Vítězné auto nepostavíme přes noc, varuje Vasseur ambiciózního Ericssona

Vítězné auto nepostavíme přes noc, varuje Vasseur ambiciózního Ericssona

Pascal Wehrlein se nachází v nezáviděníhodné situaci, neboť netuší, zda bude ve Formuli 1 závodit i příští rok. Nyní mu však dává kapku naděje sám šéf týmu Fréderic Vasseur, který tím posílá varovný signál směrem k Marcusu Ericssonovi.

Do dnešního se bralo prakticky za hotové, že švédský jezdec bude díky tučnému sponzorskému příspěvku a kontaktům s vlastníky Sauberu oblékat modro-žlutý overal i v sezóně 2018. Jeho týmovým kolegou by však neměl být Pascal Wehrlein, nýbrž junior Ferrari Charles Leclerc. Devatenáctiletý Monačan se zúčastní čtyř z posledních šesti úvodních volných tréninků, a sice tento víkend v Malajsii, kde mu svůj vůz propůjčí Ericsson. Poté usedne do C36 ještě v USA, Mexiku a Brazílii.

Nicméně také právě Ericsson by se měl začít rozhlížet po jiných možnostech. Ačkoliv se na první pohled mohlo zdát, že mu pro setrvání s týmem nestojí absolutně nic v cestě, tak to nyní Vasseur uvedl na pravou míru a sedmadvacetiletému pilotovi nepřímo pohrozil.

„Ještě není rozhodnuto. Bylo by chybou stavět tým jen na jednom jezdci, jenom kvůli tomu, že je v kontaktu s vlastníky. Musíme být féroví i vůči Marcusovi,“  reagoval šéf Sauberu Fréderic Vasseur na otázku od Auto Motor und Sport, zda má Ericsson angažmá pro příští rok jisté.

Překážkou pro Ericssona by však mohly být ambice jeho samotného, které jsou poměrně vysoké. Švédovo přáním by bylo sedět ve vítězném autě, což Sauber zatím není. Aby takové auto v továrně přes noc postavili, museli by být kouzelníci, ale to, jak Vasseur podotýká, bohužel nejsou a dostat se na špici zabere nějaký čas.

„Nepůjde znovu Sauber přes noc vybudovat. K tomu je potřeba trpělivost. Piloti obvykle dopředu nemyslí. Výsledky chtějí vidět v nadcházejícím závodě, nikoliv v příští sezóně. Když bude chtít příští rok sedět v autě, ve kterém bude moci dojíždět na podiu, tak s tím bude mít u Sauberu problém,“ varuje Francouz svého ambiciózního jezdce a zároveň nevylučuje prodloužení spolupráce s Wehrleinem: „Samozřejmě, že má šanci. Mluvil jsem s ním o tom. Situaci týmu zná a já znám jeho schopnosti, protože jsme spolu pracovali už v DTM. Chápu, že ze současné situace není příliš nadšený, ale musí odvádět svou práci a ukázat, že si místo zaslouží.“

Na výkony svého svěřence z Německa si nemůže stěžovat. Obzvlášť s ohledem na to, jak se dokáže popasovat s tím, když se dostane do nelehké situace: „Nedávno odvedl za obtížných podmínek dobrou práci, neboť se na jeho autě objevilo několik technických problémů. Ustál to dobře, popoháněl tým a soustředil se na svoji práci, což je pro mě důležité.“

Dále zdůrazňuje, že při budování týmu je potřeba nejen rychlý, ale také chápavý pilot. Tím naráží na záludný úkol, před kterým stáj stojí. K lepším výsledkům by jim mělo mimo jiné pomoci nabrání nového personálu o 150 lidí, tedy ze stávajících 300 na 450 osob, ovšem k tomu je zapotřebí mít také dostatek trpělivosti, neboť zlepšení nepřijde ze dne na den. Tato vlastnost však Ericssonovi očividně schází a mohl by na to dojet, a to doslova…

Sdílejte na:
Zavřít