Ricciardo: Měl bych se více zaměřit na styl řízení

Ricciardo: Měl bych se více zaměřit na styl řízení

Daniel Ricciardo si myslí, že by se měl v letošní sezóně zaměřit zejména na zlepšování v oblasti samotného řízení auta než získat za každou cenu co nejlepší nastavení auta pro danou trať.

I přesto, že se Australanovi podařilo Maxe Verstappena bodově překonat, v kvalifikacích se mladému Holanďanovi dařilo lépe. Verstappen Ricciarda překonal také v 5 ze 7 závodů, ve kterých se povedlo oběma závodníkům dojet do cíle.

Ricciardo přiznal, že změna v oblasti aerodynamiky, která byla v loňském roce zavedena a také širší pneumatiky na vozech F1 způsobily, že se auta stala „obtížnější na pochopení a na nalezení správného nastavení“. Australan tvrdí, že uškodil svým výsledkům zejména neustálou snahou nalézt nejlepší nastavení auta.

„V minulosti byl jednou z mých silných stránek velký cit pro auto,“ prozradil pro Motorsport.com Daniel Ricciardo. „Jsem hodně citlivý na nastavení auta a v minulosti mi to hodně pomáhalo při práci s pneumatikami.“

„Někdy si škodím, když mám možnost se předvést na trati a zajet dobrou kvalifikaci nebo závod, ale místo toho se snažím přijít na co nejlepší nastavení s tím, že musíme změnit tohle a tamto…“

„Myslím, že jsem se poučil. Někdy je prostě nejlepší vykašlat se na zlepšování a vyjet na trať s tím, co máte.“

Ricciardo si myslí, že se trápil především s novou konfigurací směsí pneumatik Pirelli, které byly oproti sezóně 2016 výrazně pozměněny.

„Pneumatiky se na každém povrchu chovaly jinak,“ vysvětlil Ricciardo. „Na hladkém asfaltu to strašně klouzalo a já musel přijmout fakt, že auto nebude precizní a nepojede přesně tak, jak já si přeju.“

„Mají nízký grip, pneumatika se pomalu zahřívá, takže vám to klouže a necítíte se zrovna ideálně.“

„Musíte prostě vyjet a přijmout fakt, že nebudete mít perfektní auto, ale musíte se s tím smířit a pracovat s tím, co máte. V některých případech jsem se pokoušel nastavení poupravovat, ale ve většině případů jsem si tím vůbec nepomohl.“

„Ideální by bylo zůstat na jednom nastavení delší dobu a naučit se s tím pracovat co nejlépe to půjde.“

„Byly chvilky, kdy jsme hodně ztráceli a změnili spoustu věcí. Je to normální, vždycky chcete, aby se vaše auto řídilo co nejlépe – ‚když se to tu přetáčí, pojďme a zkusme to napravit.‘“

„No a vy místo nápravy jdete a změnou nastavení vytvoříte další problém, takže se zaseknete v začarovaném kruhu.“

Australan si i přes všechny nesnáze myslí, že byl schopný se všem situacím přizpůsobit.

„Mám pocit, že jsem byl schopný se přizpůsobit všem situacím, které nás během roku potkaly. Pouze jsem rozšiřoval své schopnosti a pokoušel se zajistit co nejlepší výsledek.“

Sdílejte na:
Zavřít