před Fina se dostal i Massa. Bottas s Vettelem trochu poodjeli. Palmer se po startu propadl a nyní se snaží dostat zpět dopředu. Kvyat má trochu potíže udržet své Toro Rosso na trati.

2/57 - Perez si po startu polepšil o pět míst. Stroll se také posouvá nahoru. Verstappen se po startu dostal i před Ricciarda a momentálně jede na čtvrtém místě.

3/57 - DRS je nyní povoleno. Sainz si také po startu polepšil o pět míst, na druhou stranu jeho kolega Kvyat se propadl až na osmnácté místo, Wehrlein se propadl na sedmnácté místo.

4/57 - I s DRS se Vettelovi nedaří dostat před Bottase, který se dobře brání. Hamilton za úvodní dvojicí zatím nejspíše šetří pneumatiky a snaží se zůstat v přiměřené vzdálenosti.

5/57 - Bottas zajel nejrychlejší kolo, ale Vettel je stále v DRS vzdálenosti. Perez jde na dvanácté místo před Palmera.

6/57 - Bottas je varován před přehříváním, ale netušíme čeho. Za Bottasem je velmi blízko Vettel i Hamilton a dokonce i Verstappen se k nim připojil. Bottas zřejmě není tak rychlý, jako piloti za ním.

8/57 - Räikkönen se konečně dostal před Massu s pomocí DRS. Bottas se snaží zřejmě šetřit své zadní kola, která se přehřívají, ale s tím se potýká většina pilotů. Verstappen začíná naznačovat Hamiltonovi, že je za ním a že s ním musí počítat.

9/57 - Verstappen říká, že je rychlejší než Hamilton, ale nemůže se před něj dostat na rovince. Lance Stroll byl v boxech pro nové měkké pneu, potýkal se s probržděnou ploškou na pneumatice, která zhoršovala ovladatelnost.

10/57 - Kevin Magnussen odstupuje za závodu a máme na chvíli žluté vlajky. Bottas hlásí, že zadní pneumatiky už na tom nejsou dobře, dostává odpověď, že tlak zadních pneumatik je velmi vysoký, více než by měl být. A Vettel zajíždí na konci kola do boxů pro super-měkké pneumatiky! Velmi rychlá reakce na Bottasovy problémy a ten pomalý vláček, teď na to Vettel musí šlápnout.

11/57 - Verstappen hlásí, že musí udělat něco podobného, že je zaseknutý a musí se s tím něco udělat. A na konci jedenáctého kola také zajíždí do boxů. Mezitím Vettel zajel nejrychlejší prostřední sektoru. Verstappen se vrací na trať za Vettelem, který mezitím předjel Force Indii Pereze.

12/57 - Max Verstappen končí! Hlásí, že mu selhaly brzdy a prostě dojel do boxů. Räikkönen byl v boxech, pomalá zastávka s problémy.

13/57 - Lance Stroll také odstupuje! Hlásí, že ho někdo naboural dozadu a stojí na trati hned za první zatáčkou! Odstupuje i Carlos Sainz, vypadá to, že se srazili. A máme venku Safety Car!

14/57 - Máme mnoho vozů v boxech, Mercedes obsloužil oba své vozy, což trochu zdrželo Lewise Hamiltona, ale díky brzké zastávce nyní máme ve vedení Sebastiana Vettela, za ním Bottas, Ricciardo, Hamilton, Massa a Räikkönen. Z opakovaných záběrů vidíme, že Sainz vyjel z boxů a chtěl jet na vnitřek, ten mu ale zavřel Stroll, který si nedával moc pozor.

15/57 - Hamilton je vyšetřován za blokování Ricciarda v boxech, když zpomalil, aby dal Mercedesu prostor přezout Bottase před ním.

16/57 - Po patnácti kolech máme venku ze závodu Sainze, Strolla, Verstappena, Magnussena a Vandoorna. Oba Mercedesy mají nyní na sobě žlutou měkkou směs. Ricciardo dostal přes rádio otázku, jestli ho Hamilton hodně zbrzdil na vjezdu do boxů, Ricciardo potvrzuje a nutno říci, že z opakovaných onboard záběrů jde vidět, že Hamilton jel opravdu zbytečně pomalu.

