Hülkenberg: Nebýt problému s výfukem, mohl jsem za sebou Ricciarda udržet

Hülkenberg: Nebýt problému s výfukem, mohl jsem za sebou Ricciarda udržet

Nico Hülkenberg měl na Silvestone opět vydařený víkend, přičemž v kvalifikaci zaznamenal nejlepší výsledek týmu v této sezóně, když si pojistil start z šesté, resp. páté pozice. Podle něj mohl v závodě klidně bojovat i s piloty ze špičky.

Devětadvacetiletý Němec stále dokazuje, že lze bojovat o solidní umístění i s vozem jako je Renault, který má na týmy na špičce ještě poměrně velkou ztrátu, ale přesto jsou schopni dojíždět alespoň ‚na špičce‘ středu pole, byť jim stáje jako Force India život vůbec neusnadňují.

Forma francouzského továrního týmu jde však závod od závodu stále nahoru, což se projevuje i na výsledcích. Šesté, po penalizaci Valtteriho Bottase páté místo v kvalifikaci na Velkou cenu Británie je toho důkazem. A i když se v závodě o jednu pozici pohoršil, tak si na šesté místo nemůže absolutně stěžovat. Těší jej, že týmy ze středu pole takříkajíc drželi v šachu a sám byl překvapen rychlostí svého vozu: „Naše tempo bylo překvapivě rychlé. Ostatní týmy ze středu pole jsme dokázali dobře držet v šachu. Pozitivním signálem a krokem vpřed je, že jsme byli dokonce i rychlejší než Force India.“

Dále ve svém tradičním sloupku na webu německé televizní stanice Sport 1 připomíná, že velký podíl na zlepšení má také nasazení nové podlahy, kterou do Silverstone Renault přivezl a do hry jim i hrál fakt, že je to vysokorychlostní trať. A přesně tento typ okruhu žlutému R.S.17 sedí.

Hulk však prozradil, že „už před závodním víkendem měli problémem v oblasti výfuku, díky čemuž ztratili v posledních pěti kolech výkon. Bez tohoto problému bychom možná Daniela Ricciarda dokonce udrželi za sebou.“

Mimo to je přesvědčený, že mohli bojovat s týmy v čele, jelikož ty se v závěru závodu potýkaly s problémy s pneumatikami. „I moje pneumatiky byly opotřebované, protože jsem měl dlouhý stint a musel jsem na to tvrdě tlačit, abych držel Red Bull s odstupem. Ale neměl jsem žádné velké problémy jako někteří kolegové na čele – ani jsem neměl pocit, že by nebyly pneumatiky bezpečné,“ naráží na defekt pneumatiky svého krajana Sebastiana Vettela a jeho týmového kolegy u Ferrari Kimiho Räikkönena.

Podle rodáka z Emmerichu byla dominance Mercedesu působivá, ale myslí si, že Mercedesu napomohla také do jisté míry charakteristika trati, která jejich vozům oproti Ferrari sedí mnohem lépe.

„Věřím, že to bude v Maďarsku vypadat jinak a Ferrari tam pošle zpětnou palbu,“ doufá Hülkenberg, kterému patří v šampionátu jezdců 10. místo s 26 body na kontě. „Boj o titul zůstává napínavý a ještě se to možná několikrát změní. Moje předtucha mi pořád napovídá, že Ferrari s Vettelem mají ještě pořád ty nejlepší šance se letos prosadit.“

Od nadcházejícího víkendu na okruhu nedaleko Budapešti však nemá žádná velká očekávání, protože na pomalejších a techničtějších tratích to doposud Renaultu příliš nejelo. „Budapešť by měla být pro nás pravým zátěžovým testem a dobrým určením našeho postavení. Na takovéto pomalejší trati s množstvím úzkých zatáček jsme se doposud v této sezóně trápili. Tam také uvidíme, jak dobře náš nový balík opravdu funguje.“

Na závěr upozorňuje, že TOP6 je pro něj prakticky nemyslitelná v případě, že některého z jezdců Ferrari, Mercedesu či Red Bullu nepostihnou nějaké potíže: „Prvních šest míst je v každém závodě rezervováno, pokud nemají top týmy žádné problémy. Také Force India je velmi silná. Ale myslím si, že v Budapešti budeme moci přivézt nějaké body.“

Sdílejte na:
Zavřít