Proč sledovat novou sezónu?

Proč sledovat novou sezónu?

Za necelý týden začne již 69. sezóna Formule 1. Předpokládám, že mnoho z Vás stejně jako já se nemůže dočkat. Posledních pár dní čtu názory, že známe vítěze dopředu, systém Halo ničí DNA tohoto sportu a mnoho podobných věcí. Nechci tyto věci znovu rozpitvávat, protože už byly několikrát řečeny. Radši se zaměřím na to, co si myslím, že bude zajímavé v této sezóně aneb proč budu já sledovat Formuli 1.

Bude dominovat opět Mercedes?

Německá stáj vyhrála poslední čtyři sezóny více než dominantním stylem. Stříbrné šípy se budou snažit vyrovnat rekordu v počtu vyhraných šampionátů v řadě, který drží Ferrari. Ve vozech Mercedesu uvidíme zase jezdeckou dvojici Lewis Hamilton a Valtteri Bottas. Podaří se finskému pilotovi držet krok se čtyřnásobným mistrem světa? Osobně si myslím, že Lewis Hamilton bude stále o nějakou desetinku sekundy rychlejší…

Největšími soupeři Mercedesu budou týmy Ferrari a Red Bull. Podaří se italské stáji v čele se Sebastianem Vettelem konečně ukončit dlouhé čekání na titul? Německý pilot chce napodobit svého idola Michaela Schumachera a přivést Ferrari zase na výsluní. Může se taky stát, že se Kimi Räikkönen konečně dostane do svého tempa a vyvaruje se smůle, která ho poslední dobou často provází. Výhrou kvalifikace na GP Monaka stále ukázal, že ještě nepatří do starého železa. Pokud stáj se vzpínajícím koněm ve znaku vyřeší technické problémy z minulé sezóny, myslím si, že s ní můžeme počítat v boji o titul. To by potěšilo mnoho fanoušků Ferrari včetně mě.

A co rakouská stáj? Vycházející hvězda Red Bullu Max Verstappen a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo budou velice důstojnými soupeři Ferrari a Mercedesu.  Max Verstappen je známý svojí agresivní jízdou a již několikrát potrápil své protivníky. Pokud dostane dobré auto, bude to velice nebezpečný soupeř, který se hlavně špatně předjíždí. V pozadí určitě nezůstane ani jeho australský kolega. Mercedes již dopředu říká, že by v Austrálii mohl být nejrychlejší právě rakouský tým. Tak uvidíme… 

Souboj tří týmů o titul by byl jistě pro všechny fanoušky Formule 1 velkým lákadlem. Pevně věřím, že se tohoto dočkáme, ale netroufnu si hádat, kdo se bude na konci radovat. Uvidíme pětinásobného mistra světa (ať už Sebastiana Vettela či Lewise Hamiltona) nebo nějakou novou tvář?  Nechme se překvapit.

 

Kdo bude “první“ ze zbytku pole?

Pro mě je velice sympatická stáj Force India. Se svým rozpočtem, který je mnohonásobně menší než továrenské týmy, dokáže pravidelně dojíždět na bodovaných pozicích a v posledních dvou letech se umístila na čtvrtém místě v poháru konstruktérů. V loňské sezóně měla rozhodně nejvíce konfliktů mezi svými jezdci. Nováček Esteban Ocon a mexický pilot Sergio Pérez měli mezi sebou několik bouřlivých momentů, které stály tým drahocenné body.  Doufám, že se jim bude taktéž dařit v letošní sezóně.

Tovární tým Renault se postupně probojovává pořadím zpět na vrchol. Je to běh na dlouho trať, ale očekávám, že budou pravidelně dojíždět na vyšších bodovaných pozicích. Mohou nás jenom překvapit.

Americký tým Haas si dal za úkol, aby byl půl sekundy za Ferrari. V minulé sezóně si hlavně Romain Grosjean stěžoval na problémy, které se týkaly brzd, vyvážení auta a mnoho podobných věcí. Pokud se auto podaří vylepšit a udrží si vývoj během sezóny, tak by se to mohlo povést. Podle mě je těžké prozatím hodnotit.

Co bych měl dodat k legendárnímu týmu Williams? Tým se poslední dobou trápí, a navíc má dva mladé méně zkušené jezdce. Osobně jsem zvědavý na výkon Lance Strolla, který v loňské sezóně jako jediný kromě jezdců Ferrari, Red Bullu a Mercedesu stanul na stupních vítězů. Navíc chvíli to vypadalo, že jeho kolegou bude polský pilot Robert Kubica, kterému slibně rozjetou kariéru ve Formuli 1 překazila jeho bouračka v rallye. Doufám, že se tým nebude potácet na konci startovního pole. 