17/57 - Safety Car končí! Vettel si udržuje vedení před dotírajícím Bottasem, mezitím se za nimi Hamilton dostal před Ricciarda, Bottas útočí do třetí zatáčky, ale Vettel si ho udržel za sebou. Massa útočí na Ricciarda a předjíždí ho také! A Räikkönen už je také za Ricciardem, ten se brání, ale Räikkönen na super-měkké směsi má mnohem větší přítlak a předjíždí ho po vnějšku zatáčky! Perez předjíždí Hülkenberga v poslední zatáčce, velmi hezké!

18/57 - Ricciardo na měkkých pneumatikách je holt pomalejší než ostatní na super-měkkých, dostává povzbuzující zprávu, že se ty měkké pneumatiky vyplatí a má dál pokračovat naplno. Ocon se díky odstupům už dostal na desáté místo, obě Force Indie jsou tedy na bodech, Perez je sedmý.

19/57 - Daniil Kvyat tlačí na Palmera na třináctém místě. Grosjean si stěžuje na nedostatek výkonu, tým potvrzuje, že vyšetřuje, proč tomu tak je. Grosjean je posledním vozem Haasu v závodě a jede na devátém místě. Hezký Alonsův manévr na jedenáctého Ericssona v Sauberu, posouvá se o něco blíže k bodům.

20/57 - Palmer se nyní také posouvá před Ericssona na dvanáctém. Nyní je hned za ním Kvyat a Wehrlein a to už je úplný konec pole. A Hamilton dostává penalizaci +5 sekund za pomalou jízdu při vjezdu do boxů.

21/57 - Incident Strolla a Sainze bude vyšetřován po závodě, teď už to moc nemá smysl, když ani jeden nepokračuje.

24/57 - Ricciardo říká, že jeho pneumatiky byly docela špatné, nyní jsou v pohodě. Räikkönen mezitím předjíždí Felipeho Massu na poslední chvíli do první zatáčky. Souboj mezi Palmerem a Kvyatem o jedenácté místo, za nimi na svou příležitost čeká Fernando Alonso.

25/57 - Alonso si neodepřel šťouchnutí do Hondy, stěžuje i na to, že na rovinkách Kvyatovi a Palmerovi nestačí, nyní Alonso zaútočil, ale nic z toho nebylo. Alonso je velmi rychlý v zatáčkách, ale na rovinkách prostě ztrácí hodně.

26/57 - Máme žluté vlajky a zakázané DRS kvůli nějakým úlomkům vozů na trati. A je to kus křídla z Palmerova vozu, který si urazil o záď Kvyata při jeho pokusu o předjetí. Ale nyní už je vše posbírané a máme zase zelené vlajky.

27/57 - Hamilton byl Bottasem puštěn před sebe, nyní se musí snažit stáhnout ztrátu nabranou pětisekundovou penalizací. Na rozdíl od Vettela, Bottase a Räikkönena stále plánuje jet na těchto pneumatikách až do konce, protože ostatní budou muset do boxů. Tým Bottase poprosil, aby Hamiltona pustil, ten to udělal okamžitě.

28/57 - Bottas si stěžuje na na odcházející zadní pneumatiky, doufá, že na měkké směsi to bude lepší. Räikkönen dostává povzbuzení, že Bottas není příliš rychlý a má na to šlápnout. Kimi je nyní šest sekund za Bottasem. Hamilton zatím Bottasovi poodjel o dvě sekundy.

29/57 - Hamilton postupně Hamiltona po kouskách stahuje. Mezitím se Daniel Ricciardo dostává na páté místo před Massu, který ho několik kol nazpátek předjel. Ricciardovo měkké pneumatiky na rozdíl od těch super-měkkých stále velmi dobře fungují.

30/57 - Kvyat se dostává před Palmera a využívá toho i Alonsa, který se před něj dostal v páté zatáčce! Parádní akce od těchto tří.

31/57 - Bottas je v boxech pro měkké pneumatiky, vrací se na trať těsně před Hülkenberga.

32/57 - Romain Grosjean v boxech pro nové měkké pneumatiky. Snaží se přechytračit Hülkenberga, za kterým byl zaseknutý. Bottas je namáčknutý na Perezovi a dostává se před něj v poslední zatáčce. Räikkönen řeší se svým inženýrem Davidem Greenwoodem problémy, které měl ve čtvrté zatáčce, dostává pokyn, co přenastavit.

