Články: Aktuality

IndyCar podporuje vstup Mclarenu v roce 2019

16. srpna 2018, 00:13 | Dominik Obložinský
Ilustrační fotografie - IndyCar podporuje vstup Mclarenu v roce 2019
McLaren pokračuje v plánu vstoupit do série IndyCar s Fernandem Alonsem v roce 2019, tvrdí šéf série Mark Miles.

Alonso v úterý oznámil, že v roce 2019 nebude jezdit v F1, ale už teď se nevylučuje jeho případný návrat.

Po dvojitém vítězství v Monaku a letošním získaném vítězství v Le Mans potřebuje Alonso už jen úspěch v Indy 500 a může si zajistit slavnou Triple Crown.

O spojení Alonsa a IndyCar se diskutuje už od jeho účasti v Indy 500 v roce 2017, kdy musel po poruše předčasně ukončit závod 21 kol před koncem, přičemž se držel na vedoucích pozicích.

McLaren zatím odmítl potvrdit, či vyvrátit zprávy o jeho účinkování v sérii v blízké budoucnosti. Mark Miles, výkonný ředitel mateřské organizace IndyCar společnosti Hulman & Company, potvrdil pro Motorsport.com, že vstup McLarenu je v průběhu jednání.

„Dnešní oznámení určitě vyvolalo vlnu vzrušení mezi fanoušky série IndyCar, kteří doufají, že Alonso bude soutěžit v celém šampionátu v roce 2019,“ řekl Miles. „McLaren pracuje na zavedení veškerých nezbytných opatření a my podporujeme jejich úsilí. Neočekávám však, že to bude vyřešeno dříve než na konci tohoto roku.“

Alonso končí v F1

14. srpna 2018, 18:37 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - Alonso končí v F1
McLaren dnes potvrdil, že Fernando Alonso nebude v roce 2019 závodit ve formuli 1.

Alonso absolvoval v F1 sedmnáct sezón, během své kariéry získal dva tituly, 32 vítězství, 22 pole position a 97 pódiových umístění. V boji o titul porazil Kimiho Räikkönena či Michaela Schumachera, v dalších bojích byl neúspěšný dvakrát proti Vettelovi a jednou proti Räikkönenovi.

Působil ve čtyřech týmech, Minardi, Renault, McLaren a Ferrari. Už v Minardi byl Briatoreho chráněncem a jeho přestup do Renaultu byl otázkou času. Vyhrát závod dokázal ve své první sezóně s Francouzi, VC Maďarska 2003.

Třetí rok s Renaultem byl již mistrovský, stejně čtvrtý. Po svém druhém titulu a čtvrté sezóně udělal Alonso Briatoremu totéž, co kdysi Schumacher, odešel.

Ron Dennis slíbil Alonsovi hory doly, stejně jako svému dlouholetému chráněnci Hamiltonovi. Nastal problém. Vztah Hamiltona a Alonsa byl na ostrý nože, jejich vzájemná tvrdá rivalita možná umožnila získat Räikkönenovi jeho jediný titul.

Dvojnásobný mistr světa po roce v McLarenu zařadil zpátečku a vrátil se zpět do Renaultu, ten však nebyl tím týmem, ze kterého odcházel. Druhé působení v Renaultu si pamatujeme zejména díky Singapuru 2008 - Crashgate.

Pak přišlo období s Ferrari a dva neúspěšné boje o titul, z nichž vyšel v obou případech vítězně Vettel na Red Bullu. Pátý rok ve Ferrari Alonsovi došla trpělivost, pohádal se s celým týmem a šel budovat silný McLaren s Hondou.

Tam ale frustrace narostla, za 4 sezóny si navíc Alonso získal reputaci falešného, ​​stěžujícího se a intrikujícího pilota. Neúspěch s týmem si kompenzoval v jiných sériích jako IndyCar nebo WEC.

Rozhodnutí o konci kariéry v F1 přišlo v době kdy se ukázalo, že problém nebyl v Hondě ale v McLarenu a když Alonsa pro jeho pověst nikdo nechce angažovat.

Navzdory posledním třem či čtyřem rokům Alonso byl, je a zůstane jedním z nejlepších jezdců v historii motorsportu. Dva tituly mistra světa jej řadí na úroveň legend jako Ascari, Clark, Fittipaldi či Häkkinen.

