Mercedes si sype popel na hlavu: Měli jsme Vettelovu strategii rozluštit dříve

Mercedes si sype popel na hlavu: Měli jsme Vettelovu strategii rozluštit dříve

Stříbrné šípy opět promarnily šanci na vítězství. V Austrálii se spoléhaly při výpočtu náskoku Vettela na Hamiltona na svůj software, který je ale „zradil“. V Sáchiru je Ferrari převezlo znovu a Vettel si tak vyjel druhé vítězství v řadě.

Německé seskupení se muselo také v Bahrajnu spokojit „pouze“ s druhým a třetím místem. Ve své již tradiční strategické analýze závodu přiznává, že záměr Ferrari dojet do cíle jen s jednou zastávkou odhalili příliš pozdě.

Tradiční stáj z Maranella původně plánovala, že Vettela povolá do boxů dvakrát, přičemž při první zastávce by dostal měkkou specifikaci gum a při druhé by přezul zase na supersofty. Ovšem po nepovedené zastávce Kimiho Räikkönnena muselo Ferrari svoji strategii přehodnotit a sáhlo po riskantním plánu, a sice dojet na žlutě označené sadě až do konce závodu, čímž své konkurenty z Brackley překvapili.

DOPORUČUJEME: Komentář: Mercedes prováhal další šanci, Vettel předvedl husarský kousek

„Asi jsme byli při odhalování hrozby, že Sebastian dojede s měkkými pneumatikami až do cíle, poměrně pomalí. Měli jsme reagovat trochu rychleji,“ uznává technický šéf Mercedesu James Allison. „Mezi koly 35 až 45 jsme mohli vyvíjet větší tlak a potom by byl výsledek pravděpodobně jiný. Počítali jsme s tím, že bude stavit ještě jednou.“

A to byl právě ten okamžik, kdy Mercedes vítězství tzv. prokaučoval, opět. Přesto však Allison rivala v červeném za práci s pneumatikami pochválil: „Ale on (Vettel) to zvládl velmi dobře a dojel na nich až do cíle.“

V posledních kolech byl druhý Bottas rodákovi z Heppenheimu v patách, ale k žádnému útoku nedošlo. „Kdyby byl závod jen o jedno nebo dvě kola rychlejší, tak by výsledek mohl vypadat jinak,“ přemítá Allison, jenže na „kdyby“ se nahraje. Zároveň si uvědomuje, že svou šanci zaspali, protože kdyby vyvíjeli tlak na Vettela mnohem dříve, tak by to pneumatiky na jeho SF71H nemusely vydržet a Bottas by tak ukořistil vítězství pro sebe. „Začali jsme však poměrně pozdě vyvíjet tlak a proto jsme už nemohli vyhrát.“

Vydržela by měkká sada pneumatik také na Mercedesu tak dlouho, jako tomu bylo v pouštní bitvě u Ferrari? Podle Allisona by to možné bylo, protože letošní auto je k obutí šetrné. Nicméně, tvrdit se to neodváží, neboť se do této situace nedostali.

Ačkoliv je Mercedes stále černým koněm na obhajobu titulu, tak je nyní v poháru konstruktérů kvůli strategickým chybám na druhém místě s 10 bodovou ztrátou na Ferrari. Ještě větší ztrátu má však Hamilton na Vettela, a to 22 bodů.

„Bolí to. Závody, které nevyhrajete, bolí nejvíce. A stojí šampionáty,“ štve šéfa Mercedesu Tota Wolffa. „V šampionátu jezdců ztratil Lewis sedm bodů, ale myslím si, že v jeho případě na víc jak na třetí místo neměl. Na to byl Sebastian příliš daleko. Ale v poháru konstruktérů jsme sedm bodů získali. To může na konci udělat rozdíl.“

Sdílejte na:
Zavřít