Sauber se v minulé sezóně umístil na poslední příčce v poháru konstruktérů. Po změně vedení a oznámení spolupráce s Alfou Romeo se může švýcarský tým vrátit do boje ve středu pole. Navíc přišel aktuální šampion F2 Charles Leclerc a bude zajímavé tohoto pilota sledovat. Je to člen jezdecké akademie Ferrari. Pokud bude předvádět dobré výkony, očekávám, že se stane brzo pilotem Ferrari.  Jeho týmový kolega Marcus Ericsson naposledy bodoval v GP Italie v sezóně 2015. Podaří se mu konečně bodovat? Doufám, že přísunem dalších financí do rozpočtu Sauberu se švýcarský tým zlepší a třeba příští rok bude pravidelně bojovat s ostatními týmy, která jsou ve středu pole. Bohužel v letošní sezóně jim nedávám moc šancí, ale třeba se na ně usměje štěstí.

Možná si říkáte, že jsem zapomněl na dva týmy, konktrétně na McLaren a Toro Rosso. Ty jsem zařadil do předposlední otázky.

 

Bude lepší McLaren nebo Toro Rosso?

McLaren tři sezóny spolupracoval s Hondou ve snaze být dalším továrním týmem.  Vše se pokazilo už na začátku, kdy japonský dodavatel Honda měl nestále problémy se spolehlivostí pohonné jednotky a o výkonu se radši ani nebavím. Tři roky se trápily obě strany ve snaze najít řešení, které by funguvalo. Dokonce Fernando Alonso, hlavní hvězda týmu, chtěl v McLarenu skončit. Nakonec McLaren, s přispěním vedoucích pracovníků Formule 1, se dohodl s Renaultem a Honda přešla k italské stáji Toro Rosso. 

Po letošních předsezónních testech měl McLaren stále technické potíže, zatímco Honda a Toro Rosso testovali a sbírali potřebné informace. Toro Rosso zorganizovalo speciální školení pro své zaměstnance, aby pochopili japonskou kulturu. Nakonec to vtipně okomentovali tak, že večer pošlou otázky do Japonska a ráno mají odpovědi na stole. Toro Rosso bude poprvé tak úzce spolupracovat s dodavatelem motorů a budou z toho plynout jen další a další výhody. Očekává se, že pokud projekt Toro Rosso – Honda bude úspěšný, tak Red Bull od sezóny 2019 bude jezdit taktéž s pohonnou jednotkou Honda. 

Osobně si myslím, že McLaren udělal chybu a měl ještě jeden rok počkat i za cenu toho, že by Fernando Alonso odešel. Výhody plynoucí z továrního partnerství jsou větší než záporné elementy. Toro Rosso se může ještě jednu sezónu trápit, ale myslím si, že v letošní sezóně bude profitovat z tohoto partnerství. Mezitím McLaren, který bude mít pohonnou jednotku Renaultu může doplatit na to, že nebude továrním týmem. Doufám, že se oba týmy utkají v přímém souboji v poháru konstruktérů.

 

Co udělají “noví majitelé“ Formule 1 pro fanoušky?

Společnost Liberty Media, která vlastní Formuli 1, slíbila, že se více otevře fanouškům. Změnila logo, investuje peníze do propagace na internetu a mnoho dalšího. Dokonce zavedla novou službu, která se jmenuje F1 TV a bude nabízet oficiální živý přenos přes aplikaci v několika jazycích. Bohužel v České republice a na Slovensku nebude ještě dostupná. Osobně jsem zvědavý na tuto službu a je to další dobrý krok k fanouškům. Další změnou bude nová grafika přenosu v televizi. Předpokládám, že pár dalších překvapení mají ještě schované.

 

Jsem rád, že Formule 1 je aktivnější na internetu a na sociálních sítích. Oficiální sestřihy ze závodů dříve nebyly možné sehnat a videopřenosy a ukázky ze zákulisí týmů taktéž ne. Liberty Media se snaží dohnat to, co Formule 1 zaspala na začátku tisíciletí. Prozatím se jí to daří, ale vše se nemá přehánět. Jako jeden příklad za všechny, osobně bych nechal staré logo, které se mi líbilo víc, ale to je pouze můj subjektivní názor.

Oficiální “trailer“ na novou sezónu (bohužel video lze spustit pouze na Youtube).

 

Formule 1 můžete sledovat stejně jako v minulých letech na stanicích Sport 1 a Sport 2.  Pokud jsem Vás dostatečně navnadil na novou sezónu, tak už zbývá počkat, až zhasnou červená světla v Austrálii, kde týmy společně s jezdci začnou bojovat o další mistrovský titul v královně motorsportu.

Sdílejte na:
Zavřít