"Fernando není jen odzbrojující ambasador McLarenu ale i Formule 1. Jeho 17 let ve sportu, nejprve jako předvoj jeho skvělé generace a později nepochybně jako velikána přidali další vrstvu do bohaté historie F1," řekl Zak Brown, výkonný ředitel McLarenu.

"Po sedmnácti úžasných letech v tomto skvělém sportu je čas na změnu a na posunout se dál. Užil jsem si každou jednu minutu těch úžasných sezón a nedá se dostatečně poděkovat lidem, kteří přispěli k tomu, že byly tak výjimečné," říká dvojnásobný mistr světa.

30 let od smrti Enza Ferrariho: Za jeho éry se stávaly sny skutečností

14. srpna 2018, 16:41 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - 30 let od smrti Enza Ferrariho: Za jeho éry se stávaly sny skutečností
Dnes je to přesně 30 let, co zemřela italská legenda Enzo Ferrari, jež založil jak úspěšný tým Scuderia Ferrari, tak i automobilku Ferrari.

Psal se 14. srpen 1988, kdy zasáhla motoristický svět velmi smutná zpráva, když 90 letý Ital zemřel. Za sebou zanechal prosperující automobilovou značku, jež dodnes sklízí úspěchy. Byl géniem, který dokázal své velice ambiciózní sny přetavit ve skutečnost. Jeho syn Piero přiznal, že ještě dnes jej zprávy o otcově smrti hluboce zasahují.

„Jak chci zůstat ve vzpomínkách? Raději bych mlčel,“ uvedl jednou velký Enzo ohledně svých narozenin.

Enzo zemřel den před „ferragosto“, italským státním svátkem. To však v žádném případě Enzovi nebránilo, aby na ten den naplánoval testy, jak prozradil Piero: „Můj otec by se v hrobě otáčel. Nenáviděl „ferragosto“. A těšil se jak malé dítě, když mohl stanovit termín testů ve Floranu na 15. srpna.“

Pro Ferrari byl srpen a září 1988 velmi emotivní, neboť pár týdnů po smrti zakladatele Ferrari získali na Monze Gerhard Berger a Michele Alboreto nečekané dvojité vítězství. Tehdy totiž dominoval McLaren-Honda stejným způsobem, jako tomu bylo v letech 2014-2016 s Mercedesem.

 „Ještě po tolika letech mě zprávy ze dne otcovo smrti hluboce zasahují. Je fajn vědět, že byl tolika lidmi nepřetržitě milován a respektován. Vzpomínky na něj ochraňuji jako poklad. Není jednoduché s veřejností sdílet něco, jako je smrt vašeho vlastního otce. Avšak dělám to rád, protože mě samotného dodnes kontaktují lidé, aby mi řekli, jak byl Enzo Ferrari pro ně důležitý. Nejde jen o zákazníky, nýbrž také o fanoušky,“ odhalil 73 letý Piero, jehož otec byl pro mnohé obrovskou inspirací. „Jde o lidi, kteří obdivují jeho odvahu, schopnost a snahu dosáhnout cíle, což je inspirovalo.“

Díky Enzo Ferrarimu je dnes Ferrari jednou z nejznámějších automobilových značek a v padoku královny motorismu má vysoké postavení, neboť je držitelem mnoha rekordů, které nebyly jiným týmem překonány. Také právě proto se z této italské značky stal mýtus. „Ferrari je legenda a vnímám jako privilegium, že můžu jezdit za Ferrari. Na ten okamžik, kdy jsem vstoupil na půdu továrny, nikdy nezapomenu, od té doby to uteklo jako voda, ale užívám si každou sekundu,“ uvedl Sebastian Vettel, krajan nejúspěšnějšího pilota v historii F1, Michaela Schumachera, a vzpomíná na svoji první návštěvu: „Můj první mananellský předkrm jsem tehdy dostal, když jsem tehdy jel v zimě do Itálie. Doufal jsem, že u tohoto plotu zahlédnu svůj idol Michaela Schumachera. A nyní sám jezdím pro Ferrari, to je neuvěřitelné.“

Enzo Ferrari měl údajně poměrně široké spektrum zájmů a představ, čím by se chtěl stát. Na seznamu byla kromě závodního jezdce také žurnalistika, a dokonce i operní pěvec. Nakonec zvolil čtyři kola. Zúčastnil se 47 závodů a několik jich s Alfou Romeo vyhrál, přesto si však uvědomoval, že na zisk titulu to nebude, tak pověsil helmu na hřebík a v roce 1929 založil Scuderia Ferrari.

