Vettel uznal, že neměl na startu šanci, týmovou režii vyvrací

Vettel uznal, že neměl na startu šanci, týmovou režii vyvrací

Sebastian Vettel zajel v sobotních kvalifikačních jízdách druhý nejrychlejší čas, přičemž mu na překonání prvního Räikkönena scházelo opravdu málo. Němec uznal, že na startu na Fina neměl. Nakonec však profitoval z dobře zvolené strategie.

Vettel si připsal po dnešním suverénním výkonu druhé vítězství v monackém knížectví. Poprvé na městském okruhu triumfoval v roce 2011 – tehdy ještě ve službách Red Bullu. Ferrari však čekalo na stupínek nejvyšší v jednom z tradičních závodů ještě mnohem déle než Vettel, a sice dlouhých 16 let. Jako první proťal vůz Ferrari cílovou pásku naposledy v roce 2001 spolu s Michaelem Schumacherem.

Najdou se tací, co budou hledat za vítězstvím čtyřnásobného mistra světa strategii, avšak tvrdit toto by nebylo správné. Protože již před první zastávkou v boxech byl Räikkönen na prvním místě o něco pomalejší než za ním jedoucí Vettel. Ferrari následně povolalo Fina do boxů, přičemž Vettelovi vyklidilo cestu a Němec na to mohl zplna šlápnout. Tím si najel pohodlný náskok a Räikkönen s ním nedokázal nadále držet tempo. I když Vettelovi hrál také do karet fakt, že jeho kolega se zdržel v provozu déle než on.

Neuvěřitelné. První vítězství pro nás po tak dlouhé době. Kimi odstartoval dobře, neměl jsem šanci,“ chválí perfektní start v podání svého parťáka a přiznává, že začátek pro něj nebyl nejjednodušší:  „V úvodu závodu jsem si s pneumatikami moc nerozuměl. Já i Kimi jsme měli problémy se zadními gumami. Oba jsme silně klouzali. V této fázi byl Bottas rychlejší.“

„Ale potom začaly pneumatiky najednou fungovat lépe, a jak jsem měl před sebou volnou trať, pořádně jsem šlápl na plyn. Chtěli jsme se od Bottase oddálit, ale to se nestalo. Když přijel Kimi do boxů, Ferrari zareagovalo. Já jsem byl pak paf z toho, že jsem dokázal najet tolik času. Věděl jsem: všechno nebo nic. Měl jsem pocit, že můžu jet rychleji než Kimi, ale netušil jsem, že to bude stačit k tomu, abych se vrátil na trať jako první. Kola jsem měl volnější než v posledním tréninku. Sám jsem tomu nemohl uvěřit,“ popisuje šťastný Vettel.

Ovšem situaci mu mírně ztížil safety car, který se na trati objevil po té, co Jenson Button nabral na čumák svého MCL32 v zatáčce Poriter Sauber Pascala Wehrleina a převrátil jej na bok. Díky fázi safety caru se tedy ztráty smazali a Vettel si musel náskok budovat nanovo, což se mu podařilo relativně rychle.

„Potom jsem závod už jen kontroloval. Při restartu to nebylo jednoduché, protože brzdy a pneumatiky zchladly. Proto jsme měli plné ruce práce. Odhadnout limit je těžké. Daniel Ricciardo se dokonce dotknul zdi. Ale po několika kolech se dobrý pocit z jízdy opět vrátil. Od tohoto okamžiku bylo všechno jednoduché. Pro Ferrari je to super výsledek. Na další úspěch tady jsme museli čekat dlouho. Jsem šťastný, že jsem jej směl vyjet,“ hodnotí 45 násobný vítěz GP.

V padoku se spekulovalo o tom, zda Ferrari Vettela skrze strategii nedostalo před Räikkönena záměrně. To však sám Vettel vyvrací: „Obvykle má první volbu lídr. Nebyla to týmová režie. Běžně se snažíte soupeře překvapit, přičemž zajedete do boxů dříve. Dneska to byl jeden z mála případů, kdy se vyplatilo zůstat na trati déle. Já jsem ale také lehce uvíznul v provozu. Proto to teď vidím jinak.“

„Teď se jede do Kanady. Na kompletně odlišnou trať. Teď zažijeme pořádnou party. Od pondělka se budeme zabývat Velkou cenou v Montrealu. Měli jsme na voze opět pár vylepšení, které budeme mít i v Kanadě. Musíme do toho dát zase všechno, pokud chceme zůstat před Mercedesem,“ uzavřel aktuální lídr šampionátu, jenž zvýšil svůj náskok na druhého Lewise Hamiltona na 25 bodů.

Sdílejte na:
Zavřít