Lowe tvrdí, že si po druhém závodě svatozáře už nikdo nevšimne

Lowe tvrdí, že si po druhém závodě svatozáře už nikdo nevšimne

Fanoušci se obávají toho, že si na nevzhlednou ochranu hlavy budou zvykat dlouho. Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe je však přesvědčen o pravém opaku.

Avšak nejen fanoušci jsou s novinkou nespokojení. Negativní ohlasy rezonují také padokem. Podle bývalého pilota již zaniklé stáje HRT Karuna Chandoka „nikdo nemůže tvrdit, že auta vypadají s Halo lépe než bez něj“. Svatozář se nezamlouvá ani samotným jezdcům, jejichž vozy bude letos „zdobit“.

Systém Halo má i své zastánce, mezi které patří Paddy Lowe. 55 letý Keňan během čtvrteční prezentace nového monopostu s názvem FW41 v Londýně řekl: „Podporuji snahu o navýšení bezpečnosti v oblasti, která pro piloty Formule 1 stále  představuje jedno z největších rizik. Myslím si, že při druhé velké ceně si už nikdo ani nevšimne, že tu je.“

Svůj názor obhajuje tím, že už došlo k několika situacím, ve kterých to nevypadalo pro závodníka zrovna růžově.

„V posledních letech jsme měli přibližně jednou za rok případ, u kterého jsme si mysleli: To měl ale štěstí,“ čímž zřejmě naráží i na nepěkně vypadající nehodu z Monaka 2017. Během závodu došlo v zatáčce před tunelem ke kolizi mezi Jensonem Buttonem a Pascalem Wehrleinem,. Brit nabral Němcův Sauber jako na vidle a převrátil jej na bok.

„Je otázkou času, až budeme muset říci: Ten pilot neměl štěstí, ale velký pech. Proto je Halo opravdu dobrý projekt,“ vysvětluje Lowe, který podotýká, že svatozář byla navržena hlavně z důvodu, aby chránila jezdcovu hlavu před velkými částmi, jako je třeba utržené kolo nebo dokonce před vozem soupeře.

Sdílejte na:
Zavřít