Nové pneumatiky mají zaručit agresivní jízdu

Nové pneumatiky mají zaručit agresivní jízdu

Od roku 2021 dojde ke změně pravidel ohledně pneumatik. Budou mít trochu jiný tvar, budou se jinak zahřívat a nepůjdou šetřit.

Od roku 2021 mají být přední pneumatiky užší o 35 milimetrů. Zadní zůstanou stejně velké, průměr se zvětší o 30-50 milimetrů.

Pirelli končí smlouva v roce 2019 a kdyby se objevil nový dodavatel, musel by vyvinout současný typ pneumatik na jednu sezónu (2020) a následně se bude všechno měnit.

Další velkou změnou v pravidlech ohledně pneumatik je zrušení obalů, které je drží před jízdou v teple.

O této změně se diskutovalo v minulosti, ale vždycky byla zamítnuta z bezpečnostních důvodů. Nyní byla tato změna schválená.

„Pneumatiky by se měly chovat bezpečně, když studené opouštějí boxy,“ stojí v oficiálním dokumentu FIA.

Na testování v zimě budou speciální pneumatiky do nízkých teplot, pneumatiky do mokra se nebudou taktéž zahřívat obaly. Na každý závod bude k dispozici tři směsi pneumatik: tvrdá, středně tvrdá a měkká.

Tvrdé pneumatiky by měly „zpomalit“ o dvě sekundy po 22% závodu. Středně tvrdé pneumatiky zpomalí po 18%, ale budou o 1,2 sekundy rychlejší na kolo. Nejměkčí směs ztratí na rychlosti dvě sekundy už po 10% závodní vzdálenosti, ale budou o 2,2 sekundy rychlejší než tvrdá směs.

20. července 2018

Ve výsledku to znamená, že nové tvrdé pneumatiky na tom budou stejně jako opotřebované měkké.

FIA změnou směřuje k většímu množství a více propracovaným stratégiím. Nové pneumatiky by nám měly nabídnout trojzastávkovou stratégii na závod, který půjde odjet i s jednou zastávkou.

Pneumatiky budou dokonce navrhnuté na agresivní jízdu, nepůjdou šetřit a to vyvolá agresivní jízdu a víc zastávek v boxech. Co se týká formy na jedno kolo, pneumatiky by měly být stejně kvalitní jako příští rok.

Sdílejte na:
Zavřít