Zklamání ve Spa vedlo Mercedes ke zlepšení výkonnostní formy

Zklamání ve Spa vedlo Mercedes ke zlepšení výkonnostní formy

Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že za zlepšenou kvalifikační formou Mercedesu v Singapuru stojí zklamání z výsledku ve Spa. Mercedes byl v Belgii poražen týmem vzpínajícího se koně ve všech částech víkendu kromě kvalifikace, která se jela za mokrých podmínek.

Sám Toto Wolff řekl, že Hamiltonovo kvalifikační kolo bylo doslova „epické“, ale nezapomněl pochválit své inženýry, kteří v posledních týdnech odvedli dobrou práci.

„Smekám, doopravdy smekám před prací, kterou odvedli naši chlapci doma ve Velké Británii, v Brackley a v Brixworthu, aby připravili auto a motor pro tento závod,“ prozradil po vyvedené kvalifikaci Toto Wolff. „Společně s Monakem to byl náš nejslabší závod sezóny, v minulosti jsme zde nebyli dostatečně rychlí.“

„Našli jsme dobré vodítko. Obtížné dny ve Spa nás nasměrovaly a alespoň pro kvalifikaci jsme podnikli velký krok kupředu. Opět nám cestu ukázaly špatné zkušenosti z minulosti.“

„Ve Formuli 1 nemůžete pracovat bez stroje a stroj nemůže pracovat bez vás. Byla to týmová práce. Z Lewisovy strany to byl naprosto perfektní, precizní kvalifikační pokus. Jednalo se o nejúžasnější kolo, které jsem od něj dosud viděl. Nikdy nezasahuji do týmového rádia, dnes to bylo poprvé, protože jsem za svůj život podobný výkon neviděl.“

Mercedes se v kvalifikaci rozhodl během první části zariskovat a na oba vozy byly nasazeny ultraměkké pneumatiky. V případě Lewise Hamiltona to znamenalo propad až na 14. místo, pouhé dvě místa od vypadnutí.

„Byli jsme ve stresu,“ řekl Wolff. „Nedokázali jsme najít rychlost, kterou ostatní na hypersoftech měli. Taky nás překvapilo, že jsme byli jediní, kteří vyjeli na ultrasoftech.“

„Můj kamarád (Fred) Vasseur (šéf týmu Sauber – pozn. red.) mi poslal textovku, ve které stálo: ‚Víš, jaký je rozdíl mezi idiotem a géniem? Dvě desetiny vteřiny‘. Myslím si, že to mluví za vše.“

Toto Wolff přiznal, že chtěl Mercedes původně vyjet na ultrasoftech také během Q2, ale nakonec od nápadu opustili. Ferrari se o podobný trik pokusilo, ale nevyšlo jim to.

„Chtěli jsme rozdělit strategii mezi obě naše auta, jedno by tak do závodu odstartovalo na ultraměkkých a to druhé na hyperměkkých. Ale hned nám bylo jasné, že žádný z předních týmů nemá rychlost, aby se jim to podařilo.“

„Myslím si, že Ferrari nezbyly čtyři sady hyperměkkých. Podle mě měli pouze tři sady, takže museli jeden pokus absolvovat na ultraměkkých. To, co jsme udělali v Q1, nám pomohlo, alespoň nám zbyly čtyři sady nejměkčích pneumatik pro Q2 a Q3.“

15 September 2018

Sdílejte na:
Zavřít