FIA po stížnostech pilotů modifikovala obrubník v osmé zatáčce

FIA po stížnostech pilotů modifikovala obrubník v osmé zatáčce

V pátečních trénincích mělo nespočet pilotů problémy s nájezdem do osmé zatáčky, přičemž se dva z nich následně tvrdě potkali se zdí. Jezdci se proto rozhodli, že problematickou sekci projednají s vedením.

Trať v Baku je opravdu úzká a zrádná, což dokládá osmá zatáčka, která se v pátek stala kamenem úrazu pro Sergia Péreze a Jolyona Palmera. Oba jmenovaní zatáčku nevybrali a své monoposty roztříštili o zeď. Ale také další jezdci byli velmi blízko zdi, avšak těm se to ještě na poslední chvíli podařilo zachránit a využili únikové zóny.

Jedním z pilotů, kteří se s osmičkou dokázali vypořádat, byl Sebastian Vettel: „V pátečních trénincích tam jedete asi šedesátkrát, a z toho tak třicetkrát máte nepříjemný pocit, že to nebude stačit, protože je velmi těsná. Musíte najít limit, ale nesmíte to přehnat. Párkrát jsem si vytáhl žolíka a holt jsem jel přímo.“

Mexičan se postaral na konci prvního volného tréninku o červené vlajky, když onu zatáčku nevybral a robil svoji Force Indii o zeď, přičemž mu uletělo pravé zadní kolo a poničil si zavěšení předního kola. Za zmínku stojí, že také zásluhou mechaniků z Oconovi strany garáže, se mohl Pérez zúčastnit i druhého tréninku.

„Problémem je obrubník, který tam je o něco vyšší a ten nám to stěžuje,“ vysvětluje sedmadvacetiletý pilot z Guadalajary. Dále prozrazuje, že ohledně této problematiky se sešli s ředitelem závodu Charlie Whitingem: „Během mítinku s ředitelem závodů Charlie Whitingem jsme jej požádali, aby zjistil, zda se nedá (obrubník) trochu poupravit. Sice neřekl, co udělá, ale myslím si, že najde co nejlepší kompromis. Protože je pro nás toto místo opravdu složité. Velmi lehce tam můžete chybovat.“

„Na této trati je množství vysokorychlostních zatáček a tvrdých brzdných zón. Brzdný bod je velmi těžké trefit. Pokud máte všechno pod kontrolou, tak vám přijde, že jste příliš pomalí. Proto na to v dalším kole šlápnete, tvrději dupnete na brzdu – a to už je příliš a kola zablokujete,“ popisuje Palmer, který se postaral o druhé červené vlajky na městském okruhu v Ázerbájdžánu.

Německý web Speedweek.com píše, že kompetentní z FIA potvrdili modifikaci obrubníku, který má být přesunut na vnitřek, díky čemuž by se měly potíže pilotů při nájezdu vyřešit.

Sdílejte na:
Zavřít