Leclercovi bylo během GP Mexika padesátkrát řečeno, že má šetřit pneumatiky

Leclercovi bylo během GP Mexika padesátkrát řečeno, že má šetřit pneumatiky

Sauber připravil pro Charlese Leclerca strategii, která byla o velkém šetření jeho pneumatik. Došlo to tak daleko, že inženýr upozornil Leclerca celkem padesátkrát, že má zpomalit a šetřit své pneumatiky.

Charles Leclerc byl jeden z pěti jezdců, kteří startovali na hypersoftech a po třinácti kolech kolech přezul na supersofty se kterými odjel 56 kol než uviděl šachovnicovou vlajku. Monačan dostal instrukce, aby šetřil pneumatiky už po akceleraci z jedenácté zatáčky prvního kola. Kromě pár výjimek jako předjetí soupeře, dostával Leclerc upozornění, aby šetřil své pneumatiky. 

Neustále se opakující pokyny od inženýra, aby zpomalil, překvapilo samostatného monackého pilota natolik, že si myslel, že má nějaký technický problém a ke konci závodu se dokonce dotazoval na stav svého auta.

Po zastávce v boxech dostal Leclerc za cíl udržovat čas 1:55.5, aby zajistil, že dojede na svých supersoftech až do cíle. Ovšem jeho nejrychlejší kola naznačovaly, že byl schopen zajet časy minimálně o pět sekund rychlejší.

28. října 2018

Navzdory pomalému závodnímu tempu měl Leclerc silnou akceleraci v poslední zatáčce na cílovou rovinku a s kombinací pohonné jednotky Ferrari ho bylo velmi těžké předjet, jak dokládá rádiová zpráva Kevina Magnussena: „Leclerc je neuvěřitelně silný na výjezdu ze šestnácté zatáčky, takže ho nepředjedu.“ 

Sauber využil i svého druhého pilota Marcuse Ericssona, který prodloužil svůj první stint, aby brzdil soupeře Leclerca. Švédský pilot si po závodě ztěžoval, že to nebylo od týmu pěkné. 

Charles Leclerc se několikrát dotazoval svého týmu, jestli by mohl začít tlačit a snažit se dostihnout Nica Hülkenberga, načež mu jeho inženýr odpověděl: „Charlesi, zapomeň na Hülkenberga, náš cíl je zůstat před Vandoornem. Můžeš zpomalit, potřebujeme šetřit pneumatiky.“

Charles Leclerc dokončil závod na sedmém místě, ztratil jedenáct sekund na Hülkenberga a dvě kola na vítěze závodu Maxe Verstapenna.

Sdílejte na:
Zavřít