A jak vlastně vzniklo legendární logo se vzpírajícím se koněm?

Nejprve bylo spojováno s italským bojovým letcem Francescem Baraccem, jenž měl oře vyobrazeného na svém letadle, neboť patřil po vládní kavalerii „Piemonte Cavalleria“.

Další legenda zase praví, že Baracca převzal koně od jednoho stuttgartského bojového letce, jenž byl zastřelen. Po jeho smrti se setkala Baraccova matka Contessa Paolina Biancoli s mladým závodníkem Enzem Ferrarim a navrhla mu, aby nakreslil na svůj vůz koně, který bude sloužit jako jeho talisman. Ovšem tento mladík zašel ještě dál – černého koně dal na žlutý podklad, což je barva jeho domoviny, Modeny, a tak vznikl legendární znak se vzpírajícím se koněm. Kdy se poprvé „Cavallino“ objevilo na závodních vozech, se neví.

Později se Ferrari s Alfou Romeo rozdělilo a stalo se nezávislou stájí, jejíž sídlo vzniklo v Maranellu, aby v roce 1947 spatřilo světlo světa první Ferrari. Po první porážce Alfy Romeo Ferrari pronesl: „Je to, jako bych zavraždil svoji matku.“

A tak začal nekonečný příběh čítající tisíce úspěchů sportovního vozu, jež podle červené barvy, specifické právě pro Maranellské, rozpozná i malé dítě. Za tím vším však stojí muž, bez kterého by se Ferrari nedostalo tam, kde je: Enzo Ferrari, jenž byl šéfem všemi milovaným a přezdívaným „Commendatore“, podle řádu, který mu byl roku 1927 udělen. Nicméně sám Enzo upřednostňoval spíše, když mu říkali „Ingegniere“, ačkoliv nikdy na inženýra nestudoval.

Byť byl Enzo navenek „tvrďákem“, manipulátorem, tak uvnitř byl velmi zranitelný. Smrt syna Dina z prvního manželství nikdy nerozdýchal.

Za éry Ferrariho se stávaly sny skutečností

„Je nemožné popsat pár slovy, co pro mě Enzo Ferrari znamenal,“ řekl bývalý prezident Ferrari Luca Montezemolo. „Moc mu děkuji za jeho odvahu, schopnost dívat se dopředu i v náročných momentech, jak v osobním životě, tak na profesní úrovni.“

Sedmdesátiletý Ital Ferrariho ještě zažil, spolupráce s legendou si nesmírně cení. Nezanevřel na něj ani po smrti. Měl jeho fotku vystavenou ve své pracovně a byla pro Montezemola jakousi „oporou“.

„Často myslím na to, jaké jsem měl štěstí, že jsem jej poznal osobně a pracoval s muži jako Avvocato Angnelli. Byli opravdu mimořádnými lidmi, kteří udělali z naší země celosvětovou chloubu. Vedle mého pracovního stolu v Maranellu stála vždy fotka zakladatele: Když jsem musel učinit důležité rozhodnutí, často jsem se na ni díval a ptal se, co by asi udělal.“

„Příklad, který Enzo Ferrari udal, je stále v mých myšlenkách. Díky vůli a vášni dokázal zrealizovat svůj sen stavit mimořádná auta. To je charakteristika, část DNA všech mužů a žen, kteří ve firmě pracují a nosí jeho jméno.“

„Enzo Ferrari by byl šťastný, kdyby viděl, co se z firmy stalo – jedinečná průmyslová a závodní instituce, která Itálii excelentně zastupuje a nadchne miliony jejích fanoušků po celém světě.“

Spekulace: Stroll ve Force Indii už v Belgii, Ocon do Williamsu?

