Verstappen o spolupráci s Hondou: Musíme být trpěliví a důvěřovat jim

Verstappen o spolupráci s Hondou: Musíme být trpěliví a důvěřovat jim

Red Bull přijal novou výzvu v podobě partnerství s Hondou, která od návratu do Formule 1 stále výkonnostně ztrácí. Verstappen neočekává bezproblémový průběh, zároveň však zdůrazňuje, že je potřeba být trpělivý a Hondě důvěřovat.

Honda od návratu do Formule 1 v roce 2015 nezažívá jednoduché období. Byť po ukončení spolupráce s McLarenem a přechodu k Toro Rosso zaznamenal japonský motorář značné zlepšení, na Mercedes a Ferrari stále ztrácí jak po výkonnostní stránce, tak i co do spolehlivosti.

Z Red Bullu byla slyšet snad závod co závod kritika na účet jejich již bývalého dodavatele pohonných jednotek Renaultu, který nefungoval podle jejich představ. „Nešlo o to někoho shazovat. Chtěl jsem, abychom se zlepšili,“ vysvětluje Max Verstappen v rozhovoru pro nizozemskou televizní stanici Ziggo Sport. „Jsem přímý. Jestliže se chceme posunout vpřed, nemohu mlčet. Chci, aby se všichni angažovali. A tam, odkud pocházím, musí být kritika povolená. Když se s tím někdo neumí popasovat, není to můj problém. Nejsem ve Formuli 1 kvůli olympijské myšlence. Chci vyhrávat, a to dokážeme pouze s plným nasazením všech zúčastněných.“

 
 
 

Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an

59 wins, 60 pole positions, 159 podiums and 8 World Championships. This weekend we parted with a long and successful partnership. Au revoir mes amis @renaultsportf1. Thanks for the good times. #RedBull #RedBullRacing #Renault #aurevoir #givesyouwings #

Ein Beitrag geteilt von Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) am Nov 27, 2018 um 7:08 PST

Red Bull doufá, že s Hodnou budou moci promluvit do boje mezi Mercedesem a Ferrari. Jakého názoru je nizozemský závodník? „Vím, že všechno nebude probíhat hladce. Ale Hondě důvěřuji a budu trpělivý. Nepředpokládám, že v prvním závodě budeme vpředu. Když ale budeme alespoň trochu lepší než v roce 2018 a budeme konstantní, potom to bude pokrok,“ uvedl Verstappen.

Zimní testy vždycky poskytnou určitý náznak toho, jak bude nacházející sezóna probíhat. Ale pravý potenciál auta a jak dobrý balíček týmy mají se ukáže teprve při zahajovacím závodě.

„Když jsem v únoru 2018 poprvé testoval RB14 a viděl konkurenci, věděl jsem, že Ferrari a Mercedes jsou pořád rychlejší. Především během dlouhých jízd to bylo jasné. Auto bylo lepší než v roce 2017, řízení bylo dobré. Ale na rovinkách jsme byli příliš pomalí.“

Verstappenova sezóna byla jak na houpačce – solidní výkony střídaly ty, na které by nejraději zapomněl, jedná se především o zbytečné kolize z první části sezóny. Co pro něj ale bylo vrcholem? „Byla to úspěšná sezóna, dvakrát jsem vyhrál, stejně tak Daniel Ricciardo. V některých velkých cenách jsme předčili naše očekávání. Čtvrtá pozice v konečném pořadí byla pěkná. Jasně, raději jste čtvrtí než pátí. Ale pro mě platí pouze jedno – první místo.“

„Do začátku ledna mám prázdniny, potom začnu intenzivně trénovat. Je fajn strávit doma více času, ale neodvážu se. Pro mě je zatraceně náročné shodit pár gramů, takže musím zůstat disciplinovaný,“ uzavřel pilot rakouské stáje.

Sdílejte na:
Zavřít