Rosberg o Vettelově nehodě: Nejtemnější okamžik jeho kariéry

Rosberg o Vettelově nehodě: Nejtemnější okamžik jeho kariéry

To, že Vettel vyhraje svůj domácí závod, se zdálo už téměř jisté. Ovšem krátce před koncem nikdo nemohl věřit svým očím, když německý závodník nezvládl na kluzké trati svůj vůz, zabodl jej do bariéry a vítězství společně i s vedením v šampionátu bylo náhle fuč.

Že motorsport dokáže být pekelně krutý, už jsme se nesčetněkrát přesvědčili. A na okruhu v Hockenheimringu se stalo hned dvakrát. Nejprve v kvalifikaci, kdy jeden z aspirantů na titul, Lewis Hamilton nečekaně vypadl už první části kvalifikace kvůli selhání hydrauliky a byl odsouzen startovat až z 14. místa. Zatímco jeho úhlavní soupeř Sebastian Vettel získal pole position.

Téměř celý závod se zdálo, že pilot Ferrari dokáže start z prvního místa přetavit ve vítězství. Na druhého Bottase si vybudoval solidní náskok, jenže v závěru závodu se přehnala nad okruhem dešťová přeháňka, která se stala Vettelovi osudnou. Němcovi, který jel v tu dobu na slickách, ustřelila na mokré trati v Sachskurve zadní část auta a bylo vymalováno. Vettel byl okamžitě jen pasažérem a jeho vůz se zabodl do bariéry.

pic.twitter.com/bTEgcUKoT7— Formula 1 (@F1) 22. července 2018

Ani jeho krajan Nico Rosberg zprvu nemohl uvěřit svým očím. U Vettela je totiž takováto chyba neobvyklá.

„Myslím, že to byl asi jeho nejtemnější okamžik v kariéře. Jel si pro domácí vítězství, měl šanci v šampionátu navýšit náskok na Lewise Hamiltona, a on to takhle vyhodil,“ hodnotí výstup čtyřnásobného mistra světa Rosberg, který působí coby expert pro německou televizní stanici RTL a anglickou Sky Sports F1.

Místo toho, aby Vettel Britovi poodskočil, se propadl za něj a aktuálně na pilota Mercedesu ztrácí 17 bodů. Kvůli nehodě a ztrátě vedení je Vettel terčem kritiky. Někteří se ptají, zda se Ferrari nedělá vše pro to, aby titul nezískalo. Jiní zase poukazují na to, že pokud bude tradiční stáj pokračovat v tomto trendu, tak se dalšího titulu tifosi ani Vettel nedočkají: „S touto statistikou chyb z toho nikdy nic nebude.“

„Neskutečné, jaké chyby se tam Vettel dopustil. Samozřejmě, podmínky byly náročné. Ale on měl přeci pohodlný náskok. Mohl tomu nechat trochu klidnější průběh. Pak odstavil vůz vedle trati,“ kroutí hlavou šampion z roku 2016. „Je to Sachskurve! Každý ví, že si tam nesmíte dovolit žádnou chybu. Takže tam musíte být pořádně obezřetní, a to Vettel nebyl. Přehnal to.“

Přesto, že Hamilton ukrajoval manko na třetího Räikkönena mílovými kroky, tak Vettel se nemusel až tak obávat, neboť jen náskok na druhého Bottase čítal okolo devíti sekund, Hamilton na čtvrtém místě ztrácel o další tři vteřiny více. Podle Rosberga měl pouze udržovat tempo, protože zezadu na něj tolik tlaku vyvíjeno nebylo.

„Sebastian věděl, že musí jet i nadále rychle, aby se situace závodu neobrátila proti němu, a to asi vedlo k chybě,“ zhodnotil šéf Mercedesu Toto Wolff, s nímž souhlasí i jeho bývalý zaměstnanec Rosberg: „Sebastian si jel svůj vlastní závod, úplně to zkazil. Je to opravdu neuvěřitelné. Toto se Vettelovi nestává příliš často.“

Ve svém vlogu ještě dodává: „Tento závod byl neuvěřitelný. Bylo v něm všechno. Byl jsem opravdu rád, že jsme měli v Hockenheimu plno, 70 000 fanoušků. Ale Sebastian Vettel – bože! Všechno udělal správně, a potom to pošle do zdi. Hockenheim je pro něj jaksi zakletý. Ještě tady nikdy nevyhrál. To je pořádně kruté. Uvidíme, jak se zase sebere.“

„S Lewisem musíte počítat vždycky, i když vypadá, že je spadl na dno. To znovu na Hockenheimu dokázal,“ naráží 33letý rodák z Wiesebadenu na Britovu studenou sprchu v kvalifikaci. Do závodu poté startoval ze středu pole: „On se odtamtud probojoval až dopředu, avšak s menší pomocí. Byla to skvělá jízda. Z pohledu Němců to je katastrofa. Po zklamání z mistrovství světa ve fotbale ještě takové zklamání. Samozřejmě, máme domácí vítězství Mercedesu, ale je faktem, že se většina fanoušků ztotožňuje s piloty.“

„Zůstává to napínavé. Odhaduji, že to tak bude i v dalších závodech. Jde to nahoru a dolů. A před závodem nevíte, kdo vyhraje – což je podle mě pro fanoušky prima.“

„Ferrari momentálně dostává z baterie o 20 procent více výkonu a nikdo moc nechápe, jak je to pod tak přísným dohledem FIA možné. Dělají něco velmi chytrého, co jim přináší pět desetin na kolo. Přitom má Mercedes stále mega motor. Pro mě má Ferrari momentálně nejlepší auto,“ uzavřel Rosberg.

Sdílejte na:
Zavřít