Hülkenberg tvrdí, že se Hamilton s Vettelem testovali vzájemně

Hülkenberg tvrdí, že se Hamilton s Vettelem testovali vzájemně

Nico Hülkenberg se v již tradičním sloupku na webu německé televize Sport 1 ohlíží za uplynulým závodem v ulicích Baku, ve kterém se mimo jiné vyjádřil také k „vybržďovací aféře“.

Podle německého závodníka reprezentujícího barvy Renaultu kolize mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem závod zatraktivnila. Pokud bychom však udělali bilanci toho, kolik kritiky si vysloužil Vettel a kolik Hamilton, tak by s převahou vyhrál právě první jmenovaný. Hülkenberg na to má zcela odlišný názor, a sice že oba na tom mají stejný podíl viny: „Obvykle je to chyba toho, který jede za vámi. To, co udělal Lewis, vypadalo zvláštně, avšak Sebastian za ním nemusel být tak blízko. U nás neexistuje žádný minimální rozestup. Všechno to záleží na našem vyměření a jsme za to zodpovědní my. Oba se vzájemně testovali a vybrzdili se.“

Trest, který byl devětadvacetiletému rodáku z Heppenheimu udělen, Hülkenberg „akceptuje a také Sebastianovu reakci trochu chápe“.

„Ten, kdo jej zná, ví, jak je během závodů občas emotivní. Je to plnokrevný závodník, který se lehce naštve. Mohli jste vidět, že se velmi rozčílil a lezlo mu to krkem, neboť se cítil poškozený.“

„Jako jezdci ve vás emoce občas vřou a v zápalu boje se takové věci stávají. Emoce k motorsportu patří,“ upozorňuje.

Dále se ve sloupku vrací k průběhu závodu ze svého pohledu, jenž neměl šťastný konec, ač měl ještě před fází safety caru našlápnuto ke skvělému výsledku, a možná dokonce i k pódiovému umístění. Hülkenberg se pohyboval těsně za nejlepší pětkou, přičemž profitoval také z chyb soupeřů. „Ve druhém kole po restartu jsem se přepočítal a zatočil jsem příliš prudce a brzo. Nové super-měkké pneumatiky měly mnohem více gripu než ty měkké před nimi. Dotknul jsem se zdi pravým předním kolem, zlomil si zavěšení a bylo po závodě,“ popisuje rodák z Emmerichu promarněnou šanci, který je přesvědčen, že mohl skončit nejlépe sedmý nebo osmý.

První kola po restartech jsou pro jezdce náročná, jelikož musejí opět dostat pneumatiky do správného provozního okna, což také zdůrazňuje: „Celkově se toho přihodilo při restartu mnoho, protože podmínky z pohledu gripu byly extrémně špatné. Bylo nemožné za safety carem udržet grip a teplotu pneumatik. Potřebujeme určitou rychlost, abychom teplotu drželi, avšak tuto rychlost nemohl zpomalovací vůz poskytnout.“

A jaká má očekávání od nadcházejícího závodu ve Spielbergu na Red Bull Ringu, který je po Motrealu a Baku posledním vysokorychlostním okruhem? „Rakousko bude opravdu těžkým testem, který pro nás bude náročný. Cílem jsou body! V posledním závodě jsme viděli, že se ve Formuli 1 někdy dějí opravdu šílené věci. Pojedeme-li strategicky a budeme mít průběh závodu v malíku, tak z toho může být umístění v top 10,“ věří devětadvacetiletý Němec, kterému v šampionátu jezdců aktuálně patří  11. místo s 18 body na kontě.

Sdílejte na:
Zavřít