Články: Aktuality

Vettel se zostudil, tvrdí Hamilton, který měl být podle Němce také penalizován

25. června 2017, 22:18 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Vettel se zostudil, tvrdí Hamilton, který měl být podle Němce také penalizován
Během Velké ceny Ázerbájdžánu došlo ke kontroverzní situaci, kdy Vettel za safety carem narazil do brzdícího Hamiltona. Rozčilený Němec do něj následně z boku najel, ač to prý nebyl záměr. Pouze chtěl vyjádřit svůj nesouhlas. Podle Hamiltona se Vettel zostudil.

Pilot Mercedesu skončil po jednom pitstopu navíc kvůli upevnění ochrany hlavy pátý těsně za svým úhlavním rivalem v boji o mistrovský titul, Sebastianem Vettelem. Němec sice startoval čtvrtý, ale v průběhu závodu se dostal do čela. Jenže o vedení přišel, jelikož si musel odpykat penalizaci 10 sekund stop & go obdrženou za nebezpečnou jízdu během fáze safety caru, kdy najel právě do Hamiltona.

Avšak k tomu by nemuselo vůbec dojít, kdyby Hamilton v 15. zatáčce nezabrzdil tak tvrdě a Vettel do něj nevlétl. Přesto je přesvědčený, že to Hamilton neudělal úmyslně.

„Lídr diktuje tempo, avšak on při výjezdu ze zatáčky zrychlil a potom prudce zabrzdil. Nemohl jsem včas zastavit a najel jsem mu do zádě,“ vysvětluje Vettel. „Podle mě to nebylo nutné. Jeho záměr nebyl vybrzdit mě. Nemyslím si, že by to udělal. Ale je jasné, že se to zvrtlo, a tak to je. Nelíbilo se mi to. Jel jsem po jeho boku a zvedl ruku, abych ukázal, že se tohle nedělá, protože jsem si v tom okamžiku poničil přední křídlo a myslím si, že i on za to zaplatil tím, že si vůz lehce pošramotil.“

„S penalizací, kterou jsem obdržel, nesouhlasím. Protože pokud penalizujete mě, tak byste měli penalizovat nás oba, neboť tímhle způsobem se to nedělá,“ je přesvědčený o neférové penalizaci Vettel.

A jak se na celou situaci dívá Hamilton? „Nevybrzdil jsem ho. Kontroloval jsem rychlost, stejně jako při ostatních restartech jsem zpomalil na tom samém místě. Zjevně spal a najel do mě. Ale nebyl to můj problém. Jet bok po boku a schválně najet do pilota, nakonec z toho vyváznout bez úhony a dojet čtvrtý. Myslím si, že je to ostuda. Dnes tím sám sebe zostudil,“ kritizuje Vettelovo počínání. Zdůrazňuje, že vše dopadlo ještě relativně dobře díky tomu, že jeli pomalu. „Naštěstí jsme jeli pomalu. Pokud bychom jeli rychleji, mohlo to dopadnout hůře. Představte si, že všechny děti dnes sledovaly formuli 1 a viděli chování čtyřnásobného mistra světa. Myslím, že to mluví za vše.“

Rodák z Heppenheimu kromě penalizace 10 sekund stop & go vyfasoval tři trestné body. Aktuálně má na svém kontě devět černých puntíků. Nyní si musí dávat pozor, protože už je jen tři body od zákazu startu do závodu. Body platí přesně dvanáct měsíců, což znamená, že jejich platnost vyprší po následující Velké ceně Rakouska. Pokud se však dostane na maximální počet již v Rakousku, tak bude muset vynechat závod na okruhu v Silverstonu.

Detektivku v Baku vyhrál Ricciardo, první podium pro Strolla

25. června 2017, 18:24 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Detektivku v Baku vyhrál Ricciardo, první podium pro Strolla
Premiérová Velká cena Ázerbájdžánu nám nabídla opravdu napínavý závod, který dokončilo pouhých 14 jezdců. Nejlépe si s úzkými ulicemi v Baku poradil Ricciardo, avšak druhý Bottas zažil po nepovedeném startu parádní comeback. Napilno měl dnes také Bernd Mayländer, jenž se objevil ve svém Mercedesu na trati hned třikrát, a to v poměrně krátkých intervalech.

Start v podání Lewise Hamiltona byl bezchybný a první příčku si pohlídal. Na rozdíl od druhého Bottase, který měl plné práce se svým krajanem Räikkönenem, který jej natlačil na bariéru. Bottas se následně propadl na samotný chvost, když musel zamířit s defektem pneumatiky do boxů. Pilot Ferrari s poškozeným předním křídlem přišel jen o dvě pozice.

Palmer si víkend v Baku za rámeček rozhodně nedá. Celý víkend jej provázely technické problémy, které se mu nevyhnuly ani v samotném závodě. Na trati se ohřál pouhých osm kol, než mu motor vypověděl službu.

Pohonná jednotka Renaultu nefungovala pořádně ani ve voze Maxe Verstappena, který čtyři kola poté, co vypadl Palmer, musel také svůj vůz v garáži odstavit. V tom samém kole se na trati objevil Safety car kvůli stojícímu vozu Daniila Kvyata, pravděpodobně další problém s motorem francouzského motoráře.

Po restartu v sedmnáctém kole zůstal Hamilton ve vedení, avšak druhý Vettel se musel bránit před útoky třetího Sergia Péreze na Force Indii.

O dvě kola později byl na trať opět povolán Bernd Mayländer, protože došlo k několika kontaktům a na okruhu se povalovala spousta úlomků. Tentokrát však museli piloti následovat Mercedes do pitline, jelikož startovní/cílová rovinka byla plná nečistot.

Ve dvacátém kole byl závod opět restartován. Piloti Force Indie restart nezvládli a kolidovali spolu. Oba se propadaly startovním polem, rovněž Räikkönen, který měl defekt. Fin z boxů už nevyjel, jelikož mu propíchnutá pneumatika rozbila celou záď. Svůj vůz zaparkoval také Pérez.

Po celé trati se povalovalo množství úlomků, proto se ředitelství závodu rozhodlo závod zastavit. Během pauzy odvedli mechanici Force Indie a Ferrari perfektní práci. Dokázali totiž opravit vozy svých svěřenců. Pérez s Räikkönenem byli tedy zpět ve hře. A však ne na dlouho…

Massa se několik kol pohyboval se svým Williamsem na solidním druhém místě. Ale ani na něj se dnes neusmálo štěstí, protože po restartu hlásil problémy s vozem. O tři kola později zajel do boxů, kde jej odtlačili do garáže.

