Nico Müller: Brzdění je ve Formuli E záludné

Nico Müller: Brzdění je ve Formuli E záludné

Formule E uspořádala minulý víkend po třetím podniku sezony v Marrakéši své první nováčkovské testy, jenž se zúčastnilo několik závodníků německé série cestovních vozů. Čtyři z šesti jezdců se dokonce umístili v nejlepší desítce.

Soupiska rookie testů elektrické série byla pořádně „nadupaná“ a jak se zdá, tak i mezi jezdci DTM je tento šampionát stále populárnější. Testů se zúčasnilo dohromady šest jezdců, bývalý reprezentant Mercedesu Daniel Juncadella, testovací jezdec Mercedesu Maximilian Günther a ze současných pilotů Nico Müller, Paul Di Resta, Gary Paffett a Bruno Spengler. Svými výkony potvrdili, jak kvalitní jezdci to jsou, neboť se více jak polovina umístila v nejlepší desítce.

Největší pozornost na sebe však upoutal Švýcar Nico Müller. Kromě toho, že zaznamenal nejrychlejší kolo testů, které bylo o téměř vteřinu rychlejší než kolo druhého Pietra Fittipaldiho, stanovil nový traťový rekord v hodnotě 1:19.651.

O prvních nováčkovských testech Formule E se začalo spekulovat již v listopadu, v prosinci se objevovala v médiích první jména účastníků. Co se týká jednání ohledně nasazení Nica Müllera, tak ta odstartovala okamžitě po oficiálním zveřejnění termínu: Poprvé jsem o tom s Audi mluvil, když Formule E oznámila termín prvních oficiálních nováčkovských testů, a potom už to šlo rychle..“

Ačkoliv si Nico cení toho, že je v DTM továrním jezdcem Audi, tak by angažmá ve Formuli E neodmítl. Seriál sleduje již od samého vzniku a testy jej ujistili v tom, že má velký potenciál. Ovšem řízení vozu cestovního vozu a monopostu Formule se markantně liší, a to zejména co se brzdění týká. „Brzdění ve voze Formule E je poměrně záludné. S měnící se rekuperací při klesajícím stavu baterie si musíte vypěstovat velmi dobrý cit pro vyvážení a tlak brzd,“ popsal v exkluzivním rozhovoru pro český DTM portál DTMNews.cz.

I přes značné rozdíly v řízení auta byl však v neděli nejrychlejším mužem, k čemuž mu napomohl jednak půlden strávený na simulátoru, jednak fakt, že si s autem rozuměl: Když jsem poprvé seděl za pravým volantem a vyjel z boxů, tak mi bylo okamžitě jasné, že se toto auto od těch, co jsem doposud řídil, značně liší. Stejně rychle se ukázalo, že mě to hodně baví a očividně celkem dobře sedí.“

Sdílejte na:
Zavřít