Hamiltonovo kolo bylo skoro o 10 vteřin lepší, než v roce 2014

Hamiltonovo kolo bylo skoro o 10 vteřin lepší, než v roce 2014

Kolo Lewise Hamiltona bylo opravdu mimořádné, což ukazují i statistiky. Pro Hamiltona to byla 79 pole position v kariéře.

Hamilton se zlepšil o 1,3 s od druhé části kvalifikace

Pochopitelně se dá očekávat, že se jezdci pro každou část kvalifikace zlepší, speciálně na městské trati. Hamilton ale našel v jeho kole ještě něco navíc.

Jeho pole position bylo o 1,329 s lepší, než čas ve druhé části kvalifikace. Pro porovnání, Verstappen získal 0,880 s a Bottas „pouze“ 0,553 s.

Na papíře si vedl dobře i Sebastian Vettel, který získal 1,248 s, ale jeho kolo ve druhé části kvalifikace nebylo dobré. Vettel mohl tak mít ještě větší zlepšení, než Hamilton, ale ani v poslední části kvalifikace se mu kolo nepovedlo ideálně.

Bylo to o 3,476 s rychlejší kolo, než v loňském roce

V první řadě je nutno podotknout, že trať se oproti loňsku lehce upravila. Zatáčky 16 a 17 známé z crashgate byly lehce změněny. Celá trať je tak o dva metry kratší než v roce 2017. I výjezdové zóny jsou lehce jiné. Pirelli dále přivezlo pro letošní rok hypersoft pneumatiky, které jsou rychlejší, ale také mají větší opotřebení.

Vettelův čas z roku 2017 1:39,491 by tak jezdce nedostal do třetí části kvalifikace, a skončili by za Marcusem Ericssonem.

Kolo bylo téměř o 10 vteřin rychlejší než v roce 2014!

V roce, ve kterém některé týmy byly pomalejší než vozy GP2 získal Lewis Hamilton pole position s časem 1:45,681. To je o 9,666 s pomalejší než letos!

Nicméně jak jsme už uvedli, trať zaznamenala určité změny, například v roce 2015 na Andersonově mostě. I přesto to ukazuje, jak se vozy zlepšily, a že nová aerodynamika a přítlak zavedená v roce 2017 byl krok správným směrem.

Hamiltonovo pole position bylo o téměř 12 s rychlejší než jeho první v Singapuru

Dobře, uznáváme, že tohle už se nedá úplně srovnávat, jelikož měla trať ještě šikany, které nyní na okruhu nejsou. Jezdci se také museli kvalifikovat s množství paliva, s kterým poté startovali do závodu. Nicméně i tak byl rozdíl mezi rokem 2009 a 2018 11,876s. 

Je to teprve třetí největší odstup v kvalifikaci během letošní sezóny

I když to bylo skvělé kolo, Verstappen se dokázal udržet a ztratil pouze 0,319 s. To je teprve třetí největší odstup v kvalifikaci po Austrálii, kde Hamilton získal první místo o 0,664 s a po Belgii, kde Hamilton startoval i díky dešti o 0,726 s před Vettelem.

 

Sdílejte na:
Zavřít