33/57 - Hamilton nyní Vettela rychle stahuje, Vettel si navíc začíná stěžovat na pneumatiky a na konci tohoto kola vskutku zajíždí do boxů pro měkkou směs. Hamilton se nyní ujímá vedení závodu. Vettel se na trať vrací před Ricciarda na čtvrtém místě. Mezitím se Bottas dostává na páté místo před Massu.

35/57 - Momentální pořadí: HAM, RAI, VET, RIC, BOT, MAS, PER, HUL, OCO, KVY, ALO, PAL, GRO, WEH, ERI.

36/57 - Bottas stahuje čtvrtého Ricciardo tempem sekundu a půl na kolo.

37/57 - A Bottas nyní už Ricciarda předjel a je na čtvrtém místě, v boxech je nyní Perez a Hülkenberg.

38/57 - Räikkönen si stěžuje opět na problémy v zatáčce č. 4. A na konci tohoto kola je v boxech pro nové měkké pneumatiky. Za ním jede do boxů i Felipe Massa.

39/57 - Grosjean předjíždí Kvyata velmi pohodlně na cílové rovince. Vettel mezitím jede na plný plyn a stahuje Hamiltona velmi rychle. Vettel dostává zprávu, že Hamilton určitě ještě bude muset jet do boxů.

40/57 - Ricciardo je v boxech a nasazuje nové super-měkké pneumatiky. Mezitím Räikkönen, se kterým Ricciardo bojuje, zajíždí nejrychlejší kolo závodu. Nico Hülkenberg předjíždí desátého Wehrleina. Esteban Ocon je nyní také za Wehrleinem. A Oconovi se to daří v páté zatáčce, velmi hezké.

41/57 - Mercedes se připravuje v boxech, Hamilton tam zřejmě zamíří velmi brzy.

42/57 - Hamilton v boxech, odpykal si svých pět sekund penalizace a vrací se na trať na třetím mstě se ztrátou deseti sekund na Hamiltona. Räikkönen je za Hamiltonam o sedm sekund pozadu, Ricciardo o osm a půl za Räikkönenem.

43/57 - Hamilton se přes vysílačku ptá, proč mu tým nazul měkkou směs a ne super-měkkou, tým odpovídá, že podle nich je měkká směs lepší. Nejspíše je to pravda, jejich vozy ty super-měkké žvýkají velmi rychle. 

45/57 - Ricciardo po přezutí na super-měkké pneumatiky létal a zajel nejrychlejší kolo, nyní ale Räikkönena moc nedohání, ten naopak nyní docela drží krok s Hamiltonem, který velmi rychle dohání Bottase, už je mezi nimi rozestup pod tři sekundy.

47/57 - Hamilton už se dostává před Bottase! V předposlední zatáčce to hodil na vnitřek a je otázka, jestli Bottas dostal pokyn, aby ho pustil.

49/57 - Vettel se nyní musí probíjet skrze vozy o kolo pozadu, nejdříve Jolyon Palmer. Rozestup mezi Vettelem a Hamiltonem se stále zmenšuje, nicméně Hamilton se poté bude také muset probít kolem vozů o kolo pozadu.

51/57 - Bottas si stěžuje na přetáčivost a špatný stav zadních pneumatik. Räikkönen ho dohání vcelku rychle, nicméně stejně už to nestihne.

52/57 - Ericssonovi se rozbil vůz a odstupuje! Převodovka to vzdala. Náhodou to byl jeden z vozů o kolo pozadu, který nyní Hamilton nemusel předjíždět. To mu pomohlo. Nicméně máme na trati žlutou vlajku.

54/57 - Vettel se nyní probíjí kolem dalších vozů o kolo pozadu, nejdříve Kvyat, pak Alonso, posledním vozem před ním je Wehrlein. Hamilton se k těmto třem už také dostává, Vettel už předjel i Wehrleina a má před sebou volno.

55/57 - Kvyat se dostává před Alonsa na dvanácté místo. Mezitím Perez na sedmém místě dnes získal 11 míst. Alonso hlásí problém s motorem, pomalu se plíží do boxů. Sedmé odstoupení dnešního dne.

56/57 - Hamilton už zpomalil a vzdal pronásledování Vettela, teď se teprve prokousal vozy o kolo pozadu. Mezitím Räikkönen velmi rychle dohání Bottas, pod tři sekundy, ale už to asi nestíhá.

