Záhada propadu Mercedesu vyřešena: Způsobilo jej chybné nastavení vozu

Záhada propadu Mercedesu vyřešena: Způsobilo jej chybné nastavení vozu

Ve výsledkové listině druhého tréninku duo Mercedesu obsadilo osmou a desátou pozici. Tak špatné umístění v podání pilotů Stříbrných šípů je k vidění opravdu velmi zřídka. Příčinou bylo špatné nastavení vozu.

Ve druhém tréninku ztrácel Lewis Hamilton a Valtteri Bottas na prvního Sebastiana Vettela 0.705, resp. 1.071 vteřiny. Tyto hodnoty však zpravidla vídáme u jejich konkurentů, o to více byl jejich propad znatelný.

Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff celou situaci objasnil: „S nastavením jsme se vydali špatným směrem, když jsme měli za to, že nám to prospěje. Ale byl to přešlap.“

Hamilton označil výkony z prvního a druhého tréninku jako „rozdíl mezi dnem a nocí“. Na rozdíl od Wolffa, ale není stoprocentně přesvědčen, zda je zakopaný pes jen v nastavení. „Nejsem si jistý, proč pneumatiky nefungovaly správně. Netuším, jestli to je to závislé na nastavení. Ale bylo to jako rozdíl mezi dnem a nocí,“ kroutí nechápavě hlavou nad zvláštním chováním W08 dvaatřicetiletý Brit a doufá, že se přijde problémům na kloub ještě před sobotní kvalifikací.

Na monopostu Mercedesu nebylo odpoledne sladěné prakticky nic – o špatné nastavení se jednalo v oblasti zavěšení, sklonu, rozchodu kol a tlaku v pneumatikách, což se v konečném důsledku projevilo na nedostatku gripu v zatáčkách. „Piloti si stěžovali na to, že auto nezatáčí,“ vysvětluje Rakušan, kterému bylo jasné, že druhý trénink pro ně odzvonil, proto se zaměřili na sběr dat: „Chtěli jsme už jenom sbírat data. Trénink jsme projeli.“

Ačkoli to byl z jejich pohledu, dá se říci, katastrofální trénink, tak si z něj přeci jenom odnáší nějaká pozitiva.  „Dnes jsme se toho spoustu naučili, i když to nebylo nic dobrého,“ zkonstatoval desátý Bottas.

Wolff pevně věří, že odpolední nesoulad byl jen dočasný a problémy vyřeší, když přejdou ke starému nastavení: „Víme celkem přesně, jak se věci mají. Musíme to jen přenastavit zpátky.

S postupným oteplováním asfaltu se zrychlují také časy na kolo, proto by jim mohlo hrát v sobotu ráno ono nastavení do karet a vyšvihnout je zpět do čela. Jenže časový harmonogram v Monaku je od ostatních velkých cen zcela odlišný, a sice první fáze tréninků se odehrává již ve čtvrtek, poté následuje den klidu a až v sobotu naskočí piloti zpátky do svých vozů. Rodák z Vídně by pochopitelně uvítal, kdyby se jelo už zítra, aby mu zmizela dnešní pachuť neúspěchu.

 „Byl bych raději, kdybychom jezdili už zítra, protože bychom nemuseli zůstat na osmé a desáté pozici 36 hodin,“ lamentuje Wolff.

Pro Mercedes nebude převzetí předních pozic procházkou růžovým sadem, jelikož konkurence je opravdu mimořádně silná.

„Víme, jak to dostat pod kontrolu, ale ostatní auta vypadají také silně,“ uvědomuje si finský závodník, s nímž je Hamilton za jedno – podle něj je Ferrari velmi rychlé a Red Bull konečně nalezl svoji ztracenou formu.

Mercedes může do problémů dostat ještě jedna věc mimo nastavení v oblasti pneumatik, a sice rozvor kol, s čímž se setkaly Stříbrné šípy již v Soči, když jeho jezdci nebyli schopni pořádně zahřát pneumatiky. „Být rychlí okamžitě v prvním kole je  – aspoň pro nás – nemožné. Potřebujeme více zahřívacích kol,“ upozorňuje Bottas. Zároveň apeluje na dodavatele pneumatik, italskou firmu Pirelli: „Přál bych si měkčí specifikace gum.“

Sdílejte na:
Zavřít