Reklama na alkohol na Williamsu a Force Indii: Pro Wehrleinovu budoucnost rozhodující element

Reklama na alkohol na Williamsu a Force Indii: Pro Wehrleinovu budoucnost rozhodující element

Budoucnost chráněnce Mercedesu v královně motorismu je stále ve hvězdách. Jsou zde dvě alternativy, kde by mohl teoreticky najít angažmá, a sice zákaznické týmy stuttgartské značky – Force India a Williams. Ovšem má to jeden zásadní háček: oba vozí na svých vozech loga alkoholických nápojů, a jak Indové, tak Britové už jednoho mladíka v týmu mají…

Šušká se, že bude Pascal Wehrlein od příští sezóny nahrazen juniorem Ferrari, talentovaným a opravdu rychlým Monačanem Charlesem Leclercem, který by sekundoval Švédovi Marcusi Ericssonovi.

Dvaadvacetiletý pilot se nedávno nechal slyšet, že se na německou stáj absolutně spoléhá: „Ohledně plánování mé budoucnosti se plně spoléhám na Mercedes.“  

Naději na další Wehrleinovo působení ve Formuli 1 udržuje také sám šéf Mercedesu Toto Wolff, který jeho odchod zcela nevyvrátil a také se mu snaží nějaké místo najít.

Wehrlein by mohl být pro Force Indii a Williams příslibem levnějších pohonných jednotek od Mercedesu. Jenže na vozech obou zmiňovaných je reklama na alkohol. Právě kvůli tomu je jednou z podmínek, že alespoň jeden pilot musí být starší 25 let.

Alternativa č. 1: Williams – Martini

Tuto možnost můžeme vyškrtnout okamžitě. Se stájí z Grove už má jeden mladík pod 25 let kontrakt podepsaný, a to Lance Stroll. Kanaďanovi bude příští rok teprve devatenáct. Wehrleinovi bude v listopadu 23.

Alternativa č.2: Force India – Johnnie Walker

Logo skotské whisky Johnnieho Walktera zdobí zadní křídlo indického týmu. A je tu opět ten samý problém: Růžový overal už obléká dvacetiletý Esteban Ocon. Situace je však mnohem komplikovanější než u Williamsu, protože si chtějí ponechat své současné jezdecké duo.

Spekulovalo se o možném přestupu Francouze do Renaultu, jehož by Force India pustila jen za výkupné čítající minimálně 10 milionů dolarů. Ale proč by to dělali, když jsou s nimi spokojení? „Chceme si Ocona ponechat. K čemu nám budou peníze? Ty se během roku utratí. Dobrý jezdec je pro nás výhodnější,“ řekl sportovní šéf Otmar Szafnauer.

Mezitím se vše otočilo o 180 stupňů a u francouzského týmu není pro Ocona místo ani teoreticky. Do Renaultu by podle posledních zpráv měl přijít Carlos Sainz. A dokonce by to nemuselo trvat ani tak dlouho. Španěl by mohl být novým kolegou Nica Hülkenberga už v Sepangu.

Ocon tedy s největší pravděpodobností zůstane, protože k Williamsu rovněž nemůže, jezdecké složení u předních týmů už je uzavřené a u ostatních by si spíše pohoršil. Wehrleinovi nepomůže ani případné přestěhování Péreze.

Zdá se tedy, že se nejmladšímu šampionovi v historii DTM dveře k pokračování ve Formuli 1 pomalu ale jistě zavírají…

Sdílejte na:
Zavřít