Podle Hornera je Ferrari v Monaku černým koněm

Podle Hornera je Ferrari v Monaku černým koněm

Po naprosto famózním kole v podání Sebastiana Vettela je Horner přesvědčen, že je stáj z Maranella jasným favoritem pro legendární závod v Monte Carlu. Ferrari totiž zjevně pochopilo chování pneumatik na zdejší trati na výbornou.

Ještě ráno to vypadalo, že Mercedes bude udávat tempo, když Lewis Hamilton stanovil nový traťový rekord v hodnotě 1:13.429. Ovšem o pár hodin později zůstala všem ústa dokořán poté, co Vettel zajel absolutně bezchybné kolo a jako jediný se dostal pod hranici 1:13. Brit si tedy rekordu příliš dlouho neužil. Nejrychlejší kolo v ulicích monackého knížectví má hodnotu 1:12.720.

Jenže šéf Red Bullu Christian Horner přišel se svým tvrzením, že mají Italové na městském okruhu eso v rukávu již po prvním tréninku, ve kterém měl ještě převahu Lewis Hamilton. „Ferrari je tu očividně autem, které je třeba porazit,“ přemítal Horner. To ale netušil, s čím vyrukuje Vettel odpoledne. I když jeho předpověď nebyla už tehdy vůbec zcestná, jelikož Vettela od Brita dělilo pouhých 0.196 vteřiny. Své soupeře se vzpírajícím se koníkem v logu patřičně pochválil: „Jízdní vlastnosti vypadají dobře a Ferrari je zjevně také vyladilo, proto do toho mohl jít Sebastian s množstvím sebedůvěry.

Ačkoli je podle něj Ferrari v čele se čtyřnásobným mistrem světa černým koněm, tak nestrká hlavu do písku a doufá v perfektní kvalifikaci jeho svěřenců, mladé pušky Maxe Verstappena a vždy usměvavého Daniela Ricciarda.

„Podle mě je favoritem, ale když si pojistíme místo v první řadě nebo přímo za ním, pak je možné všechno,“ upozorňuje na nevyzpytatelnost startu a následného průběhu třiačtyřicetiletý Brit, který si je také vědom toho, že bude hrát jednu z klíčových rolí management pneumatik. „Provozní okno pneumatik je relativně malé. Tyto gumy jsou mimořádné citlivé. Ale když je dostanete do správné teploty, pak můžete jejich potenciál dobře využít.“

„V tomto ohledu odvedlo Ferrari nejlepší práci. Nejlépe pochopili management pneumatik a vůz očividně nastavili na pneumatiky tak, že si s nimi dobře rozumí,“ hodnotí italskou preciznost Horner.

Forma stáje energetického giganta jde také závod od závodu nahoru. Do Barcelony přinesli nové aktualizace, které jim fungují podle představ, a zdá se, že konečně budou pravidelně zatápět jak Ferrari, tak i Mercedesu.

„Děláme pokroky. V Barceloně jsme se zlepšili a na tom tento víkend stavíme,“ popisuje muž, se kterým rodák z Heppenheimu získal ony čtyři po sobě jdoucí tituly v letech 2010-2013. „Mě se Ferrari jeví jako hlavní rival – především na této trati.“

Sdílejte na:
Zavřít