Mercedes přestaví pohonnou jednotku pro rok 2018

Mercedes přestaví pohonnou jednotku pro rok 2018

Mercedesu se v současné hybridní éře Formule 1 daří, zejména kvůli pohonné jednotce. I přesto se tým rozhodl, že pro sezónu 2018 vytvoří z velké části úplně novou pohonnou jednotku.

Mercedes byl vždy strůjcem spolehlivých a výkonných pohonných jednotek. V roce 2014 tento pojem posunuli inženýři stříbrných šípů na úplně jinou úroveň. Éra hybridních přeplňovaných šestiválců o objemu 1,6 litru i po čtvrté sezóně pokračuje dominancí pohonných jednotek od Mercedesu. Ze 79 odjetých závodů zvítězila německá značka v 63 Grand Prix.

Po loňské sezóně se ovšem zdá, že se konkurence, zejména Ferrari, začíná výkonnostně dotahovat, i když má Mercedes stále značně navrch. Dle slov šéfa motorářů Mercedesu, Andyho Cowella, pracuje německý výrobce na udržení tohoto náskoku. Dosáhnout by toho chtěli pomocí přestavby většiny částí pohonné jednotky.

„Z velké části je úplně nová,“ reagoval Cowell v rozhovoru pro Motorsport.com na otázku, jak se Mercedesu vývoj daří.

„Během roku jsme střádaly různé nápady na zvýšení výkonu naší pohonné jednotky. Chceme především snížit tření ve většině oblastí našeho pohonného ústrojí a také snížit ztráty v elektrických systémech.“

Letos odstartuje již pátá sezóna současné turbo-hybridní éry, i přesto je dle Cowellových slov stále co zlepšovat na současné specifikaci pohonných jednotek.

„Kdykoliv zkonstruujete motor, kdykoliv provedete nějakou změnu, učíte se,“ řekl šéf motorářů Mercedesu.

„Zmrazíte koncept, pracujete, vyvíjíte, otestujete ho a jdete závodit. Je to velice frustrující část, jelikož se toho mnoho dozvíte a mnoho naučíte, ale kvůli snížení výsledné kvality nemůžete nic změnit.“

„Je tedy načase, abychom změnili koncept naší práce a všechny poznatky, které jsme za léta závodění získaly, nyní aplikovaly. Některé jsou velké, většinou poznatky během učení, například průběh spalování, redukce tření nebo materiály, které nám umožní zlepšit spolehlivost.“

„Je stále co zlepšovat, stále tu máme prostor pro zlepšení, i když jsou to malé zisky – kolem pěti milisekund na kolo.“

„A pak jsou tu překvapení, když si myslíte, že vám daný směr dává 2 kW navíc, ale ve skutečnosti tato malá výhoda přichází z úplně opačného směru.“

„Vše to je o realizaci těchto skvělých experimentů, pro které je důležité následné testování. Musíte přijít na to, co přesně chcete měřit. Používáte neskutečně malé senzory, kterými se snažíte zjistit, jak velký pokrok jste udělali a kde se přesně nachází. Poté je velice důležité přemýšlet, zda za to vaše vylepšení stojí a zda ho aplikovat ve finální podobě pohonné jednotky,“ oznámil Cowell.

Hlavní myšlenkou změny konceptu pohonné jednotky Mercedesu je reagovat na neustále zlepšující se výkon Ferrari, které s nimi v loňské sezóně velice obstojně bojovalo o titul, dokud nepřišla asijská část, kde italskou automobilku potkaly nepříjemné problémy zaviněné nejen jezdci, ale také technikou.

Sdílejte na:
Zavřít