Po sedmadvaceti kolech pořadí vypadalo následovně: HAM, VET, RIC, MAG, ALO, SAI, OCO, BOT, GRO, VAN, ERI, WEH, PER, RAI.

Problémy potkaly rovněž lídra závodu Hamiltona, jemuž se uvolnila podpora hlavy, proto jej povolali do boxů, aby ji upevnili. Do čela se dostal Vettel, jenže ten obdržel penalizaci 10 vteřin stop & go za strčení do Hamiltona. Němec se ale stihl vrátit těsně před Britem. Vedoucí trojce měla překvapivé složení: Ricciardo, Stroll a Magnussen.

Magnussen se na třetí pozici ale příliš dlouho neohřál. Překonal jej Ocon a Bottas, který dokázal dohnat celé startovní pole a následně se jím ještě prokousat až k pódiovým pozicím. Ocon ztratil další místa ve prospěch dua Vettel-Hamilton.

Bottas kolo co kolo ukrajoval masivní náskok druhého Strolla a těsně před cílovou čárou se mu podařilo mladého Kanaďana překonat a odsunout na třetí místo. Přesto nemusí osmnáctiletý pilot Williamsu smutnit, protože je to jeho nejlepší výsledek v jeho zatím krátké kariéře závodníka Formule 1.

Vettel si nakonec čtvrté místo před hladovým Hamiltonem ubránil. Šestý skončil Ocon, za ním Magnussen se Sainzem. Solidní závod měl Fernando Alonso, který se od poloviny závodu držel na bodovaných pozicích. Svůj McLaren nakonec dovezl na devátém místě. Nejlepší desítku uzavřel Wehrlein.

ONLINE: Velká cena Ázerbájdžánu 2017

25. června 2017, 14:51 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - ONLINE: Velká cena Ázerbájdžánu 2017
Živý komentáře k Velké ceně Ázerbájdžánu 2017.

Závod začíná v 15:00.

Vítejte u živého komentáře k Velké ceně Ázerbájdžánu. Z pole-position dnes startuje po senzačním kvalifikačním kole. Druhý bude startovat Valtteri Bottas, třetí Kimi Räikkönen a čtvrtý Sebastian Vettel. Red Bull zaostal za očekáváními a Max Verstappen se kvalifikoval až na pátém místě, zatímco Daniel Ricciardo bude po nehodě startovat z desátého místa.

Výsledky kvalifikace naleznete zde, komentář k ní zde.

Okruh v Baku je velmi rychlý městský okruh. První sektor se skládá téměř výhradně z devadesátistupňových zatáček. První DRS zóna je na cílové rovince před první zatáčkou, druhá DRS zóna je mezi zatáčkami dva a tři. V druhém sektoru se nachází již zmiňovaná úzká část složená za zatáček osm, devět, deset a jedenáct. Následuje několik rychlejších zatáček. Třetí sektor se skládá vlastně jenom z jedné zatáčky, do které musíte brzdit, následně najíždíte do zatáček sedmnáct, osmnáct a devatenáct, které se ale alespoň v kvalifikaci projíždějí na plný plyn a následně piloty čeká velmi, velmi dlouhá cílová rovinka s DRS zónou.

Penalizaci má Carlos Sainz z minulého závodu, který klesl z dvanáctého místa na patnácté. Polepšili si tak Magnussen, Hülkenberg a Wehrlein. Penalizaci samozřejmě má i Vandoorne startující z osmnáctého a Alonso startující z devatenáctého místa. Palmer bude startovat z pitlane, protože se nezúčastnil kvalifikace.

KOMENTÁŘ

ZK - Zahřívací kolo začalo, všichni vyjíždějí na prohlídku nádherného starého centra Baku.

1/51 - A je odstartováno! Hamilton si udržel první místo! Räikkönen zaútočil na Bottase, ale ten ho namáčkl na bariéru, oba se propadli pořadím dolů! Vettel se tak posunul na druhé místo. V první zatáčce se roztočil Carlos Sainz. 

2/51 - Bottas míří do boxů s prasklou pneumatikou. Räikkönen pokračuje v závodě dál, ale propadl se až na páté místo za Vettela, Verstappena a Pereze. Na trati nám poletuje nějaký úlomek z vozu, strefil teď vůz Räikkönena.

3/51 - Bottas teprve nyní vyjíždí z boxů, vrací se na trať o kolo později. Verstappen hlásí, že má nějaké poškození z úlomků, tým hlásí, že se možná něco dostalo do chlazení brzd. Incident mezi Räikkönenem a Bottasem je vyšetřován, Räikkönen nyní hlásí, že záď vozu mu nepřipadá moc v pořádku.

4/51 - Momentální pořadí: HAM, VET, PER, VER, RAI, MAS, OCO, STR, RIC, HUL, MAG, KVY, ERI, VAN, ALO, WEH, SAI, GRO, BOT, PAL.

5/51 - Ericsson má problémy, hlásí, že mu nefunguje baterie.

6/51 - Daniel Ricciardo v boxech, přezouvá na nové měkké pneumatiky, bude se snažit na nich dojet až do cíle? Vandoorne taktéž v boxech. Ricciardo se vrací na sedmnáctém místě.

8/51 - Rozdíl mezi Hamiltonem a Vettelem je něco kolem sekundy a tři desetin. Palmer odstupuje ze závodu! Velmi pomalu dojíždí do boxů, zřejmě ho znovu zradil motor.

9/51 - Hamilton zajel nejrychlejší kolo závodu, snaží se udržet náskok na Vettela.

10/51 - Grosjean hlásí, že kdyby na tom byly jeho brzdy moc špatně, tak ho mají včas zastavit. Zřejmě si na ně nechce pak pořád stěžovat, jako obvykle.

11/51 - Verstappen útočí na Pereze, ten se ale hezky brání. Odstupuje Daniil Kvyat! Zradil ho jeho vůz Toro Rosso.

12/51 - A Verstappen má problémy! Hlásí problémy s motorem, propadává se pořadím, už je na osmém místě a propadává se dál. V rádiu je velmi frustrovaný, posledně v Kanadě musel kvůli převodovce odstoupit z druhého místa.

12/51 - SAFETY CAR! Na trať vyjíždí Safety Car. Na trati stále stojí vůz Daniila Kvyata a Verstappen tam jede pomalu. Hamilton toho využívá a jede do boxů, v boxech je i Vettel. A v boxech je další řada vozů. Räikkönen, Perez a další. Verstappen je taktéž v boxech, tým chvíli zkoušel vůz opravit, ale nakonec odstupuje.

13/51 - Pořadí za Safety Carem: HAM, VET, STR, PER, RAI, MAS, OCO, HUL, MAG, RIC, ALO, SAI, VAN, ERI, GRO, WEH, BOT.

