V McLarenu před sezonou 2018 srší nadšením

V McLarenu před sezonou 2018 srší nadšením

V McLarenu srší nadšením a nemůžou se dočkat, co předvedou s motorem Renault a vylepšeným šasi v sezóně 2018.

Po uzavření dohody s Renaultem o dodávce motorů pro příští sezónu, tým z Wokingu výrazně zvýšil své šance znovu bojovat o čelo. K tomu se přidaly i změny na šasi a zejména předním křídle, které fungují ještě lépe, než v týmu vůbec čekali, a před novou sezónou vlévají do žil představitelů týmu optimismus. V tomto roce má McLaren na kontě jen 24 bodů a je předposlední. Horší je na tom už jen slabounký Sauber. Podobný propadák si v týmu před rokem 2018 nepřipouštějí.

Optimismus je tak silný, že podle Fernanda Alonsa má McLaren z hlediska šasi nejlepší auto v kvalifikaci a možná i celkově. Podle výkonného ředitele Zaka Browna byly zlepšení v posledních závodech obrovské a už nyní se příští sezony sám nemůže dočkat.

„Téměř všechno nové, co jsme v průběhu sezóny na autě představili, fungovalo dobře a občas i lépe, než jsme vůbec čekali. Auto pracuje skvěle a v týmu vládne pozitivní nálada,“ řekl Brown. „Občas se stane, že v továrně něco funguje a na autě ne, ale toto se nám vůbec nestalo. Naše šasi je od závodu od závodu lepší a lepší.“

„GPS systémy nám říkají, že jsme na podobné úrovni jako Red Bull. Na některých okruzích máme něco navrch a na jiných ještě trochu ztrácíme, ale je to tým, který s motorem Renault vyhrál několik závodů a momentálně je možná nejlepší. I to nám dodává velký optimismus před zimní přestávkou. Již nyní získáváme pocit, že jsme na další sezónu připraveni. Je to skvělé.“

I když nás před budoucí sezónou nečekají velké změny, nějaké se najdou. Jde například o zavedení „Halo“ ochrany jezdce nebo zakázání T-křídel. I tyto drobnosti mohou mít velký vliv na aerodynamické chování aut. I proto je šéf týmu Éric Boullier prohlášeních ohledně příští sezóny opatrnější.

„Nikdy si nemůžete být zcela jisti,“ řekl. „Pokud bychom měli navlas stejná pravidla, souhlasil bych s Fernandem a Zakem. Nějaké změny tu ale přece jen budou. Zmizí například T-křídla a zadní část auta se podstatně změní. Plus přibude Halo, což je z hlediska aerodynamiky auta katastrofa. Na těchto věcech nás čeká ještě mnoho práce.“

„Věřím týmu a vidím, co dokázal v posledních třech letech. Nevidím důvod, proč by v tom neměl pokračovat. Ztrátu na nejlepších chceme zmenšovat i nadále.“

Na otázku, zda bude McLaren schopný bojovat s Ferrari, Mercedesem a Red Bullem Boullier odpověděl bez váhání: „Určitě. Jsem o tom 100-procentně přesvědčen.“

Sdílejte na:
Zavřít