12. srpna 2018, 22:06 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Spekulace: Stroll ve Force Indii už v Belgii, Ocon do Williamsu?
Nejnovější spekulace spojují kanadského závodníka s místem u Force Indie počínaje prvním závodem po letní přestávce, Velkou cenou Belgie. Měl by nahradit Estebana Ocona.

Minulý týden bylo potvrzeno, že kanadský miliardář Lawrence Stroll odkoupil Force Indii. Proto je logicky skloňováno s místem u indické stáje jméno jeho syna Lance. Sedačku pro příští rok má téměř jistou. Ovšem nejnovější spekulace, se kterými přišel maďarský motorsport.com, mluví o ještě dřívějším přestupu.

Jednalo by se totiž už o nadcházející závod na okruhu Spa-Francorchamps. Devatenáctiletý závodník Williamsu by se stal novým týmovým kolegou Sergia Péreze, přičemž by Ocon přišel o místo. Neboť volné místo vedle Sergeje Sirotkina by mohl zaplnit navrátilec a oblíbenec publika, Robert Kubica.Toto spekulaci podpořil dokonce i mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve, podle kterého by mělo rozhodnutí padnout v nejbližších dnech. Také by to bylo rozumným krokem, protože by měl dost času na to zabydlet se v týmu.

Podobný názor se objevil i v belgickém deníku La Derniere Heures, který tvrdí, že se v jejich domácí ceně objeví Stroll v růžovém overalu a bude se tak moci zapojit do vývoje vozu pro příští sezonu. 

Zbavit se Péreze by bylo pro Force Indii nevhodné, protože on patří také mezi ty, kteří stáj zachránili. Mimo to také potřebují mít po boku Strolla někoho zkušeného, což rodák z Guadalajary bezesporu je. Ten byl však spojován s Haasem, ale ani jedna ze stran zvěsti nepotvrdila.

A co bude s Oconem? Zatím se zdá, že ten na těchto změnách prodělá nejvíce. Protože pro setrvání ve formuli 1 se pro něj jeví jako jakési záchranné body jen dvě možnosti. Jednou z nich je kokpit po Strollovi u Williamsu, za předpokladu, že se stáj z Grove nerozhodne pro Poláka. Tou druhou je McLaren, kde by nahradil pravděpodobně Stoffela Vandoorna, který by byl rázem před domácí GP bez angažmá. 

 

Podle Coultharda schází Williamsu zapálení, návrat McLarenu na špici ještě nějaký čas potrvá

12. srpna 2018, 19:18 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Podle Coultharda schází Williamsu zapálení, návrat McLarenu na špici ještě nějaký čas potrvá
Stáj z Grove má letos opravdu mizernou formu. Závod co závod se potácí na konci startovního roštu a o počtu bodů letos získaných nemluvě. Bývalý pilot Williamsu David Coulthard je přesvědčený, že za tím stojí ztráta zapálení členů týmu.

Skotský závodník v overalu britské tradiční stáje debutoval v roce 1994. A už při své premiéře se poprvé postavil na stupně vítězů, když v Portugalsku projel cílem jako druhý, aby o rok později na té samé trati slavil svůj první triumf ve Formuli 1. Kromě toho si připsal ještě dalších sedm pódiových umístění. V šampionátu jezdců obsadil třetí pozici.

Od tradiční stáje, jako je Williams, by se očekávaly mnohem lepší výkony, než boje o poslední pozice. Jenže jak se zdá, tak skupina postavená okolo dcery Franka Williamse Claire nenachází lék na to, jak se vyhrabat z mizérie, ve které se aktuálně nacházejí. Momentálně jim patří poslední příčka v poháru konstruktérů s ušmudlanými čtyřmi body, které získal Lance Stroll za osmé místo v ulicích Baku. To je pro stáj, která vloni oslavila 40 let v královně motorismu, nelichotivá statistika, jestliže k tomu přidáme ještě fakt, že jak Stroll tak i jeho týmový kolega Sergej Sirotkin se nebyli schopni v polovině kvalifikací probojovat ani do druhé části kvalifikace.

