Symonds: Ferrari obětuje Räikkönena, Mercedes stále neumí s pneumatikami

Symonds: Ferrari obětuje Räikkönena, Mercedes stále neumí s pneumatikami

Technický ředitel formule 1 prohlásil, že Velká cena Číny jasně ukázala, jak se Ferrari staví k podpoře svých vlastních závodníků. Doplnil, že Mercedes stále doplácí na problémy, které se mu již léta nedaří zcela vyřešit, přičemž kvůli současné vyrovnanosti pole jsou znovu vidět.

Kimi Räikkönen musel během závodu v čínské Šanghaji vydržet na trati o celých sedm kol déle než jeho týmový kolega Sebastian Vettel, než mohl zajet ke své první zastávce v boxech, načež spadl ze čtvrtého místa na šesté. Tým se jej nebál použít jako oběť ve prospěch druhého závodníka, alespoň tak čte strategii Ferrari bývalý technický ředitel Benettonu, Renaultu či Williamsu Pat Symonds.

„Myslím, že si musejí rozmyslet, jak budou závodit,“ řekl Symonds o Ferrari. „Způsob, jakým využili Räikkönena v Číně byl nešťastný, nechali ho na trati tak dlouho, aby se pokusili přibrzdit jiná auta. A upřímně, moc to nefungovalo. Než se k němu soupeři dostali, jeho pneumatiky byly sjeté a oni ho mohli snadno předjet, takže to nebylo moc dobré strategické rozhodnutí.

Nemyslím si, že to je způsob, jakým se vyhrává Pohár konstruktérů. Oni mají samozřejmě pocit, že jezdecký titul je důležitější a už se rozhodli, kam ten půjde.“

15. dubna 2018

Symonds podotýká, že Ferrari je v roce 2018 evidentně v lepší formě než v dosavadních letech hybridní éry.

„Během předsezónních testů jsme tak nějak doufali, že Ferrari bude blízko Mercedesu, ale měli jsme pocit, že Mercedes má nějaký trumf v rukávu,“ řekl. „No, prvních pár závodů to zrovna neukázalo. Ferrari podává konzistentní výkony. Mají slušnou kvalifikační rychlost a velice dobré závodní tempo.

Vypadají silněji než za dlouhé roky a myslím, že mají veškeré předpoklady k tomu, aby měli opravdu dobrou sezónu.“

Mercedes ztrácí převahu, jeho problémy už jsou zase vidět

Symonds okomentoval rovněž situaci Mercedesu. Ten se podle jeho slov stále nevypořádal se svými problémy s pneumatikami, kterými trpí již dlouhé roky. V posledních letech se mu je však dařilo maskovat díky výrazné převaze na straně pohonné jednotky.

„Jedna věc je, že se jim nikdy nepodařilo úplně zvládnout hospodařit s pneumatikami,“ řekl. „Hodně to bylo vidět před tou hybridní érou, kdy neměli tu motorovou převahu, jaké si užívají teď. Tehdy, když nezvládli práci s pneumatikami, neměli dobrý závod.

23. dubna 2018

Myslím, že mezi lety 2014 a 2016 to bylo skryto, jednoduše proto, že měli takový náskok díky výkonu. Loni jsme ale začali slýchat o tom, že jejich auto je jakási diva. To má být co? Podle mého názoru ten výkonnostní rozdíl z víkendu na víkend nelze vysvětlovat aerodynamikou či dynamikou vozu nebo něčím takovým.

U kombinace aero/šasi naladit správné nastavení může znamenat, že doufáte, že mezi pátkem a sobotní kvalifikací najdete desetinu nebo dvě. Když je ale rozdíl výrazný, najednou nejste konkurenceschopní, pak to musí být pneumatikami. A pokud je to pneumatikami, je to tím, že s nimi nepracujete správně, že je nedokážete dostat na správnou teplotu.“

Stejnou situaci Symonds vidí také u strategie Mercedesu: „Po stránce strategie mají také potíže. Už dříve možná dělali ne úplně dobrá rozhodnutí, ale při takové výkonnostní převaze to nebylo vidět.“

Sdílejte na:
Zavřít