14/51 - Stroll už také zajel do boxů, Hülkenberg také.

15/51 - „That was fucking stupid." - Icemanova reakce na incident s Bottasem v prvním kole. Räikkönen mu nechal místo, ale Bottas najel na obrubník a Ferrari prakticky naboural a odtlačil do zdi. Dle týmu je ale všechno na voze v pořádku. Hodně pilotů si stěžuje, že Safety Car jede velmi pomalu a nezvládají zahřívat pneumatiky.

16/51 - Bottas, jediný vůz o kolo pozadu, už byl puštěn a snaží se ostatní dohnat zezadu. Hlásí, že se mu stále moc nedaří zahřát pneumatiky. Většina okruhu je ve stínu, pouze kusy sem a tam jsou na sluníčku. Na konci kola Safety Car zajíždí.

17/51 - Závod restartován! Hamilton si uhlídal první místo, Vettel pod tlakem od Pereze, ale drží, Räikkönen se při restartu propadl za Massu a Ocona. A máme znovu Safety Car! Při restartu došlo k několika kontaktům a na trati je spoustu úlomků, kvůli tomu vyjel Safety Car. Nyní bude Safety Car s vozy za sebou projíždět pitlane, protože na cílové rovince se teď hodně uklízí.

19/51 - Ještě stále jedeme za Safety Carem. Hodně pilotů se stěžuje na nedostatečnou teplotu pneumatiky.

20/51 - Safety Car zajíždí do boxů! Pokračujeme! Vettel pod tlakem od Pereze a Massy. Ocon kolidoval s Perezem! Oba se propadají! A propadá se také Räikkönen! Co se děje! Räikkönen má punkturu zadního kola! Obě Force Indie také, máme znovu Safety Car! Räikkönen hlásí, že zřejmě mu pneumatiky propíchly nějaké úlomky na trati.

21/51 - Force Indie už jsou v boxech, Räikkönen také. A Räikkönen odstupuje, propíchnutá pneumatika mu rozbila celou záď vozu. Perez také odstupuje. Ocon se jako jediný z boxů vrací na trať. 

22/51 - Nejsme ještě ani v polovině závodu a už odstoupila čtvrtina pole a měli jsme tři Safety Cary. Uvidíme, co dál se ještě v tomto závodě stane.

ČERVENÁ VLAJKA! ZÁVOD JE ZASTAVEN! Závod je zastaven, celá trať je poseta úlomky vozů.

Stále trvá červená vlajka, trať je uklízena. Závod bude restartován v 16:15, tedy za deset minut.

Force India opravila Perezův vůz a nastoupí zpět do závodu! Ale bude asi o kolo pozadu. A Ferrari to také dokázalo! Opravili Räikkönenovo vůz je také tlačen dopředu a nastoupí zpět do boxů!

Perez a Räikkönen už jsou vypuštěni na trať! Za chviličku vyjede z boxů Safety Car se zbytkem pole a Perez s Räikkönenem se připojí na konci. Skvělé zprávy! Perez i Räikkönen zpět v závodě.

23/51 - Safety Car znovu na trati, za ním všechny vozy, Perez s Räikkönenem už se připojili dozadu. Massa ale hlásí nějaký problém s vozem!

24/51 - A znovu závodíme! Vettel zůstal za Hamiltonem, Ricciardo se v první zatáčce dokázal dostat na třetí místo před Massu a Strolla! Startoval desátý, jede na třetím místě! Perez s Räikkönenem jsou oficiálně o kolo a něco pozadu.

25/51 - Magnussen se vyšvihl na páté místo před Massu a Hülkenberga! V Haasu! Massa má zřejmě opravdu problémy se svým vozem, protože jede hodně pomalu. Hülkenberg končí! Dotkl se zdi a ulomilo se mu pravé přední kolo, ale zajel do únikové zóny a jedeme dál! Massa se mezitím propadl už na osmé místo. Alonso je momentálně šestý!

26/51 - Massa v boxech. A odstupuje. Tento závod je masakr! Räikkönen a Perez jsou vyšetřováni za to, že jejich týmy během červených vlajek na vozech pracovali v garážích a ne v pitlane.

27/51 - Pořadí: HAM, VET, RIC, STR, MAG, ALO, SAI, OCO, BOT, GRO, VAN, ERI, WEH, PER, RAI.

29/51 - Hamilton má problém! Podpora hlavy, kterou má kolem hlavy, se uvolnila trošku mu tancuje kolem hlavy. Na rovince se to snaží to držet dole, ale moc se mu nedaří jí zarazit zpět na své místo. Tohle ho určitě zpomalí a rozptýlí. Také to je trošku bezpečnostní problém, neboť je to jeden z klíčových bezpečnostních prvků, který chrání pilotův krk, páteř, hlavu.

30/51 - Tým Mercedesu si myslí, že podpěrka hlavy, i když tam není úplně pevně, nikam zatím neuletí.

31/51 - Hamilton dostal zprávu, že musí zajet do boxů, dostal zprávu od vedení závodu, že musí zajet do boxů a tým mu musí podpěrku upevnit najisto.

32/51 - Hamilton byl v boxech, tým mu vyměnil podpěrku hlavy, vrací se na devátém místě! Vettel dostal penalizaci 10 sekund stop&go za jeho strčení do Hamiltona! Velmi přísný trest za nebezpečné řízení. Už dlouho jsem neviděl použití této penalizace.

33/51 - Vettel dostává zprávu, že by měl do boxů zajet teď, dle výpočtů Ferrari by se měl na trať vrátit před Hamiltonem.

34/51 - Vettel v boxech, zajíždí do boxů, zastavuje na svém místě, tam musí počkat deset sekund a pak se zase může vrátit na trať. Hamilton je na osmém místě, Vettel se vrací na sedmém! Ricciardo vede závod, Stroll je druhý a Magnussen třetí!

34/51 - Räikkönen a Perez dostali penalizaci průjezd boxy za pracování na vozy během červených vlajek v garážích a ne venku na pitlane.

35/51 - Magnussen jede na třetím místě a jede mu to velmi hezky. Naposledy získal pódium při svém prvním závodě v kariéře v Austrálii 2014. Mezitím jeho týmový kolega Grosjean si opět stěžuje na brzdy.

36/51 - Vettel s Hamiltonem nyní předjíždějí Alonsa, ten se brání, ale nemůže toho moc dělat. Jeho zpráva týmu: „Takový škoda, mohli jsme bojovat o vítězství."

37/51 - Hamilton tlačí na Vettela, ale ten se brání dobře. Grosjean je v boxech.

38/51 - Ocon se posouvá na třetí místo před Magnussena, toho vzápětí předjel i Bottas, který se posouvá na čtvrté místo! Velmi těsné je to mezi Ericssonem na desátém místě a Wehrleinem. Sauber potřebuje body a každý z nich je chce přinést.