57/57 - Poslední kolo, Vettel si jede pro druhé vítězství této sezony!

KONEC! Sebastian Vettel vyhrává Velkou cenu Bahrajnu 2017! Druhý je Hamilton, třetí dojíždí do cíle Valtteri Bottas!

4. RAI, 5. RIC, 6. MAS, 7. PER, 8. GRO, 9. HUL., 10.OCO.

Výborný závod pro Vettela, který se opět ujímá vedení šampionátu s Hamiltonem v zádech. Smůla pro Bottase, který chtěl bojovat o vítězství, nicméně dnes se spíše trápil s pneumatikami. Red Bull neměl příliš povedený závod, selhání brzd pro Verstappena, smůla pro Ricciarda, který dnes měl maximálně na to páté místo. Skvělý závod pro šestého Massu, který velkou část závodu bojoval s Red Bully a Räikkönenem. Výborný závod měla Force Indie s oběma vozy opět na bodech.

VirtualGP: Po nepovedené kvalifikaci si Šmídl vybojoval další vítězství!

16. dubna 2017, 12:40 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - VirtualGP: Po nepovedené kvalifikaci si Šmídl vybojoval další vítězství!
Thrustmaster Virtual GP už má za sebou pátý závod sezony a blíží se tak do své poloviny.

V sobotu 15. dubna se piloti vydali na kanadskou trať Circuit of Gilles Villeneuve. Kvalifikace trochu zamíchala pořadím na startu a v závodě jsme pak díky tomu měli skvělou akci. Na celý přenos se můžete podívat zde.

V trénincích si byli piloti velmi blízko a bylo tak jasné, že nás čeká napínavá kvalifikace. Hned na začátku kvalifikace se na trať vydaly všechny vozy a na trati tak bylo dost těsno. Zpočátku se čela pořadí chopil Martin Štefanko s časem 1:11, zatímco Šmídl i Honzík byli o více než 3 desetiny pozadu. Štefanko svůj čas dokázal ještě zlepšit na 1:10.930. Honzík se zlepšil a posunul se na druhé místo, Šmídl se zlepšil jenom krajně, nepovedlo se mu dát dohromady čisté kolo. Na čtvrtém místě skončil Vojtěch Polesný se ztrátou půl sekundy na první trojici. Čtvrté až deváté místo pak pokrývaly sotva 3 desetiny, střed pole byl tedy velmi semknutý blízko k sobě.

Start se nejlépe povedl vozu Big Shock Michala Šmídla, který se po souboji skrze první dvě zatáčky dostal před Jaroslava Honzíka. Štefankovi se podařilo udržet si první místo po startu z pole-position. Michal Blažek po návratu za volant předjel Tomáše Doležela. Andrej Chlebec se propadl na sedmé místo a nahoru se tak posunul Zoubek a Sýkora. Na konci druhého kola Šmídl zaútočil na vedoucího Štefanka, který si musel zkrátit závěrečnou šikanu, což ho zpomalilo a dovolil Šmídlovi protáhnout se kolem něj při nájezdu do první zatáčky. Honzík vše sledoval z těsné blízkosti, ale místo už tam pro něj nebylo. Doležel s Blažkem spolu stále bojovali a Doležel se dostal zpět před Blažka na deváté místo.

V pátém kole ze závodu odstoupil Jan Frajbiš z týmu LYNX, který do té doby jel na osmém místě, z ničeho nic se ocitl v bariéře a vůz byl příliš poškozený na to, aby v závodě pokračoval. Zřejmě došlo ke kontaktu s Doleželem z DX Racer, který na něj začal dotírat.

Martin Štefanko se mezitím držel na druhém místě těsně nad sekundu za Šmídlem, blíž se ale nedostal. Na konci pole mezitím zase bojovali Blažek s Doleželem, Blažek s vozem BenQ se opět dostal před Doležela. Andrej Chlebec dostával pod tlak Jana Sýkoru na šestém místě. Petr Zoubek se mezitím přiblížil ke čtvrtému Vojtovi Polesnému.

