Rosberg: Sainz to nebude mít proti Hülkenbergovi lehké

11. října 2017, 17:54 | Barbora Goldmannová
Ilustrační fotografie - Rosberg: Sainz to nebude mít proti Hülkenbergovi lehké

Carlos Sainz si projde příští víkend zkouškou ohněm. Má před sebou nelehký úkol zapříčiněný poměrně nečekaným přestupem do Renaultu, kde bude sekundovat ostřílenému mazákovi Nicu Hülkenbergovi, což připomíná také Hulkův rodák a jmenovec Nico Rosberg.

Španělský závodník usedne do monopostu francouzské stáje o něco dříve, než se očekávalo. To, že nahradí Jolyona Palmera počínaje novou sezónou, je potvrzené už nějakou dobu. Ovšem v Japonsku se padokem prohnala šokující informace: Palmer odjede v Suzuce svůj poslední závod za tovární tým. Jako první jsme se tuto zprávu dozvěděli od Brita samotného, který o tom dal vědět prostřednictvím svého instagramového účtu.

Později následovalo i potvrzení ze strany Renaultu, který vítal nově příchozího Carlose Sainze a Toro Rosso se s ním ve svém oficiálním prohlášení po téměř tříleté spolupráci rozloučilo.

Nyní však na odchovance Red Bullu čeká těžká výzva v podobě jeho stájového kolegy Nica Hülkenberga, který je v padoku uznávaným pilotem. Do nevýhody jej také staví fakt, že s autem nemá žádné zkušenosti a bude se muset co nejdřív adaptovat, aby pomohl týmu získávat cenné body do poháru konstruktérů, a samozřejmě, aby si polepšil v hodnocení jezdců í i on sám.

„Přesednout z jednoho auta do druhého je opravdu náročné. Kromě toho je Hülkenberg na vysoké úrovni,“ vyzdvihl jeho kvality Rosberg, který si v Japonsku odbyl svoji premiéru v roli komentátora pro britskou televizní stanici Sky Sports F1. „Podle mě jezdí neuvěřitelně dobře. Nebude lehké proti němu závodit.“

Že není vůbec lehkým soupeřem, už dokázal. Letos svého - již bývalého - parťáka z Británie doslova zadupal do země. V kvalifikacích jej porazil 15:0, a pokud se podíváme na bodové hodnocení, tak Palmer figuruje ve statistikách s marnými 8 body, zatímco Hulk jich nabíral už 34.

Pro třiadvacetiletého pilota je přestup do Renaultu vůbec prvním přestupem v jeho kariéře ve Formuli 1. Situaci mu však stěžuje skutečnost, že se přestup uskutečnil v průběhu sezóny, nikoliv po ní. Kdyby to bylo podle původního plánu, tak by dostal mnohem delší čas na „osahání“ si svého nového auta skrze předsezonní testy. Jenže díky předčasné a rychlé změně tuto šanci nedostane.

Sainz uznává, že to bude pro něj ze začátku pořádný oříšek: „Nico odjel v autě 16 závodů, já nikoliv. Zabere to trochu času, než si zvyknu. Mým cílem samozřejmě je dostat se co nejrychleji do tempa, ale to nejde samo od sebe. Bude k tomu potřeba spousta tvrdé práce, analýz, pochopení inženýrů a způsobu, jakým řídit auto.“

Renault aktuálně bojuje o páté místo v poháru konstruktéru, mezi jehož rivaly patří taktéž Sainzův bývalý zaměstnavatel, Toro Rosso, které má na Francouze náskok 24 bodů. Proto bude Sainz pravděpodobně pod mírně pod tlakem, přesto je však přesvědčený, že je urychlený přestup správným rozhodnutím.

„Je to správný okamžik. Stalo se, co se stát mělo. A ničemu nepomůže, když budu říkat, že jsem měl přestoupit dřív nebo později. Jsem na to připravený,“ zní odhodlaně druhý jezdec stáje se sídlem v Enstone.

Další články

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.