Räikkönen není s výsledky spokojený, rychlost však neztratil

Räikkönen není s výsledky spokojený, rychlost však neztratil

Finský závodník přiznal, že není s průběhem letošní sezóny spokojený. Není divu, když hraje v týmu v podstatě už jen druhé housle.

Ačkoliv je forma Icemana letos v porovnání s tou loňsku mnohem lepší, tak je z výsledků rozladěn, neboť jej trápí, že by bodové manko na parťáka Sebastiana Vettela mohlo být menší, než aktuálně je. Ale proč tomu tak je?

Byť to Ferrari nechce otevřeně přiznat, tak je všem nad míru jasné, že si stáj zvolila jedničku a dvojku. A nepopulární post „nosiče vody“ připadl právě na Räikkönena, který tak musí chránit záda lídrovi šampionátu.

Prvně aplikovala ikonická stáj z Maranella týmovou režii v Monaku. Räikkönen si pojistil svým perfektně zajetým kolem start z pole-position, přičemž jej Vettel doplnil v první řadě. Finovi šance na proměnění pole-position ve vítězství byly opravdu vysoké, dokud do toho nevstoupil tým, který mu nařídil, ať pustí Němce před sebe.

K dalšímu takovému kroku došlo v posledním závodě před letní přestávkou na maďarském Hungaroringu. Rodák z Heppenheimu byl sice ve vedení, ale život mu ztížily potíže s řízením, tudíž byl Räikkönen rychlejší. Jenže jej nesměl předjet. To se mu pochopitelně nelíbilo a do vysílačky to dal řádně najevo: „Takhle to má teď pokračovat, nebo co?“

Icemanovi tedy nezbývalo nic jiného než se příkazu podřídit a posloužit jako brda proti hladovému duu z Mercedesu.

Pokud se však podíváme na šampionát jezdců, tak mezi piloty Ferrari je poměrně vysoký bodový rozdíl. Pátý Räikkönen ztrácí na prvního Vettela 86 bodů, což je více jak dvojnásobek.

Ale i přesto Räikkönena chválí jak prezident Ferrari Sergio Marchionne, tak i šéf týmu Maurizio Arrivabene. Vettel dokonce dal údajně týmu podmínku, že smlouvu podepíše jedině, pokud zůstane také Fin.  Podle italských médií jsou kontrakty připraveny pro oba jezdce. Marchionne v Maďarsku tuto spekulaci nepřímo potvrdil. Konečný verdikt o jezdeckém složení však padne až v Monze.

„Nejsem spokojený. Chci závody vyhrávat. To se mi zatím nepodařilo,“ zkonstatoval rodák z Espoo v média zóně po VC Maďarska, jenž na svůj další triumf s Ferrari čeká dlouhých osm let. Avšak v roce 2013 se mu podařilo stanout na stupínku nejvyšším, a sice v úvodním podniku, v australském Melbourne. Tehdy oblékal zlatočerný overal týmu Lotus.

Räikkönen je přesvědčený, že co se rychlosti týče, je všechno v absolutním pořádku. „Jsem pořád dostatečně rychlý.  S tím si starosti nedělám. Ale holt všechno neběželo pokaždé zcela hladce, za což jsem zaplatil,“ mrzí ho a zdůrazňuje, že pouze vedení může určit, co je pro tým nejlepší: „Ale rozhodnutí o tom, co je pro stáj nejlepší, záleží na nich.“

A co když to u Ferrari nevyjde? Podle slov samotného Kimiho žádná jiná stáj nepřipadá v úvahu: „Ferrari bude mým posledním týmem ve Formuli 1.“

Šampion z roku 2007 neuvažuje po případném konci kariéry coby závodní pilot ani o možnosti, že by se mohl podílet na chodu některé ze stájí.

„Na Velké ceny jezdím jenom kvůli tomu, že chci zajet dobrý výsledek. V ideálním případě je to výhra. Není mým stylem jen přihlížet,“ dodal sedmatřicetiletý závodník, jehož slova přinesl speedweek.com

Sdílejte na:
Zavřít