Pro každého italského kluka je snad největším snem vyhrát závod v Monze. Luca Ghiotto si tento sen ve Formuli 2 splnil minulý víkend hned dvakrát – i když mu jeden z pohárů zase vzali…
Kvalifikace: Leclerc letos poprvé poražen
Pro pátek hlášený „vytrvalý déšť“ se dopoledne objevil jen ve formě několika kapek a 20 monopostů Dallara F2 mělo při svém volném tréninku nejlepší podmínky. Na konec session se dokonce smálo zářivé slunce – a smálo se především s týmem Russian Time, jehož piloti Markelov a Ghiotto obsadili první dvě místa. Za nimi byli hodnoceni Leclerc, Macušita a de Vries.
Odpoledne rozpálilo slunce italský asfalt ještě více a první série pokusů o kvalifikační kolo vyšla nejlépe Japoncovi Macušitovi (ART), před de Vriesem (Racing Engineering), překvapivě rychlým Deletrazem (Rapax), Markelovem a Leclercem. Po dlouhém setrvání v boxech se až koncem půlhodinové session všichni ještě jednou pustili na trať, většina z jezdců se ke svému finálovému pokusu o zlepšení ale nedostala: Nejdříve se otočil Jeffri v první šikaně, nečež vedení závodu pře-reagovalo přerušením (virtual-SC by jistě stačil také a nezmařil by kvalifikaci). Všem tedy nakonec zbývaly jen tři minuty na zlepšení, i ty ovšem skončily předčasně a neutralizací: Ferruccimu se v šikaně Roggia zlomil zadní závěs a Američan poté zůstal stát před první Lesmo. Časomírou předtím včas projeli pouze Merhi s Kingem a oba se posunuli před Leclerca.
Pole-position tedy definitivně patřila Macušitovi a chráněnec Hondy se tak stal prvním jezdcem roku 2017, který v kvalifikaci Leclerca porazil. „Po mé těžké nehodě ve Spa to je senzační výsledek. Ta nehoda v Radillonu byla tou nejtěžší má kariéry a ještě teď mě bolí rameno. Stejně tak ovšem bylo mé dnešní kvalifikační kolo tím nejlepším v mém životě,“ hodnotil Macušita spokojeně a byl i velmi optimistický ohledně sobotního závodu.
Výsledek kvalifikace F2 v Monze:
1 |
7 |
N. Macušita |
ART Grand Prix |
9 |
1:30.982 |
|
|
|
|
2 |
3 |
N. de Vries |
Racing Engineering |
9 |
1:31.071 |
0.089 |
|
|
|
3 |
18 |
L. Delétraz |
Rapax |
9 |
1:31.239 |
0.257 |
|
|
|
4 |
6 |
A. Markelov |
RUSSIAN TIME |
9 |
1:31.266 |
0.284 |
|
|
|
5 |
19 |
R. Merhi |
Rapax |
9 |
1:31.323 |
0.341 |
|
|
|
6 |
15 |
J. King |
MP Motorsport |
9 |
1:31.355 |
0.373 |
|
|
|
7 |
1 |
C. Leclerc |
PREMA Racing |
10 |
1:31.378 |
0.396 |
|
|
|
8 |
2 |
A. Fuoco |
PREMA Racing |
8 |
1:31.426 |
0.444 |
|
|
|
9 |
17 |
S. Ferrucci |
Trident |
8 |
1:31.482 |
0.500 |
|
|
|
10 |
8 |
A. Albon |
ART Grand Prix |
9 |
1:31.511 |
0.529 |
|
|
|
11 |
5 |
L. Ghiotto |
RUSSIAN TIME |
9 |
1:31.529 |
0.547 |
|
|
|
12 |
14 |
S. Sette Câmara |
MP Motorsport |
8 |
1:31.653 |
0.671 |
|
|
|
13 |
9 |
O. Rowland |
DAMS |
8 |
1:31.711 |
0.729 |
|
|
|
14 |
10 |
N. Latifi |
DAMS |
9 |
1:31.747 |
0.765 |
|
|
|
15 |
20 |
N. Nato |
Pertamina Arden |
9 |
1:31.772 |
0.790 |
|
|
|
16 |
11 |
R. Boschung |
Campos Racing |
8 |
1:31.878 |
0.896 |
|
|
|
17 |
4 |
G. Malja |
Racing Engineering |
8 |
1:31.942 |
0.960 |
|
|
|
18 |
21 |
S. Gelael |
Pertamina Arden |
9 |
1:32.171 |
1.189 |
|
|
|
19 |
12 |
R. Visoiu |
Campos Racing |
8 |
1:32.267 |
1.285 |
|
|
|
20 |
16 |
N. Jeffri |
Trident |
7 |
1:32.373 |
1.391 |
|
|
|
Hlavní závod: Ghiotto nejrychlejší za sobotního šera
Kvůli vytrvalému sobotním dešti a sním spojeným posunutím kvalifikace F1 směla Formule 2 do svého hlavního závodu vyrazit až v 18:30h – hrozily tedy nejen mračna na obloze, ale i tma. Těsně před startem sice přestalo pršet, jezdci ovšem směli absolvovat za Safety Carem sedm seznamovacích okruhů, než se seřadili ke Grand-Prix-startu. Před téměř prázdnými tribunami se odpich vydařil nejlépe de Vriesovi, Markelov ale byl v první šikaně na brzdě ještě později (příliš poozdě) a vtlačil se do skuliny mezi Belgičanem a Macušitou, načež se všichni tři nakrátko ocitli mimo tratě. Po prvním kole proto vedl de Vries před Leclercem, Markelovovem, Merhim a Rowlandem.
Již v úvodní fázi ovšem předvedl nejvýraznější tah kupředu domácí Luca Ghiotto. V 8. kole předjel Merhiho i Macušitu, načež se pořadí ustálilo a piloti se především snažili hospodařit se životností jejich vzorkovaných pneumatik. Po polovině ze stanovených 23 kol vedl de Vries o sekundu před Leclercem, s velkým odstupem následoval Rowland a stejně tak osamoceně jedoucí Ghiotto.
Špička měnila obutí 5 kol před koncem a na pořadí to nejdříve nic nezměnilo. Jen Rowland měl smůlu: jeho zadní kolo nebylo pořádně montováno a v šikaně Roggia ho předehnalo!
Závod musel být neutralizován a na diváky čekal v královském parku královský rozhodující sprint na dvě kola. Po re-startu vlětel do první šikany Leclerc, byl ale tak rychlý, že musel použít nouzové stopy. Na trať se sice vrátil jako první, pro jistotu ale přžed sebe nechal de Vriese a Ghiotta. Již v následující Curva Grande ale bylo po dárečkování: Leclerc se střetl s de Vriesem. Oba letěli mimo trať a oba to připravilo o body. Luca Ghiotto to jistě registroval s úsměvem a letěl si pro nejkrásnější vítězství v jeho životě před krajanem Fuocem, Macušitou, Latifim, Albonem a Gelaelem.
Večer ovšem zase pršelo – tentokrát penalizace. A neminuly ani vítěze: Stewartové seznali, že Ghiotto v posledím kole neprojel správně šikanu a uvalili na něj trest 5 sekund. Vítěz tedy putoval zpátky za Fuoca, Macušitu a Latifiho na čtvrtou pozici…
Výsledek sobotního závodu Formule 2 v Monze
1 |
2 |
A. Fuoco |
PREMA Racing |
23 |
44:10.800 |
1.915 |
|
|
|
|
2 |
7 |
N. Macušita |
ART Grand Prix |
23 |
44:11.151 |
2.266 |
|
|
|
|
3 |
10 |
N. Latifi |
DAMS |
23 |
44:12.277 |
3.392 |
|
|
|
|
4 |
5 |
L. Ghiotto |
RUSSIAN TIME |
23 |
44:13.885 |
|
|
|
|
|
5 |
21 |
S. Gelael |
Pertamina Arden |
23 |
44:14.644 |
5.759 |
|
|
|
|
6 |
14 |
S. Sette Câmara |
MP Motorsport |
23 |
44:16.068 |
7.183 |
|
|
|
|
7 |
18 |
L. Delétraz |
Rapax |
23 |
44:16.831 |
7.946 |
|
|
|
|
8 |
4 |
G. Malja |
Racing Engineering |
23 |
44:17.730 |
8.845 |
|
|
|
|
9 |
6 |
A. Markelov |
RUSSIAN TIME |
23 |
44:18.678 |
9.793 |
|
|
|
|
10 |
15 |
J. King |
MP Motorsport |
23 |
44:19.019 |
10.134 |
|
|
|
|
11 |
19 |
R. Merhi |
Rapax |
23 |
44:20.512 |
11.627 |
|
|
|
|
12 |
16 |
N. Jeffri |
Trident |
23 |
44:22.479 |
13.594 |
|
|
|
|
13 |
20 |
N. Nato |
Pertamina Arden |
23 |
44:22.779 |
13.894 |
|
|
|
|
14 |
8 |
A. Albon |
ART Grand Prix |
23 |
44:22.846 |
3.961 |
|
|
|
|
15 |
11 |
R. Boschung |
Campos Racing |
23 |
44:23.206 |
14.321 |
|
|
|
|
16 |
12 |
R. Visoiu |
Campos Racing |
23 |
44:24.331 |
15.446 |
|
|
|
|
17 |
1 |
C. Leclerc |
PREMA Racing |
23 |
44:44.789 |
35.904 |
|
|
|
|
18 |
3 |
N. de Vries |
Racing Engineering |
23 |
45:23.209 |
54.324 |
|
|
|
|
|
9 |
O. Rowland |
DAMS |
18 |
33:07.352 |
Nedojel |
|
|
|
|
|
17 |
S. Ferrucci |
Trident |
5 |
10:16.438 |
Nedojel |
|
|
|
|
Neděle: Ghiottovo zadostiučinění
Po všech „opravách sobotních výsledků“ připadla nedělní pole position Švédovi Gustavovi Maljovi. Pilot Racing Engineeringu ztratil již při sprintu do první šikany dvě pozice vůči Gelaelovi a Deletrazovi. Po prvním kole tedy vedl překvapivě zámožný Indonézan před Deletrazem, Sette-Camarou, Maljou a Ghiottem. Lídr šampionátu Charles Leclerc byl na bledé 13. pozici.
Ve 4. kole převzal první místo Luis Deletraz a Gelael za sebou dlouho neudžel ani Sette-Camaru, Ghiotta a Latifiho. Nejrychlejším vozem v bývalém královském parku ovšem opět byl monopost Russian Time s Ghiottem v kokpitu. Ital byl po 7 kolech druhý a poté společně s Brazilcem Sette-Camarou číhali v Deletrazově závětří na Švýcarovu chybu. Dál za nimi se vytvořil zábavný vláček sestávající z Fuocca, Gelaela, Merhiho, Latifiho a Albona.
Svůj rozhodující útok si Ghiotto schoval na 11. kolo. Před šikanou Roggia ukázkově vybrzdil Deletraze a od té chvíle si letěl pro druhý triumf víkendu. Deletraz ztratil ještě ve stejném kole další místo vůči Sette-Camarovi.
V závěrečné fázi závodu se na třetí pozici za jásotu jeho početných fandů posunul junior Ferrari, Antonio Fuocco. Výborný víkend předvedl i bývalý pilot F1 Roberto Merhi – dojel dobrý pátý, zatímco hlavní protagonisté v boji o titul Leclerc s Rowlandem opět nebodovali.
Šampionát bude pokračovat (bez Formule 1) začátkem října v Jerezu de La Frontera.
Výsledek nedělního závodu F2 v Monze
1 |
5 |
L. Ghiotto |
RUSSIAN TIME |
21 |
33:15.078 |
|
|
|
|
|
2 |
14 |
S. Sette Câmara |
MP Motorsport |
21 |
33:17.374 |
2.296 |
|
|
|
|
3 |
2 |
A. Fuoco |
PREMA Racing |
21 |
33:19.583 |
4.505 |
|
|
|
|
4 |
18 |
L. Delétraz |
Rapax |
21 |
33:21.324 |
6.246 |
|
|
|
|
5 |
19 |
R. Merhi |
Rapax |
21 |
33:26.881 |
11.803 |
|
|
|
|
6 |
21 |
S. Gelael |
Pertamina Arden |
21 |
33:32.383 |
17.305 |
|
|
|
|
7 |
7 |
N. Macušita |
ART Grand Prix |
21 |
33:35.088 |
20.010 |
|
|
|
|
8 |
8 |
A. Albon |
ART Grand Prix |
21 |
33:35.666 |
20.588 |
|
|
|
|
9 |
1 |
C. Leclerc |
PREMA Racing |
21 |
33:38.341 |
23.263 |
|
|
|
|
10 |
20 |
N. Nato |
Pertamina Arden |
21 |
33:38.782 |
23.704 |
|
|
|
|
11 |
9 |
O. Rowland |
DAMS |
21 |
33:42.497 |
27.419 |
|
|
|
|
12 |
3 |
N. de Vries |
Racing Engineering |
21 |
33:44.385 |
29.307 |
|
|
|
|
13 |
11 |
R. Boschung |
Campos Racing |
21 |
33:44.737 |
29.659 |
|
|
|
|
14 |
17 |
S. Ferrucci |
Trident |
21 |
33:44.984 |
29.906 |
|
|
|
|
15 |
6 |
A. Markelov |
RUSSIAN TIME |
21 |
33:47.123 |
32.045 |
|
|
|
|
16 |
10 |
N. Latifi |
DAMS |
21 |
33:48.043 |
32.965 |
|
|
|
|
17 |
16 |
N. Jeffri |
Trident |
21 |
33:48.315 |
33.237 |
|
|
|
|
18 |
4 |
G. Malja |
Racing Engineering |
21 |
34:12.525 |
57.447 |
|
|
|
|
19 |
12 |
R. Visoiu |
Campos Racing |
21 |
34:15.207 |
60.129 |
|
|
|
|
20 |
15 |
J. King |
MP Motorsport |
21 |
34:21.380 |
66.302 |
|
|
|
|
Stav mistrovství Formule 2 dva podniky před koncem sezony:
1. Charles Leclerc 218 b.
2. Oliver Rowland 159 b.
3. Artem Markelov 152 b.
4. Luca Ghiotto 150 b.
5. Nicholas Latifi 132 b.
6. Nobuharu Macušita 115 b.