Renault si v USA dojel pro nejlepší výsledek sezony

Renault si v USA dojel pro nejlepší výsledek sezony

Tovární tým Renaultu získal v GP USA 14 bodů, což je největší bodový přísun za celou letošní sezonu, a značně tím pátému Haasu poodskočili.

V Austinu byly žluté vozy nejlepšími ze zbytku světa. Nico Hülkenberg startoval ze sedmého místa a v cíli si o jednu pozici polepšil. Těsně za ním skončil jeho týmový kolega Carlos Sainz, který se kvalifikoval na 11. místě. V závodě Španěl překonal obě force indie i Haas, se kterým bojují o čtvrtou příčku.

Šestým a sedmým místem se americké stáji zase vzdálili. Zatímco Grosjean nebodoval, tak Mangnussen projel cílem jako devátý. Nicméně Dánovi byly posléze body odebrány, protože byl diskvalifikovaný. Renault má na ně momentálně náskok 22 bodů.

„Mohli jsme tady slavit náš nejlepší týmový výsledek od té doby, co jsem do Renaultu přišel, a jsem z toho opravdu nadšený. Byl to opravdu suprový týmový výkon a každý v týmu odvedl skvělou práci. Ukázali jsme, že auto může být v závodě opravdu rychlé a že jsme pořád ještě velmi konkurenceschopní.“

pic.twitter.com/2Q2WJoRl38— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) 21. října 2018

„Také jsme viděli, jak je důležitý dobrý výsledek v kvalifikaci a čisté první kolo,“ popisuje blonďák z Emmerichu, pro kterého byly poslední čtyři Velké ceny na tamní trati noční můrou. Ani jednu totiž nedokončil. „Tentokrát jsme mohli získat pořádnou porci bodů. Je to super pocit, ale nyní jsou před námi letos ještě tři závody, proto musíme nadále odvádět stejně dobrou práci jako v Austinu.“

Vydařený závod zažil i jeho parťák z Madridu. Sainz sice dostal pětisekundovou penalizaci kvůli tomu, že si zkrátil trať. Avšak na výsledku se to nijak neodrazilo a dokončil tak na sedmé pozici. „Celkově vzato jsem s výsledkem spokojený. Pro tým to byl velmi dobrý výsledek a přesně to jsme potřebovali. Celé partě k tomuto úspěchu gratuluji.“

„Co se mě týká: Podařil se mi fantastický start a v první zatáčce jsem předjel tři auta, která startovala přede mnou. Za Ferrari jsem vyjel trochu mimo trať, ale dával jsem pozor, abych se na trať vrátil bezpečně, přičemž jsem nechal Estebana Ocona, aby mě předjel. Nato jsem jej čistě v šesté zatáčce zvnějšku předjel. Proto nechápu, proč mi ten trest napařili.“

„Poté šlo o šetření pneumatik a benzínu. Se sedmým místem a pokroky, které jsme udělali, jsem spokojený,“ uzavřel čtyřiadvacetiletý pilot francouzské stáje.

Great start overtaking 3 cars before T1. I did run wide behind the Ferrari but rejoined letting Esteban by, who I then overtook in T6. Still can’t understand the penalty. Then it was all about tyres and fuel saving. Very strong result for the team so in general happy for today! pic.twitter.com/0zn7UgEJEa

— Carlos Sainz (@Carlossainz55) 21. října 2018

Sdílejte na:
Zavřít