V jedenáctém kole do boxů zajela úvodní trojice Šmídl-Štefanko-Honzík, ke změně pozic ale nedošlo. Vedení se prozatím ujal Vojta Polesný. Šmídl se navrátil na trať na čtvrtém místě, zatímco Štefanko ztratil a vrátil se až jako šestý a Honzík vyjel zpět na trať na úplně posledním místě. Šmídl se navíc rychle dostal před Sýkoru zpět na třetí místo, zatímco Štefanko a Honzík byli zaseknuti v provozu. Na konci dvanáctého kola do boxů zajel Polesný, Sýkora a Blažek, do vedení se tak na okamžik dostal i Petr Zoubek. Šmídl se Štefankem a Honzíkem se díky pitstopům ostatních zase posouvali nahoru. Zoubek zajel do boxů o kolo později a na výjezdu z boxů vyjel hned po bok Vojtěcha Polesného, se kterým se přetahovali o pozici, ale rozjetý Polesný ji nakonec ubránil.

V osmnáctém kole už byli v boxech všichni a pořadí se zase vrátilo do té realistické podoby se Šmídlem ve vedení. Štefanko s Honzíkem na něj ale během pitstopové fáze ztratili několik sekund. Polesný se Zoubkem stále bojovali kolo na kolo o čtvrté místo. Díky pitstopům se Michal Blažek dostal na sedmé místo před Andreje Chlebce. Navíc začal tlačit i na šestého Jana Sýkoru. Ve dvacátém kole ale oba snažení přehnali, když se nevešli bok po boku do závěrečné šikany a po kontaktu se oba ocitli ve Zdi šampionů. Sýkora z toho vyvázl o něco lépe, zatímco Blažek se propadl za Chlebce na sedmé místo. Oba však měli poškozené vozy z této poměrně velké kolize. Blažek ihned poté také zamířil do boxů pro opravy.

Do boxů na konci třiadvacátého kola zamířili první tři piloti v pořadí - Šmídl, Štefanko a Honzík - ke svému druhému plánovanému pitstopu. Honzík měl trošku problémy zastavit na správném místě v boxech, což ho stálo cenný čas. Zůstal sice na třetím místě ale už se značnou ztrátou na Štefanka se Šmídlem. Po pitstopech se na trati vynořil Petr Zoubek před Vojtěchem Polesným, ale opět to bylo velmi těsné a jejich skvělý souboj opět pokračoval. Kvůli opravám poškození z dřívější havárie se v boxech zdržel i Jan Sýkora, který s Blažkem po druhých pitstopech uzavírali pořadí.

V posledním kole došlo ve vlásence v posledním sektoru ke kontaktu mezi Polesným a Zoubkem. Polesný byl trošku neopatrný a ťukl do svého kolegy, který se roztočil. Naštěstí měli oba takový náskok, aby neztratili pozice a Polesný po své chybě Zoubka pustil zpět před sebe na čtvrté místo. Jan Sýkora v úplně poslední zatáčce předvedl parádní předjetí Tomáš Doležela. I v uzoučké šikaně, kde předtím kolidoval právě Sýkora s Blažkem, si nyní oba jezdci dali dostatek prostoru a krásně tímto manévrem zakončili parádní závod, který nakonec vyhrál Michal Šmídl po výborném startu ze třetího místa, Štefanko a Honzík ho doplnili na pódiu.

Šampionát se pomalu blíží do své poloviny a Šmídl na prvním místě tabulky má v současnosti 29 bodů náskok na druhého Štefanka, ten má náskok 27 bodů na třetího Honzíka. Na čtvrté místo se posunul Petr Zoubek, který má nyní náskok tři body na jezdecké duo týmu TP-Link Chlebec/Liščák. Ti zase mají o čtyři body více, než šestý Vojtěch Polesný. Jan Frajbiš po odstoupení za závodu naneštěstí žádné body nepřidal a v tabulce je se svými 24 body na sedmém místě. Osmý Richard Chlad, který v Kanadě nenastoupil, na Frajbiše ztrácí dva body a má náskok jednoho bodu na devátého Blažka. Tabulku uzavírá Jan Sýkora se šestnácti body a Tomáš Doležel s dvanácti.

Další závod nás čeká ve Velké Británii na okruhu Silverstone a to 6. května, tak se nezapomeňte dívat. Nezapomeňte udělit svůj hlas některému z pilotů v anketě Jezdec dne a rovnou můžete i poslat své tipy na výsledky dalšího závodu v naší soutěži o hodinky Certina.

 

podium2

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »