Sainz o nehodě: Byla to moje chyba

Sainz o nehodě: Byla to moje chyba

Nehoda Carlose Sainze z prvního tréninku na okruhu v Sepangu vypadala opravdu hrozivě. Pilot z toho vyšel bez úhony, o jeho roztříštěném Toro Rosso se to ovšem říct nedá. Po shlédnutí záběrů z incidentu zkonstatoval, že ve výsledku nehoda nebyla tak strašná, jak zvenčí vypadala.

Španělský závodník se postaral v prvním tréninku o vyvěšení červených vlajek, když najel na obrubník a následně ztratil nad svým vozem kontrolu. Nejdříve si to jeho STR12 namířilo přes trávník přímo do bariéry, odrazilo se zpět na trať a zůstalo stát napříč ve výjezdu ze zatáčky číslo 11. Auto bylo absolutně zničené, Sainz odešel po svých. „Byla to každopádně nešťastná nehoda,“ řekl a uznal, že zvenčí nehoda vypadala poměrně děsivě.

„Avšak v kokpitu to naštěstí nebylo tak strašné, jak to doopravdy vypadalo. Nesmíte zapomínat, že za malou chybu můžete hodně zaplatit,“ připomíná dvaatřicetiletý rodák z Madridu, který nehodu prý nečekal: „Nevěděl jsem, že k mému výletu dojde. Najel jsem na vnější okraj a ocitl jsem se od něj příliš daleko, což mě roztočilo a poslalo do bariéry.“

Byť to nečekal, tak veškerou vinu za havárii bere na svá bedra. „Byl to jeden z incidentů, pro které neexistuje žádná výmluva. Byla to zajisté moje chyba a je to něco, co bych v budoucnosti nechtěl zopakovat.“

Nicméně jeho monopost dokázali mechanici během dvouhodinové přestávky opravit a Španěl se tak mohl druhého tréninku zúčastnit, za což je jim vděčný: „Jsem opravdu rád, že mechanici auto zvládli do (druhého) tréninku bleskově opravit. Jako vždy udělali hodně práce a pro mě do toho dali všechno. Byli jsme připraveni zúčastnit se druhého tréninku, ale počasí nám nehrálo do karet. Proto jsem odjel jen instalační kolo.“

Sainz doufá, že zítřek bude probíhat lépe, zároveň však dodává, že se kvalifikací nebude zaobírat. Kvůli penalizaci za výměnu komponent bude beztak startovat z posledního místa.

„Pokusím se ušetřit nějaké pneumatiky pro závod, abych jej měl co možná nejrychlejší. Takže zítřek nebude v této souvislosti pro mě běžným dnem. Budu pracovat na dlouhých jízdách a závodě, jelikož nezáleží na tom, kde se kvalifikuji, budu startovat poslední. Musím tedy udělat vše pro to, abych měl v neděli k dispozici všechny pneumatiky. Příliš jsme toho nenajezdili. První trénink byl z hlediska tempa náročný.“

„Podle mě jsme na to tlačili, ale i přesto jsme nebyli příliš rychlí. Před zítřkem to musíme zanalyzovat a zjistit, jestli nějakou rychlost nenajdeme. V každém případě je po dnešku velmi těžké dělat nějaké závěry.“

Pilot Toro Rosso prozradil, že výměna součástek pohonné jednotky byla po problémech v Malajsii nevyhnutelná.

„Vycházeli jsme z výkonu z loňského roku. Viděli jsme, že Suzuka bude pro nás pravděpodobně nejslabší tratí. Byli jsme donuceni to udělat kvůli problémům, kterým jsme čelili v Malajsii. Už jsme neměli žádné součástky, které bychom mohli nasadit, takže jsme byli víceméně donuceni. Každopádně jsme tady s penalizací počítali. Jsme si celkem jistý, že bohužel dostanu mnohem více trestů,“ uzavřel budoucí týmový kolega Nica Hülkenberga v Renaultu.

Sdílejte na:
Zavřít