Nadšený Alonso: První stinty byly fantastické

Nadšený Alonso: První stinty byly fantastické

Španělský závodník se s prototypem Toyoty sžil velmi rychle. Po první tříhodinovce celý září. Bodejť by ne, když jeho vůz je ve vedení.

Toyota letos nemá žádného přímého soupeře, neboť je v LMP1 jediným týmem s hybridním prototypem. I přes tento ‚handicap‘ přilákala 24 hodinovka nejednoho fanouška Formule 1, neboť mezi 24 piloty se zkušenostmi z F1, kteří v Le Mans závodí, můžeme najít také jméno dvojnásobného mistra královny motorismu, Fernanda Alonsa, který si nový vůz rychle osvojil a po restartu předvedl pěkný kousek, když se během prokousávání se polem dostal před sesterské auto, o které se dělí Mike Conway s Kamuiem Kobajašim.

➡️ End of the safety car period and in all the traffic, it’s a fight for first place between the #7 and #8 @Toyota_Hybrid@alo_oficial @pechito37#LEMANS24 #WEC pic.twitter.com/6fhzLno88r

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) 16. června 2018

Po třech hodinách má rodák z Ovieda momentálně pauzu, ovšem těžko říci, jestli se to tak dá nazvat, neboť okamžitě po výstupu jej odchytávali na pár slov hladoví novináři. „Bylo to fantastické,“ pochvaloval si Alonso. „V trénincích a kvalifikaci se snažíte provozu vyhýbat, ale v závodě se tomu musíte postavit. Dělal jsem všechno pro to, abych auto dovezl po celé vzdálenosti celé, a také, abych neztratil čas. Probíhalo to nejlépe, jak mohlo. Obě naše Toyoty se můžou usadit na špici. Pro nás začalo 24h Le Mans dobře.“

Ačkoliv mají obě Toyoty nad ostatními jasnou převahu a jedou si vpředu ‚vlastní ligu‘, tak je přeci jen také postihly drobné potíže. Zatímco Totyota s číslem 7 měla defekt, na Alonsově autě bylo hned dvakrát měněná zadní část. „Měli jsme obavy, že na startu došlo ke kontaktu s Rebellionem. Bylo to preventivní opatření. Zadní část jsme vyměnili a na tu původní se detailně podívali. Nebylo na ni absolutně nic, proto jsme ji potom zase na auto nasadili,“ vysvětluje neplánované zastávky u mechaniků.

„Průběžně jsme měli 14 sekundovou ztrátu na Pechita. Ale v provozu se to pořád mění. Jednou vám to pomůže, podruhé zase uškodí. Avšak já měl trochu štěstí a všechno jsem dokázal dohnat. Potom mělo sesterské auto defekt. Pro nás vyjelo safety car nevýhodně, protože jsme museli zastavit – a potom čekat. Najednou tam stály obě Toyoty ve frontě – a opět jsme byli těsně za sebou.“

Další ‚štafeta‘ čeká Španěla v noci okolo třetí hodiny.

Sdílejte na:
Zavřít