Příští rok se Red Bull s největší pravděpodobností dočká menší změny názvu, neboť bude mít nového hlavního sponzora: Aston Martin Red Bull Racing, přičemž o rok později by se k nim měla přidat Honda coby dodavatel motorů.
Tým nápojového giganta spolupracuje s Astonem Martinem od začátku tohoto roku. Anglická automobilka společně s Red Bull Advanced Technologies vyvíjeli hyper auto Valkyrie, které bylo představeno v březnu tohoto roku.
Kontrakt o potencionálním partnerství Aston Martinu, který by se měl stát hlavním sponzorem týmu, by měl být podobný smlouvě s Infiniti, se kterým byli jedna ruka od roku 2013 až 2015.
Zástupci automobilky se mimo jiné také zúčastnili několika jednání týkajících se nových pravidel, která vyjdou v platnost v roce 2021.
Motorsport.com píše, že jejich dobré zdroje tvrdí, že potvrzení spolupráce je už jen formalitou a tým by po uzavření smlouvy nesl jméno Aston Martin Red Bull Racing.
Nicméně Christian Horner, šéf týmu Red Bull Racing, tvrdí, že vše je na úrovni spekulací. Spolupráci s Astonem si však pochvaluje.
„Můžete spekulovat, jak se vám zlíbí, ale já nic nepotvrdím,“ mlžil Horner. Ovšem generální ředitel Aston Martin, který byl právě tím, co vyjednal ve své předchozí práci smlouvu Red Bullu s Infiniti, byl sdílnější: „ Pokud se spekuluje o tom, zda bude náš vztah s Red Bullem prohlouben, potom je odpověď jasné ano.“
Horner pokračuje: „S Astonem máme skvělý vztah, pomáháme jim s prací na hyper autu Valkyrie a na jeho vývoji. Odvádí skvělou práci, produkt je skvělý, a připravují ještě množství úžasných věcí. Novinky přijdou v následujících dnech.“
„Je férové říci, že jedním z důvodů, proč tu dnes jsem, je, abych projednal, jak bude vypadat příští sezóna,“ prozradil Palmer, který je aktuálně v Singapuru spolu s celým kolotočem F1. „ A rámci tohoto kontextu také to, zda budeme či nebudeme poskytovat v roce 2021 nezávislý motor.“
„Máme rádi sport a jsme společností, která usiluje o to, mít takovou hodnotu jako Ferrari. To však neznamená, že Ferrari musíme v každém směru a formě kopírovat. Ve WEC jsme silnější, ale být přítomni v F1 je zajímavé.“
Palmer rovněž připomíná, že co se týká nových pravidel, tak to záleží hlavně na FIA a jejím chtíči opět sport zatraktivnit.
„Jako společnost sedíme ve stejném světě jako F1, často se stejnými inženýry. Takže technická schopnost existuje, je to jen otázka peněz,“ zkonstatoval Palmer.
Jedno je jisté, ještě příští rok bude Red Bull závodit s motory Renault přejmenovanými na TAG Heuer, jak potvrdil i sám Horner. Podle informací motorsport.com by však měli francouzští motoráři spolupráci s rakouskou stájí ukončit. Ta by pak nejspíše odebírala motory Hondy.
„Všechno po roce 2018 je otevřené. Jako možnost přicházejí v úvahu jenom výrobci motorů, kteří už existují,“ uvedl třiačtyřicetiletý Brit. „Možnosti jsou velmi omezené, protože Mercedes a Ferrari Red Bull odmítli. Zbývá jen Honda, která bude novým motorovým partnerem B týmu Red Bullu, Toro Rosso.“
Motory japonského motoráře by však mohli, po vzoru Renault-TAG Heuer, nést jméno právě Aston Martinu.