FIA po nehodách v boxech během závodu DTM zasahuje: Beton bude popískován

FIA po nehodách v boxech během závodu DTM zasahuje: Beton bude popískován

Aby FIA předešla situaci, která nastala během nedělního závodu DTM, tak se rozhodla pro úpravu povrchu u boxového stání.

Minulý víkend se na okruhu nedaleko Budapešti konal závod německého šampionátu cestovních vozů. Zejména nedělní závod byl opravdu dramatický, o což se postarala silná dešťová přeháňka.

Jako první na ní doplatil Lucas Auer, který při nájezdu ke svým mechanikům ztratil kontrolu nad svým vozem. Nejen, že došlo k poškození vozu, ale ještě horší a alarmující je fakt, že při tom nešťastně nabral dva maršály a jednoho z mechaniků a zpřelámal jim nohy. Situace se opakovala o pár vteřin později znova, tentokrát se sklouzl do boxového stání Rakušanův týmový kolega z Mercedesu Edoardo Mortara a o kolo později „zaparkoval“ stejným způsobem do garáže BMW také Bruno Spengler.

Na krátký, ale vydatný déšť, který se přehnal v neděli nad okruhem nedaleko Budapešti, doplatilo hned několik jezdců, mechaniků a maršálů… Takové obrázky opravdu nechceme vidět…https://t.co/esCDF4lBql#DTM #DTMcz #DTMBudapest @DTM @edomortara @LucasAuer1 @BrunoSpengler pic.twitter.com/qW7Y0sWraK

— DTMnews.cz | First & only CZECH DTM Website (@DTMnews_cz) 5. června 2018

Ačkoliv byli všichni tři dodatečně za tento incident diskvalifikováni, tak z velké části to nijak nemohli ovlivnit, protože jakmile najeli na pneumatikách do sucha na betonový povrch pokrytý velkou vrstvou vody, už nehodě nemohli nijak zabránit.

Mezinárodní automobilová federace okamžitě reagovala, protože pokud by se toto stalo během závodu Formule 1, mohlo by to mít pro zúčastněné fatální následky. Je také nutno dodat, že boxová ulička byla před dvěma lety pokryta novým betonem a DTM bylo první sérií, která na tamním okruhu závodila za deště. Dříve byla oblast boxového stání pokryta asfaltem, jenže ten na rozdíl od betonu, reaguje s olejem a benzínem. Ovšem jak se ukázalo tak betonový povrch má jednu velkou nevýhodu, a sice že za mokra může být extrémně kluzký.

Z bezprostřední blízkosti dramatickému závodu na Hungaroringu přihlížel také Charlie Whiting, který tam byl kvůli Formuli 3. Angličan dal organizátorům za úkol, aby s povrchem něco do Grand Prix Maďarska udělali. „Povrch popískují, aby byl povrch hrubší,“ uvedl Whiting pro auto-motor-und-sport.de.

Problém s kluzkým betonem nebyl poprvé

S tímto problémem se ovšem FIA nesetkala poprvé, řešili jej totiž už v Číně i Singapuru. „Už jsme to měli v roce 2004 v Šanghaji a později i v Singapuru,“ připomíná Whiting. Zatímco v Šanghaji povrch zdrsnili, tak v Singapuru jej potřeli speciální barvou, díky níž pneumatiky k povrchu lépe přilnou. Ovšem řešení aplikované v Singapuru „je pro většinu příliš drahé“.

Sdílejte na:
Zavřít