Ecclestone: Mercedes letos pomohl Ferrari s motorem

Ecclestone: Mercedes letos pomohl Ferrari s motorem

Mezi fanoušky občas vládne podezření, že FIA občas napomáhá Ferrari. Nyní bývalý šéf Formule 1 prozradil, že za jeho vlády to doopravdy tak bylo. Nicméně zdůrazňuje, že podpora Vzpírajících se koníků byla a stále je i v zájmu jejich konkurentů.

Na téma podpory Ferrari Mezinárodní automobilovou federací se rozohnily vášnivé diskuze po uplynulé Velké ceně USA, když obdržel Max Verstappen 5 sekundovou penalizaci za překročení limitů tratě při manévru na Kimiho Räikkönena. Nizozemcův otec Jos dokonce tweetnul obrázek, na kterém je logo Mezinárodní automobilové federace s popiskem „Ferrari International Assistance“.

Ecclestone v rozhovoru pro italský deník La Repubblica odhalil, jak to bylo za jeho vedení s pomocí italské stáji: „Pomáhat Ferrari je od nepaměti to nejinteligentnější, co můžete udělat. A dělo se tak pokaždé skrze technická pravidla. Týmy jsou pro Formuli 1 důležité, ale Ferrari je nejdůležitější. Proto se toho během let dělalo mnoho věcí, které pomohly Ferrari zvítězit.“

O řediteli závodů Charlie Whitingovi se říká, že naopak podporuje britské týmy. Tyto spekulace Ecclesone vyvrátil, ale na Mosleyho práskl, že byl „rudý“. Nicméně podle něj je v zájmu všech, aby bylo Ferrari konkurenceschopné. 

  „Ne, Charlie dělal vždycky to, co musel. Ale Max (Mosley, bývalý prezident FIA, pozn. red.) pomáhal často Ferrari, a i já jsem je chtěl vidět vyhrávat.“

„Samozřejmě, že šampionát mohou vyhrávat i ostatní týmy, ale v zájmu jich samotných je nastupovat proti silnému týmu Ferrari. Když se ale prosadíte proti červenému autu, je to úplně něco jiného.“

Ecclestone předpokládá, že letos jim musel někdo ohledně motoru podat pomocnou ruku a nejspíš to byli čerství čtyřnásobní šampioni ze Stuttgartu.Protože zlepšení jejich formy bylo rapidní.

„Mercedes – a z dobrého důvodu. Vyhrát šampionát proti Sauberu je jedna věc. Vyhrát proti Ferrari je věc druhá,“ zkonstatoval Ecclestone, který to však s jistotou potvrdit nemůže: „Nevím, ale říkám, že možná. Předtím se to stalo s Hondou. A jestli se Mercedes rozhodl pomoci klukům z Maranella, tak to byl dobrý tah.“

„Navíc je také jisté, že co se týká přátelské situace mezi těmito dvěma týmy, bylo pro  Stuttgart důležité ujistit se za a) že nebude mít Red Bull nejsilnější motor a za b) že Ferrari bude dostatečně konkurenceschopné na to, aby bylo uznávaným rivalem na poražení.“

V Austinu byli piloti prezentováni trochu jinak, než je zvykem. Nové vedení společně s organizátory to zkusili po vzoru Indy 500. Před národní hymnou jezdci postupně chodili skrze tunel, přičemž je Michael Buffer, boxový hlasatel, představoval. Tento styl šestaosmdesátiletému Britovi příliš po chuti nebyl.

 „Možná to bylo Američany ohromné, ale nikoli pro Formuli 1. Já tu postavím pětihvězdičkovou restauraci a oni z toho udělají McDonalds!“ lamentuje nad změnou formátu představování jezdců na okruhu Amerik.

Sdílejte na:
Zavřít