„Trochu si dělám o Williams obavy. Když prohrají, nepozoruji tu bolest, kterou jsme vídávali v minulosti. Můžete lidi oklamat ohledně toho, jak se cítíte, ale nemůžete zfalšovat zapálení. Byl bych rád, kdyby se to nadšení do Williamsu zase vrátilo,“ přeje si lepší časy svého bývalého zaměstnavatele DC. Připomíná však, že ani momentální trable týmu nesnižují hodnotu Williamsu jako takového, neboť má v padoku stále vysoké postavení vzhledem k tomu, čeho v minulosti dosáhli. Doufá, že karty se opět obrátí v jejich prospěch.

Trápí se i druhý ex-zaměstnavatel DC

Coulthard získával angažmá u týmů, které byly v té době na výsluní a v současnosti se velmi trápí. Skot totiž změnil po dvouleté spolupráci s Williamsem místo a na dalších devět let se přestěhoval k McLarenu, který v posledních letech jaksi paběrkuje a nemůže se dostat zpět na špici. S Wokingskými se dokonce stal v roce 2001 více mistrem a získal zbývajících 12 z 13 triumfů v F1.

Od sezony 2015, kdy změnil McLaren motorového dodavatele - ukončil spolupráci s Mercedesem a začal odebírat pohonné jednotky z Japonska -, tak byly jejich výkony katastrofální. Jejich motory se potýkaly s nespolehlivostí a nedostatkem výkonu. Po třech letech potácení se hluboko v poli s pár světlými chvilkami došla McLarenu trpělivost a rozhodli se přejít k Renaultu. Nicméně momentálně se zdá, že forma týmu nebyla ovlivněna jen špatnou technikou od Hondy, jak zarputile celé tři roky trvdili…

Podle něj je matoucí, že ačkoliv si celý tým prochází těžkým obdobím, tak si neúspěch ‚odskáčou‘ zpravidla ti, kteří vůz navrhují a staví, protože oni mají být zodpovědní za využití zdrojů.

„Ron Dennis (bývalý šéf McLarenu) mi říkával, že auto nenavrhuje, nestaví ani neřídí, tudíž za tyto elementy není zodpovědný, a to je férový komentář. Jeho zodpovědností byla vize pro společnost, získat na palubu sponzory a dát inženýrům potřebné zdroje pro postavení dobrého auta. Podle mě jsou Zak a Gil někým, kdo má dobrý smysl pro závodění a budou se tím řídit. Ale bude to nějaký čas trvat,“ uzavřel Coulthard, jehož slova přinesl britský portál autosport.com.

McLaren: Vandoorne musí Alonsa porážet častěji

12. srpna 2018, 17:44 | Aleš Mrázek
Ilustrační fotografie - McLaren: Vandoorne musí Alonsa porážet častěji
McLaren chce, aby Stoffel Vandoorne porážel svého týmového kolegu Fernanda Alonsa častěji, pokud mají zvažovat jeho setrvání v týmu i pro sezónu 2019.

Vandoorne si dojel pro svůj první bod už při svém debutu v F1 s McLarenem jako záskok za Alonsa v Grand Prix v Bahrajnu v roce 2016. Poté nahradil u McLarenu od sezóny 2017 v kokpitu Jensona Buttona, který ukončil kariéru v F1.

"Neřekl bych, že jsme Stoffelem zklamáni," řekl generální ředitel McLarenu Zak Brown. "Chtěli bychom ho ale vidět, jak poráží svého týmového kolegu častěji.“

"Vždycky je to stejné. Raději byste viděli, jak se vaši jezdci dostanou do středu pole a budou se každý víkend rvát o body. Pravidelně to zatím nedokázal, ale neřekl bych, že jsme zklamáni, protože víme, že jsme ho minulý rok dostali do velmi těžké situace a letos jsme mu nedali zrovna dobré auto,“ uvedl Brown.

Vandoorne si vedl lépe během GP Maďarska, která se jela před letní přestávkou F1, ale problém s převodovkou ho odsoudil k odstoupení poté, co se dostal do bodové pozice.

McLaren navíc otevřeně přiznal, že by měl zájem o Carlose Sainze, který nyní nemá místo u Renaultu pro příští rok po překvapivém oznámení přestupu Daniela Ricciarda právě do francouzského týmu od roku 2019.

Slovní přestřelka bývalých týmových kolegů: Jak Massa (ne)pomáhal Strollovi

12. srpna 2018, 16:14 | Aleš Mrázek | Komentáře
Ilustrační fotografie - Slovní přestřelka bývalých týmových kolegů: Jak Massa (ne)pomáhal Strollovi
Lance Stroll nedávno prohlásil o svém bývalém týmovém kolegovi z Williamsu, že od něj během společného působení u týmu nedostával vůbec žádné rady. Felipe Massa na vyjádření bývalého kolegy nyní zareagoval a má na celou věc úplně odlišný názor.

Po náhlém odchodu Valtteriho Bottase k Mercedesu, který měl tak trochu na svědomí především mistr světa sezóny 2016 Nico Rosberg, jenž se jen pár dní po zisku mistrovského titulu rozhodl i přes platnou smlouvu u Mercedesu ukončit kariéru, přemluvil Williams Felipeho Massu k prodloužení kariéry v F1 ještě o jednu sezónu. Brazilec měl být mentorem Lanci Strollovi a pomáhat mu v jeho začátcích. Stroll však podle svých slov příliš podpory od zkušeného Massy nedostal.

DOPORUČUJEME: Konsorcium vedené Strollovým otcem zachránilo Force Indii, ta hned spěchá na nové díly

"Nemyslím si, že jsem se od něj v loňském roce dočkal nějakých rad. Byl to pro mě týmový kolega jako každý jiný a měl plné ruce práce s tím, aby sám jel co nejrychleji. Já se také snažil jet co nejrychleji dokážu. Nic víc v tom nebylo. Nevím, proč si lidé myslí, že mi dělal kouče nebo mentora,“ řekl před časem Stroll pro Autosport.

Massa se nejprve rozhodl vyjádření Strolla nekomentovat, ale s odstupem času se pro Autosport také rozpovídal na toto téma.

"Se vší pokorou, udělal jsem pro něj hodně. Do formule 1 přišel s velkými potížemi být rychlý. V osmnácti letech pro něj bylo těžké správně pochopit monopost F1 a naučit se, jak pracují pneumatiky,“ řekl Massa.

"Trávil jsem s ním spoustu času a hodně jsme spolu mluvili. Snažil jsem se mu pomáhat i v takových věcech, se kterými piloti druhým jezdcům obvykle nepomáhají. Ani Michael Schumacher toho pro mě u Ferrari nedělal tolik, jako já pro Lance u Williamsu,“ uzavřel vicemistr z roku 2008.

Ricciardův přestup zvětšil Hartleyho šance na setrvání

11. srpna 2018, 22:28 | Anton Krajčoviech
Ilustrační fotografie - Ricciardův přestup zvětšil Hartleyho šance na setrvání
Brendon Hartley je dlouhodobě na konci startovního pole a hovořilo se, že by ho tým možná vyměnil už v průběhu sezóny. Nečekaný přestup Daniela Ricciarda však zvětšil jeho šance na setrvání.

Letní přestávka přinesla nečekanou šanci pro Brendona Hartleyho, přestupem Daniela Ricciarda do Renaultu se zvýšily jeho šance na to, že zůstane v F1.

Novozélanďan získal během 16 závodů 2 body, jeho týmový kolega 26. Pro porovnání, když se Daniil Kvyat vrátil do Toro Rosso, získal jako týmový kolega Sainze 8 bodů, Španěl 91. Způsob, jakým Gasly deklasuje Hartleyho je tedy ještě o něco značnější než v případě Sainz-Kvyat.

Karta se ale obrátila, protože Red Bull ve svých řadách momentálně nemá nikoho, kdo by Hartleyho dokázal nahradit. Rakouský tým nominuje do své stáje výhradně jezdce ze své akademie, Toro Rosso, jednoduše, jezdce, které si vychoval.

Ricciardo může být nahrazen Sainzem nebo Gaslym, Sean Gelael ale ve Formuli 2 nepředvádí oslňující výsledky a nějak extra nezazářil ani během loňských volných tréninků.

Carey o nových lokalitách: Nebojíme se riskovat

9. srpna 2018, 21:44 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - Carey o nových lokalitách: Nebojíme se riskovat
Šéf Formule 1 Chase Carey se nechal slyšet, že se nebojí riskovat a chce se podílet na podpoře budoucích Grand Prix.

