Hülkenberg hodnotí první den testů pozitivně, Halo by raději odstranil

Hülkenberg hodnotí první den testů pozitivně, Halo by raději odstranil

Německý závodník je s dopoledním průběhem testů spokojený. Jeho nový žluto-černě zbarvený Renault R.S.18 funguje zatím bez menších problémů. Jediné, co se mu na něm nezamlouvá, je svatozář.

V Barceloně dnes v devět hodin ráno začaly předsezonní testy, během nichž se poprvé všechny vozy objevily na trati pohromadě. Během polední pauzy byl vyzpovídán očividně spokojený Nico Hülkenberg. Ke spokojenosti má dobré důvody, neboť v porovnání s loňskými testy funguje Renault zatím bez potíží.

„První dojem je pozitivní. Probíhalo to mnohem lépe než první testovací ráno před dvanácti měsíci. Je to obrovský rozdíl. Udělali jsme mnoho pokroků a všechno běželo skvěle. Hned od začátku jsem se cítil dobře. Auto bylo rovněž spolehlivé, a proto jsme se mohli zaměřit na každý detail našeho programu. To se nestává při prvním dni testů často. Naši hoši odvedli skvělou práci a optimálně se připravili,“ pochvaluje si Hülk.

Piloti si zvykali nejen na nová auta, ale také na nový asfalt. „Nyní je trať mnohem hladší, tím se také znatelně změnila její charakteristika. Byly tam některá místa s lehkým sklonem, jako například 5. zatáčka, která jsou teď zcela rovná. Zatáčka je stejná, ale trať je úplně rovná a všechno je tak trochu jiné,“ popisuje rodák z Emmerichu, podle kterého je nové pokrytí okruhu pravděpodobně tím nejhladším v celém kalendáři: „Zdá se být rychlejší a mám také pocit, že máme více přilnavosti. Avšak podmínky se budou do konce testovacích jízd hodně měnit.“

Přesto, že z technického hlediska vše šlapalo jak hodinky, s jednou věcí se Hülkenberg zpočátku pral, a sice nemohl pneumatiky, jenž dodává italský pneumatikář Pirelli, do správného provozního okna.

„Bylo poměrně těžké zahřát pneumatiky. V prvních kolech to bylo trochu děsivé, neboť to bylo, jako byste jezdili na morku. Ale jakmile jste kolo za kolem cítili, jak teplota pneumatik stoupá a že máte čím dál více přítlaku, bylo to celkem dobré. Během zimních testů, když je trať ještě velmi chladná, to není nic nového.Tak je to pokaždé.“

Ochrana hlavy byla a je stále velmi kritizovaná, neboť z estetického hlediska nevypadá zrovna nejlépe, ale hlavním bodem diskuzí byla viditelnost skrze ní. Mnozí byli přesvědčení, že rozhodně bude jezdcům vadit ve výhledu. Tuto domněnku však Hülkenberg vyvrátil: „Vyzkoušel jsem ji už minulý rok během posledních testů v Abu Dhabí a věděl jsem, co mě čeká. Neomezovala mě ani vizuálně ani nějak jinak. Je to asi proto, že se vždy díváme před sebe 50 až 100 metrů, takže vše, co je v našem zorném poli, tak vůbec nevidíme, nebo je to jen rozmazané. Vůbec si toho nevšímám.“

„Pokud by šlo o moje osobní přání, raději bych ji sundal, protože je navzdory lakování ošklivá. Ale s tím toho příliš nenaděláme,“  uvědomuje si Hülkenberg, jenž dopoledne odjel 70 kol, a je přesvědčen, že v tomto ohledu dojde v nadcházejících letech k dalším změnám.

Na závěr zhodnotil nejen vzhled R.S.18, ale také provedení monopostů konkurence. „Samozřejmě, že sledujete všechno, ale nejnovější auta, která byla dnes prezentovaná, jsem ještě neviděl,“ má na mysli nové STR13 a VJM11. Z již představených vozů se mu nejvíce líbilo lakování dalšího monopostu poháněným motorem z Francie: „Myslím si, že náš design je opticky opravdu cool a podle mě vypadá celkem dobře i vůz Red Bullu.“

Sdílejte na:
Zavřít