Sobotní závod na britském okruhu Silverstone přinesl skvělou podívanou. Drama v prvním kole, blízké souboje po celý závod a infarktový závěr přinesl komentátorovi Matthew Gallagherovi téměř ztrátu hlasu a Martinu Štefankovi 25 bodů za vítězství.
Už boj o pole-position v kvalifikaci byl velmi napínavý. Po prvních pokusech měl Štefanko na Šmídla a Honzíka náskok téměř dvě desetiny, ale po druhých pokusech se tito tři závodníci vešli do pouhých tří setin sekundy. Při třetím pokusu se vytáhl Šmídl s prvním časem s hodnotou pod 1:28, ale náskok na Štefanka byl jenom půl desetiny sekundy. Štefanko měl ale ve svém voze Republic of Gamers schovanou desetinu a půl a v posledním pokusu konkurenci rozdrtil. Jaroslav Honzík svůj velmi dobrý pokus už nezlepšil a zůstal na třetím místě.
Nejblíže se této trojici dostal Daniel Liščák s vozem TP-Link se ztrátou čtyř desetin sekundy. O setinu za ním skončil Vojtěch Polesný s vozem Acer Predator a dobrý výsledek zaznamenal šestý Karel Baško, náhrada Richarda Chlada, s vozem Effective Racing.
První pokus o start závodu nevyšel kvůli neposlušné hře, což nervům před startem příliš nepomohlo. Druhý pokus už ale vyšel a první rychlou zatáčkou Abbey projely všechny vozy bez problémů. Až ve třetí pomalé zatáčce na něj zaútočil po vnějšku Michal Šmídl, čímž si připravil skvělou pozici do čtvrté levotočivé zatáčky, ze které vyjel ve vedení se Štefankem a Honzíkem v zádech. Za nimi byly vozy hodně blízko u sebe a došlo tam k několika kontaktům a pozice se stále měnily.
Štefanko se ale po čtvrté zatáčce nevzdal a do šesté levotočivé zatáčky Brooklands zaútočil po vnějšku na Šmídla a podobně jako on předtím získal skvělou pozici na vnitřku do následující pravotočivé zatáčky Luffield, ze které oba vyjeli bok po boku a Štefanko se do vedení definitivně dostal až na výjezdu ze zatáčky Copse. Na svou šanci celou dobu čekal třetí Honzík, který se po výjezdu z Copse dostal předkem vozu po bok Šmídla, kterému tak nedovolil ideální průjezd zatáčkami Maggots a Becketts. Na následující rovince už byl Honzík po boku Šmídla a do boje se skoro přidal i čtvrtý Liščák. Po Hangar Straight tito tři bok po boku vjeli do pravotočivé Stove, která šla na ruku přímo Honzíkovi, který se tak dostal na druhé místo před Šmídla, zatímco Liščák se musel spokojit se čtvrtým místem.
Tyto boje dovolily Martinu Štefankovi vybudovat si náskok kolem čtyř sekund. Honzík na druhém místě za sebou vezl vláček všech ostatních pilotů a skvěle se bránil dotírajícímu lídrovi šampionátu Šmídlovi.
V druhém kole v zatáčce Luffield došlo ke kolizi mezi Petrem Zoubkem a Michalem Blažkem, kteří se pořadím propadli až na deváté a desáté místo, zatímco Sýkoru, Frajbiše a Polesného to vyneslo na šesté až osmé místo. Polesný se dostal do problémů během prvního kola, kdy se propadl na poslední místo po kontaktu.
V sedmém kole Zoubek z posledního místa předjel Michala Blažka hezkým manévrem po vnějšku zatáčky Stove. Blažek se ho snažil několik následujících zatáček držet, ale poškození jeho vozu z dřívější kolize bylo zřejmě vážnější, než Zoubkovo. Mezitím Honzík začal zajíždět podobné časy jako Štefanko a Šmídl si k němu také držel odstup a situace vepředu se tak uklidnila.
V desátém kole se do problémů dostal Daniel Liščák, kterému začaly rychle odcházet pneumatiky a v sekci zatáček Maggots a Becketts dostal hodiny, kvůli kterým se v pořadí propadl za Baška a Sýkoru.
V jedenáctém kole jsme měli první návštěvu v boxech díky Michalu Blažkovi, který si zajel pro nové pneumatiky a nějaké ty opravy. O kolo později se v boxech objevil i Jan Frajbiš a o chvíli později Michal Šmídl, který vsadil na undercut proti Honzíkovi, za kterým byl od prvního kola zaseknutý. Za Šmídlem se do boxů ponořili i Liščák, Baško, Sýkora a Polesný. Liščák se po výjezdu z boxů dokonce propadl ještě za Frajbiše, který stavěl dříve a na trati se potkali těsně vedle sebe a souboj sváděli až do zatáčky Luffield, kde se Liščák ponořil trochu moc rychle na vnitřek Frajbiše a dostal smyk, čímž se za vůz LYNX definitivně propadl na osmé místo. Nezůstal tam ale dlouho, protože jeho problémy dovolily dotáhnout se Vojtovi Polesnému, který se po chvilce souboje dostal před něj a ze čtvrtého místa se tak pro Liščáka během několika kol stalo místo deváté.
Ve čtrnáctém kole do boxů zajel Martin Štefanko a Jaroslav Honzík, který ale v boxech hodně ztratil, což dovolilo Šmídlovi pohodlný návrat na druhé místo a undercut se mu tak vyvedl skvěle. Ve čtrnáctém kole se v boxech objevil i Petr Zoubek, který na trať vyjel na osmém místě těsně před Liščákem.