39/51 - Vettel se posouvá na páté místo před Magnussena, Hamilton ho následuje o chvilku později.

40/51 - Ocon pod tlakem Bottase, ale Mercedes je příliš rychlý a Bottas jde na třetí místo poté, co po prvních dvou kolech byl poslední se ztrátou jednoho kola.

41/51 - Perez je v boxech, definitivně odstupuje. Problémy s vozem byly příliš velké.

42/51 - Vettel se dostává na čtvrté místo před Ocona při brzdění do první zatáčky. Skoro se do ní nevešel a skončil v bariéře, ale udržel to na trati. Hamilton se prozatím zasekl za Oconem.

43/51 - Blížíme se k dvouhodinovému limitu závodu, do konce zbývá osm kol, ale i kdybychom to trošku přetáhli, tak vedení závodu to zřejmě dovolí. Podobně se tak stalo v Singapuru v jednom z nedávných závodů. Hamilton už se také dostává před Ocona v první zatáčce, opět to bylo velmi těsné.

45/51 - Vandoorne dostává zprávu, že když předjede oba Saubery, tak bude na bodech. Ericsson je před ním o dvě sekundy, o další dvě sekundy vepředu je Wehrlein.

46/51 - Momentální pořadí: RIC, STR, BOT, VET, HAM, OCO, MAG, SAI, ALO, WEH, ERI, VAN, GRO, RAI.

47/51 - Bottas Strolla dohání tempem přes sekundu na kolo, ale Stroll jede sebejistě a bez chyb a není jisté, jestli ho Bottas stihne dohnat včas před cílem.

48/51 - Vettel na to hodně tlačí, ale málem naboural v první zatáčce, jede na limitu. Už jsme překonali dvouhodinový limit, ale závod se dojede až do konce. Räikkönen v boxech, Ferrari vůz už chce ušetřit a nebude ho nutit dojet až do konce. Koneckonců je potřeba chránit motor a nevypadalo to, že by už dnes dosáhl na nějaký ten bod.

49/51 - Bottas už se blíží ke Strollovi, ale velmi blízko za Bottasem už je Vettel s Hamiltonem. V závodě zbývá 13 vozů, ale Räikkönen bude oficiálně klasifikován, odjel nezbytný počet kol.

51/51 - Poslední kolo! Kdo bude na třetím místě? Kdo bude na druhém? Udrží to Stroll před Bottasem? Ricciardo si jede pro velmi nepravděpodobné vítězství! A Bottas si dojel pro druhé místo! Na poslední chvíli zaútočil na Strolla a o pár centimetrů si dojel pro druhé místo! Vettel se udržel před Hamiltonem!

KONEC! DANIEL RICCIARDO VÍTĚZÍ! Druhý Bottas, třetí Stroll! První body pro McLaren! Alonso! Neskutečný závod! Baku letos rozhodně doručilo neskutečnou podívanou!

Na rádiu Red Bullu se všichni smějou a nemůžou uvěřit tomu, že si Ricciardo dojel pro vítězství. Odvedl na trati kus práce a štěstí mu vyšlo naproti a dojíždí tak na prvním místě!

Vettel: Poznal jsem dva Michaely Schumachery

25. června 2017, 13:00 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Vettel: Poznal jsem dva Michaely Schumachery
Čtyřnásobný šampion závodící pro ikonickou stáj z Maranella se rozpovídal o jeho vzoru Michaelu Schumacherovi a o vztahu se stájovým kolegou Kimim Räikkönenem.

Sebastian Vettel je na dobré cestě k vyplnění svého dětského snu – vyhrát titul s Ferrari, jako se to povedlo mezi lety 2000-2004 jeho největšímu vzoru Michaelu Schumacherovi, který byl pět let po sobě ve voze italské stáje neporazitelný. Vettel zažil stejně jako jeho krajan Schumacher jednu úrodnou „čtyřletku“, během které jeho soupeři z něj neznali nic jiného než jeho záda. To bylo ještě ve službách rakouského nápojového giganta Red Bullu v letech 2010-2013.

Nyní má však perfektně nakročeno k dalšímu, již pátému, triumfu, tentokrát s Ferrari. Díky čemuž by se dostal na dostřel pokoření rekordu legendárního Schumiho, jenž je držitelem sedmi trofejí. Tento rekord většina lidí považovala za nepřekonatelný.

Avšak devětadvacetiletý Němec v rozhovoru pro italský plátek Gazzetta dello Sport vyvrátil, že by k tomu mohlo dojít: „Nevěřím v něco takového. Není to něco, čeho bych musel nevyhnutelně dosáhnout. Michael Schumacher byl pro mě enormním zdrojem inspirace, ale jeho rekordy z mého pohledu nepřicházejí v úvahu. Zato chci dosáhnout jedné věci jako on: stát se s Ferrari mistrem světa. Zároveň také vím to, že už jsem získal čtyři mistrovské tituly, proto se můžu považovat za šťastného.“

Na otázku, jaká je jeho nejhezčí vzpomínka na Schumachera, řekl: „Do jisté míry jsem poznal dva Michaely Schumachery. Jednoho, když jsem vyrůstal a byl ještě kluk. Bylo to, jako bych potkal Boha. Poté jsem ho zažil jako dospělý, když jsem byl sám velký. Nejdřív jsem ho potkal jako šampiona, potom jako člověka. Zjistil jsem, co Michael ztělesňuje a kým doopravdy je.“

„Nikdy jsem nezažil, že by byl mimo. Možná vyjma toho, když si dopřál pár drinků," vzpomíná rodák z Heppenheimu a pokračuje: Nikdy jsem ho neviděl naštvaného. Nikdy jsem jej neslyšel říkat něco, co by nedávalo smysl. Vždy měl všechno pod kontrolou. Nehrálo roli, jestli sedí v motokáře, v buggy během Závodu šampionů, nebo ve formuli – vždycky jsem měl dojem, že je svým pánem.“

Schumacher dal v jakékoliv stáji, pro kterou závodil, jasně najevo, kdo je tam pánem. A jak se má situace u Ferrari dnes? „Jsem připraven nastoupit proti jakémukoliv pilotovi. Neboť o tom, kdo sedí ve druhém Ferrari, nerozhoduji já, ale je to záležitost týmu. Nejsem šéf stáje,“ připomíná Vettel, který je se svým současným finským parťákem spokojený. Jakmile je totiž mezi jezdci vše v pořádku, pak vládne pohoda i uvnitř celého týmu. „Kdybych měl na výběr, ponechal bych si Kimiho – z jednoho jednoduchého důvodu, protože k sobě navzájem chováme respekt, a to vyřeší množství potencionálních problémů. Když je jeden z nás lepší, tak to neznamená, že to druhého těší. Spíš naopak. Ale máme však potřebnou velikost na to, abychom k výkonu jeden druhému ze srdce pogratulovali. Tak, jak se to mezi muži patří. Pro mě je to znak vyspělosti, upřímnosti a sportovní velikosti.“