Miami GP – závod, který měl původně spadat již do kalendáře pro příští rok, ale plány na zrealizování městského závodu se posunuly až na rok 2020 – bude pro Liberty Media pokusným králíkem. Šéfové F1 se budou podílet společně s lokálním promotérem South Florida Racing na organizaci závodu. Bude se jednat o zcela odlišný koncept oproti tomu současnému, kdy okruhy platí obrovské částky za pořádání Grand Prix.

Liberty Media vidí Miami jako dobrou příležitost s potenciálními příjmy z dalších oblastí, jako je pohostinnost fanoušků během víkendu anebo propagace královny motorsportu ve Spojených Státech.

Tento riskantní krok se samozřejmě neobejde bez trablí. Již nyní způsobil zděšení mezi stávajícími promotéry, kteří se smluvně zavázali tradičním dohodám mezi okruhy a managementem F1.

Chase Carey také odpověděl na otázku, zda je možné, že tento „koncept Miami“ použije vedení F1 také do budoucna v nových lokalitách.

„Zájem o podobný koncept máme rovnou ze čtyř kontinentů, takže nemůžeme nic vyloučit,“ oznámil Carey. „Každý závod je unikátní. Myslím si, že na každý z nich se musí pohlížet trošku jinak.“

„Lidé si neuvědomují, že tyto události mají kromě poplatku spousty pohyblivých faktorů. Pohostinnost, sponzoři a vše kolem toho.“

„Musíte zhodnotit všechny faktory a zhodnotit jejich zásluhy. Jaké jsou ekonomické benefity a jistoty? Nebojíme se riskovat, pakliže věříme, že dokážeme obrátit risk v zisk. Můžeme si to dovolit.“

„Je dobré, že s námi okruhy komunikují a informují nás o situaci. Je důležité, abychom získávali zpětnou vazbu. Pokud věříme, že v dané lokalitě můžeme najít nějaké výhody, a to nejen pro samotnou lokalitu, ale také pro nás, vyhodnotíme situaci dle zásluh.“

„Nehodláme od základu překopat současný systém, ale pokud z risku vzejde zisk, budeme se nad tím muset zamyslet,“ řekl Carey.

Šéf F1 také potvrdil, že během několika týdnů bude zveřejněn kalendář závodů pro sezónu 2019. Měl by čítat 20 závodů, kromě Hockenheimringu by ve hře měly zůstat všechny letošní lokality.

„Kalendář pro příští rok bude hodně podobný tomu letošnímu, v několika následujících týdnech ho zveřejníme. Už nyní se zaměřujeme na kalendář pro sezónu 2020 a na možné příležitosti, které podle nás zaujmou mnoho fanoušků a budou široce podporovány.“

„V tuto chvíli diskutujeme s několika potenciálními promotéry na čtyřech různých kontinentech. Závod v Miami je jedním z kandidátů,“ dodává šéf F1 Chase Carey.

Přiznal, že plány ohledně pořádání závodu v Miami již během následující sezóny byly příliš ambiciózní.

„Jedná se o městskou trať, je potřeba vyřešit a doladit spoustu detailů. Pro nás je důležitější kvalita závodu, takže jsme se namísto urychlenému organizování pro příští rok rozhodli zaměřit se až na rok následující, abychom získali více času na přípravu,“ nechal se slyšet Carey.

Idea o GP Miami se zalíbila Lewisi Hamiltonovi, který se velice těší. Fanoušci nejsou příliš nadšení, jelikož se jedná o další městskou lokalitu, které zejména v posledních letech nepatří mezi nejoblíbenější. Jak si povede závod v ulicích floridského velkoměsta, to se uvidí nejdříve v roce 2020.

 

Horner: Ricciardo se zřejmě bál Verstappena. Náhradník? Alonso by asi nebyl nejlepší volba

9. srpna 2018, 20:20 | Pavel Fabry | Komentáře
Ilustrační fotografie - Horner: Ricciardo se zřejmě bál Verstappena. Náhradník? Alonso by asi nebyl nejlepší volba
Šéf týmu Red Bull Christian Horner se nechal slyšet, že rozhodnutí Daniela Ricciarda odejít k Renaultu možná nebylo primárně řízeno touhou po změně, ale obavami z pozice, kterou si v týmu postupně vydobývá jeho kolega Max Verstappen. Otázkou je také, kým Australana nahradit. Fernando Alonso by prý nebyl nejšťastnějším řešením.

