Hartley po výměně motoru odstartuje z boxů, spolu s ním i oba Williamsy

8. července 2018, 14:12 | Barbora Goldmannová
Ilustrační fotografie - Hartley po výměně motoru odstartuje z boxů, spolu s ním i oba Williamsy

Hartley by beztak startoval z konce startovního roštu, proto se Hodna rozhodla pro nasazení nových částí motoru. Pro Novozélanďana nebude start z boxů nijak bolestivý. Penalizace postihla rovněž stáj z Grove, která na obou vozech musela vyměnit zadní křídlo.

Během posledního tréninku došlo k velmi podivné nehodě. Když Brandon Harley brzdil do zatáčky Brooklands a bez jakéhokoliv varování prasklo zavěšení levého předního kola a Hartley se proletěl až k bariérám.

Z vozu zbyl jen vrak. Ovšem podle Hondy k žádnému zásadnímu poškození motoru nedošlo. Přesto se rozhodli pro nasazení nového spalovacího motoru a MGU-K a staré součástky pošlou do Sakury na podrobnou analýzu. Japonci a McLaren tak pravděpodobně chtěli minimalizovat „škody“ způsobené penalizací. Protože místo toho, aby Hartley startoval z posledního místa, odstartuje z boxů.

DOPORUČUJEME Podle Hartleyho je jeho nehoda důkazem vysoké bezpečnosti Formule 1

 „Opravdu nejsem ten, kdo by věřil na štěstí nebo pověry. Tohle bylo očividně zcela mimo moji kontrolu,“ uvedl Hartley, který dostane už pátý motor a čtvrté MGU-K. „Bylo to okamžité, bez varování. Netrefil jsem žádný obrubník a předtím jsem ani nezaznamenal žádné vibrace.“

„V momentě, kdy jsem šlápl na brzdu a na zavěšení vyvíjeno jedno z největších zatížení – když šlápneme na brzdu, je to asi 5G – se něco zlomilo. Snažil jsem se s autem bojovat, zpomalovat co nejvíce jsem mohl, ale náraz do zdi byl stále tvrdý.“

„Ohledně závodu zůstávám optimistický. Ale není sporu, že to bylo znepokojující a byl bych raději, kdybych se kvalifikace mohl zúčastnit, než ji sledovat v televizi,“ uzavřel Kiwi.                                                                  

Problémy Williamsu v kvalifikaci měly stejnou příčinu

Nejprve to byl Lance Stoll, který se v první části kvalifikace roztočil a skončil v bariéře, což zapříčinilo vyvěšení červených vlajek hned v úvodu prvního segmentu. Kanaďan tedy nezajel žádné měřené kolo. O moc lépe nedopadl ani jeho týmový kolega Sergej Sirotkin, který se rovněž dostal do hodin. Byť mohl na rozdíl od Strolla pokračovat, tak byl nejpomalejším pilotem.   

V obou případech za hodiny mohl problém s DRS, tudíž musela stáj z Grove vyměnit jak Sirotkinovi, tak Strollovi zadní křídlo, což je odsoudilo ke startu z pit line.

„V pátek jsme přinesli pár nových součástek a musíme na nich ještě zapracovat,“ řekl technický ředitel Paddy Lowe po kvalifikaci. Problém s DRS se týká podle jeho slov pouze systému a objeví se jen občas. „Můžeme předpokládat, že to má souvislost s novými díly, přestože jsme je otestovali a zdálo se, že základ je stabilní, když jsme ukončili druhý trénink.“

„Dnešní jev je něco, co jsme na tomto ani na jiném autě ještě nikdy neviděli,“ uzavřel Lowe.

Další články

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.