Zhruba kolem sedmnáctého kola se nám všechny vozy od čtvrtého místa níže sjely hezky za sebe a rozestupy se pohybovaly maximálně kolem sekundy, až na Michala Blažka, který měl s poškozeným vozem velkou ztrátu desíti sekund. V devatenáctém kole začal hodně dotírat Zoubek na Polesného, se kterým jsou si tuto sezonu asi souzeni, neboť souboje tito dva svádí snad v každém závodě. Liščák za nimi se ale začal brzo trápit s pneumatikami a v těsné blízkosti za Zoubkem ho neudržely v zatáčce Copse, po které musel s volantem hodně bojovat, aby se vyhnul bariérám a vrátil se na trať. Mezitím pokračoval skvělý souboj mezi Zoubkem a Polesným, oba byli velmi agresivní, ale stále to bylo fér a skvělá podívaná.
Až ve čtyřiadvacátém kole se Zoubkovi podařilo na brzdách potopit do šestnácté zatáčky před Polesného a posunul se tak na sedmé místo. Ve stejném kole zajel do boxů desátý Blažek, který přezul na super-měkkou směs, aby zkusil zajet nejrychlejší kolo závodu a získat tak alespoň bod k dobru, po osamělém závodě způsobeném kolizí na začátku závodu. Frajbišovi se nepodařilo udržet vůz na trati na výjezdu ze čtvrté zatáčky a propadl se ze šestého až na deváté místo. Po závodě společně s několika dalšími závodníky řekl, že musel hodně bojovat s opotřebením pneumatik.
V posledním kole při průjezdu zatáčkami Maggots a Becketts měl Karel Baško velké problémy udržet se s opotřebovanými pneumatikami na trati a následkem jeho smyku se propadl za Sýkoru a Zoubka na šesté místo. Zoubek následně využil situace a zaútočil na Sýkoru, který kvůli Baškovi musel trochu zpomalit a opět se vytáhl po vnějšku zatáčky Stove a sebral Sýkorou na chvilku držené čtvrté místo. Sýkora pak neudržel svůj vůz na trati v úplně poslední zatáčce celého závodu a vylétl do štěrku, čímž se propadl až na osmé místo. Čtvrté místo dnes bylo hned pro tři piloty osudné, ale nakonec ho v několika posledních zatáčkách vybojoval Petr Zoubek.
Martin Štefanko ve voze ASUS Republic of Gamers po projetí cílem získal své druhé vítězství v sezoně, zatímco Michal Šmídl v Big Shocku se musel smířit s místem druhým a Jaroslav Honzík s Thrustmasterem si do sbírky přidal další třetí místo, i když to na Silverstonu dlouho vypadalo na stříbro. Nejrychlejší kolo závodu nakonec doopravdy vybojoval poslední Michal Blažek pozdním přezutím na super-softy.
A co k závodu řekli první tři na pódiu?
Jaroslav Honzík: „Při každém závodu při pitstopu ztrácím a tentokrát to nebylo jiné. Michal stavěl o kolo dříve, tak jsem si říkal, že ho doženu ke konci závodu, ale nedokázal jsem to, protože při pitstopu jsem na něj ztratil tři sekundy. A upřímně nevím kde, protože jsem si myslel, že to byl dobrý pitstop, ale zřejmě nebyl. Vše tam vyšlo perfektně, Michalovi vyšel undercut, ale v těch boxech jsem na něj také dost ztratil.
Michal Šmídl: Abych byl upřímný, tak jsem docela šťastný, zvláště po prvním kole, kdy jsem se zasekl za Honzíkem, pak mi vyšel undercut a poté už se vůbec nic nedělo, tak jsem se alespoň snažil zajet nejrychlejší kolo, ale to nevyšlo. Těším se na zbytek sezony, pokusím se udělat vše pro to, abych si zajistil titul.
Martin Štefanko: Cítím se skvěle! Nemám slov. Byla to dlouhá doba od toho prvního vítězství, s vozem jsem se necítil nejlépe v posledních třech závodech a také jsem asi neměl nejlepší formu, takže je dobré teď získat další vítězství, protože ta ztráta se stále zvětšuje. Musím se teď ujistit, abych vyhrál pár závodů, abych zmenšil tu ztrátu a dostal se blíže k Michalovi. První kolo bylo hodně těsné, snažil jsem se použít hodně KERSu na rovinkách, což pomohlo a od té doby jsem v tom prvním stintu ani nemusel moc tlačit, jenom jsem se snažil šetřit pneumatiky a nedělat chyby jako v Kanadě. Po pitstopu jsem několik kol tlačil, abych získal nejrychlejší kolo, to se nepodařilo. Pak už jsem cítil, že pneumatiky už nemají potřebnou přilnavost a tak jsem se zase snažil jenom dojet do cíle bez chyb.
Náskok Michala Šmídla v šampionátu se zmenšil na dvaadvacet bodů, třetí Honzík na druhého Štefanka ale ztrácí už sedmatřicet, pořád ale má pohodlný devatenáctibodový náskok na čtvrtého Zoubka.
To je k závodu na Silverstonu vše, nezapomeňte hlasovat v naší anketě Jezdec dne a vyplnit tipy pro další závod v naší soutěži o hodinky Certina.