Iceman byl sice černým koněm kvalifikace, ale v posledním pokusu doplatil na provoz na trati. Z prvního místa bude nakonec startovat jeho týmový kolega Vettel, pro kterého je to druhá pole position v Bahrajnu a celkově 51.
Ačkoliv byl zatím po celý víkend v ostrovním státě na jihu Perského zálivu tím rychlejším z Ferrari Kimi Räikkönen, tak z pole position se raduje po perfektním kole Sebastian Vettel, díky čemuž by mohl zítra opět poměrně dost poodskočit Lewisi Hamiltonovi, který bude po penalizaci za výměnu převodovky startovat až z devátého místa.
Rodák z Heppenheimu se může pyšnit jedním drobným prvenstvím, neboť vyjel Ferrari první bahrajnské pole position od roku 2007, tedy po dlouhých 11 letech. Tehdy startoval z první pozice Felipe Massa.
„Fíha, to bylo intenzivní,“ ulevil si spokojeně Vettel po skončení kvalifikačních jízd. „S prvním výjezdem v posledním kvalifikačním segmentu jsem byl spokojený, ale v poslední zatáčce jsem bohužel všechno zahodil. Měl jsem strach, že jsem šanci na pole position daroval. Naštěstí se mi při druhém pokusu podařilo dobré kolo včetně poslední zatáčky!“
„Jsem šťastný. Vůz držel perfektně. Ze včerejška na dnešek se nám podařilo udělat pěkný pokrok. Není to samozřejmé, protože podmínky ve třetím tréninku jsou vždycky tak trochu divné. Uháníme tam ještě za slunce, později už jezdíme ve tmě. Za těchto podmínek není jednoduché auto správně nastavit,“ vysvětluje Vettel.
V úvodním závodu na Albert Parku si 30 letý Němec s autem ještě příliš nerozuměl, tento víkend je všemu jinak a zdá se, že se s novým monopostem už sžil. Ovšem v Austrálii hrálo velkou roli v porozumění si s SF71H také proměnlivé počasí.
„V Austrálii to bylo složité, ale tady bylo potěšením vůz řídit. Takhle mě to baví. Po Austrálii jsme věděli, že máme dobré auto. Tady je od začátku pocit z auta lepší, ačkoliv včera ještě nebylo vyvážení auta ideální.“
„Během závodních víkendů nemáte příliš času na práci. Ten mi chyběl v Austrálii k tomu, abych auto lépe poznal, bylo to také kvůli proměnlivému počasí. Mám lepší pocit především z přední nápravy. S vozem se stále seznamujeme.“
„K tomu je zdejší trať úplně jiná než ta v Austrálii. Okolní teplota je vyšší, ale největším rozdílem je pro mě to, že vozu rozumíme lépe než před dvěma týdny,“ těší Vettela progres, který zaznamenal a je si vědom toho, že zítra bude mimo jiné také velmi důležitá práce s pneumatikami.
Räikkönen doplatil na špatné načasování
Finský závodník byl startu z prvního místa na dosah, byť výsledková listina říká něco jiného. Na Vettla totiž v posledním segmentu kvalifikace ztratil 0.143 vteřiny. Bývalo by to mohlo dopadnout jinak, jenže Ferrari jej vypustilo z boxu k jeho poslednímu pokusu zrovna v době, kdy byl na trati poměrně velký provoz.
Räikkönen byl pochopitelně z výsledku rozladěný, protože na to být dnes nejrychlejším mužem a získat pro sebe nejlepší startovní pozici, bez debat měl.
„Nebylo to ideální. Zasekl jsem se v provozu. Co jsem měl dělat?“ bědoval Iceman nad promarněnou šancí a zároveň narážel na špatné načasování Ferrari, které jej nevypustilo zrovna v ideálním čase.
Dále už následovalo vyjádření typicky ‚Räikkönnenovské‘. Tedy velmi stručné.
„Závod je zítra.“
„Chci vyhrát.“
„Bude to dlouhý závod.“
„Jsem zklamaný.“
Na otázku, zda hraje roli startovat druhý za Hamiltonem nebo za Vettelem, odpověděl: „Ne, důležitější by bylo, kdybych stál vpředu.“
Od začátku sezony je v týmu z Maranella většinou on tím rychlejším. Je to tím, že se v letošním voze cítí lépe než v tom loňském? „Neřekl bych. Každé auto je jiné. Nemohl bych tvrdit, že by byl nový vůz lepší nebo horší,“ uzavřel šampion z roku 2007.