Daniel Ricciardo minulý týden oznámil svůj odchod od Red Bullu a zároveň přestup k týmu Renault. Šéf stáje z Milton Keynesu Christian Horner se přitom domnívá, že spíše než vidinou angažmá u francouzského továrního týmu bylo jeho rozhodnutí vedeno touhou opustit Red Bull kvůli obavám, jakou pozici by musel zaujímat vůči týmovému kolegovi Maxi Verstappenovi.

Mladý Nizozemec je po Australanově boku stále silnější osobností a u Red Bullu si vydobyl velice lukrativní novou smlouvu. Ricciardo tak podle Hornera mohl mít strach, že by musel v budoucnu hrát druhé housle.

"Daniel řekl, že se po dlouhém letu do Ameriky (na prázdniny) rozhodl, že chce změnu," řekl Horner. "Když se podíváte na racionální důvody tohoto přestupu, je těžké to pochopit. Daniel má svoje důvody. Myslím, že chce, použiji jeho slova, novou výzvu.

Zároveň mám ale pocit, že vidí, jak Max neustále roste, co se týče rychlosti a síly a řekl bych, že vedle něj nechce hrát druhé housle. Není to přitom tak, že bychom se k nim stavěli jakkoliv odlišně. Měli by naprosto stejný status, jako tomu bylo vždycky. Nemohu si pomoct, ale cítím, že to byla velká část Danielova rozhodnutí."

Horner dodal, že by pochopil, kdyby chtěl Ricciardo odejít k Mercedesu nebo Ferrari. Přestup k Renaultu je však podle něj "v této fázi jeho kariéry obrovským riskem".

Red Bull se prý přitom Ricciardovi při vyjednávání snažil vyjít vstříc, jak jen mohl. Dokonce by údajně přistoupil i na požadavek jednoletého kontraktu, aby mohl Australan o rok později zkusit štěstí u Mercedesu či Ferrari, nebo kdyby se ukázalo, že přechod týmu na pohonné jednotky Honda nebyl správným tahem.

"Pěkně jsme se prohnuli, abychom to umožnili," pokračoval Horner, podle nějž bylo jednání s Ricciardem "trochu jako snažit se vytáhnout na rande holku, které se moc nechce".

"Dali jsme Danielovi všechno, co chtěl a o co žádal, přesto to nestačilo, aby se rozhodl u Red Bullu zůstat. Nešlo tím pádem o peníze, nešlo o nějaký status nebo oddanost či délku."

Horner dokonce prozradil, že si v první chvíli myslel, že si z něj Ricciardo střílí: "Upřímně, myslel jsem si, že si ze mě utahuje, když mi zavolal a řekl, 'jdu k Renaultu'. Říkal jsem mu, 'to je nějaká legrace před prázdninami?' Pak ale začalo být jasné, že to je jeho volba a člověk to musí respektovat. Renault je rostoucím týmem, hodně tam investují. Možná je to prozíravá volba."

Otázkou pro Red Bull nyní je, kým Ricciarda nahradit. Jednou z veřejně diskutovaných možností je příchod Fernanda Alonsa. Takovou variantu však Horner odmítl se slovy, že Španěl by pro stáj zřejmě nebyl nejšťastnější volbou.

"Chovám k Fernandovi obrovský respekt, je skvělý, fantastický jezdec, ale bylo by velice těžké si to představit," řekl. "Má tendenci působit trochu chaos všude, kam přijde. Nejsem si jistý, že by to byla ta nejšťastnější volba, kdyby měl Fernando do týmu přijít."

Red Bull při výběru pravděpodobně sáhne do řad svých mladých talentů, jako nejvýraznější dva kandidáti se jeví Carlos Sainz, který je na letošní rok "zapůjčen" k Renaultu, a Pierre Gasly, jenž podává skvělé výkony u juniorského týmu Toro Rosso.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »