Rozčilený Grosjean: Kvalifikace neměla být vůbec odstartována

Rozčilený Grosjean: Kvalifikace neměla být vůbec odstartována

Romain Grosjean se už na samotném začátku kvalifikace stěžoval, že je jízda na vodou pokryté trati příliš nebezpečná. Krátce na to havaroval a jízdy byly zastaveny.

Počasí se nad okruhem v Monze neumoudřilo ani pro kvalifikaci. Na trati bylo stále extrémně velké množství vody. Přesto dalo vedení závodu kvalifikačním jízdám zelenou. Ze záběrů bylo znát, že viditelnost je opravdu špatná, načež si stěžoval také Grosjean, krátce na to neukočíroval svůj Haas a na cílové rovince jej robil o bariéru.

Do garáže přišel Grosjean velmi rozčílený. Není se však čemu divit, neboť právě on na nepříznivé podmínky doplatil jako první. Ačkoliv on sám vzal chybu na sebe, tak za to zcela nemohl…

„Musím se zklidnit a nesmím říct něco, čeho bych mohl litovat. Avšak podle mě kvalifikace neměla být odstartována,“ vyjádřil svůj nesouhlas se zahájením kvalifikačních jízd Grosjean v rozhovoru pro televizi NBC.

„Od výjezdového kola jsem se neustále stěžoval, že je to příliš nebezpečné. Neviděli jsme, kam jedeme. Nemyslím si, že jsem byl jediný (kdo si stěžoval). Nehoda na rovince jasně ukazuje, že to auto prostě nezvládne. Bylo tam moc vody. Jsem zklamaný, že jsme kvalifikaci odstartovali za těchto podmínek.“

„Nemůžete uhnout. Pokud je někdo za vámi, pak najede přímo do vás. Nevíte, kdo je před vámi,“ popisuje situaci z pozice jezdce. To, že je to s viditelností opravdu mizerné, jsme mohli zpozorovat z onboard kamer.

Na otázku, zda je na letošních pneumatikách aquaplaning horší, jednatřicetiletý rodák z Ženevy odpověděl: „V prvním kole to bylo v pohodě. V tom druhém déšť, myslím, zesílil. Na těchto pneumatikách máme více aquaplaningu. Na většině trati to bylo dobré kromě cílové rovinky. Nový tarmac nevsakuje vodu. Bylo to příliš nebezpečné.“

Podle Grosjeana je rozhodnutí odstartovat kvalifikaci v rozporu s tím, o co se FIA celou dobu snaží – a sice zvýšit bezpečnost. „Beru-li v úvahu, že se FIA věnuje bezpečnosti – pod dvojitými žlutými vlajkami musíme hodně zpomalit a na scénu přichází svatozář… Ale potom odstartujeme kvalifikaci, která se neměla konat, nebo alespoň po výjezdovém kole to nevypadalo, že jízda bude možná. Podle mě mělo být rozhodnutí jiné.“

Na první pohled se mohlo zdát, že náraz do bariéry byl velký, avšak tak hrozné to nakonec nebylo. Grosjean odešel bez úhony po svých. To se však nedá říci o jeho voze. Nejen, že si prorazil pneumatiku, ale také si zničil zavěšení.

„V konečném důsledku náraz silný nebyl, měl jsem štěstí. Trefil jsem bariéru a opět směřoval k trati,“ popisuje inkriminovaný okamžik pilot Haasu a dodává: „Ale otočení se na rovince není to, co bychom chtěli  F1 vidět. Vůbec se nemělo jezdit, v tomto mám celkem jasno.“

Sdílejte na:
Zavřít