Verstappena neposlouchala technika, Ricciardo boural. Oba se však shodují: Měli jsme na třetí místo

24. června 2017, 23:00 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Verstappena neposlouchala technika, Ricciardo boural. Oba se však shodují: Měli jsme na třetí místo
Max Verstappen v pátek v Baku vyslal Ferrari a Mercedesu varovný signál, když opanoval oba tréninky, avšak v sobotu se situace změnila. V závěrečném tréninku z toho bylo po technických problémech už jen sedmé místo. Kvalifikace dopadla o něco lépe. Polepšil si o dvě pozice, ale přesto byl pořádně rozladěný. Ani Daniel Ricciardo neměl důvod k radosti. Ten zaplatil za svou chybu v samotném závěru Q3.

Začátek kvalifikace vyšel mladému Nizozemci parádně, když dokázal vyprodukovat druhý nejrychlejší čas. Jenže druhý a třetí segment byl o poznání horší. V prostřední části ztrácel na nejrychlejšího Hamiltona přes půl vteřiny a v závěrečné dvanáctiminutovce to bylo dokonce 1.2 vteřiny.

„Jasně, že není ideální, když máte ve třetím tréninku problém s hydraulikou. Ve druhé části kvalifikace se vyskytly opět problémy. Pokaždé, když jsem byl blízko maximální rychlosti, motor vypověděl. To není dobré. Ve třetím tréninku jsem byl v posledním kole koneckonců o tři desetiny rychlejší než kdy před tím – a potom jsem přišel o synchronizaci převodovky, díky čemuž šlo množství času k čertu,“ popisuje značně podrážděný Verstappen a apeluje na co nejrychlejší vyřešení potíží: „Musíme to dostat pod kontrolu!“

Red Bull dostal pro Baku od Renaultu aktualizovanou pohonnou jednotkou. Osmnáctiletý závodník zdůrazňuje, že by Ferrari v kvalifikaci porazili nebýt technických problémů, které jej v sobotu doprovázely. Rovněž si však vylepšení chválí.

„Pociťujete více výkonu, avšak coby závodník nezískáte dostatek síly. Celkově vzato – bez těchto problémů bychom mohli bojovat o třetí místo na startu. Rozhodně jsme udělali krok vpřed, co se maximální rychlosti týká. Současně jsme neztratily nic z naší rychlosti v točivé části. To vše dokazuje, že v oblasti vývoje jsme na správné cestě. Ale v oblasti stability musíme pracovat lépe. Něco takového se nám jednoduše nemůže stávat,“ uzavřel Verstappen.

Na druhé straně garáže stáje rakouského nápojového giganta také nevládne zrovna dvakrát velké nadšení. V závěrečné části nezvládl Daniel Ricciardo vybrat šestou zatáčku a měl poměrně tvrdý kontakt se zdí, jenž mu sebral poslední šanci na lepší umístění na startu a mimo to zapříčinil vyvěšení červených vlajek, jelikož byl nucen těsně za zatáčkou svůj vůz odstavit.

„Samozřejmě, že je to frustrující, když vyprodukujete nehodu. Ale ve třetí části musíte holt vyzkoušet všechno možné, abyste z auta vymáčkli poslední zbytek výkonu. Věděl jsem, že jsem v šesté zatáčce nechal ještě špetku času na pospas, proto jsem následně snažil do ní vjet ve vyšší rychlosti. Avšak na výjezdu ze zatáčky jsem ztratil kontrolu nad mou zádí. Snažil jsem se to ještě ukočírovat, ale stále jsem se točil. A jelikož tam není zeď rovná, tak jsem ji trefil,“ vysvětluje sedmadvacetiletý Australan, který selhání bere na sebe: „Zeď za to samozřejmě nemůže, za bouračku ji neobviňuji. Je to jednoduché: jel jsem na limitu, jinak žádný důvod k bouračce nebyl.“

„Ovšem, že nejsem z této chyby nadšený, ale je to jedna z tratí, na které se něco takového může přihodit. Jedna část mě ji teď zrovna nemá příliš v lásce, ale pravdou je, že mám z tohoto důvodu městské okruhy rád. Ukáží vám, kde je limit, a když vyletíte, musíte za to draze zaplatit.“

„Pochopitelně je to opravdu politováníhodné, neboť jsem měl pocit, že bychom se mohli vpředu zapojit. Ale Mercedes byl velmi rychlý. Dali jasně najevo, že jsou z dosahu. Avšak od Ferrari jsme nakonec nebyli tak daleko,“ zanalyzoval aktuální pozici sebe a svého týmu vůči rivalům z Německa a Itálie.

Se svým stájovým kolegou Verstappenem je v jedné věci za jedno, a sice že forma týmu jde nahoru: „Rozhodně jsme dosáhli pokroků, což dokazuje skutečnost, že Max i já jsme vyvážením vozu spokojení. Také chování vozu bylo dobré, proto se nenechám zastrašit tím, co se bude dít v závodu.“

Okruh v Baku je velmi zrádný a i malá chybka je následně tvrdě potrestána, což se může postarat o pořádnou dávku napětí.

„Myslím si, že v závodě se toho může stát spoustu. A přestože to je jen jednozastávkový závod, tak předpokládám, že se můžeme ještě zlepšit,“ neztrácí po chybě z kvalifikace odhodlání a bojovnost desátý Ricciardo.

Pole-position v Baku získal Lewis Hamilton!

24. června 2017, 16:25 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - Pole-position v Baku získal Lewis Hamilton!
Lewis Hamilton v kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu rozdrtil konkurenci bezchybným kolem na poslední chvíli.

Poslední část kvalifikace byla přerušena tři a půl minuty před svým koncem a tak všichni měli ke konci jenom jedno letmé kolo, ve kterém se mohli utkat o pole-position. Před červenou vlajkou vedl Valtteri Bottas, který se zlepšil i ve svém posledním pokusu, ale Hamilton zajel perfektní prostřední sektor a nahnal na svého týmového kolegu spoustu času a pole-position mu vzal. Bottas se musel smířit s druhým místem, letos je to poprvé, co se nekvalifikoval třetí nebo na pole-position.

Ferrari zde na Mercedes jasně ztrácí, Räikkönen se zmohl na třetí místo s velkou ztrátou, Sebastian Vettel má problémy po celý víkend a nyní byl až čtvrtý nejrychlejší. Rychlost Red Bullu se tréninků se vypařila. Ricciardo havaroval ve třetí části kvalifikace (kvůli tomu již zmiňovaná červená vlajka) a skončil na desátém místě. Verstappen získal páté místo.

Šesté místo vybojoval Esteban Ocon před svým kolegou Perezem. Osmý Lance Stroll ve Williamsu měl velmi úspěšnou kvalifikace, nejenom se dnes poprvé dostal až do Q3, ale také porazil svého týmového kolegu Felipeho Massu, který skončil devátý.

PozicePilotTýmČasZtráta
1 Flag   Lewis Hamilton Mercedes 1:40.593  
2 Flag   Valtteri Bottas Mercedes 1:41.027 0.434
3 Flag   Kimi Raikkonen Ferrari 1:41.693 1.100
4 Flag   Sebastian Vettel Ferrari 1:41.841 1.248
5 Flag   Max Verstappen Red Bull 1:41.879 1.286
6 Flag   Sergio Perez Force India 1:42.111 1.518
7 Flag   Esteban Ocon Force India 1:42.186 1.593
8 Flag   Lance Stroll Williams 1:42.753 2.160
9 Flag   Felipe Massa Williams 1:42.753 2.160
10 Flag   Daniel Ricciardo Red Bull 1:43.414 2.821
11 Flag   Daniil Kvyat Toro Rosso 1:43.186  
12 Flag   Carlos Sainz Toro Rosso 1:43.347  
13 Flag   Kevin Magnussen Haas 1:43.796  
14 Flag   Nico Hulkenberg Renault 1:44.267  
15 Flag   Pascal Wehrlein Sauber 1:44.603  
16 Flag   Fernando Alonso McLaren 1:44.334  
17 Flag   Romain Grosjean Haas 1:44.468  
18 Flag   Marcus Ericsson Sauber 1:44.795  
19 Flag   Stoffel Vandoorne McLaren 1:45.030  
20 Flag   Jolyon Palmer Renault  

ONLINE: Velká cena Ázerbajdžánu 2017 (kvalifikace)

24. června 2017, 14:44 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - ONLINE: Velká cena Ázerbajdžánu 2017 (kvalifikace)
Živý komentář ke kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu 2017

Kvalifikace začíná v 15:00

Vítejte u našeho živého komentáře ke kvalifikaci. Tentokrát není vůbec jasné, kdo dnes uzme pole-position. Zatímco Red Bull byl nejrychlejší v prvním i druhém tréninku, v tom třetím se ukázal Mercedes s Bottasem. Částečně to mohla způsobit změna vnitřního obrubníku zatáčky 8. Ta vede k nejužší části trati a často zde dochází k nehodám. Při závodu F2 zde jedna takováto nehoda úplně ucpala úzkou trať a závod musel být zastaven. Obrubník byl odstraněn a na asfalt se pouze namaloval okraj tratě. Piloti tak nebudou katapultováni do bariér, pokud na obrubník najedou trošku moc. Taktéž tento namalovaný „obrubník" nevyčnívá tolik do tratě a průjezd zatáčkou se tak zrychlí a nebude tak těsná. Výsledek třetího tréninku s takto pozměněnou tratí naleznete zde.

Okruh v Baku je velmi rychlý městský okruh. První sektor se skládá téměř výhradně z devadesátistupňových zatáček. První DRS zóna je na cílové rovince před první zatáčkou, druhá DRS zóna je mezi zatáčkami dva a tři. V druhém sektoru se nachází již zmiňovaná úzká část složená za zatáček osm, devět, deset a jedenáct. Následuje několik rychlejších zatáček. Třetí sektor se skládá vlastně jenom z jedné zatáčky, do které musíte brzdit, následně najíždíte do zatáček sedmnáct, osmnáct a devatenáct, které se ale alespoň v kvalifikaci projíždějí na plný plyn a následně piloty čeká velmi, velmi dlouhá cílová rovinka s DRS zónou.

Vettel a Verstappen se ve třetím tréninku trápili s problémy s technikou. Sebastian Vettel vyměnil motor za starší použitý, vyhne se tedy penalizaci. Oba piloti budou připraveni nastoupit do kvalifikace. Tím, kdo do kvalifikace nenastoupí, bude Jolyon Palmer, kterému se ve třetím tréninku vzňal vůz a naneštěstí způsobil takovou škodu, že tým nestíhá vůz včas opravit.

Q1

18:00 - První část kvalifikace začala, okamžitě na trati máme mnoho vozů.

17:00 - Hülkenberg v Renaultu byl prvním na trati. Nyní v boxech máme jenom Mercedesy a Vandoorna.

15:00 - Oba Mercedesy už také míří na trať. Hülkenberg ve svém prvním měřeném kole. V tom zahřívacím už se trochu potýkal s přetáčivostí. Své letmé kolo hned opustil a pustil před sebe Magnussena, který trochu zablokoval kola při brzdění do druhé zatáčky.

14:00 - Sainz už se podíval mimo trať, nedobrzdil jednu zatáčku a musel využít únikovou zónu.

11:00 - Máme první řádné měřené časy, momentálně je na čele Räikkönen ve Ferrari. Piloti se potýkají s nedostatečným přítlakem a nedaří se jim moc dobře zahřát pneumatiky, mnoho pilotů proto potřebuje více zahřívacích kol.

10:00 - Problémy na této trati působí také časté stíny. Tím, že je v Baku podvečer, tak stromy a budovy kolem trati na trať hází mnoho stínů a asfalt má tedy na různých místech různou teplotu, což může vůz rozhodit.

9:00 - Hamilton jde do čela pořadí, Verstappen je druhý se ztrátou čtyř desetin. Räikkönen zatím zůstává třetí, za ním jsou obě Force Indie.

8:00 - Perez jde na třetí místo, Massa na páté.

6:00 - Vettel jde na čtvrté místo za Pereze, šestý Ricciardo.

5:30 - Verstappen se zlepšuje na prvním místě, ale Hamilton se zlepšuje také a rozdíl mezi nimi zůstává prakticky stejný.

4:00 - Hamilton je na první místě, Verstappen je na druhém, Räikkönen jde na třetí, Vettel na čtvrté.

2:00 - Massa se nevešel do osmé zatáčky, musel vyjet do únikové zóny, zkazil si tak rychlé kolo.

0:30 - Vandoorne je v letmém kole, ale jeho čas nevypadá na to, že by se mohl dostat ze sestupové zóně.

0:00 - Čas vypršel. Vandoorne jde pouze na osmnácté místo, Alonso se blíží do cíle a zajíždí do boxové uličky. Ericsson se posouvá na osmnácté místo. Magnussen je ještě v letmém kole.

KONEC Q1! Nejrychlejší byl Hamilton, vypadávají Alonso, Grosjean, Ericsson, Vandoorne a samozřejmě i Palmer, který na trať nevyjel.

Grosjean bude opět velmi nespokojený, neboť odstoupil, protože i v posledním pokusu ho trápily brzdy a vyjel mimo trať. V McLarenu také nebudou nadšeni, že se ani s jedním vozem nedostali do Q2. I když ve výsledku jim to může být jedno, neboť oba vozy mají tolik penalizací za výměny částí motoru, že budou Alonso s Vandoornem rádi, že budou startovat na stejné trati jako ostatní.

Velmi hezké kolo zajel Daniil Kvyat, který se prosmýkl na páté místo. Skvělou práci odvedl také Pascal Wehrlein, který postoupil do Q2 na patnáctém místě.

Q2

15:00 - Druhá část kvalifikace začíná, hned máme několik vozů na trati, mezi prvními Valtteriho Bottase a Pascala Wehrleina.

13:00 - Na trati už máme všech patnáct vozů.

12:00 - Felipe Massa se se svým Williamsem hodně pere, hned několikrát to během jednoho kola vypadalo až moc na hraně a párkrát už jsme ho málem viděli ve zdi. Ale udržel to na trati a zajel první měřené kolo.

10:00 - Verstappen si stěžuje na příliš velké vibrace. Na první místo jde Räikkönen, na druhé Verstappen, na třetí Ricciardo.

9:30 - Bottas jde na první místo, Hamilton je o něco rychlejší a jde před něj.

9:00 - Perez jde na čtvrté místo, Ocon na šesté.

7:00 - Massa jde na sedmé místo za Vettela.

6:00 - Verstappen jde na čtvrté místo, Perez je pátý, Stroll se vyšvihl na šesté místo, za ním Ricciardo, Vettel klesl na osmé místo.

5:30 - Lewis Hamilton zlepšil svůj čas na 1:41.275, druhý Bottas na něj ztrácí sedm a půl desetiny, Räikkönen osm desetin.

2:00 - V sestupové oně máme Sainze, Kvyata, Magnussena, Hülkenberga a Wehrleina. Hülkenberg nyní vylezl ze svého vozu a končí.

1:30 - Kvyat se zlepšuje, ale pouze na jedenácté místo.

1:00 - Vettel jde na druhé místo, ale na Hamiltona ztrácí šest desetin.

0:00 - Čas vypršel v sestupové zóně zůstávají 11. Kvyat, 12. Sainz, 13. Magnussen, 14. Hülkenberg, 15. Wehrlein.

KONEC Q2! Nejrychlejší byl opět Hamilton, vypadávají 11. Kvyat, 12. Sainz, 13. Magnussen, 14. Hülkenberg, 15. Wehrlein.

Kvyat si posteskl, že s tímto výkonem už se na víc nezmůže. Ke konci této části se na druhé místo posunul Bottas, Räikkönen na páté. Do Q3 se dostaly oba vozy Mercedesu, Ferrari, Red Bullu, Williamsu a Force Indie.

Q3

12:00 - Třetí část kvalifikace začíná, na trati máme Hamiltona, Bottase, Räikkönena a Ricciarda.

11:00 - Vettel už je také na trati.

10:00 - Piloti najíždějí do letmých kol.

7:00 - Řada pilotů musí využít první měřené kolo jako další zahřívací. S tím, jak Slunce postupně klesá, tak teplota tratě klesá a piloti budou mít větší problémy se zahříváním pneumatik a přilnavostí.

5:00 - Valtteri Bottas jde na první místo, Hamilton na něj něco ztratil ve třetím sektoru, kde vyjel mimo trať. Verstappen je třetí, Räikkönen je čtvrtý.

4:00 - Vettel je pátý, Ricciardo šestý, pak Perez, Ocon, Massa a Stroll.

3:30 - Ocon se zlepšuje a jde na páté místo. Daniel Ricciardo končí v kvalifikaci!

3:33 - ČERVENÁ VLAJKA! Ricciardo rozbil svůj vůz o bariéru a zastavil v místě, kde není možné vůz rychle odstranit. Mechanici Ferrari běží na konec pitlane a musí zatlačit zpět do boxů Vettela, který zrovna dojížděl na konec pitlane s novými pneumatikami, když byla vyvěšena červená vlajka.

3:33 - ZELENÁ VLAJKA! Kvalifikace byla znovu zahájena, na konci boxové uličky už čeká Max Verstappen, za ním čekají další vozy.

3:00 - Za Verstappenem z boxů vyjeli Bottas a Hamilton.

2:30 - Ferrari vyjíždí na trať až nyní, Vettel s Räikkönenem stihnou jenom jedno letmé kolo, piloti, kteří vyjeli hned ze začátku, stihnou dvě.

1:30 - Verstappen, Bottas i Hamilton jsou v letmých kolech. Bottas i Hamilton jedou svá osobní maxima po prvním sektoru.

0:00 - V druhém sektoru Bottas zpomalil a Hamilton získal spoustu času! A už nestihnou druhá kola. Hamilton jde na první místo! Bottas klesá na druhé místo. Verstappen jde na třetí místo, Perez na čtvrté, Ocon na páté. Räikkönen se posouvá na třetí místo, Sebastian Vettel je pomalejší a jde na čtvrté místo! Stroll jde na osmé místo, Massa na deváté a Ricciardo zůstává desátý!

KONEC KVALIFIKACE! Lewis Hamilton získává pole-position! 2. Bottas, 3. Räikkönen, 4. Vettel, 5. Verstappen, 6. Ocon, 7. Perez, 8. Stroll, 9. Massa, 10. Ricciardo, 11. Kvyat, 12. Sainz, 13. Magnussen, 14. Hülkenberg, 15. Wehrlein, 16. Alonso, 17. Grosjean, 18. Ericsson, 19. Vandoorne, 20. Palmer. 

Třetí trénink v Baku: Nejrychlejší Bottas, Vettel a Verstappen s technickými problémy

24. června 2017, 13:34 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Třetí trénink v Baku: Nejrychlejší Bottas, Vettel a Verstappen s technickými problémy
Sobotu otevřel nejlepším časem Valtteri Bottas na Mercedesu. Vettela zastavily technické problémy a musel se spokojit s dvanáctým místem.

Třetí trénink na okruhu v Baku probíhal oproti těm pátečním v poklidném duchu. Po úpravě obrubníku v osmé zatáčce, který byl prakticky odstraněn a nahrazen malbou, nebyly vyvěšeny žádné červené vlajky, avšak žluté jsme párkrát zahlédly.

První žlutá vlajka zavlála krátce po začátku, když začaly šlehat z Renaultu Jolyona Palmera plameny. Odstraňování Britova vozu zabralo maršálům téměř deset minut.

Jak jezdci postupně přezouvali ze středně tvrdé specifikace gum na softy a super-softy, tak se zrychlovali pochopitelně také časy. První dvě pozice si téměř celou dobu prohazovali piloti Mercedesu Valtteri Bottas a Lewis Hamilton. Solidní časy také zajížděli piloti Force Indie a Filipe Massa na Williamsu, který se dokonce několik minut držel na druhém místě.

Reprezentativní čas nezaznamenal dvanáctý Sebastian Vettel, pro kterého trénink skončil předčasně kvůli problémům s chlazením. O pár minut později zastavily technické potíže i Red Bull Maxe Verstappena.

V úplném závěru tréninku byly vyvěšeny žluté vlajky kvůli Lance Strollovi, který skončil ve druhé zatáčce mimo trať. Chvíli trvalo, než se mu podařilo zařadit zpátečku a vrátit se zpět na trať. V konečné výsledkové listině osmnáctému nováčkovi z kanadského Montrealu patří slušné deváté místo.

Nejlépe se s městským okruhem vypořádal Bottas. Mezi Fina a jeho týmového kolegu Hamiltona se dostal druhý finský závodník Kimi Räikkönen. Čtvrtý Daniel Ricciardo, za ním se zařadili Ocon, Verstappen, Massa, Kvyat, Stroll a nejlepší desítku uzavírá Sergio Pérez.

FIA po stížnostech pilotů modifikovala obrubník v osmé zatáčce

24. června 2017, 11:41 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - FIA po stížnostech pilotů modifikovala obrubník v osmé zatáčce
V pátečních trénincích mělo nespočet pilotů problémy s nájezdem do osmé zatáčky, přičemž se dva z nich následně tvrdě potkali se zdí. Jezdci se proto rozhodli, že problematickou sekci projednají s vedením.

Trať v Baku je opravdu úzká a zrádná, což dokládá osmá zatáčka, která se v pátek stala kamenem úrazu pro Sergia Péreze a Jolyona Palmera. Oba jmenovaní zatáčku nevybrali a své monoposty roztříštili o zeď. Ale také další jezdci byli velmi blízko zdi, avšak těm se to ještě na poslední chvíli podařilo zachránit a využili únikové zóny.

Jedním z pilotů, kteří se s osmičkou dokázali vypořádat, byl Sebastian Vettel: „V pátečních trénincích tam jedete asi šedesátkrát, a z toho tak třicetkrát máte nepříjemný pocit, že to nebude stačit, protože je velmi těsná. Musíte najít limit, ale nesmíte to přehnat. Párkrát jsem si vytáhl žolíka a holt jsem jel přímo.“

Mexičan se postaral na konci prvního volného tréninku o červené vlajky, když onu zatáčku nevybral a robil svoji Force Indii o zeď, přičemž mu uletělo pravé zadní kolo a poničil si zavěšení předního kola. Za zmínku stojí, že také zásluhou mechaniků z Oconovi strany garáže, se mohl Pérez zúčastnit i druhého tréninku.

„Problémem je obrubník, který tam je o něco vyšší a ten nám to stěžuje,“ vysvětluje sedmadvacetiletý pilot z Guadalajary. Dále prozrazuje, že ohledně této problematiky se sešli s ředitelem závodu Charlie Whitingem: „Během mítinku s ředitelem závodů Charlie Whitingem jsme jej požádali, aby zjistil, zda se nedá (obrubník) trochu poupravit. Sice neřekl, co udělá, ale myslím si, že najde co nejlepší kompromis. Protože je pro nás toto místo opravdu složité. Velmi lehce tam můžete chybovat.“

„Na této trati je množství vysokorychlostních zatáček a tvrdých brzdných zón. Brzdný bod je velmi těžké trefit. Pokud máte všechno pod kontrolou, tak vám přijde, že jste příliš pomalí. Proto na to v dalším kole šlápnete, tvrději dupnete na brzdu – a to už je příliš a kola zablokujete,“ popisuje Palmer, který se postaral o druhé červené vlajky na městském okruhu v Ázerbájdžánu.

Německý web Speedweek.com píše, že kompetentní z FIA potvrdili modifikaci obrubníku, který má být přesunut na vnitřek, díky čemuž by se měly potíže pilotů při nájezdu vyřešit. 

V Baku na úvod najrýchlejší Red Bull

23. června 2017, 14:01 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - V Baku na úvod najrýchlejší Red Bull
Pri prvom tréningu v Baku bolo poznať, že jazdci na úzkej trati s výkonnými monopostami zatiaľ naplno nejdú. Napriek tomu sme boli svedkami hraničných situácii a jednej nezvládnutej – Sergio Perez rozbil svoju Force Indiu v deviatej zákrute.

Max Verstappen si aspoň trochu napravil chuť po nevydarených pretekoch v Kanade, počas tréningu obul len stredne tvrdú a super-mäkkú zmes a dosiahol najrýchlejší čas. Čas 1:44,410 je približne o 1,7 sekundy horší ako čas, ktorý stačil minulý rok na tomto okruhu Nicovi Rosbergovi na pole position.

Takmer pol sekundu za tímovým kolegom je druhý Ricciardo, za ním Sebastian Vettel. Vettel mal problémy s brzdami, rovnako ako jeho tímový kolega Räikkonen. Štvornásobný majster sveta sa niekoľko krát ocitol kvôli brzdám mimo trate. Treba ale povedať, že Vettel neobul super-mäkkú zmes.

Na štvrtom mieste Sergio Perez, to pre Force Indiu nie je zlý výsledok, no Perez bol prvou obeťou sekcii zákrut 8-11. Po príliš agresívnom nájazde do ôsmej zákruty skončil mexický pretekár v bariére v deviatej zákrute.

Na piatom a šiestom mieste Mercedesy, Hamilton a Bottas. Obaja jazdci obuli super-mäkkú zmes. Hamilton však strávil príliš veľa času v premávke, Bottas sa zo začiatku tréningu ocitol mimo trať.

Na siedmom mieste Ocon, za ním Massa a Räikkonen. Ani jeden z niekdajšej dvojice tímových kolegov neobul super-mäkkú zmes.

Desiaty Daniil Kvyat zajazdil svoj prvý čas až v samom závere pretekov, až po červených vlajkách, ktoré svojou haváriou spôsobil Perez.

Problémy s brzdením mal tiež, už tradične, Romain Grosjean. Pretekár Haasu bol trinásty najrýchlejší. 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »