Bourák Hülkenberg: Je to nepříjemné a nemělo by se to stávat

Bourák Hülkenberg: Je to nepříjemné a nemělo by se to stávat

Víkend v brazilském Interlagosu nezačal pro německého závodníka vůbec dobře. Ve druhém tréninku nezvládl svůj vůz a tvrdě narazil do bariéry. Zatímco pilot vyvázl bez zranění, z auta zbyl víceméně vrak.

Nico Hülkenberg se postaral během druhých volných jízd o přerušení. Po vyjetí na trávu ve 13. zatáčce mu ‚ustřelila‘ záď vozu. Následně už nedokázal ukočírovat svůj RS18 a rozbil jej o bariéru, přičemž pravá část vozu byla absolutně zdemolovaná.

„Je mi dobře, z fyzického hlediska je všechno v pořádku. Samozřejmě, že je to hořké a opravdu mě to štve, protože tohle se nesmí, a ani by se to nemělo stávat. Ale bohužel se to stalo, protože jsem najel až příliš na obrubník. Podlaha auta se o něj zadrhla a od toho okamžiku jsem už byl jen pasažérem,“ popisuje blonďák ve žlutočerném autě. „Vyneslo mě to ven a na trávě už samozřejmě nejste v bezpečí, proto jsem se pak bouračce už nemohl vyhnout. Je to škoda, protože jsem kvůli tomu propásl dlouhé jízdy.“

Dopoledne před inkriminovaným okamžikem odjel pouze šest kol, což vzhledem k přípravě není ideální: „Není to samozřejmě žádná výhoda, ale myslím, že jsme ráno s autem velmi dobře pracovali. Jezdíme s ním už celý rok, takže jej známe velmi dobře, a proto to není tak bolestivé, protože nemusíme nabírat tolik kilometrů zkušeností jako na začátku sezóny.“

Nico Hülkenberg tvrdě havaroval ve 13. zatáčce a musely být vyvěšeny červené vlajky. Auto je rozbité, pilot je ale naštěstí v pořádku. #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/ZI1zcrlwSp

— SvětFormule.cz (@svetformule) 9. listopadu 2018

A co všechno se při bouračce zničilo? „Celá pravá strana – pravá zadní náprava a samozřejmě také pravá přední náprava, obě jsou zlomené. Kluci mají nyní plné ruce práce,“ zkonstatoval Hülk, který si však nemyslí, že mu hrozí nějaká penalizace. Při takovýchto nehodách totiž často dochází třeba k poškození převodovky. „Nemyslím si, že k něčemu takovému dojde, protože to byla páteční převodovka. Všechno je tedy v zelené oblasti.“

Trať Autódromo José Carlos Pace Renaultu příliš nesedí, proto rodák z Emmerichu očekává, že budou mít problémy s konkurenty z americké stáje a se Sauberem.

„Jak jsme očekávali, okruh je pro nás trochu náročnější. Auta Haasu jsou tu opravdu rychlá, stejně tak Saubery. Myslím si, že budou našimi hlavními konkurenty. Nemáme tady to nejlepší vyvážení, což nám to celé vůbec neulehčuje.“

Sdílejte na:
Zavřít